Vyjádření farníků od kostela Panny Marie Pomocné z Hvězdy, občanů Železné Rudy, poutníků a turistů, využívajících zdejší faru, k jejímu případnému prodeji
Počátkem září 2023 se s koncem prázdnin naše fara definitivně uzavírá pro všechny zájemce, kteří ji pro rodinnou dovolenou, turistiku i nejrůznější farní akce využívali od počátku 90. let. Na jaře jsme se totiž dozvěděli, že má být i s přilehlou zahradou prodána. Informace o záměrech chybí, ale víme, že o její koupi má mimo jiných zájem i Město Železná Ruda. My, níže podepsaní, chceme proto podpořit zájem města, a uvádíme následující důvody:
- Město Železná Ruda chce udržet fungování fary jako rekreační ubytovnu pro zájemce, kteří si z finančních důvodů nemohou dovolit rekreaci v ostatních drahých hotelech a penzionech, kterých je v Železné Rudě dostatek.
- Budova fary je sice skromně zařízena, ale svým společným sociálem vyhovuje pro ubytování rodin s více dětmi, studentských a mládežnických skupin, seniorů nebo účastníků rekolekcí a hromadných setkání.
- Oprava fary pro udržení současného využití nebude tolik náročná jako přestavba na vyšší úroveň ubytování čili na apartmanizaci objektu.
- V budově fary se nachází i umělecké předměty, vztahující se k objektu, které při prodeji městu zůstanou na svém místě. Zároveň zůstávají důkazem života církve za tzv. normalizace, kdy se zde setkávali při rekolekcích kněží a věřící, kteří se zde také připravovali na svátosti, např. biřmování v červnu 1970 s biskupem Josefem Hlouchem.
- Město v budově fary i nadále umožní pravidelná setkávání farníků a dalších věřících ve společenské místnosti nebo na zahradě.
Tohle všechno nemůže být ovšem zaručeno při prodeji soukromému zájemci, zvláště v případě přebudování fary v apartmánový dům či prodeje bohatým developerům. Město Železná Ruda se velmi aktivně zapojuje do opravy a údržby kostela. V případě prodeje městu předpokládáme, že bude i nadále spolupracovat na chodu kostela. Tímto prohlášením vyjadřujeme přesvědčení, že z dlouhodobého hlediska je prodej fary Městu Železná Ruda daleko prospěšnější než okamžitý finanční zisk, který prodej jiným zájemcům přinese současnému vedení církve.
Věříme, že k názoru nás zdejších farníků, laiků a lidí, pro které fara již desítky let znamená samozřejmou součást jejich každoročních zimních i letních dovolených, bude při rozhodování přihlédnuto. Fara tak poslouží jako doposud pro krátkodobé pobyty návštěvníků Železné Rudy, stejně jako nám, jejím trvalým obyvatelům a farníkům.
V Železné Rudě na Svátek Nanebevzetí Panny Marie 15. 8. 2023
Author: Radek Gális | 18 signatures
More >My, níže podepsaní rodiče žáků třídy U ráčků v 55.Mateřské škole Plzeň, tímto žádáme o zdůvodnění neprodloužení smlouvy Michaele Janouchové.
Přestože všichni pevně věříme, že Vaše rozhodnutí jako ředitelky školky bylo nelehké, nedokážeme si představit objektivní důvod, proč rozdělit tak dobře se doplňující a fungující tým, který tvoří Míša a Deny společně s dětmi.
Mluvíme ale zejména za naše děti, které si Míšu a Deny společně velmi oblíbily a nechtějí být od nich odloučeny těsně před důležitým posledním společným předškolním rokem. Pro nikoho není lehké se s takovou změnou vyrovnat, zejména však pro naše malé děti po letech strávených ve velmi přátelském a rodinném prostředí, které Míša s Deny vytvořily.
Rádi bychom Vás tímto požádali o písemné odůvodnění Vašeho rozhodnutí, které přišlo nečekaně rychle dva dny před koncem školního roku. Ať se snažíme pochopit případné důvody, žádné adekvátní tomuto rozhodnutí nás nenapadají.
S ohledem na výše uvedené důvody, žádáme o prodloužení smlouvy Michaele Janouchové.
Rádi bychom v případě nejasností dále náš nesouhlas komunikovali s Městským obvodem Plzeň 3.
Author: Martin Prášek | 26 signatures
More >Vyzýváme zodpovědné zastupitele a úředníky, aby zabránili změně územního plánu v k.ú. Mchov , obec Staré Sedliště.
Cílem developerů je zbudovat solární elektrárnu o výkonu více než 30 MW. Pro představu - elektrárna zabere 60 ha orné půdy.
Nenechme zničit úrodnou půdu! Proč ničit přírodu a úrodná pole výstavbou elektráren a montážních hal?
Důrazně odmítáme plán výstavby na pozemcích a změnu územního plánu (parcelní čísla: 1830, 1833, k.ú. Mchov)
Pomozte nám svým podpisem zabránit nenávratnému zničení lokality.
Author: Jitka Klauberová | 118 signatures
More >Obracíme se na Vás jako majitele nemovitostí z okolních ulic (Spolková, Partyzánská, Těšínská, Dítětova) s tím, že v této lokalitě se nedá poslední roky parkovat z důvodu nedostatku parkovacích míst.
Velká část parkovacích míst je zabrána návštěvníky Divadla Alfa, kteří si s parkováním nedělají hlavu a parkují často i na chodních v přilehlých ulicích.
Divadlo Alfa disponuje velkým dvorem v zadním traktu, které by mohlo sloužit jako parkoviště pro jeho návštěvníky.
Pokud chcete podpořit tuto petici, prosím, přidejte svůj podpis. Pokud se podaří nasbírat dostatek podpisů, bude petice předána Divadlu Alfa a zároveŇ na ÚMO Plzeň 4 Doubravka.
Author: Václav Tofl | 15 signatures
More >My, občané Městského obvodu Plzeň 4, vyzýváme představitele města Plzně, Krizového štábu města Plzně a Krajské hygienické stanice Plzeňského kraje, aby odstoupili od záměru umístění karanténního místa pro osoby bez domova do budovy bývalé základní školy ve Školní/Masarykově ulici.
Respektujeme nutnost zřízení karanténního místa na území města Plzně, nicméně jeho umístění v budově bývalé školy hodnotíme jako naprosto nevhodné. Jedná se o přirozené centrum Doubravky, v jehož blízkosti se pohybuje a žije tisíce obyvatel našeho obvodu. Domníváme se, že finanční prostředky, které bude nutné použít na úpravu a zabezpečení budovy a přilehlých pozemků lze použít k ochraně lidí bez domova jiným, účelnějším způsobem v jiných nemovitostech ve vlastnictví města či kraje.
Žádáme proto Radu města Plzně, Krizový štáb města Plzně a Krajskou hygienickou stanici Plzeňského kraje, aby k účelu osob lidí bez domova vytipovali lokalitu, která bude pro takové účely vhodnější.
Petiční výbor: Mgr. Markéta Beránková, Mgr. Jana Tomšíková, Ing. Michaela Bělohlavová
Author: Jana Tomšíková | 898 signatures
More >Nesmyslné objíždění přes Pomezí nebo Rozvadov, nekonečné kolony nastartovaných aut, které neuvěřitelně zatěžují životní prostředí. Lidé pracující v těsné blízkosti hraničního přechodu Broumov nemohu pracovat. Není pro koho. Z hranic se stalo mrtvé území. Kontroly na hranicích s politováním posílají zpět turisty i řidiče, kteří chtějí navštívit své přátele v blízkém Mähringu. Přeshraniční pracující nemohou dojíždět za prací 30 km, ale jedou 80-90km
Author: Jaroslava Klímová | 370 signatures
More >Obec Budětice, včetně všech svých občanů, chatařů, chalupářů a návštěvníků, jsme velice znepokojeni současným stavem signálu GSM k běžnému volání v našich obcích Budětice, Vlkonice a Lipová Lhota. V obci žije 300 trvale žijících obyvatel. Po mnoha urgencích, směrem k Českému telekomunikačnímu úřadu a všem třem tuzemským mobilním operátorům, které již několik let obec Budětice učinila, nedošlo doposud k jakémukoliv zlepšení tohoto neutěšeného stavu. Slabý, místy téměř žádný signál GSM, obtěžuje každodenní život, mimo jiné v těchto bodech:
Znemožnění běžných pracovních, soukromých, či volnočasových aktivit, které jsou závislé na signálu GSM.
Ohrožení bezpečnosti a běžného života nemožností přivolat si rychlou zdravotní péči, pomoc hasičů nebo policie.
V rámci Jednotky sboru dobrovolných hasičů obce Budětice, kterou naše obec pro zajištění ochrany obyvatelstva zřizuje, je při vyhlášení poplachu KOPIS a jiných mimořádných událostech svolávána pomocí systému AMDS, tzn. pomocí volání a rozesílání SMS. Chod jednotky a ochrana obyvatel je v tomto případě ohrožen, jelikož se toto vyrozumění nedostane ke všem členům zmíněné jednotky.
Nemožnost splnit podmínky, státem požadované elektronické komunikace občanů se státními úřady.
Z dosavadního jednání směrem ke všem čtyřem organizacím nevzešlo žádné jiné uspokojivé řešení, které by vedlo ke zlepšení tohoto stavu. Společnost O2 Czech republic a.s. například odpověděla, že jedinou možností jak tuto situaci zlepšit je realizce nového vysílače, jejíž spoluúčast obce Budětice by byla bezmála 4.500.000,- Kč. Vzhledem k tomu, že jsou mobilní služby v ČR jedny z nejdražších v Evorpě, a každý z našich obyvatelů platí nemalé měsíční finanční částky všem třem operátorům, přijde nám takováto odpověď na zlepšení situace velice znepokojivá a vůči občanům arogantní.
Obec Budětice, občané obce, chataři, chalupáři a návštěvníci obce proto požaduje, aby došlo ke zlepšení výše popsaného neutěšeného stavu, který nám každodenně komplikuje, stěžuje a ohrožuje naše životy.
Author: Obec Budětice Budětice | 3 signatures
More >P e t i c e
proti sloučení nemocnic Plzeňského kraje
podle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
My občané Plzeňského kraje, žádáme prostřednictvím této petice Zastupitelstvo Plzeňského kraje, aby neschválilo, ale zamítlo svým rozhodnutím sloučení nemocnic Plzeňského kraje.
Rada Plzeňského kraje rozhodla na návrh holdingu „Nemocnice Plzeňského kraje, a.s. o záměru „Integrace nemocnic Plzeňského kraje fúzí sloučením“, a to akciových společností Klatovské nemocnice, a.s., Domažlické nemocnice, a.s., Stodské nemocnice, a. s. a Nemocnice Plzeňského kraje, a.s. do jednoho celku a další nemocnice – Rokycanskou nemocnici a.s., Nemocnici následné péče Svatá Anna, s.r.o. a Nemocnici následné péče LDN Horažďovice, s.r.o. pak majetkově podřadit pod sloučený celek.
My občané Plzeňského kraje s tímto záměrem nesouhlasíme.
- funkce stávajícího holdingu pod názvem Nemocnice Plzeňského kraje, a.s. nezajistila lepší poskytování zdravotní péče ani lepší hospodářské výsledky nemocnic, naopak tento subjekt s vysokými náklady neprodukuje žádnou zdravotní péči. A nyní navrhuje sloučení nemocnic bez jakýchkoliv záruk zlepšení jakékoliv oblasti výkonu zdravotní péče v kraji,
Záměr integrace zásadně nezaručuje
- zajištění zdravotní péče ve stávajícím rozsahu v rámci celého kraje, který již ve dvou okresech nemá svoje zdravotní zařízení; není garantována struktura poskytované zdravotní péče ve stávajícím rozsahu a umístění v kraji,
- pro zaměstnance nemocnic toto řešení nepředstavuje jistotu ani stávajících poměrů na pracovišti,
- v důsledku nejistých pracovních podmínek včetně odměňování pro zaměstnance nemocnic může dojít k výraznému odchodu zaměstnanců nemocnic mimo zdravotnická zařízení Plzeňského kraje, a tak ohrožení provozu zdravotnických zařízení,
- není řešena otázka plateb za zdravotní péči od zdravotních pojišťoven a jejich výše pro sloučený celek, což může ovlivnit zcela zásadně možnost rozsahu poskytované zdravotní péče pro občany kraje.
Petiční výbor ve složení:
Miroslav Giňa, Krandova 58, 333 01 Stod
Vlastimil Junger, Pod Rybníčkem 367, 336 01 Blovice
Ing. Jan Dlouhý, Zemětice č. 3, 334 52 Merklín
Author: Miroslav Giňa | 49 signatures
More >Adresováno pro:
Rada města Kašperské Hory,
Náměstí 1,
34192 Kašperské Hory
My, občané města Kašperské Hory a ostatní příznivci hradu Kašperku připomínáme, co udělal kastelán Mgr. Zdeněk Svoboda v letech 2000 až 2019 pro rozvoj hradu Kašperku a pro zachování a rozkvět památek Kašperských Hor i pro kulturní klima ve městě. Zároveň podotýkáme, že hrad Kašperk je jako jeden z mála českých hradů finančně naprosto soběstačný a ještě přispívá do pokladny města. Z bezvýznamné památky s podprůměrnou návštěvností dokázal Mgr. Svoboda udělat jeden z nejnavštěvovanějších hradů v Čechách s kulturním programem, který by mu mohly závidět mnohé ze státních hradů a zámků. V poslední době jste vyvolali kompetenční spor, v němž rada města kompletně změnila jak Zřizovací listinu, tak veškeré kompetence, které se hradu týkají. V atmosféře podezíraní a nepřátelství, kdy jste si přisvojili veškeré rozhodování i o běžných provozních záležitostech, které přísluší do pravomoci kastelána a správy hradu, není jakákoliv koncepční, kreativní práce možná. Tím byl Mgr. Svoboda prakticky donucen na svou funkci rezignovat.
Žádáme Vás proto, abyste upustili od změn, které byly správě hradu vnuceny v poslední době nebo, které se mají v nejbližší době uskutečnit a abyste zachovali původní Zřizovací listinu hradu Kašperku jako organizační složky města a vrátili správě hradu kompetence, které si přisvojilo město.
Dále žádáme o stažení výběrového řízení na nového kastelána a o pokus vyřešit tento spor jednáním se stávajícím kastelánem a správou hradu. Máte mezi sebou odborníka s tvůrčí invencí, který vysoce převyšuje běžný průměr, pokuste se proto o dohodu s ním.
Author: Helena Pekárková | 1961 signatures
More >V nejbližší době má být rozhodnuto o záměru pokácet 93 ze 136 stromů na Jiráskově náměstí v Plzni v rámci jeho plánované obnovy. Zčásti se jedná o stromy, které jsou součástí významného krajinného prvku č. 8508 a chráněny jako cenná plocha z hlediska krajinářského i botanického. Počet stromů, který má být pokácen, byl veřejnosti sdělen dne 17. 5. 2018 při představení dopracované studie k obnově náměstí. Námitky proti rozsahu kácení stromů, které ústně vznesli občané při předchozích setkáních veřejnosti se zástupci ÚMO Plzeň 2 a architekty, tak zjevně nebyly vyslyšeny.
My, níže podepsaní, protestujeme proti rozsahu kácení a nesouhlasíme ani s vydáváním jakýchkoli rozhodnutí a povolení za tímto účelem. Zároveň nesouhlasíme s postupem ÚMO Plzeň 2, který při zadávání požadavků na architektonické návrhy na obnovu náměstí automaticky počítal s významným zásahem do uvedeného krajinného prvku či přímo jeho zrušením bez toho, aby proběhla veřejná diskuse a zjistilo se, zda na takovém zásahu mají zájem i obyvatelé. Nesouhlasíme ani s kácením vzrostlého kaštanu v ulici Plzenecká a ostatních stromů, s jejichž kácením vítězný projekt počítá.
Tyto stromy zde plní mnoho významných funkcí - pomáhají snižovat hluk, imise škodlivin i přímé působení větru, pomáhají udržovat zdravé mikroklima, náměstí ochlazují, poskytují stín, útočiště živočichům, tvoří kyslík a v neposlední řadě jsou jako celek esteticky krásné. Součástí plánu obnovy náměstí je i výsadba nových stromů, ovšem trvalo by desítky let, než by nová výsadba plně nahradila funkci současných stromů. Pokácení 93 stromů by tak na mnoho let výrazně zhoršilo životní prostředí všech obyvatel náměstí i jeho uživatelů.
I v souvislosti s pokračujícím nárůstem teplot v posledních letech je plánovaný zásah do stávající zeleně naprosto nepřiměřený.
Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby nebylo vyhověno záměru kácení 93 stromů na Jiráskově náměstí v Plzni v rámci jeho obnovy, což potvrzujeme níže svým podpisem.
Děkujeme
V Plzni 18.5.2018
Za petiční výbor
Hana Borova, MA,
Jiráskovo nám. 34, Plzeň 326 00
Author: Hana Borova | 323 signatures
More >My, níže podepsaní, žádáme zřizovatele Základní školy v Prapořišti, aby v souladu s §166, odst. 5), písm. a) Šk. Zák. odvolal ředitele ZŠ Prapořiště z vedoucího pracovního místa a vypsal na místo ředitele nový konkurz.
Author: Daniel Fleissig | 27 signatures
More >Vážení spoluobčané,
obracím se na vás jako předseda TJ Hrádek s žádostí o podporu našeho projektu vybudování nových sportovních hřišť, které budou k dispozici všem obyvatelům města i zájemcům z širokého okolí.
Co získáte vaší podporou?
Možnost sportovat na moderním fotbalovém hříšti s umělou trávou poslední generace, určeno pro sporty, fotbal, nohejbal, volejbal. A to i v soutěžních podobách.
Možnost sportovat na multifunkčním hřišti s umělým povrchem kde lze hrát tenis, volejbal, nohejbal, basketbal, floorbal a mnoho dalšího.
Předběžný náhled změn najdete v přiloženém obrázku.
Problém města je, že má jiné priority a nechce popořit výstavbu tohoto projektu.
Váš hlas může znamenat změnu v jejich rozhodnutích. Pokud se tak stane, můžete se těšit v roce 2017 na nejmodernější sportoviště pro širokou veřejnost. Děkujeme za váš hlas!!! S pozdravem David Redl
Author: David Redl | 1 signature
More >Vážený pane starosto.
Obracíme se na Vás jako obyvatelé obce Zruč-Senec, především ulic Třemošenská a Plzeňská, s otevřeným dopisem, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v naší obci.
V posledních několika měsících jsme zaznamenali katastrofální zhoršení dopravní situace v naší obci. Týká se to zejména silnic II/180 (ulice Třemošenská) a II/231 (ulice Plzeňská). Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:
- Při průjezdů obcí nejsou dodržována pravidla silničního provozu. Není dodržována zejména rychlost průjezdu přes obydlenou zástavbu 50km/h. Nejsme bohužel schopni dodat konkrétní hodnoty, ale pocitově dochází k porušení o 20-50 km/h a to jak osobními automobily, tak motorkami a nákladními vozy. Nezřídka kdy také dochází k nebezpečnému předjíždění.
- Obě silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Prvním problémem je, že silnice 2. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací. Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).
V důsledku toho dochází zejména:
- K ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem obou komunikací a to zejména z důvodu rychlosti kamionů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu. Vzhledem k tomu, že se kolem komunikací pohybují i děti, je jen otázkou času, kdy dojde k tragédii!
- Znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!
- Snížení kvality života všech zejména na ulici Třemošenská a Plzeňská a dále přilehlých ulic.
Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do obce a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem obce:
- Měli bychom z titulu obce začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti v naší obci. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.
- Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:
- Vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do obce.
- Změnit uspořádání na vjezdu do obce tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.
- Vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které prakticky na ulicích Třemošenská či Plzeňská zcela chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu obcí.
- Měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:
- Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.
- Úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).
- Měli bychom opět aktivně otevřít debatu plánovaného obchvatu obce, neboť v tomto se, dle našich informací i informací, které se dostávají od obce směrem k občanům, nepodniklo v několika posledních letech vůbec nic a chování obce spíše připomíná smíření s danou situací.
- Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do obce Zruč-Senec či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si cesty z Rokycan do Třemošné či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.
- Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti Dolanského mostu. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší obce.
Tento otevřený dopis je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům obce Zruč-Senec a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají obce Třemošná (silnice II/180), část obce Plzeň – Bílá hora (silnice II/231), obec Chrást (silnice II/180), Dýšina (silnice II/180) či Kyšice (silnice II/180). Stála by tedy za zvážení širší diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.
Tento otevřený dopis byl nejprve adresován všem obyvatelům Zruč-Senec, zejména byl doručen všem, kteří žijí v bezprostřední blízkosti silnice II/180 a II/231. Podporu tomuto dopisu mohli obyvatelé vyjádřit online na stránce e-petice.cz nebo přímo svým podpisem. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.
Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.
Za obyvatele Zruč-Senec,
Aleš Michálek a Pavel Berák
Author: Aleš Michálek | 103 signatures
More >Bojujte s námi proti poplatku 170,- Kč za výměnu plzeňské karty, kterou si musíme povinně dělat každých 5 let.
Author: Tomáš Fiřt | 71 signatures
More >Milí a vážení studenti IT na škole SŠINFIS, toto je petice proti učiteli Ing. Duřtovi. Nedokáže vysvětlit učivo (vysvětluje látku prvákům jak kdyby byli druháci), je z oboru ale jeho angličtina je na hodně špatné úrovni. Prosím vás o podpis této petice. Možná se něco změní....
Author: Tomáš Kamarýt | 2 signatures
More >Celý region má jeden poměrně zásadní problém, kterým je absence chirurgické pohotovsti, která by fungovala nepřetržitě.
Zatím si musí lidé vybírat pouze z částečných řešení, případně jsou odkázáni na nemocnice například v Plzni, což však pro mnhoho obyvatel regionu znamená desítky kilometrů, navíc za předpokladu, že vlastní auto. Přitom je zřejmé, že situace, kdy pohotovosti v některých městech fungují pouze do určitých hodin, nemá logiku, neboť člověk si nevybírá, kdy se mu stane neštěstí.
Žádáme proto zastupitele Plzeňského kraje, aby uspíšili výběr vhodných provozovatelů a poskytli co nejrychleji obyvatelům svého kraje plnohodnotnou pohotovost.
Author: Jiří Metelička | 8 signatures
More >Nelíbí se nám rušení osobních vlaků na trati Plzeň hl. - Horažďovice předm.od grafikonu 2014/15. To je proti podpoře venkova!
Author: Karel Ševčík | 1 signature
More >Zhruba polovina obyvatel Plzně má jízdní kolo a jezdí na něm. Mnoho z nich ale nemůže kolo využívat tak často, jak by si představovali.
Jezdit na něm ve středu města totiž znamená riskovat, že vás srazí auto nebo trolejbus. Zatímco jinde jsou na vozovkách vyznačeny pruhy pro cyklisty, v Plzni takové řešení chybí.
Přitom by cyklopásy mohly ulevit dopravě, nejde pouze o volnočasové využívání kola, lidé by mohli jezdit na kole i do práce. V současném provozu se však bojí. Chceme, abychom mohli kolo používat i ve městě bez obav, zda cestu přežijeme ve zdraví. Lidem by mělo být umožněno udělat něco pro své zdraví a koneckonců i pro přírodu, ovšem ne za cenu neustálého strachu, že každé auto, které projíždí natěsnané ve stejném pruhu, může být to osudové.
Žádáme Magistrát města Plzně, aby ve spolupráci s příslušnými institucemi pruhy pro cyklisty zajistil.
zdroj obrázku: idnes.cz
Author: Jindřich Studený | 13 signatures
More >Protestujeme proti záměru krajského úřadu přestěhovat Střední odbornou školu v Rokycanech z tzv. starého gymnázia v ulici Svazu bojovníků za svobodu do uvolněné budovy po Středním odborném učilišti lesnickém a zemědělském.
Ta je ovšem menší, bez draze budovaného vybavení a ve špatném technickém stavu. „Zemědělská škola, kam by se ze starého gymnázia žáci a učitelé přestěhovali, není zdaleka tak udržovaná, jako mnou čtrnáctý rok vedená budova. Navíc se do ní nevejdeme. Nechci studenty přesunout do nevyhovujících a neadekvátních prostor. O dalších zájemcích o studium by bylo předem rozhodnuto," říká ředitelka Drahomíra Rancová.
Do rekonstrukce SOŠ se postupně investovalo přes osm milionů korun, vybavení je na míru, účelné a na velmi vysoké úrovni. To všechno by přišlo vniveč. Budova je navíc blízko železničního a autobusového nádraží. To je vzhledem k převážně dojíždějícím studentům dalším velkým kladem školy.
Žádáme proto Krajský úřad v Plzni, aby svůj záměr přestěhovat školu přehodnotil a ustoupil od něj.
Author: Andrea Poláčková | 526 signatures
More >Autobus na přání? I tak si lze vyložit problematiku zrušení dopravní obslužnosti na trati KLATOVY - NÝRSKO,kterou provozuje soukromý autobusový dopravce p.Vratislav Štáhlich z Klatov.... Proto se PROSÍM Vás nebojte projevit svůj názor a podpořte svými podpisy a názory jak jste spokojeni s dopravní problematikou jeho společnosti,která je založená na nekoncepčním a nesmyslném rušení linkových autobusů.
Bohužel ne každý má dostatek finančních prostředků na to,aby si mohl jít do autosalonu či autobazaru zakoupit nové, případně zánovní vozidlo zn.BMW,AUDI...,dále pak ne každý má možnost získání řidičského oprávnění,které by ho vhodilo do role řidiče (pána svého času).... zamyslete se PROSÍM !!!
Vzhledem k tomu,že jsem sama byla nějaký čas odkázaná na linkovou autobusovou dopravu a vím jaké je to v dnešní době složité,když bydlíte na menší obci případně na odříznuté vsi,kde není nic - žádný obchod,lékař,úřad.... a co teprve,když jste starší člověk,invalidní a nebo pracující občan? Jak se máte dostat do svého domova,když Vám nic nejede? Podle slov majitele autobusové dopravy pana Štáhlicha není důvod proč ponechávat autobusy jezdit ráno v 05:05 hod. (NÝRSKO - KLATOVY) a potém v 18:47 hod. (KLATOVY - NÝRSKO), prý je to zbytečné a ekonomicky nevýhodné....... opravdu? Když těmi nejvíce frekventovanými spoji jezdilo nejvíce lidí z práce a do práce..... ze školy do školy.... z úřadu na úřad..... k lékaři od lékaře????? Ukažme p.Štáhlichovi,že jeho slova jsou nesmyslná a že se to vyplatí,však bez nás cestujících by tu "NEBYL" a nemohl podnikat.... " NAŠE PENÍZE jsou jeho ziskem! "
PROSÍM podpořte tuto petici svým podpisem a umožněte zpátky návrat (zeleného autobusu) společnosti VKJ autobusy s.r.o.,Plzeň ve trase KLATOVY - NÝRSKO !!!!!!!!!!!!!
Author: Barbora MAČUGOVÁ | 5 signatures
More >