Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš
88 signatures

Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš

Author: Robert Izák | Uploaded: 26.07.2021 | 88 signatures
Share it with your friends

 Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš, historické základní spojnice mezi Čisovicemi, Rymání, Mníškem pod Brdy, Novou Vsí pod Pleší, Hrašticí, Mokrovraty, Starou Hutí a Dobříší. Přesně 22. Září 1897 jel poprvé vlak z Prahy do Mníšku. Nejen že to byla veliká sláva ale také obrovská dopravní úleva, protože do té doby se jezdilo s poštou (poštovním vozem) do Řevnic na vlak, což bylo nejen únavné ale v zimě i kruté. Z Mníšku to bylo 8 km, což ale teprve ze vzdálenějších míst jako Hraštice, Nový Knín, Nová Ves nebo Dobříš. To se chodilo také pěšky. Zpět do současnosti. Trať byla v předchozích měsících velmi nákladně rekonstruována a občané odmítají tento nesmyslný způsob marnotratného hospodaření, tím spíše, že jednou zrušená trať už nedá nikdy obnovit. Rekonstrukce skončila letos a hned by se měla rušit? Jde nějakým způsobem vůbec obhájit, vyhodit desítky miliónů do kanálu? Existence a provoz těchto tratí nemá pouze finanční vyjádření a efekt ale také praktický, historický a především lidský rozměr. Vlak jede jinou trasou než autobusy a sbírá cestující tam, kam autobus nezajíždí. Vlak současně obsluhuje turistickou část veřejnosti, která už je na vlakovou dopravu zvyklá a pravidelně jí na této lince využívá. A to je další nezpochybnitelný přínos, který nelze nazírat pouze finančními brýlemi. Kraj má plná ústa rozvoje regionů, turistické podpory a dalších proklamací, které se jednoduše bez dopravy, tohoto krevního systému zemského rozvoje, neobejdou. Co takhle místo rušení tratí přivést kampaní cestující do vlaků? Rušení osobní železniční dopravy by zasáhlo především ty obce, které nejsou na hlavním tahu. Z Malé Hraštice se například o víkendu do nedaleké Dobříše jinak než vlakem nedostanete. Z Mokrovrat rovněž tak. O víkendu prostě bus nejezdí. Dnes si nikdo nedovede představit, že nebudou jezdit autobusy, ale kvůli tomu bychom měli mít prozíravé politiky, aby dokázali vidět dál než ostatní. Nespočetné příklady změn, které jsme si nedokázali zatím ani představit, právě ukázala Corona krize. Definice úsporných programů má jednu společnou vlastnost: šetří na nepravém místě. Škrtají se užitečné věci a vyhazují se přitom prostředky nás všech za nesmysly. Železnice se jako alternativa hodila a vyplatila už nesčíslněkrát. ŽÁDÁME,NERUŠTE JI! 

To whom will the petition be forwarded: radní Borecký, iniciátor rušení tratě, vedoucí odboru dopravy Středočeského krajského úřadu

Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.

Share it with your friends and acquaintances

Messages | 225

06. 10. 2021 | Radek Hejret | Unhošť
K nám do Unhoště nikdy trať zavedena nebyla, musíme na vlak buď do sousední obce Velké Přítočno nebo Pavlov. Zavést kvůli dálnici už nejde. Řetězec chybných rozhodnutí našich předků… Vy funkční trať máte, tak co je to za nesmysl ji chtít zrušit?!?
+2 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

23. 11. 2021 | Kryštof Blažíček | Nadějkov
Hodně štěstí
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

02. 11. 2021 | Robert Izák | Mníšek pod Brdy
Bohužel to vypadá, že STAN, tito likvidátoři lokálních tratí a páteřní infrastruktury státu, budovanou našimi předky po staletí, budou díky hlasům nepoučených voličů na koni. Viz také dnešní článek: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/stredocesky-kraj-lokalky-omezit-vlak-nahrada-autobus-havlicek.A211029_633948_praha-zpravy_rsr
MY SE ALE NEVZDÁVÁME A BUDEME AŽ DO KOMUNÁLNÍCH VOLEB JASNĚ PUBLIKOVAT, KDO JDE PROTI OBČANŮM A JEJICH POTŘEBÁM!
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

07. 10. 2021 | Karel Vejmola Vejmola | Prostějov
Správné rozhodnutí
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

06. 10. 2021 | Robert Izák | Mníšek pod Brdy
Vážení petenti a všichni sympatizanti dobříšské dráhy!
Dvě důležitá sdělení: asi jste si všimli, že díky "genialitě" magistrátního vedení pražská doprava totálně kolabuje. Týká se to i jihozápadního přivaděče do hlavního města, kterým je D4, čili Strakonická. Každodenní fronty již od Cukráku znamenají pro autobusy zpoždění od 50 do 60 minut! Malá ukázka toho, že všechna tvrzení Úřadu Středočeského kraje o skvělé autobusové dopravě jsou zcela lichá! A taky dobrý nástřel toho, že alternativa je nutná a jakékoliv "věčné" a nejlepší řešení neexistuje. Silniční doprava je velmi zranitelná a dráhu uchovat je existenční nutností. Tento názor ale krátkozraká reprezentace SK nesdílí! Je pod vedením a vlivem zabedněných hlav strany STANu. Borecký a Pecková vám všem berou vlakovou dopravu. Vzpomeňte si na to u voleb! A nezapomeňte, že úřad SK mají v rukách současně piráti, SPOLU a další elementy, které zájmy občanů vůbec nezajímají!! V tuto chvíli známe jen jediného obránce lokálních tratí: ministra Karla Havlíčka z ANO! Děkuji za pozornost, konec hlášení☺
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

06. 10. 2021 | Salvatore Chines | Nova Ves pod Plesi
Tento spojí využívám na cestu do prace, daleko spolehlivější než autobus přes D4 který nabere zpoždění v koloně.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

23. 09. 2021 | elina_kim joe | chicago
A primary difference between a PPP passenger railway project and a PPP power ... As with most transport PPPs, access to land or preservation of a railways ...https://surveysguide.onl/
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

20. 09. 2021 | DAGMAR Zvoníčková | Praha4
Děkuji,za obětavou snahu zachovat trat a zvrátit nesmyslný výmysl vedení středočeského kraje.Jsem přesvědčena .že nikdo z těch kdo vydali toto rorhodnutí není blíže seznámen s cestováním v této oblasti a nápady padají od stolu.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

16. 09. 2021 | Jan Adamčík | Nová Ves pod Pleší
Některé vesnice jsou na této trati závislé a autobusová doprava nemůže plně nahradit tu vlakovou. Dále: Posílení autobusové dopravy na Prahu nic neřeší. Strakonická je už teď furt ucpaná a až se bude rekonstruovat Baranďák, zkolabuje doprava úplně.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

25. 08. 2021 | Ladislava Nechybova | Stará Huť
Zrušit nově opravenou trať je zločin
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

02. 11. 2021 | Robert Izák | Mníšek pod Brdy
Bohužel to vypadá, že STAN, tito likvidátoři lokálních tratí a páteřní infrastruktury státu, budovanou našimi předky po staletí, budou díky hlasům nepoučených voličů na koni. Viz také dnešní článek: https://www.idnes.cz/praha/zpravy/stredocesky-kraj-lokalky-omezit-vlak-nahrada-autobus-havlicek.A211029_633948_praha-zpravy_rsr
MY SE ALE NEVZDÁVÁME A BUDEME AŽ DO KOMUNÁLNÍCH VOLEB JASNĚ PUBLIKOVAT, KDO JDE PROTI OBČANŮM A JEJICH POTŘEBÁM!
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

Sign this petition

Signatures | 88 (+9 not confirmed)

Signature list in PDF
  • Jonáš Veselka | Praha
  • Vladimír Turner | Praha
  • Rudolf Reich | Praha
  • Lukáš Michálek | Nová Ves pod Pleší
  • Štěpánka Svobodová Svobodová | Pouště, Mokrovraty
  • Jan Ruzicka | Mokrovraty
  • Tereza Kusinova | Praha 5
  • Kryštof Blažíček | Nadějkov
  • Karel Weidinger | Oskořínek
  • Bohumil Loudín Loudín | Brandýs nad L. - Stará Boleslav
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition