My níže podepsaní občané žádáme o zrušení nových dopravních opatření v centru města Benešov nad Ploučnicí, konkrétně zjednosměrnění ulic Čs. Armády, Sokolovská a Krátkáa zavedení trvalých parkovacích míst v těchto ulicích.
Toto opatření je nelogické, zbytečně ztěžuje průjezd centrem města, komplikuje zásobování provozoven a zhoršuje bezpečnost provozu.
Odůvodnění:
Průjezdnost městem: Jednosměrné užití předmětných ulic ve směru od II/262 k náměstí nutí řidiče, kteří chtějí jet v opačném směru, buď k průjezdu ulicí Čapkova (prudké klesání,úzký profil u č.p. 16, maximální váhové omezení pro vozidla na 3,5 t) nebo k užití komunikace ul. Děčínská, která „křižuje“ přístupové cesty ke škole, školce, sídlišti i zdravotnímu středisku.
Bezpečnost silničního provozu: Dlouhodobě žalostné či absentující značení přechodů pro chodce v prostoru výjezdu z Náměstí Míru do ulic Palackého a Děčínská. Tyto ulice jsouv důsledku změn dopravního značení více zatíženy dopravou. Pravoúhlé uspořádání ulic, kde byly provedeny úpravy, spolu s umožněním jízdy v protisměru cyklistům a vyznačení parkovacích míst vlevo ve směru jízdy vytváří nepřehlednou a potenciálně nebezpečnou situaci.
Životní prostředí: Řidiči jsou nuceni skrze ul. Děčínská ujet více než 1 km středem města, což vede ke zvýšeným emisím, prašnosti a hlučnosti.
Obchodní a ekonomická činnost: Nově vyznačená parkovací místa bez časového omezení jsou využívána k rezidenčnímu parkování, což ztěžuje zásobování prodejen a provozoven ve výše uvedených ulicích.
Autoři petice: Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl., Jan Ušák, Husova..., Benešov nad Ploučnicí
Petiční výbor ve složení:
1. Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.
2. Jan Ušák, Husova 394, Benešov nad Ploučnicí
3. Ludmila Šumová, Sídliště 637, Benešov nad Ploučnicí
Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:
Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.
Author: Pavel Urx | 150 signatures
More >S ohledem na skutečnost, že silnice na Folknářích parcelního čísla 145/1 je v zoufalém stavu, je nutná její celková rekonstrukce. Tato komunikace je slepá vedoucí k rodinným domům. Po této rozbité komunikaci je již nebezpečné v jakémkoliv ročním období jezdit autem, na kole či chodit pěšmo, není zde ani chodník. Pro obyvatele dané lokality a ostatní občany, kteří zde prochází na procházky či obslužných provozů je jakýkoliv pohyb po této komunikaci doslova dobrodružstvím a stává se tak nebezpečným pro kohokoliv, odhlédneme-li i od faktu, že automobily občanů i odpadové svozové automobily trpí značným opotřebením při pojezdu po takto zničené silnici. Je všeobecně známo, že tato komunikace je v zoufalém stavu několik let a nikdo se ji pravděpodobně nesnažil ani nesnaží řádně opravit (zrekonstruovat).
Touto peticí žádají občané bydlící v této ulici kompetentní orgány o provedení její opravy.
Děčín Folknáře 9.5.2024
Author: Jiří Slavík | 1 signature
More >Vážení rodiče, příznivci školy ZŠ a MŠ Liběšice.
Obec Liběšice, jakožto zřizovatel, vyhlásil výběrové řízení na pozici ředitele školy. Mohla by tedy nastat situace, kdy dojde k výměně vedení naší školy.
Touto cestou chceme p.řediteli Táborskému vyjádřit podporu nás, rodičů, kteří rozvoj školy vnímáme velmi pozitivně a rádi bychom, aby v této cestě pokračoval dále.
Mgr. Jan Táborský udělal pro naši školu obrovský kus práce, který my, rodiče, ani v celém jeho rozsahu nevidíme. Z toho, co je pro nás jasně zřetelné, můžeme uvést např. výukový program Začít spolu, budování moderních multimediálních učeben, stabilizaci pedagogického sboru, vytváření příjemného klimatu pro žáky i zaměstnance, zvelebování školních prostor, budování nového hřiště pro MŠ, zapojení žáků školy do různých projektů, mimoškolních aktivit a mnoho dalšího.
Pan ředitel má vizi, jakým směrem a způsobem školu nadále rozvíjet. A my ho na této cestě chceme jednoznačně podpořit .
Jako rodiče žáků školy se na vás obracíme
s žádostí o vyjádření podpory pro setrvání pana
Mgr. Jana Táborského ve funkci ředitele naší školy .
Markéta Wagnerová
Michaela Livoncová
Eva Pařízková
Author: Markéta Wagnerová | 122 signatures
More >Dobrý den Touto peticí bych chtěla oslovit občany, kterým není jedno co se děje na sídlišti střed a konkrétně v areálu SEVERKA ( ulice Komenského 2024/6) Stav s čistotou okolí města začíná být šílený, nejen v této části města a proto apeluji na častější úklid Technických služeb města Litoměřice. Všichni kdo bydlí u severky a každý den prochází touto budovou, vědí, že se tu scházejí různé a pochybné existence, také ne zrovna slušná mládež. Tyto lidi zde dělají nepořádek a hluk. Důvod je prostý , Severka ( jak se areálu říká) je zastřešený a otevřený prostor se zákoutím, což je ráj pro tyto návštěvníky, kteří se tu scházejí a většinou ve večerních hodinách. Spoustu podnikatelů z areálu odchází, jelikož to je boj který nelze vyhrát. Nová výmalba areálu vydržela cca 1 měsíc, každý den hromady odpadků , rozbité sklo, rozmazané potraviny po dveřích obchodů, křoví před budovou se používá jako veřejné WC. Celkový vzhled této části už mi lehce připomíná skládku a ne Královské město Litoměřice. Pokud chcete mít tuto část hezkou nenechávejte to jen na majiteli či živnostnících. Ono tady něco dělat a každý den zjišťovat co vám kdo zničil a nebo znečistil, to prostě přestane bavit každého. Touto peticí bych chtěla upozornit na stav a zároveň požádat Město aby: 1. zařídili častější úklid tohoto okolí. 2. Doplnil více odpadkových košů 3. návštěvy a hlavně VEČERNÍ, městské POLICIE v areálu ( Komenského 2024 /6). Prosím, PODEPÍŠETE Petici a posílejte dál svým sousedům.. Pokud souhlasíte a chcete aby se něco dělo.
Author: Kateřina ŘÍDELOVÁ | 62 signatures
More >My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme, aby magistrát města Chomutova urychleně začal podnikat kroky vedoucí k výstavbě nových parkovacích míst v chomutovské části Horní Ves, ideálně v ulicích Jiráskova, Havlíčkova, Seifertova, Kostnická, Lužická a Bezručova.
Děkujeme za pochopení a otevřený postoj k řešení.
Za petiční výbor:
Pavel Kinšt
Author: Pavel Kinšt | 36 signatures
More >Dobrý den,
ráda bych upozorinla na fakt, který rozhodlo 659 občanů města Mostu. Aby na rekreační ploše s vodou bylo oplocené výcvikové hřiště pro psi. Za prvé v areálu mají psi zákaz koupání. Za druhé je tam dětské hřiště a neříkám že všichni pejskaři tam nechávají po svých miláčcích exkrementy, ale je tomu bohužel tak. A také pokud by tam to hřiště bylo tak by byla jen otázka času kdy by Vaše dítě nějaký pes pokousal. Nejsem proti hřišti jako takovému ať si ho postaví jinde ale určitě ne na Benediku.
Author: m luky | 4 signatures
More >Musíme si usnadnit život a dohlídnout na voňavější budoucnost!!!
Author: Eryk Szachbazian | 1 signature
More >Dobrý den spoluobčané, žijeme tady v souladu s přírodou a krásným jezerem. Chcete tady ten smrad z chemičky? Já ne, proto píši tuto petici. Už toho máme prostě dost! A ten smrad je k nežití... Čistý vzduch pro nás. Děkujeme
Author: Kateřina Neubauerová | 3 signatures
More >Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově
Vážený pane primátore,
obracíme se na Vás jako obyvatelé města Chomutova, především ulic Jezerní, Št.kpt. Kouby, Fügnerova, V Alejích, Černovická a ostatních přiléhajících k rychlostní silnici I/13 při průjezdu městem Chomutov od sídliště Zahradní.
V posledních letech zaznamenáváme podstatný nárůst tranzitní dopravy, která projíždí celým městem Chomutov v blízkosti obytných zón.
Rychlostní silnice I/13 byla zprovozněna v 80.letech 20.století za zcela jiných dopravních a legislativních podmínek, které již nereflektují dnešní situaci a stav poznání 21.století. Byla postavena na základě již dnes neplatných potřeb a reálií 80. let.
V uplynulých 30 letech došlo k extrémnímu nárustu dopravy na této páteřní komunikaci v Chomutově a životní podmínky obyvatel bydlících v sousedství této komunikace se každým rokem zhoršují. Dle sčítání dopravy z roku 2020 na nejvíce frekventovaném úseku Březenecká-Černovická projede 25 000 vozidel denně, což je nárůst oproti roku 2000 o 11 000 vozidel denně. Narůst je způsoben tranzitní dopravou, kamionovou tranzitní dopravou a také obchodní zónou Globus. V následujících letech se dá předpokládat další nárůst dopravy z důvodu rozšiřování obchodní zóny a výstavby logistických parků v blízkosti komunikace I/13.
Tento jev je již zřejmý výstavbou logistického parku Panattoni v Jirkově, který bude využívat společnost Amazon a další německé společnosti a lze očekávat další navýšení kamionové přepravy, která bude mířit na mimoúrovňovou křižovatku s komunikací D7 u Spořic.
Obyvatelé přilehlé bytové zástavby jsou zatěžování nadměrnou hlučnosti, což je viditelné i dle hlukové mapy Ministerstva zdravotnictví z roku 2017.
Dále jsou zatěžování prašností, exhalacemi, světelným smogem od přilehlých benzínových pump a osvětlení.
Nejvyšší podíl na hlukové zátěži má především kamionová doprava a dále neukáznění motocyklisté a řidiči, kteří překračují povolenou rychlost.
Při průjezdu kamionové dopravy jsou také přenášeny vibrace do budov.
Obyvatelé přilehlé bytové zástavby v letních měsících nemohou větrat a v noci klidně spát.
V důsledku těchto negativních jevů dochází ke snížení kvality života obyvatel, zvýšení zdravotních obtíží a znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech.
Přestože dochází k tak vysokému nárustu dopravy, tak v okolí silnice I/13 nebyla přijatá žádná významná opatření, která by hlukovou zátěž přilehlé obytné zástavby snížila. Hluk se považuje za podstatný stresor a snižuje délku života. Město Chomutov je 4. nejhlučnější město Ústeckého kraje a v kvalitě života na 190. místě a významný podíl na tom má právě silnice I/13.
Ulice Jezerní je již nyní postižena souběhem hluku ze silnice I/13 a vlakové zastávky.
Přesunem hlavního nádraží do centra Chomutova budou opět nejvíce postiženy ulice Št.kpt. Kouby, Fügnerova a V Alejích, jak je již uvedeno ve studii o vlivu na životní prostředí k tomuto projektu.
Protihluková stěna postavená v 80. letech 20. století již neplní svoji funkci a je zcela nevyhovující. V některých částech bytové zástavby zcela chybí.
Ke zmírnění všech negativních jevů žádáme:
1/ vybudování nové protihlukové stěny v úseku Zahradní-Černovická, která splňuje platné legislativní podmínky
2/ zavést kamerové měření rychlosti na úseku Březenecká -Globus
3/ snížit rychlost na 50 km/h na úseku Březenecká -Globus
4/ v oblasti Št.Kpt. Kouby- Černovická použít tzv.tichý asfalt
Navrhujeme:
1/ odklon kamionové dopravy do průmyslových oblastí města Chomutova- např. přes nově vznikajicí estakádu u Otvic do průmyslové zony Jižní pole a napojení na dálnici D7
2/ přesunout rychlostní silnici 1/13 do koridoru po zaniklém železničním tělese, které vznikne přesunem hlavního nádraží do centra a snížením počtu kolejí v oblasti Lipská – původní hlavní nádraží
Marie Štáfková
Daniela Misiarzova
Author: Marie Štáfková | 8 signatures
More >