Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v okolí Jiráskových sadů v Litoměřicích 153 podpisů

Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v okolí Jiráskových sadů v Litoměřicích

Petice "Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v ulici Svojsíkova a okolí Jiráskových sadů"

Podle článku 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.**

 

Adresát: 

Vážení představitelé města Litoměřic,

Stručný popis petice: Petice za zmírnění negativních dopadů prováděné revitalizace zeleného pásu v ulici Svojsíkova, zajištění bezpečné cesty do a ze školy žákům, studentům i jejich rodičům a zavedení funkčního a efektivního systému parkování v okolí Jiráskových sadů, především pak okamžité posunutí betonových zátarasů, bránících bezpečnému zastavení a výstupu a nástupu osob. 


 

Úplný text petice:

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto svoji nespokojenost a obavy ohledně právě probíhajících změn v okrajové části Jiráskových sadů (parcelní číslo 3067/1) k ulici Svojsíkova (tzv. “revitalizace zeleného pásu”), která přímo navazuje na pozemní komunikaci vedoucí ke dvěma školám, školní družině, sportovištím a školní jídelně. Tento zásah nejen že významně ztížil podmínky pro rodiče a žáky v této oblasti a ohrozil bezpečnost našich dětí, ale také jasně ukázal, že tak, jak je nyní realizován, celou situaci zhorší trvale.
Požadujeme proto včasné zjednání nápravy.

Je nutné si uvědomit, o jak důležité místo se jedná. Dvě nejbližší základní školy, gymnázium, protější centrum odborného výcviku a domov mládeže Pohoda zaručují ve všedních dnech, jen v těchto místech opakovaný pohyb více než 1500 žáků (do školy, ze školy, přesuny na oběd, vycházky a sportoviště) a přibližně 200 zaměstnanců, spojených se školskými provozy.
Sama Centrální školní jídelna je v době polední špičky využívána pro stravování pracovníků Policie ČR, Vězeňské služby, Státního zastupitelství a dalších úřadů, dále pak Speciálními školami a dalšími dětskými skupinami, nebo jako závodní stravování různých firem).
Taktéž mimo pracovní dny je tento prostor hojně využíván, ať již pro víkendové relaxační či sportovní aktivity, nebo závody na blízkých sportovištích a ve sportovních organizacích (Sokol, basketbal, florbal, fotbal, ping pong, posilování a fitness, plavání a mnoha dalších, včetně samotných návštěvníků Jiráskových sadů, kteří sem přijíždějí ze širokého okolí). 

 

Problémy spojené s přestavbou:

1. Nemožnost parkování a vystupování pasažérů mimo vozovku kvůli umístění vysokých betonových zátarasů. To nutí a i nadále bude nutit řidiče buď k zastavování přímo na silnici, či dále od krajnice, čímž je omezen ostatní provoz a ohrožena bezpečnost dětí i řidičů.

2. Pokud řidiči zajedou za krajnici, jsou děti nuceny vystupovat přímo do vozovky, což je značně nebezpečné, zejména v době ranní špičky.

3. Rodiče zastavující dále od krajnice způsobují dopravní zácpy a brzdí plynulý provoz v celé této oblasti a to jen proto, aby předešli poškození vozidla kvůli nevhodně zvoleným stavebním prvkům. Posunutí betonových bloků a rozšíření parkovacích míst tedy nepřispěje pouze k vyšší bezpečnosti parkování, ale zároveň rozšíří a zkapacitní  i komunikaci, kterou denně projíždějí v obou směrech stovky vozidel.

4. Betonové zátarasy v současném umístění ani opticky nenavazují na stávající řadu, která již byla vybudována od CŠJ k plaveckému bazénu a jsou zcela bezdůvodně a bezohledně posunuty směrem k vozovce.
 

Proto žádáme představitele města o urgentní řešení této situace a navrhujeme následující opatření:

1. Posunutí betonových zátarasů dále od krajnice vozovky nebo snížení jejich výšky natolik, aby bylo umožněno současně parkovat mimo vozovku a zároveň bylo možné i otevření dveří vozidla na straně spolujezdce a výstup cestujících směrem k parku.

2.  Vytvoření bezpečných zón pro vystupování osob  z aut rozšířením parkovacích míst, a odstranění zbytků polorozpadlých dočasných zúžení u míst k přecházení vozovky, případně jejich nahrazení prvky permanentními

 

Věříme, že přihlédnete k našim návrhům a podniknete kroky k zajištění bezpečného a plynulého provozu v této oblasti.

 

S pozdravem,

 

Občané a přátelé města Litoměřic

 

Autor: Radek Voženílek | 153 podpisů

Více >
PETICE PROTI ZAVEDENÍ DOPRAVNÍCH OPATŘENÍ V CENTRU MĚSTA BENEŠOV NAD PLOUČNICÍ 174 podpisů

PETICE PROTI ZAVEDENÍ DOPRAVNÍCH OPATŘENÍ V CENTRU MĚSTA BENEŠOV NAD PLOUČNICÍ

My níže podepsaní občané žádáme o zrušení nových dopravních opatření v centru města Benešov nad Ploučnicí, konkrétně zjednosměrnění ulic Čs. Armády, Sokolovská a Krátkáa zavedení trvalých parkovacích míst v těchto ulicích.
Toto opatření je nelogické, zbytečně ztěžuje průjezd centrem města, komplikuje zásobování provozoven a zhoršuje bezpečnost provozu.

Odůvodnění:

Průjezdnost městem: Jednosměrné užití předmětných ulic ve směru od II/262 k náměstí nutí řidiče, kteří chtějí jet v opačném směru, buď k průjezdu ulicí Čapkova (prudké klesání,úzký profil u č.p. 16, maximální váhové omezení pro vozidla na 3,5 t) nebo k užití komunikace ul. Děčínská, která „křižuje“ přístupové cesty ke škole, školce, sídlišti i zdravotnímu středisku.
Bezpečnost silničního provozu: Dlouhodobě žalostné či absentující značení přechodů pro chodce v prostoru výjezdu z Náměstí Míru do ulic Palackého a Děčínská. Tyto ulice jsouv důsledku změn dopravního značení více zatíženy dopravou. Pravoúhlé uspořádání ulic, kde byly provedeny úpravy, spolu s umožněním jízdy v protisměru cyklistům a vyznačení parkovacích míst vlevo ve směru jízdy vytváří nepřehlednou a potenciálně nebezpečnou situaci.
Životní prostředí: Řidiči jsou nuceni skrze ul. Děčínská ujet více než 1 km středem města, což vede ke zvýšeným emisím, prašnosti a hlučnosti.
Obchodní a ekonomická činnost: Nově vyznačená parkovací místa bez časového omezení jsou využívána k rezidenčnímu parkování, což ztěžuje zásobování prodejen a provozoven ve výše uvedených ulicích.

Autoři petice: Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl., Jan Ušák, Husova..., Benešov nad Ploučnicí
Petiční výbor ve složení:
1. Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.
2. Jan Ušák, Husova 394, Benešov nad Ploučnicí
3. Ludmila Šumová, Sídliště 637, Benešov nad Ploučnicí

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:
Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.

Autor: Pavel Urx | 174 podpisů

Více >
Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf 9 podpisů chybí 991

Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

My, níže podepsaní občané města Varnsdorf, žádáme vedení města o vybudování hřiště pro psy. Tento prostor by sloužil k volnému pohybu a hraní našich čtyřnohých přátel, čímž by přispěl k lepší kvalitě života jak pro psy, tak pro jejich majitele. V současné době ve městě Varnsdorf není žádné oficiální hřiště pro psy, což nám výrazně komplikuje možnosti trávení volného času s našimi mazlíčky.

Důvody pro vybudování hřiště pro psy:

1. Zlepšení kvality života psů: Hřiště pro psy poskytuje bezpečné prostředí pro volný pohyb, hraní a socializaci psů, což je důležité pro jejich fyzické a psychické zdraví.
2. Podpora zodpovědného chovu psů: Vyhrazený prostor pro psy sníží riziko konfliktů mezi psy a ostatními obyvateli, čímž podpoří harmonické soužití ve městě.
3. Sociální aspekty: Hřiště pro psy se může stát místem setkávání pejskařů, což posílí komunitní vazby a podpoří sociální interakci mezi obyvateli města.
4. Estetická a hygienická opatření: Oddělení prostoru pro psy od běžných veřejných ploch přispěje k udržení čistoty a pořádku ve městě.

Podpisem této petice vyjadřujeme podporu vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf a žádáme vedení města, aby tento záměr realizovalo co nejdříve.

---

Důvodová zpráva s odkazy

Důvodová zpráva k petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

Vážení členové městského zastupitelstva,

v návaznosti na petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf bychom rádi představili důvody a přínosy tohoto záměru. Vybudování hřiště pro psy by nejen zlepšilo kvalitu života našich čtyřnohých přátel, ale mělo by i pozitivní dopady na komunitu a veřejný prostor.

1. Význam hřišť pro psy pro zdraví a pohodu psů:

Hřiště pro psy jsou klíčová pro fyzickou a psychickou pohodu psů. Poskytují bezpečné prostředí, kde mohou psi volně běhat, hrát si a socializovat se s ostatními psy. To je důležité pro prevenci problémů s chováním, které často vznikají z nedostatku pohybu a stimulace. Podle studie „The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs“ (2017) od Lindsay R. Mehrkam a Clive D. L. Wynne, hra a socializace mají zásadní vliv na sociální kompetence a celkovou pohodu psů.

2. Podpora zodpovědného chovu a pozitivního soužití:

Vyhrazené prostory pro psy pomáhají snižovat konflikty mezi pejskaři a ostatními obyvateli. Psi mají prostor pro volný pohyb, což snižuje riziko konfliktů na veřejných prostranstvích. Dále také podněcují zodpovědné chování pejskařů, kteří mají jasně definovaný prostor pro své aktivity. Studie „Dog Parks and the Benefits to the Community“ (2015) publikovaná v Journal of Urban Planning and Development zdůrazňuje, že psí parky podporují společenské a zodpovědné chování mezi pejskaři a zlepšují soužití ve městech.

3. Posílení komunitních vazeb:

Hřiště pro psy se stávají místem setkávání pejskařů, což podporuje sociální interakci a posiluje komunitní vazby. To může vést k vytvoření pevných sousedských vztahů a většímu zapojení občanů do komunitního života. Výzkum „Social Benefits of Dog Parks: A Case Study“ (2016) od autorů Heather M. Jackson a Deborah L. Armitage ukazuje, že psí parky podporují sociální interakce a komunitní soudržnost.

4. Estetická a hygienická opatření:

Oddělené prostory pro psy přispívají k udržování čistoty a pořádku ve městě. Minimalizují riziko znečištění veřejných prostranství psími exkrementy a umožňují lepší kontrolu nad hygienou těchto prostor. Tento aspekt je potvrzen ve studii „Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness“ (2018) publikované v časopise Environmental Health, která ukazuje, že psí parky přispívají k čistotě městského prostředí.

---

Tato zpráva a přiložená petice odrážejí přání mnoha obyvatel Varnsdorfu a jejich snahu o zlepšení životních podmínek ve městě. Doufáme, že naše návrhy zvážíte a podpoříte vybudování hřiště pro psy.

S úctou,

Michal Ďorď

---

Odkazy na vědecké studie:

1. Mehrkam, L. R., & Wynne, C. D. L. (2017). The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs. Applied Animal Behaviour Science, 197, 1-7. [doi:10.1016/j.applanim.2017.03.008](https://doi.org/10.1016/j.applanim.2017.03.008)
2. American Society of Civil Engineers. (2015). Dog Parks and the Benefits to the Community. Journal of Urban Planning and Development, 141(3), 05014005. [doi:10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233](https://doi.org/10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233)
3. Jackson, H. M., & Armitage, D. L. (2016). Social Benefits of Dog Parks: A Case Study. Journal of Leisure Research, 48(4), 343-358. [doi:10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845](https://doi.org/10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845)
4. Environmental Health Perspectives. (2018). Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness. Environmental Health, 17, 73-82. [doi:10.1186/s12940-018-0413-2](https://doi.org/10.1186/s12940-018-0413-2)

Autor: Michal Ďorď | 9 podpisů

Více >
Petice na podporu stávajícího vedení   ZŠ a MŠ Libešice 122 podpisů

Petice na podporu stávajícího vedení ZŠ a MŠ Libešice

Vážení rodiče, příznivci školy ZŠ a MŠ  Liběšice.

 

Obec Liběšice, jakožto zřizovatel, vyhlásil výběrové řízení  na pozici ředitele školy. Mohla by tedy nastat situace, kdy dojde k výměně  vedení naší školy.

 

 Touto cestou chceme p.řediteli Táborskému vyjádřit podporu nás, rodičů, kteří rozvoj  školy vnímáme velmi pozitivně  a  rádi bychom, aby v této cestě pokračoval dále.

 

 Mgr. Jan Táborský udělal pro naši školu obrovský kus práce, který my,  rodiče, ani v celém jeho rozsahu nevidíme. Z toho, co je pro nás jasně zřetelné, můžeme uvést  např. výukový program Začít spolu, budování moderních multimediálních  učeben, stabilizaci pedagogického sboru, vytváření příjemného klimatu pro žáky i zaměstnance, zvelebování školních  prostor, budování nového  hřiště pro MŠ, zapojení  žáků školy  do různých  projektů, mimoškolních aktivit a mnoho dalšího.

 

Pan ředitel  má vizi, jakým směrem a  způsobem  školu nadále  rozvíjet. A my ho na této cestě chceme jednoznačně podpořit .

 

 Jako rodiče žáků školy se na vás obracíme

s žádostí o  vyjádření podpory pro setrvání pana
Mgr. Jana Táborského ve funkci ředitele naší  školy .

                                             

Markéta Wagnerová                                       

Michaela  Livoncová                                            

Eva Pařízková

Autor: Markéta Wagnerová | 122 podpisů

Více >
Úklid města Litoměřice v okolí areálu (sídliště) Severka a policejní dohled. 62 podpisů chybí 538

Úklid města Litoměřice v okolí areálu (sídliště) Severka a policejní dohled.

Dobrý den Touto peticí bych chtěla oslovit občany, kterým není jedno co se děje na sídlišti střed a konkrétně v areálu SEVERKA ( ulice Komenského 2024/6) Stav s čistotou okolí města začíná být šílený, nejen v této části města a proto apeluji na častější úklid Technických služeb města Litoměřice. Všichni kdo bydlí u severky a každý den prochází touto budovou, vědí, že se tu scházejí různé a pochybné existence, také ne zrovna slušná mládež. Tyto lidi zde dělají nepořádek a hluk. Důvod je prostý , Severka ( jak se areálu říká) je zastřešený a otevřený prostor se zákoutím, což je ráj pro tyto návštěvníky, kteří se tu scházejí a většinou ve večerních hodinách. Spoustu podnikatelů z areálu odchází, jelikož to je boj který nelze vyhrát. Nová výmalba areálu vydržela cca 1 měsíc, každý den hromady odpadků , rozbité sklo, rozmazané potraviny po dveřích obchodů, křoví před budovou se používá jako veřejné WC. Celkový vzhled této části už mi lehce připomíná skládku a ne Královské město Litoměřice. Pokud chcete mít tuto část hezkou nenechávejte to jen na majiteli či živnostnících. Ono tady něco dělat a každý den zjišťovat co vám kdo zničil a nebo znečistil, to prostě přestane bavit každého. Touto peticí bych chtěla upozornit na stav a zároveň požádat Město aby: 1. zařídili častější úklid tohoto okolí. 2. Doplnil více odpadkových košů 3. návštěvy a hlavně VEČERNÍ, městské POLICIE v areálu ( Komenského 2024 /6). Prosím, PODEPÍŠETE Petici a posílejte dál svým sousedům.. Pokud souhlasíte a chcete aby se něco dělo.

Autor: Kateřina ŘÍDELOVÁ | 62 podpisů

Více >
Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově 8 podpisů

Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově

Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově

 

Vážený pane primátore,

obracíme se  na Vás jako obyvatelé města Chomutova, především ulic Jezerní,  Št.kpt. Kouby, Fügnerova, V Alejích, Černovická a ostatních přiléhajících k rychlostní silnici I/13 při průjezdu městem Chomutov od sídliště Zahradní.

V posledních letech zaznamenáváme podstatný nárůst tranzitní dopravy, která projíždí celým městem Chomutov v blízkosti obytných zón.

Rychlostní silnice I/13 byla zprovozněna v 80.letech 20.století za zcela jiných dopravních   a legislativních podmínek, které již nereflektují dnešní situaci a stav poznání 21.století. Byla postavena na základě již dnes neplatných potřeb a reálií 80. let.

V uplynulých 30 letech došlo k extrémnímu nárustu dopravy na této páteřní komunikaci v Chomutově a životní podmínky obyvatel bydlících v sousedství této komunikace se každým rokem zhoršují. Dle sčítání dopravy z roku 2020 na nejvíce frekventovaném úseku Březenecká-Černovická projede 25 000 vozidel denně, což je nárůst oproti roku 2000 o 11 000 vozidel denně. Narůst je způsoben tranzitní dopravou, kamionovou tranzitní dopravou a také obchodní zónou Globus. V následujících letech se dá předpokládat další nárůst dopravy z důvodu rozšiřování obchodní zóny a výstavby logistických parků v blízkosti komunikace I/13.

Tento jev je již zřejmý výstavbou logistického parku Panattoni v Jirkově, který bude využívat společnost Amazon a další německé společnosti a lze očekávat další navýšení kamionové přepravy, která bude mířit na mimoúrovňovou křižovatku s komunikací  D7 u Spořic.

Obyvatelé přilehlé bytové zástavby jsou zatěžování nadměrnou hlučnosti, což je viditelné i  dle hlukové mapy Ministerstva zdravotnictví z roku 2017.  

Dále jsou zatěžování prašností, exhalacemi, světelným smogem od přilehlých benzínových pump a osvětlení.

Nejvyšší podíl na hlukové zátěži má především kamionová doprava a dále neukáznění  motocyklisté a řidiči, kteří překračují povolenou rychlost.

Při průjezdu kamionové dopravy jsou také přenášeny vibrace do budov.

Obyvatelé přilehlé bytové zástavby v letních měsících nemohou větrat a v noci klidně spát.

V důsledku těchto negativních jevů dochází ke snížení kvality života obyvatel, zvýšení zdravotních obtíží a znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech.

Přestože dochází k tak vysokému nárustu dopravy, tak v okolí silnice I/13 nebyla přijatá žádná významná opatření, která by hlukovou zátěž přilehlé obytné zástavby snížila.   Hluk se považuje za podstatný stresor a snižuje délku života. Město Chomutov je 4. nejhlučnější město Ústeckého kraje a v kvalitě života na 190. místě a významný podíl na tom má právě silnice I/13.

Ulice Jezerní je již nyní postižena souběhem hluku ze silnice I/13 a vlakové zastávky.

Přesunem hlavního nádraží do centra Chomutova budou opět nejvíce postiženy ulice Št.kpt. Kouby, Fügnerova a V Alejích, jak je již uvedeno ve studii o vlivu na životní prostředí k tomuto projektu.

 

Protihluková stěna postavená v 80. letech 20. století již neplní svoji funkci a je zcela nevyhovující. V některých částech bytové zástavby zcela chybí.

Ke zmírnění všech negativních jevů žádáme:

1/ vybudování nové protihlukové stěny v úseku Zahradní-Černovická, která splňuje platné legislativní podmínky

 

2/ zavést kamerové měření rychlosti na úseku Březenecká -Globus

 

3/ snížit rychlost na 50 km/h na úseku Březenecká -Globus

 

4/ v oblasti Št.Kpt. Kouby- Černovická použít tzv.tichý asfalt

 

Navrhujeme:

1/ odklon kamionové dopravy do průmyslových oblastí města Chomutova- např. přes nově vznikajicí estakádu u Otvic do průmyslové zony Jižní pole a napojení na dálnici D7

 

2/ přesunout rychlostní silnici 1/13 do koridoru po zaniklém železničním tělese, které vznikne přesunem hlavního nádraží do centra  a snížením počtu kolejí v oblasti Lipská – původní hlavní nádraží

 

 

 

Marie Štáfková

Daniela Misiarzova

 

 

 

 

Autor: Marie Štáfková | 8 podpisů

Více >
Za lepší Bílinu 180 podpisů

Za lepší Bílinu

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním pro odvolání starostky obce Bíliny Mgr. Zuzany
Schwarz Bařtipánové a místostarostky Ing. Marcely Dvořákové.

 

My, níže podepsaní, vyjadřujeme zásadní nesouhlas
s dosavadním vedením města Bílina starostkou Mgr. Zuzanou Schwarz Bařtipánovou a místostarostkou Ing. Marcelou Dvořákovou. Bezpečnost občanů je jednou ze základních priorit každé obce. Bohužel musíme konstatovat, že právě bezpečnost občanů se v našem městě dramaticky snižuje, což mimo jiné způsobuje odliv spořádaných občanů nejen do okolních obcí. Jedním ze základních pilířů koaliční smlouvy současného vedení města je deklarace zlepšení bezpečnostní situace ve městě, ke které se současná koalice zavázala. Opak je však pravdou, z některých částí našeho města se v posledních letech stávají lokality s prudkým nárůstem kriminality.

 

Současné vedení města se vůči snižování nebezpečnosti, zejména v lokalitě panelového sídliště Za Chlumem staví alibisticky a současnou neutěšenou situaci dokonce spíše svým nekonáním přiživuje.

 

Požadujeme, aby se starostka obce Mgr. Zuzana Schwarz
Bařtipánová a místostarostka Ing. Marcela Dvořáková vzdali svých funkcí a byly nahrazeny erudovanějšími kandidáty, kteří budou skutečně pracovat ve prospěch Města Bílina.

Autor: Jiřina Malá | 180 podpisů

Více >
Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ 477 podpisů

Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod žádáme, aby:

1) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan vedla přes území krajského města Ústí nad Labem, a to konkrétně přes Ústí nad Labem - západní nádraží,

2) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan měla vlakovou zastávku v lokalitě Ústí nad Labem - západní nádraží.

 

Domníváme se, že:

1) vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí,

2) je povinností Ústečanů podpořit touto peticí zástupce z Ústí nad Labem, kteří za naše požadavky bojují a reprezentují tak naše postoje,

3) je vhodné využít nádraží Ústí nad Labem - západ a přilehlé brownfieldy pro účely výstavby vlakové zástavky vysokorychlostní trati a dalších souvisejících staveb, jakými jsou například parkoviště pro cestující, naopak není vhodné pro tyto stavby využívat prostory ve volné krajině v okolí jezera Milada,

4) i přesto, že petice není nejefektivnějším způsobem prosazování občanských zájmů, chceme tímto vytvořit tlak na příslušný státní orgán, který se bude, byť jen částečně, na rozhodování o celém záměru podílet.

 

Bojujme za to, aby hlas Ústečanů byl slyšet a naše město neztratilo budoucnost.

Autor: Petr Vidlák | 477 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Ústecký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj