Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova 60 podpisů chybí 640

Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova

Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.

 

Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.

 

Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.

 

Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu. 

Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.

 

Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu. 

 

 

Autor: Benjamin Parlásek | 60 podpisů

Více >
Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická 23 podpisů chybí 977

Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická

Vážený pane první náměstku primátora,

My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.

1. Aktuální stav

Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.

V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.

Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.

2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace

Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:

zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.

Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.

Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.

Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.

Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.

Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.

S úctou, petiční výbor:

Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com

Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.

Autor: Petr Papírník | 23 podpisů

Více >
Petice za snížení kolejného a zlepšení podmínek na kolejích 78 podpisů chybí 22

Petice za snížení kolejného a zlepšení podmínek na kolejích

Milé spolužačky a spolužáci,

připravil jsem tuto petici, abychom se společně postavili za lepší podmínky bydlení na našich kolejích. Všichni víme, že aktuální kolejné je příliš vysoké a že kvalita poskytovaného ubytování zdaleka neodpovídá ceně, kterou musíme platit.

 

Proč je důležité tuto petici podepsat?

 

Vysoké kolejné navzdory poklesu cen energií: Ceny energií klesly, přesto se nájemné na kolejích oproti loňsku zvýšilo. Kolejné se tak stalo pro mnoho z nás neúnosnou finanční zátěží, která komplikuje naše studijní i osobní životy.

Špatné podmínky pro bydlení: Vytápění často nefunguje a teplá voda je problém. Tyto nedostatky vedly k tomu, že mnoho studentů trpí nachlazením a dalšími zdravotními potížemi, což ovlivňuje naše studijní výsledky i každodenní život – zkrátka žijeme v podmínkách, které nejsou vhodné ani pro zdraví, ani pro pohodlí.

 

Co peticí požadujeme?

 

Snížení kolejného na úroveň minulého roku – protože pokles cen energií by se měl projevit i v cenách kolejného.

Nárok na slevu – pokud se opět vyskytnou problémy s vytápěním nebo teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.

Lepší podmínky pro bydlení – chceme důstojné podmínky, které budou odpovídat zaplacenému nájmu, a zajištění stabilního vytápění a teplé vody.

 

Jak nám podpisy pomohou?

 

Čím více podpisů, tím větší bude naše šance na změnu. Pokud vedení uvidí, že většina z nás není s podmínkami spokojena, bude nuceno naše požadavky řešit. Společně můžeme dosáhnout toho, že kolejné bude spravedlivější a že se kvalita ubytování zlepší.

Podpořte prosím tuto petici svým podpisem a pomozte nám všem bydlet v lepších podmínkách za přijatelnější cenu!

Společně máme šanci něco změnit. Podepište a předejte dál!

Autor: Matouš Adamec | 78 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj