Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 1907 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 1907 signatures

More >
Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem 474 signatures

Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem, nesouhlasíme s plánovanou stavbou „Technologické zázemí pohřební služby firmy ELPIS“ v k.ú. Kostelec nad Labem.

 

Důvody nesouhlasu:

 

1. velká blízkost obytné zástavby (165 metrů), žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby
2. vzdálenost 630 metrů od Mateřské školy a dětského hřiště
3. obavy z dopadů této stavby na zdraví a komfort obyvatel města a přilehlého okolí (prach, zápach, TZL, NOx, CO, VOC, Hg)
4. Kostelec nad Labem se nachází v Polabské nížině, v oblasti značně zatíženou okolním zemědělstvím
5. v nejbližším okolí ve vzdálenosti 7 km se nachází průmyslový areál Neratovice se zvlášť velkým zdrojem znečišťování ovzduší 
6.. v blízké vzdálenosti se pak nachází tyto objekty znečišťování ovzduší (zvlášť velký a velký znečišťovatel): Elektrárna Mělník – 29 km, Teplárna Malešice – 28 km, Spalovna Malešice – 28 km
7. obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě
8. vysoký komín – změna vizuální podoby města
9. obavy z negativního ovlivnění ceny nemovitostí v okolí stavby
10. relativní blízkost jiného krematoria v rámci kraje (Mělník - 29 km)
11. nadstandardní počet krematorií na kraj
12. obavy, že data předložená k zahájení zjišťovacího řízení záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby
13. stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí
14. stavba bude sloužit pouze ke komerčním účelům firmy ELPIS s r.o. navíc se sídlem firmy mimo k.ú. Kostelec nad Labem

Author: Adam Guttenberg | 474 signatures

More >
Voda pro Zhoř 35 signatures

Voda pro Zhoř

Podporuji obyvatele Zhoře u Krakovce v opatřeních proti suchu, které je ohrožuje. Nesouhlasím s rozhodnutím zastupitelstva obce Krakovec nepodat žádostI o dotace na nový zdroj pitné vody a na vypracování projektu čistírny odpadních vod a nádrží na dešťovou vodu.
 

Zhoř, část obce Krakovec, již po několik let čelí suchu. Musela zde být pro místní obyvatele dokonce přistavena cisterna s pitnou vodou. Jinými slovy téměř třicet lidí, včetně dětí a kojenců, je nuceno žít v neustálém stresu z akutního nedostatku vody.
 

Rodina Matvija, která vlastní velkou část tamních pozemků, nabídla obci finanční a organizační součinnost při vypracování dotačních žádostí. Dále se zavázala k doplacení investic, které by nebyly z dotace hrazeny a doplatit náklady, které by obci vznikly při realizaci projektu. Matvijovi se snaží o nový šetrný rozvoj Zhoře a štědře podporují místní kulturní život. Více o o jejich záměrech se můžete dozvědět na www.zhorzije.cz.

Navzdory tomu zastupitelstvo obce Krakovec těsnou většinou zamítlo návrh žádosti podat.
 

Konečné termíny podání žádostí se rychle blíží.

Pomozte nám svým podpisem přesvědčit členy zastupitelstva změnit svůj názor.

 

Děkujeme!

 

Vaši sousedé ze Zhoře u Krakovce

 

 

Dotace o které se jedná:

PRŮZKUM, POSÍLENÍ A BUDOVÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY (https://www.europroject.cz/o-nas/kdo-muze-zadat/obce-a-mesta-1/dotace-na-pruzkum-posileni-a-budovani-zdroju-pitne-vody-657cs.html?page=2)

Termín uzávěrky: 18. 12. 2020
 

1.3.C – Kanalizace – projektová příprava projektů, které budou předložené v rámci OPŽP 2021–2027 (https://www.narodniprogramzp.cz/nabidka-dotaci/detail-vyzvy/?id=83)

Termín uzávěrky: 29. 1. 2021
 

V této fázi se jedná o dotaci jen na projektovou dokumentaci v hodnotě cca 900 tis Kč. Dotace hradí až 90% nákladů. O realizaci projektu (vybudování nádrží na dešťovou vodu, čističky odpadních vod a kanalizace pro Zhoř) by se rozhodovalo až po obdržení dokumentace, která je ale zásadní pro úplnost informací k celkovým nákladům, ekologické náročnosti, kalkulaci vodného stočného atd.

Author: Dušan Kajanovics | 35 signatures

More >
Maturita 2021 324 signatures remaining 29676

Maturita 2021

Vážený pane ministře školství,

 

formou této petice Vás jménem žáků maturitních ročníků písemně prosím a zároveň žádám, abyste zvážili zrušení maturitních zkoušek ve školním roce 2020/2021 stejně, jako byly zrušeny maturantům na Slovensku ve školním roce 2019/2020. Vzhledem k momentálnímu stavu v naší zemi (COVID- 19) nejsme dostatečně připraveni podstoupit maturitní zkoušku.

Jelikož se povinně zavřely všechny střední školy, naše vyučování bylo omezeno na úplné minimum. Ve většině případů se některé předměty vůbec nevyučují.
Předměty, které se vyučují ve formě online studia přes platformu typu Microsoft Teams, jsou vysvětleny rychle a s minimální efektivitou. Mnohé z těchto předmětů se vyučují jednou, maximálně dvakrát za týden, což je ve srovnání s klasickým vyučováním pro naše znalosti nedostačující.
Písemné zkoušky jsou oznamovány chaoticky a k dalsím informacím (pracovní listy, prezentace) nemá každý student vždy přístup. Jako příklad uvedu postup nekterých pedagogů, kteří používají ke tvorbě úkolů programy nekompatibilní s běžnými programy jako jsou např. Microsoft Word, PowerPoint; v tom případě je studijní dokument obtížně čitelný.

Proto my, maturanti středních škol, vyjadřujeme obavu, že se všechno učivo, které jsme toto pololetí dostatečně nestihli probrat, se vtlačí do učiva 4. ročníku, případně na jeho doučení nezbyde čas, což bude mít negativní vliv na výsledek maturitních zkoušek.
Rovněž je třeba brát ohled na žáky se zdravotními problémy, kteří z tohoto důvodu mají individuální formu studia. 

Dalším problémem je, že v nestandardní situaci naši pedagogové často nereagují na maily, na případné dotazy ohledně učiva nestíhají odepisovat nebo nezvládají včas zkontrolovat úkoly, které nám zadali.


Byli bychom rádi, pokud byste uznali, že tento systém vyučování je pro nás, maturanty maturující v roce 2021, zcela nedostatečný.

Prosíme Vás, abyste přijali naši žádost a pochopili naši momentální situaci, ve které jsme se ocitli.

 

 

Vyplňte náš dotazník prosím: https://www.survio.com/survey/d/T4T5S5X7F3O3T3O7Z

Author: Jan Linhart | 324 signatures

More >
Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách 114 signatures

Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách

Vážení občané,

v současnosti figuruje v územním plánu Klecan, v ÚP Roztok, a v ÚP Středočeského kraje přemostění řeky Vltavy v Klecánkách (viz ÚP Klecany). Změnou územního plánu č. 4 Klecan je navrhováno vynětí tohoto statutu. Není zřejmé, kdo tuto konkrétní změnu územního plánu inicioval a za jakým účelem. Zřejmé ovšem je, že s touto skutečností nebyly předem seznámeny okolní obce a stavební komise Klecan, nemluvě o obyčejných občanech. Je možné, že vznikla pouze ze strachu, aby Vltava v této části severního okraje Prahy nebyla přemostěna a nesuplovala tak jakkoli severní okruh Prahy. Tato koncepce je sice za stávající infrastruktury a zastavěnosti území nesmyslná, nicméně apelace za její znemožnění pochopitelná.

Navrhovatel však evidentně nedocenil všechny důsledky vyplývající z vynětí možnosti přemostění Vltavy. Desítky let zde funguje přívoz a to s různou kvalitou a také v závislosti na povodňových stavech. Přívoz ve všední den nefunguje od deváté dopolední do jedné odpolední a končí v půl sedmé, tzn., že v této době už nelze využívat vlak a autobus pro potřeby klecanských občanů. Město Klecany desítky let přívoz dotuje ze svého rozpočtu, přičemž výše dotace nebyla v minulosti transparentně zveřejňována.

Tyto faktory v podstatě velmi omezují propojení infrastruktury mezi pravým a levým břehem a téměř znemožňují dostupnost pracovních příležitostí či návštěvnost kulturních akcí. Přitom řešení by bylo na místě a to formou přemostění lávkou. Ta zde byla již mnohokráte plánována, např. v roce 2008, kdy město Klecany pouze včas nezareagovalo a k stavbě nakonec nedošlo. Ze zprávy o uplatňování ÚP Klecan s pokyny pro zpracování změny č. 4 platné k 17. 1. 2019 jasně vyplývá povinnost skloubit změnu územního plánu s požadavky na řešení dopravní infrastruktury, tj. řešit navrženou cyklistickou dopravu v souladu s koncepcí zpracovaného Generelu cyklotras a cyklostezek Středočeského kraje. Trasa „pražské kolo“, která překonáním řeky Vltavy navazuje na cyklotrasu 1. třídy se stává ve večerních hodinách nepoužitelnou, právě proto, že je závislá na fungování přívozu. Počet cyklistů každým rokem stoupá a od jara za do podzimu za pěkného počasí občané čekají až desítky minut  při nepřetržitém provozu přívozu na možnost přepravy. Pokud dojde k vynětí možnosti přemostění Vltavy v Klecánkách z ÚP Klecan, bude v budoucnu víceméně nemožné danou lávku postavit a to i přes to, že by na její stavbu byly k dispozici požadované finance.

Je nepochopitelné, že v době pandemie se zkracuje doba fungování přívozu ve všední den do půl sedmé a občané po této době musí používat autobusy, kde riziko nakažení v uzavřeném prostoru je nejméně o řád vyšší. Navíc tato změna nebyla občanům sdělena ve zprávách z obce a výrazně na ni není upozorněno ani u přívozu. Pandemie nás v budoucnosti budou pravděpodobně stále provázet a možnost dostat se lávkou na druhý břeh bez blízkého kontaktu s případně nakaženými se přímo nabízí.

Tímto tedy apelujeme na MÚ Klecany, jakožto pořizovatele změny územního plánu č. 4, aby přehodnotil požadavek na jeho změnu, a možnost přemostění formou lávky pro pěší a cyklisty zachoval.

Soulad s GDPR: svým podpisem zároveň souhlasíte se shromažďováním, uchováváním a zpracováním osobních údajů po dobu nezbytně nutnou.

Petici podává: Pavel Lisý  Trvalé bydliště: Do Klecánek 286, 250 67 Klecany

Author: Pavel Lisý | 114 signatures

More >
Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy. 446 signatures

Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy.

P E T I C E

 

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).

 

Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.

 

Jako signatáři této petice se obáváme zejména:

 

1. Zhoršení kvality života v této oblasti

Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.

 

2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě

Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.

 

3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody

Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.

 

4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy

Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.

 

Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem

 

Za petiční výbor:

Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.

 

Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:

Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

Author: David Odnoha | 446 signatures

More >
Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky 255 signatures remaining 45

Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky

Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.

 

My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.

Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.

Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.

Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.

 

 

Děkujeme

Author: Pavel Peroutka | 255 signatures

More >
Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice 102 signatures

Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice

My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.

Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.

Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.

Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
 

Hlavní výhody přesunu umístění:

Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.

 

 

 

Author: Pavel Novotný | 102 signatures

More >
Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 10 signatures

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Author: Karel Hasman | 10 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku