Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2751 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 2751 signatures

More >
Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem 475 signatures

Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem, nesouhlasíme s plánovanou stavbou „Technologické zázemí pohřební služby firmy ELPIS“ v k.ú. Kostelec nad Labem.

 

Důvody nesouhlasu:

 

1. velká blízkost obytné zástavby (165 metrů), žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby
2. vzdálenost 630 metrů od Mateřské školy a dětského hřiště
3. obavy z dopadů této stavby na zdraví a komfort obyvatel města a přilehlého okolí (prach, zápach, TZL, NOx, CO, VOC, Hg)
4. Kostelec nad Labem se nachází v Polabské nížině, v oblasti značně zatíženou okolním zemědělstvím
5. v nejbližším okolí ve vzdálenosti 7 km se nachází průmyslový areál Neratovice se zvlášť velkým zdrojem znečišťování ovzduší 
6.. v blízké vzdálenosti se pak nachází tyto objekty znečišťování ovzduší (zvlášť velký a velký znečišťovatel): Elektrárna Mělník – 29 km, Teplárna Malešice – 28 km, Spalovna Malešice – 28 km
7. obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě
8. vysoký komín – změna vizuální podoby města
9. obavy z negativního ovlivnění ceny nemovitostí v okolí stavby
10. relativní blízkost jiného krematoria v rámci kraje (Mělník - 29 km)
11. nadstandardní počet krematorií na kraj
12. obavy, že data předložená k zahájení zjišťovacího řízení záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby
13. stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí
14. stavba bude sloužit pouze ke komerčním účelům firmy ELPIS s r.o. navíc se sídlem firmy mimo k.ú. Kostelec nad Labem

Author: Adam Guttenberg | 475 signatures

More >
Maturita 2021 324 signatures remaining 29676

Maturita 2021

Vážený pane ministře školství,

 

formou této petice Vás jménem žáků maturitních ročníků písemně prosím a zároveň žádám, abyste zvážili zrušení maturitních zkoušek ve školním roce 2020/2021 stejně, jako byly zrušeny maturantům na Slovensku ve školním roce 2019/2020. Vzhledem k momentálnímu stavu v naší zemi (COVID- 19) nejsme dostatečně připraveni podstoupit maturitní zkoušku.

Jelikož se povinně zavřely všechny střední školy, naše vyučování bylo omezeno na úplné minimum. Ve většině případů se některé předměty vůbec nevyučují.
Předměty, které se vyučují ve formě online studia přes platformu typu Microsoft Teams, jsou vysvětleny rychle a s minimální efektivitou. Mnohé z těchto předmětů se vyučují jednou, maximálně dvakrát za týden, což je ve srovnání s klasickým vyučováním pro naše znalosti nedostačující.
Písemné zkoušky jsou oznamovány chaoticky a k dalsím informacím (pracovní listy, prezentace) nemá každý student vždy přístup. Jako příklad uvedu postup nekterých pedagogů, kteří používají ke tvorbě úkolů programy nekompatibilní s běžnými programy jako jsou např. Microsoft Word, PowerPoint; v tom případě je studijní dokument obtížně čitelný.

Proto my, maturanti středních škol, vyjadřujeme obavu, že se všechno učivo, které jsme toto pololetí dostatečně nestihli probrat, se vtlačí do učiva 4. ročníku, případně na jeho doučení nezbyde čas, což bude mít negativní vliv na výsledek maturitních zkoušek.
Rovněž je třeba brát ohled na žáky se zdravotními problémy, kteří z tohoto důvodu mají individuální formu studia. 

Dalším problémem je, že v nestandardní situaci naši pedagogové často nereagují na maily, na případné dotazy ohledně učiva nestíhají odepisovat nebo nezvládají včas zkontrolovat úkoly, které nám zadali.


Byli bychom rádi, pokud byste uznali, že tento systém vyučování je pro nás, maturanty maturující v roce 2021, zcela nedostatečný.

Prosíme Vás, abyste přijali naši žádost a pochopili naši momentální situaci, ve které jsme se ocitli.

 

 

Vyplňte náš dotazník prosím: https://www.survio.com/survey/d/T4T5S5X7F3O3T3O7Z

Author: Jan Linhart | 324 signatures

More >
Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách 114 signatures

Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách

Vážení občané,

v současnosti figuruje v územním plánu Klecan, v ÚP Roztok, a v ÚP Středočeského kraje přemostění řeky Vltavy v Klecánkách (viz ÚP Klecany). Změnou územního plánu č. 4 Klecan je navrhováno vynětí tohoto statutu. Není zřejmé, kdo tuto konkrétní změnu územního plánu inicioval a za jakým účelem. Zřejmé ovšem je, že s touto skutečností nebyly předem seznámeny okolní obce a stavební komise Klecan, nemluvě o obyčejných občanech. Je možné, že vznikla pouze ze strachu, aby Vltava v této části severního okraje Prahy nebyla přemostěna a nesuplovala tak jakkoli severní okruh Prahy. Tato koncepce je sice za stávající infrastruktury a zastavěnosti území nesmyslná, nicméně apelace za její znemožnění pochopitelná.

Navrhovatel však evidentně nedocenil všechny důsledky vyplývající z vynětí možnosti přemostění Vltavy. Desítky let zde funguje přívoz a to s různou kvalitou a také v závislosti na povodňových stavech. Přívoz ve všední den nefunguje od deváté dopolední do jedné odpolední a končí v půl sedmé, tzn., že v této době už nelze využívat vlak a autobus pro potřeby klecanských občanů. Město Klecany desítky let přívoz dotuje ze svého rozpočtu, přičemž výše dotace nebyla v minulosti transparentně zveřejňována.

Tyto faktory v podstatě velmi omezují propojení infrastruktury mezi pravým a levým břehem a téměř znemožňují dostupnost pracovních příležitostí či návštěvnost kulturních akcí. Přitom řešení by bylo na místě a to formou přemostění lávkou. Ta zde byla již mnohokráte plánována, např. v roce 2008, kdy město Klecany pouze včas nezareagovalo a k stavbě nakonec nedošlo. Ze zprávy o uplatňování ÚP Klecan s pokyny pro zpracování změny č. 4 platné k 17. 1. 2019 jasně vyplývá povinnost skloubit změnu územního plánu s požadavky na řešení dopravní infrastruktury, tj. řešit navrženou cyklistickou dopravu v souladu s koncepcí zpracovaného Generelu cyklotras a cyklostezek Středočeského kraje. Trasa „pražské kolo“, která překonáním řeky Vltavy navazuje na cyklotrasu 1. třídy se stává ve večerních hodinách nepoužitelnou, právě proto, že je závislá na fungování přívozu. Počet cyklistů každým rokem stoupá a od jara za do podzimu za pěkného počasí občané čekají až desítky minut  při nepřetržitém provozu přívozu na možnost přepravy. Pokud dojde k vynětí možnosti přemostění Vltavy v Klecánkách z ÚP Klecan, bude v budoucnu víceméně nemožné danou lávku postavit a to i přes to, že by na její stavbu byly k dispozici požadované finance.

Je nepochopitelné, že v době pandemie se zkracuje doba fungování přívozu ve všední den do půl sedmé a občané po této době musí používat autobusy, kde riziko nakažení v uzavřeném prostoru je nejméně o řád vyšší. Navíc tato změna nebyla občanům sdělena ve zprávách z obce a výrazně na ni není upozorněno ani u přívozu. Pandemie nás v budoucnosti budou pravděpodobně stále provázet a možnost dostat se lávkou na druhý břeh bez blízkého kontaktu s případně nakaženými se přímo nabízí.

Tímto tedy apelujeme na MÚ Klecany, jakožto pořizovatele změny územního plánu č. 4, aby přehodnotil požadavek na jeho změnu, a možnost přemostění formou lávky pro pěší a cyklisty zachoval.

Soulad s GDPR: svým podpisem zároveň souhlasíte se shromažďováním, uchováváním a zpracováním osobních údajů po dobu nezbytně nutnou.

Petici podává: Pavel Lisý  Trvalé bydliště: Do Klecánek 286, 250 67 Klecany

Author: Pavel Lisý | 114 signatures

More >
Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky 255 signatures remaining 45

Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky

Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.

 

My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.

Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.

Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.

Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.

 

 

Děkujeme

Author: Pavel Peroutka | 255 signatures

More >
Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice 102 signatures

Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice

My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.

Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.

Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.

Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
 

Hlavní výhody přesunu umístění:

Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.

 

 

 

Author: Pavel Novotný | 102 signatures

More >
Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov 129 signatures remaining 171

Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov."

 

Adresát: Městský úřad Roztoky, nám. 5. května 

 

My, níže podepsaní občané a majitelé dotčených nemovitostí, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou supermarketu Lidl v Roztokách-Žalov u plánované základní školy. Jsme přesvědčeni o tom, že supermarket není vhodný do této lokality z důvodů níže uvedených.

 

Obáváme se, že:

1/ dojde k nárůstu dopravní zátěže na dnes již tak exponovaných silnicích Lidická x Přemyslovská,
2/ bude docházet ke kolizním dopravním situacím v areálu v ranní a odpolední špičce, kterou budou nejvíce ohroženy na bezpečnosti děti školou povinné,
3/ nevhodné umístění objektů základní školy a supermarketu „vedle sebe“ => zvýšené riziko úrazu dětí kvůli zvýšené koncentraci aut,
4/ hladina hluku a exhalací se v této oblasti výrazně zvýší, 
5/ při zásobování zboží, zejména v noci, bude docházet k rušení nočního klidu,
6/ světelný smog bude představovat diskomfort pro přilehlé lokality,
7/ hlučnost z větracích a chladicích zařízení bude rušivým elementem zejména v nočních hodinách.

 

Víme, že společnost vlastnící pozemky v bývalém areálu Barum odprodá další část pozemku potřebného na výstavbu druhé budovy ZŠ městu proti povolení úřadu k výstavbě LIDLu.

 

Chceme poukázat na to, že ze Žalova se postupně stává průmyslová zóna Roztok (benzínová pumpa, stavebniny, STK, autoprovozovny, ubytovna, TESCO, sběrný dvůr, aj.) naopak je tu absence lékařů, parkových ploch, chybí plavecký bazén pro výuku, zábavu i rehabilitace, dále komunitní centrum pro kulturní akce či výstavy, domov pro seniory, který by z našeho pohledu byl vhodnější stavbou namísto supermarketu.

 

Prostřednictvím této petice žádáme zastupitelstvo města Roztoky o posouzení všech negativ a pozitiv, které ovlivní obyvatele Žalova a současně apelujeme na to, aby představitelé města vyjednali s developerem jiné podmínky či rovnou od developera odkoupilo celý pozemek, se kterým pak může disponovat dle vlastního uvážení.

Author: Lenka Vozková | 129 signatures

More >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 signatures

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Author: Adam Karas | 94 signatures

More >
NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan 24 signatures reached

NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan

Nesouhlasíme s neuváženým řešením dopravy kvůli plánované nové škole na Komenského náměstí v Říčanech. Zablokuje dopravu v centru města.

- Město si nechalo zpracovat dopravní průzkum (zveřejněno 28.5. 2019). Vyplývá z něj mimo jiné, že ulice Olivova je v jižní části města aktuálně nejzatíženější.

- Přesto město k obsluze nové školy plánuje využít ulici Olivovu jako hlavní dopravní tepnu. V praxi to bude znamenat zatížit tuto již tak exponovanou ulici a totálně zablokovat dopravu v centru města.

-  Plánuje se v zatáčce pod přejezdem krátkodobé parkoviště K+R a dopravní obslužnost ke škole také Olivovou event. Melantrichova a cestička Chelčického.

- V praxi tedy desítky až stovky aut postávající a blokující komunikaci. Před 8:00 ráno dovážení dětí (krátké parkování), rodiče logicky budou na Prahu pokračovat centrem města! Odpoledne vyzvedávání (čekání rodičů v autě na dítě). Matematická třída (nyní) sdružuje děti nejen z centra Říčan. Tělocvična bude hostit kroužky, kam dojíždějí autem děti ze vzdálenějších míst (na některé kroužky i děti z Ondřejova a dál.) až do večerních hodin. Třídní schůzky. Jídelna dováží / vyváží suroviny  a jídla. Učitelé a lektoři kroužků jezdí autem. Tudíž není pravda, že do školy chodí jen místní děti pěšky!!!! Velké dopravní zátěži se nevyhneme. 

- Olivova už nyní trpí obrovským dopravním zatížením. Studie ukazuje 1300 aut /24 hodin jedním směrem. Jsou na ní 3 školy: Slunečnice, Škola u lesa a gymnázium. Doprava není plynulá - často přejíždí vlak za šraňky. Ulice nemá dostatečnou šířku 3,5m vedle zaparkovaného auta. Zatáčka je nepřehledná. Drobné rozšíření formou záboru pruhu trávy nepomůže. Asfalt se záplatuje 2x ročně.

- Jako obyvatelé okolí vnímáme nemožnost vyjet ze vrat a garáží, naše návštěvy nemají kde zaparkovat, nemůžeme vynosit nákup a parkovat před svými domy (městská policie toto pokutuje kvůli blokování dopravy). Jde o centrum města, kde bydlí rodiny.

 

- Požadujeme vyřešit dopravní obsluhu nové školy, gymnázia a úřadu města ulicí U Mostu. Požadujeme komunikovat celé řešení s obyvateli. Pokud  to nepůjde, STAVBU NOVÉ ŠKOLY ZRUŠIT a vybrat vhodnější lokalitu.

 

Author: Andrea Hlubučková | 24 signatures

More >
PETICE PROTI MASIVNÍ VÝSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH NA VRÁŽCE A EUROVIA 51 signatures

PETICE PROTI MASIVNÍ VÝSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH NA VRÁŽCE A EUROVIA

~~Vážení občané,
                          v souvislosti s připravovaným územním plánem jsme se rozhodli vyjádřit náš nesouhlas, dokud je ještě čas. Chcete-li se připojit, dole naleznete seznam podpisových míst.
 Petice občanů města Řevnic
 
My, obyvatelé města Řevnic, jsme silně znepokojeni rozsahem plánované výstavby, který vyplývá z navrhovaného územního plánu (ÚP). Tento ÚP je zcela zjevně v rozporu se strategickým plánem        města, a popírá tak nejen výstupy z “dílny nápadů“, která se uskutečnila v r. 2013, ale jde naprosto jednoznačně proti zájmům současných obyvatel města. Podle strategického plánu  „si město při svém rozvoji zachovává charakter rezidenčního zahradního města s rodinnými domy, vysokým podílem  zeleně, čistotou, pořádkem, estetickým vzhledem všech svých částí a kvalitním životním prostředím  a zároveň poskytuje svým obyvatelům vysokou úroveň bezpečnosti, občanskou vybavenost a kvalitní veřejné služby,          přičemž usměrňuje citlivé rozšiřování výstavby s navazující infrastrukturou.“    (Cit. podle SP, str. 32.)
Zásadně nesouhlasíme především se dvěma body navrhovaného ÚP – se změnou statutu areálu   Eurovia z průmyslového areálu na obytnou zónu a s výrazně vyšší hustotou zástavby v oblasti   Na Vrážku.           Obě navrhovaná řešení upřednostňují kvantitativní nárůst před obytnou kvalitou  a výrazně proměňují charakter našeho města, které sami zastupitelé přislíbili koncipovat jako „zelené město“ a „bránu do Brd“.
Je zcela evidentní, že enormní zahuštění výstavby v obou uvedených oblastech bude mít výrazný  dopad i na kvalitu infrastruktury. Za zcela reálné považujeme tyto problémy, které s sebou výrazné zvýšení počtu obyvatel přinese a které ještě intenzivněji prohloubí stávající obtíže  a nedostatky:
- malá občanská vybavenost ve zdravotní sféře (především nedostatek praktických lékařů  a stomatologů),
- nedostatečná kapacita ZŠ a MŠ spolu s nedostatkem pedagogů,
- naprosto podhodnocené množství parkovacích míst v centru města    a v oblasti nádraží,
- přetíženost komunikací,
- absence kvalitních chodníků
- a pochybnosti ohledně dostatečné kapacity zdroje pitné vody.


S ohledem na všechny výše uvedené body vyzýváme zastupitele, aby respektovali názory  obyvatel města vyjádřené v rámci „dílny nápadů“ a naplnili vizi strategického plánu. Tento plán zastupitelé sami (spolu)vytvářeli a nyní by měli svými rozhodnutími přispět k jeho naplnění tak, aby byl v souladu  s ÚP a s přáními nás, občanů.


    Za petiční výbor  Olga Tomková , Seifertova 1143,  Řevnice          1.5.2018

 Pokud souhlasíte s textem petice, můžete ji  podpořit  svým podpisem na těchto petičních  místech :

- spotřební zboží  - pan Jelínek, Komenského 124, Řevnice
- zdravotnické zařízení , náměstí  Krále Jiřího z Poděbrad 42,  1. patro, Řevnice
- kosmetický salon Klára – Vyletová, náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1, Řevnice
- lékárna Řevnice U stříbrné hvězdy, Komenského 535, Řevnice


- text petice na www.e-petice.cz , petice proti masivní zástavbě v Řevnicích  Na Vrážku, Eurovia a Pod Lesem

Author: Tomáš Chabera | 51 signatures

More >
PETICE PROTI MASIVNÍ ZÁSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH POD LESEM 131 signatures remaining 869

PETICE PROTI MASIVNÍ ZÁSTAVBĚ V ŘEVNICÍCH POD LESEM

V přírodní lokalitě Pod Lesem v Řevnicích na východním konci Sochorovy ulice má vzniknout nový developerský projekt "Vily Řevnice". Jako obyvatelé nejbližšího okolí zamýšleného projektu se zásadně ohrazujeme proti jeho navrhované podobě. A to z následujících důvodů:

 

1. Máme za to, že projekt svým rozsahem, hmotou a zastavěností neodpovídá stávajícímu charakteru zástavby v okolí, a tím je v přímém rozporu se stávajícím územním plánem (ve změně ÚP č. 2 z roku 2009, čl. 3).  Ten říká, že nové stavby by měly vznikat se „… zohledněním charakteru navazujícího prostředí. Strukturou zástavby se nesmí výrazně změnit měřítko okolí“.


2. Pro lokalitu Pod Lesem je typická zástavba solitérních domů na poměrně rozlehlých pozemcích. Projekt počítá s osmi novými pozemky (z nichž čtyři mají plochu pouze mezi 300-400m2). Na nich mají vzniknout 4 řadové dvojdomy, tedy celkem 8 domů.


3. Obáváme se, že projekt přinese do jinak poklidné lokality značné dopravní zatížení, neúměrné velikosti pozemků. Čtyři dvojdomy umožňují až 16 bytových jednotek, tj. 16-32 aut při počtu dvě auta na rodinu.


4. Jsme přesvědčeni, že schválení tohoto projektu představuje nebezpečný precedens, který otevírá cestu další masivní zástavbě nejen v lokalitě Pod lesem, ale i jinde v Řevnicích. Taková zástavba podle nás zásadním způsobem mění charakter Řevnic. Odstrašující příklad obdobného trendu vidíme například v Černošicích na Vráži.


5. Tento projekt podle nás nijak nepřispívá ke kultivaci místa (spíše naopak), ale pouze k maximalizaci výnosů developera.

Zdůrazňujeme, že nejsme proti výstavbě jako takové, ale proti masivnímu zastavování plochy pozemků. Chceme, aby investor respektoval stávající územní plán a na svých pozemcích realizoval solitérní rodinné domy na pozemcích, které svojí velikostí budou navazovat na stávající dělení pozemků.

 

 

Tuto petici směřujeme radním a zastupitelům města Řevnice. Žádáme je:

 

1. Aby znovu projednali plánovanou výstavbu projektu "Vily Řevnice" a umožnili veřejnou diskuzi o podobě projektu s obyvateli dotčené lokality.

 

2. Aby stejnou mírou jako zájmy developera brali v úvahu též zájmy obyvatel města.

 

3. Aby ve svém rozhodnutí ohledně tohoto projektu zohlednili závazné určení územního plánu – ve změně ÚP č. 2 z roku 2009, čl. 3, podle kterého nové stavby mají být koncipovány „… se zohledněním charakteru navazujícího prostředí. Strukturou zástavby se nesmí výrazně změnit měřítko okolí.”

 

4. Aby z možnosti svých pravomocí přiměli investora ke změně zástavby, a to na solitérní domy na pozemcích velikosti obvyklé v této lokalitě.

 

 

V Řevnicích 09.5. 2018
Za petiční výbor
Václav Gregor
Sochorova 1192, Řevnice

Author: Václav Gregor | 131 signatures

More >
STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD ! 160 signatures

STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD !


Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".

Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.

Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.

Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!

Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.

V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.

Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.

Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.

Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady

 

Author: filip starý | 160 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku