Změnit údaje i v profilu?
Chceme, aby brněnští zastupitelé přestali hrát své politické hry a umožnili firmě Amazon realizovat miliardovou investici, která vytvoří pracovní příležitosti a oživí ekonomiku v celé ČR.
02.04.2014 20:51
Amazon v Brně aneb názory nemění jen hlupák
Nejsem žádným velkým, spíše jen vlažným zastáncem příchodu Amazonu do Brna, ale způsob, jak o něm jednalo brněnské zastupitelstvo a jak někteří měnili své názory, je ukázkovým příkladem, jak to v Brně funguje. Zaměřil jsem se na výroky jednoho z klíčových mužů kolem Amazonu pana Šťástky a seřadil je tak, jak šel čas.
Příběh se začíná psát 3. 2. a pan Šťástka píše:
... Brno má totiž v otázce příchodu významného investora jasno, Amazon zde vítá a knížecí rady nepotřebuje. Jediná nejistota je v závazku státu, respektive ŘSD, vybudovat potřebný dálniční sjezd a napojení. Vláda by měla makat a bez vytáček vybudování sjezdu garantovat. Což zatím neudělala. ...
14 dní na to, poté, co vláda sjezd garantovala, se objevuje další požadavek:
...Zástupci ODS v Zastupitelstvu města chtěli jediné. Aby se Amazon podílel na vybudování napojení svého areálu na blízkou dálnici D1. Aby kamiony, které do skladu budou zajíždět (až 100 denně a v předvánočním období až 360 denně!), nejezdily městem. Podle mého požadavek logický. ...
Nakonec i tato dohoda se daří a investor na požadavky reflektuje a tak je potřeba trochu přitvrdit (28. 2. )
... Řešení se nám nakonec podařilo najít a prosadili jsme je na zastupitelstvu. Výkup pozemků pro přivaděč výrazně zrychlí investor, pokud se na něm bude podílet. S tím už souhlasí firma CTP Invest, která má halu pro Amazon stavět. Teď je míč na straně Amazonu. Měl by do hlasování brněnského zastupitelstva 18. března potvrdit, že má za těchto podmínek o investici nadále zájem. A měl by také jasně říct, jestli většina slíbených pracovních míst bude pro Jihomoravany, nebo pro zahraniční agenturní pracovníky.
12. března potom pan Štástka klade otázky. Některými se dostáváme zase na začátek:
Rozhodl se vlastně Amazon pro Brno?
Jaká bude skutečná dopravní zátěž související se zahájením provozu logistického centra před a po dostavbě nájezdu na D1?
Jaký typ zaměstnání bude ve skladu převažovat?
Kam zamíří daň ze zisku firmy? Kolik těchto peněz připadne Brnu?
A přichází březnové zastupitelsto a objevuje se problém s územním plánem. Ani garance investora nestačí, protože ODS vždy jedná tak, aby vyloučila jakékoliv pochybnosti a rizika:
Na jednoznačný dotaz na právníka magistrátu, zda může vyloučit jakákoli rizika možných škod, byla odpověď nedostatečná. Neexistují právní záruky, že by jak vůči zastupitelům, tak vůči městu nemohla být škoda v budoucnu uplatněna. A je škoda, že se územní plán včas nezměnil tak, aby to byla vstupenka pro to, abychom dnes Amazon mohli schválit, říká Libor Šťástka.
Ing. Ladislav Kotík
Podpořte jeho provoz darem, který jste schopni poskytnout.
To whom will the petition be forwarded: Zastupitelé statutárního města Brna
Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.
Messages
Discussion was stopped because of many unsuitable contributions.