Změnit údaje i v profilu?
PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
10.05.2024 20:19
V současné době (10.05.24) máme v součtu elektronické i papírové petice více než 1400 hlasů. Velmi děkuji všem, co se podepsali a dokázali tak, že Vám není jedno, jak to tu bude vypadat bez pokladních a vlakvedoucích.
Dnes jsem ještě s prosbou o podporu rozeslal e-mail cca 20 starostům a starostkám v kraji, kteří by mohli svým hlasem velmi pomoci a společně se jako obrovský celek vydáme proti tomu nesmyslnému a ráznému rozhodnutí kraje, potažmo vedení ČD.
Díky všem!
Michal Vonderka
16.05.2024 23:02
Dobrý den.
Na dnešním (16.5.) jednání s vedením ČD to bylo všelijaké. Dozvěděli jsme se sice kolik lidí tohle ovlivní (197 vlakvedoucích a 91 pokladních), dozvěděli jsme se také, že v případě, že budou tyto zaměstnanci chtít zůstat u podniku, mohou jít buď na strojvedoucí nebo mechaniky v podobě rekvalifikace, případně ať zvolí dceřinnou firmu ČD, ale popravdě nic nového jsme se nedozvěděli, a to včetně nějakých plánů co s těmito lidmi, žádné konkrétní informace a daný plán.
Nebylo od těch všech vysoce postavených osob znát, že by se nějak bojovalo za zachování provozních zaměstnanců, i když se několikrát opakovali, jak často komunikují s ministrem, s krajem, také se probíraly pokladny které zůstanou a které ne, dále i odstupné v případě propuštěných lidí atd.
Ohledně petice, se kterou jsem vyrukoval na úplný závěr mi členové vedení poděkovali za podnět, vyvíjený tlak na kraj a odvahu, ale doufám, že si také páni a paní z vrchu uvědomí, co to pro nás všechny bude znamenat.
Bude to velká změna. Zakončil jsem to slovy:"... jsem rád, že jsme se tu dnes sešli a přátelsky pokecali, ale pojďme se teda jako České dráhy sjednotit a bojovat za své zaměstnance, dokud to ještě jde. Držím v ruce více než 40 stran a 1 711 podpisů lidí, kterým tohle není jedno, a proto vás prosím, až budete jednat s krajem, předejte jim tento arch". Poté zazněl krátký potlesk. Vedení ještě dodalo pár slov a za několik minut to posezení skončilo.
Pakliže ale vedení společnosti odpoledne podepsalo smlouvu, která je na deset let, a to podle podmínek kraje, je to 1:0 pro krajské vedení.
Pokud tedy bude třeba, postoupíme věc dále a nenecháme to ležet bez povšimnutí!
Děkuji, MV
Podpořte jeho provoz darem, který jste schopni poskytnout.
To whom will the petition be forwarded: Jihomoravský kraj, České dráhy, a.s., Drážní úřad, Drážní inspekce
Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.
Hledejte úspory jinde !!!!
https://www.indianvisacentre.com/business-visa.php
https://www.indianvisacentre.com/tourist-visa.php
nesmírně si vážím práce průvodčích. Není to žádný med, lidé jsou různí. Ale neumím si představit, že by jste ve vlaku nebyli. Jste součástí vlaků od nepaměti. Držím Vám pěsti!!!
Nebaví mě mluvit s automaty, řešit vše na netu.
Chci potkávat a mluvit s lidmi.
Jsem člověk.