My, níže podepsaní občané města Karlovy Vary a další znepokojení obyvatel, tímto jsme oslovili naši nespokojenost a žádáme o odvolání primátorky města Karlovy Vary, paní Andrey Pfeffer Ferklové, z důvodů, které jsou uvedeny níže.
Důvody petice:
1. Nedodržení podmínek povolení: Kavárna v podobě dřevěného modulu byla po ukončení Mezinárodního filmového festivalu (MFF) ponechána ve Dvořákových sadech v rozporu s dočasným povolením. Tato stavba byla do nedávna nelegální a představovala černou stavbu v oblasti, která vyžaduje zvláštní ochranu.
2. Porušení pravidel ochrany pramenů: Oblast Dvořákových sadů je zónou s nejvyšší ochranou pramenů. Jakékoliv zásahy do této oblasti musí být schváleny Českým inspektorátem lázní a zřídel, který spadá pod ministerstvo zdravotnictví. Nelegální umístění kavárny představuje riziko pro tyto chráněné prameny.
3. Střet zájmů: Kavárnu v Dvořákových sadech instalovala společnost Progresus a pronájem této stavby drží manžel paní primátorky, pan Tomáš Pfeffer. Tato skutečnost je zřejmým střetem zájmů, který ohrožuje důvěru veřejnosti ve spravedlivé a transparentní vedení města.
Vyzýváme zastupitelstvo města Karlovy Vary k okamžitým krokům vedoucím k nápravě této situace, prošetření celé situace a zajištění, aby podobná pochybení v budoucnosti již nenastala. Žádáme rovněž o podniknutí nezbytných právních kroků k zjištění kdo nelegálně v ochranném pásmu nelegálně kopal k zavedení všech přípojek.
Svůj podpis připojujeme jako vyjádření našeho požadavku na nápravu popsané situace a na zajištění transparentního a zákonného vedení našeho města.
Petiční výbor:
Petr Ajšman, Krokova 37/339, Karlovy Vary
Autor: Petr Ajšman | 477 podpisů
Více >Nemůžeme dovolit aby jsme zníčili tento svět. Nemůžem ubližovat jediním čistím duším na teto zemi !!!! Mluvím tak o psech, kočkách,koňích ale i o zvířatech z velkopěstíren! Já osobně jsem odhodlaná změnit svět, ať to stojí, co to stojí.
Autor: Jana Pechová | 2281 podpisů
Více >Občanská petiční iniciativa
za setrvání kongregace Redemptoristů
na Svaté Hoře
My níže podepsaní občané prostřednictvím této petiční občanské iniciativy žádáme, aby členové
Kongregace Nejsvětějšího Vykupitele Redemptoristé (Provincie Bratislava – Praha)
jmenovitě P. Mgr. David Horáček, CSsR., P. Mgr. Pavel Hudousek, CSsR., P. Mgr. Jan Kuník, CSsR. a P. Mgr. Krzysztof Strzelczyk, CSsR. nadále setrvali na Svaté Hoře a vykonávali zde pastorační činnost.
Žádáme, aby vedení kongregace přehodnotilo své rozhodnutí opustit po 123 letech Svatou Horu, neboť je tento řeholní řád s tak významným poutním místem, jakým Svatá Hora je, neodmyslitelně historicky spjatý.
Svatá Hora jako historická památka i jako poutní místo a duchovní instituce je významnou součástí českého duchovního a kulturního dědictví a její příběh provází dějiny města Příbrami. Svou historickou roli má zde i kongregace Redemptoristů, která významně přispěla k rozvoji a významu Svaté Hory.
Kongregace Redemptoristů je pro nás občany věřící i nevěřící, praktikující katolíky i ty, jenž na Svatou Horu rádi zajdou jen občas, neodmyslitelnou součástí nejen dějin města Příbrami, ale i běžného duchovního fungování Svaté Hory.
Rozhodnutí opustit toto významné poutní místo, které Redemptoristé nejen duchovně spravovali 123 let, když je se Svatou Horou tento řeholní řád tak pevně historicky spojen, nepovažujeme za šťastné.
Proto my všichni níže podepsaní žádáme, aby vedení kongregace Redemptoristů své rozhodnutí opustit Svatou Horu přehodnotilo a kongregace Redemptoristů na Svaté Hoře setrvala a nepřerušovala tak duchovní a historickou kontinuitu tohoto celosvětového významného centra duchovní činnosti.
Jsme přesvědčeni, že Redemptoristé ke Svaté Hoře patří a mají zde své místo a své budoucí úkoly, jimiž je zejména duchovní činnost, kterou nám zde poskytovali a poskytují.
Velice děkujeme.
Za organizační výbor petiční občanské iniciativy:
PhDr. Mgr. Jan Traxler, Věra Langová, Mgr. Ing. Pavel Švarc
Autor: PhDr. Mgr. Jan Traxler | 1190 podpisů
Více >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1460 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4915 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme svůj nesouhlas s mediálním lynčem a unáhlenými kroky vůči řidiči tramvaje, který se stal terčem veřejné kritiky v souvislosti s incidentem v Praze.
Dle dostupných informací a svědectví řidič tramvaje postupoval v souladu s přepravním řádem, který mu dává právo vykázat cestujícího, jenž porušuje přepravní podmínky – v tomto případě údajně znečišťováním vozu. Cestující měl povinnost výzvu řidiče uposlechnout, a pokud tak neučinil, bylo na místě přivolání policie.
Znepokojení vzbuzuje skutečnost, že v mediálních výstupech je prezentována pouze část příběhu, zatímco verze samotného řidiče je opomíjena. Dle jeho výpovědi byl terčem urážek a plivanců ze strany cestujícího. Než bude tento případ řádně prošetřen, je zcela nepřijatelné, aby byl řidič okamžitě odsouzen veřejností, vystaven ztrátě zaměstnání a čelil trestnímu stíhání.
Zdůrazňujeme, že řidiči městské hromadné dopravy jsou vystaveni enormní psychické zátěži a dennodenně čelí konfliktním situacím. Místo unáhleného trestu žádáme, aby byla důsledně prošetřena všechna fakta, včetně svědectví nezávislých pozorovatelů a kamerových záznamů.
Proto žádáme:
Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby se zdržel okamžitého propuštění řidiče a vyčkal na výsledek důkladného šetření.
Orgány činné v trestním řízení, aby přistupovaly k případu nestranně a bez tlaku veřejného mínění či médií.
Vedení města Prahy, aby chránilo zaměstnance dopravního podniku před neodůvodněným pracovněprávním postihem na základě neúplných nebo zavádějících informací.
Spravedlivé posouzení případu je klíčové nejen pro dotyčného řidiče, ale i pro všechny ostatní zaměstnance MHD, kteří musí mít jistotu, že jejich zákonné pravomoci budou respektovány a nebudou v případě konfliktních situací ponecháni napospas mediálnímu a společenskému tlaku.
Autor: Barbora Růžičková | 8 podpisů
Více >PETICE
podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti
Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.
(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)
ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.
Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).
STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):
Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.
Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.
Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.
CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)
My, níže podepsaní, žádáme následující:
· Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů
· Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.
· Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.
· Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.
· Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.
· Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.
· Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)
· Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.
· Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.
· Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor – např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.
KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:
Magistrát hl. města Prahy:
Rada hl. m. Prahy
Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území
Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje
RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí
Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP
Městská část Praha 9:
Ing. Jan Jarolím, starosta MČ
Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ
Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu
Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ
Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje
Bc. Jan Poupě, člen rady MČ
IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):
Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost
Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9
Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)
Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“
OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):
1. Vymezení oblasti – mapa
2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu
3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky
4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení
5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola
6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.
7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny
8. Co navrhujeme a požadujeme
9. Komu je petice adresována
Autor: Monika Domincová | 630 podpisů
Více >Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš, historické základní spojnice mezi Čisovicemi, Rymání, Mníškem pod Brdy, Novou Vsí pod Pleší, Hrašticí, Mokrovraty, Starou Hutí a Dobříší. Přesně 22. Září 1897 jel poprvé vlak z Prahy do Mníšku. Nejen že to byla veliká sláva ale také obrovská dopravní úleva, protože do té doby se jezdilo s poštou (poštovním vozem) do Řevnic na vlak, což bylo nejen únavné ale v zimě i kruté. Z Mníšku to bylo 8 km, což ale teprve ze vzdálenějších míst jako Hraštice, Nový Knín, Nová Ves nebo Dobříš. To se chodilo také pěšky. Zpět do současnosti. Trať byla v předchozích měsících velmi nákladně rekonstruována a občané odmítají tento nesmyslný způsob marnotratného hospodaření, tím spíše, že jednou zrušená trať už nedá nikdy obnovit. Rekonstrukce skončila letos a hned by se měla rušit? Jde nějakým způsobem vůbec obhájit, vyhodit desítky miliónů do kanálu? Existence a provoz těchto tratí nemá pouze finanční vyjádření a efekt ale také praktický, historický a především lidský rozměr. Vlak jede jinou trasou než autobusy a sbírá cestující tam, kam autobus nezajíždí. Vlak současně obsluhuje turistickou část veřejnosti, která už je na vlakovou dopravu zvyklá a pravidelně jí na této lince využívá. A to je další nezpochybnitelný přínos, který nelze nazírat pouze finančními brýlemi. Kraj má plná ústa rozvoje regionů, turistické podpory a dalších proklamací, které se jednoduše bez dopravy, tohoto krevního systému zemského rozvoje, neobejdou. Co takhle místo rušení tratí přivést kampaní cestující do vlaků? Rušení osobní železniční dopravy by zasáhlo především ty obce, které nejsou na hlavním tahu. Z Malé Hraštice se například o víkendu do nedaleké Dobříše jinak než vlakem nedostanete. Z Mokrovrat rovněž tak. O víkendu prostě bus nejezdí. Dnes si nikdo nedovede představit, že nebudou jezdit autobusy, ale kvůli tomu bychom měli mít prozíravé politiky, aby dokázali vidět dál než ostatní. Nespočetné příklady změn, které jsme si nedokázali zatím ani představit, právě ukázala Corona krize. Definice úsporných programů má jednu společnou vlastnost: šetří na nepravém místě. Škrtají se užitečné věci a vyhazují se přitom prostředky nás všech za nesmysly. Železnice se jako alternativa hodila a vyplatila už nesčíslněkrát. ŽÁDÁME,NERUŠTE JI!
Autor: Robert Izák | 93 podpisů
Více >Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,
obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.
Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.
Co nám chybí
Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.
Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,
V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.
Vidět individuální potřeby
Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.
Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.
A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.
Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.
Za spolek Naděje pro děti úplňku,
Petr Třešňák
Petra Třešňáková
Antonín Škoch
Autor: Petr Třešňák | 20263 podpisů
Více >Tato petice chce u pozornit na bolestivou menstruaci a obecně nemoci spojené s cyklem. Pár dní dovolené během cyklu by mohli pomoci všem ženám, které mají bolestivé menstruace atd..
Autor: Tomáš Vavřička | 6 podpisů
Více >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Autor: Jiří Macháček | 227 podpisů
Více >Většina současných politků se chová jako soukromníci bez zájmu o celek Takovým lidem antickém Řecku říkali idioti. Původně slovo idiot totiž mělo v řečtině náš význam soukromník. Pokud to platí u vás, nepokračujte ve čtení.
Čest výjimkám. Kdo z vás se zajímá o školství nebo sociální oblast? Rád takové lidi podpořím? Do školství je třeba investovat především. Od r. 1989 slyším stále jen sliby. Jediné, co se uskutečnilo je, že si můžete děti vzdělávat podle svých měřítek, pokud na to máte dost peněz. Přitom se dále plýtvá veřejnými prostředky na výchovu poslušných mloků či poddaných jako za Marie Terezie.
Škola je od scholé - volný čas, kdy jsou děti svobodné od pracovní dřiny, aby mohly rozvíjet svoji tvořivost a sebepoznání. Také se případně uzdravit ze zranění či pochybeného vidění světa, do nichž je uvedou sice milující, ale nevědomí rodiče. Naučí se vnímat, že pravá skutečnost je vždy někde za všemi těmi moudrými myšlenkami, s nimiž se mohou během života setkat. A tou skutečností rozhodně nejsou ty myšlenky samotné!!!
Udělejte takové školství, aby aspoň 1/5 škol v ČR fungovala svobodně jako tvůrčí dílny, v nichž dítě tvoří samo sebe bez nadřazenosti učitelů. Bez takových, kteří si svévolně přisvojují to, že vědí nejlépe, kam se má vzdělání jim svěřených dětí ubírat. Podobně jako to ví pan učitel Fiala při řízení státu. Jak slepí vedou slepé, všichni padnou do jámy.
Nebo možná lépe, poskytněte podmínky k jeho rozvoji. Již se u nás objevila celá řada vzdělávacích modelů, v nichž se dětem daří skvěle a které jim poskytují podnětné prostředí pro jejich úspěšný rozvoj - např. unschooling, domškoláci, montessori, daltonské, lesní, jenské a waldorfské školy,
Problémem pro mnohé rodiče jsou totiž ekonomické podmínky, za nichž se mohou jejich děti takových vzdělávacích modelů účastnit. Přitom rozdíl v dotaci na vzdělávání v běžné ZŠ s převahou frontální výuky a s nadřazenou roli učitele proti potřebné dotaci na alternativní způsoby základního vzdělávání není vzhledem k výsledku (mnohem větší radost ze vzdělávání) nijak velký. Vždyť tady investujeme do budoucnosti národa
Dítě by si mělo osvojit jako životní základ, že odpovědnost za rozhodnutí, která v životě činí je na něm. To však je téměř nemožné v situaci, kdy mu při frontální výuce učitel(ka) diktuje téměř každý další krok. Výsledkem takového vzdělání je mrhání lidskou energií, která se vybíjí ve vzájemných střetech, které plynou z autoritářsky nastaveného prostředí. Dítě má v podstatě dvě krajní možnosti, podřídit se nebo odporovat.
Učitel však často není schopen rozeznat, zda je dítě nesoustředěné pro nezájem nebo neschopnost se soustředit či pochopit výklad. Mnoho dětí soustředěnost projevuje, ale předmětem zájmu může být jen samotná činnost, která se před ním odehrává. Jiné nasadí masku zájmu jako mimikry
Základ nezájmu dětí o školu plyne z toho, že učitel často dítě vnímá jako nevědomé. Pokud dětem nasloucháme, můžeme se hodně dozvědět nejen o nich, ale i o sobě samých.
Škola se často podobá kasárnům či nemocnici. "Efektivitě" síly státu, péče o zdraví či vzdělávání je podřízen život v takové instituci, která tím ztrácí živost a tím i vlastní účel, kterému má sloužit - život jako takový. Pak i její efektivita je pochybná.
Poslední dobou se mluví o investicích do obrany. Nehledě k davové psychóze, kterou často řídí ti, kteří těží z následného obchodu se zbraněmi a smrtí, je armáda vždy nenažraná. Dáte-li jí příležitost, spolkne vše, co do ní hodíte, včetně vašich spoluobčanů i vás samotných. Maximum by měla být současná 2% HDP. Ušetřené procento z plánovaných 3% by se mohlo investovat do rozvoje humánnějších modelů obecně přístupného vzdělávání.
Cestu konfrontace EU s velmocemi je cesta, která vede do záhuby. Egoistické nároky se vzájemně posilují jako akce a reakce a většinou končí velkým konfliktem.
Braňme se svobodně vzdělanou populací, která se nedá zotročit.
Autor: Jan Všetečka | 1 podpis
Více >My, níže podepsaní občané Vyškova nesouhlasíme s realizací stavby garážového domu na pozemku parc.č. 2064/68 v k.ú. Vyškov, konkrétně na bývalém hřišti před panelovým domem Palánek 187-191 ve Vyškově.
Stavbu navíc nebude realizovat Město Vyškov, ale soukromá firma, z toho důvodu nebudou parkovací místa volně přístupná obyvatelům sídlliště Palánek.
Jsme proti zastavění jednoho z mála volných prostranství se zelení, které je hojně využíváno na volnočasové aktivity nejen obyvateli sídliště Palánek, ale i blízkého okolí či rodiči a dětmi MŠ Palánek.
Město by mělo uvažovat o vybudování parkovacího domu na stávajících plochách parkoviště naproti Agrodomu nebo u bývalé Krajské hygienické stanice, ze kterých je mnohem snažší přístup na hlavní dopravní komunikace ve Vyškově.
Pokud s naší peticí souhlasíte, připojte prosím svůj podpis.
Děkujeme.
Autor: Jan Jonák | 186 podpisů
Více >V důsledku zjištění dokumentaristů ČT uveřejněná v dokumentu Továrna na psí prachy žádáme Ministerstvo zemědělství a zákonodárné instituce o následující(i s odůvodněním):
. Zvýšení kapacity zaměstnanců veterinární správy a posílení jejich kompetencí. Veterinární správa si totiž v dokumentu stěžovala na nízké kapacity zaměstnanců a na omezené kompetence, např. že nejsou kompetence na investigativní práci, jenže právě ta je na odhalování nejen psích množíren třeba. Dále je i třeba, aby veterinární správa mohla dělat namátkové kontroly u veterinářů, protože jsou zde jednotky veterinářů, kteří s množiteli spolupracují.
2. Zpřísnění legislativy pro online prodej domácích mazlíčků. Online obchodní weby nemají v současných podmínkách povinnost požadovat od prodejců domácích mazlíčků nějaký dokument, jenž by prokazoval, že prodávající je registrovaným chovatelem a právě tohle hrozně nahrává množitelům, protože kvůli tomu mohou snadno nabízet mazlíčky z množíren.
3. Legislativní úpravu díky které by náklady spojené s léčením mazlíčků z množíren nesli samotní množitelé. Zatím totiž ty naklády jdou navrub útulkům, kde ti mazlíčci končí, což je za nás hrozné.
Autor: Jan Tichý | 7 podpisů
Více >Po několika nadávkách od ukrajinské rodiny a X tém neuposlechnutí řidiče na výzvu k opuštění tramvaje ano reakce mohla být klidnější ale nalejme si čestného vína 90% lidí by toto také nevydržela ! A zeptejme se kdyby to byla česká rodina vyhodili by ho i tak ?
Autor: Jaroslav Chmel Chmel | 2 podpisy
Více >Zastání a omluvu za řidiče který vyhodil cestující z tramvaje který dělá svojí práce a cestují byl hrubý dokud není celé video zaslouží si omluvu jak od zaměstnavatele i od politiků
Autor: Václav Nejedlý | 1 podpis
Více >Vážená vládo, My občané ČR bychom opět rádi viděli ČR jako lídra. Rádi bychom opět viděli, že ČR udává Evropě směr. A proto vás touto peticí žádáme o to, abyste ihned vyslali polní nemocnici české armády na Ukrajinu a ukázali, že ČR zná svou hodnotu, svou pozici ve světě, a že je nutné s ní počítat.
Autor: Petr Fiala | 1 podpis
Více >Žádáme vedení obcí spádové školy Nehvizdy (Nehvizdy, Horoušany, Vyšehořovice), aby upustila od záměru stavby školičky "v parku" vedle školky v Nehvizdech a zaměřila se na neprodlené řešení nové kapacity nehvizdské školy mimo Nehvizdy.
Územní plánování v uplynulých letech umožnilo developerský rozvoj Nehvizd a dalších spádových obcí, ale školní kapacita na něj odpovídá spíše přístavbami a nízkopodlažními budovami v Nehvizdech. Velkokapacitní škola a doprava i malých dětí z okolních obcí přináší řadu problémů - rodičům, dopravě, klid dětí, ničení parku. Školička nestojící v Nehvizdech, ale spadající pod nehvizdskou školu, je průchozí a efektivní řešení.
Autor: Jiří Jakl | 76 podpisů
Více >Ministerstvo zdravotnictví (MZ) připravilo návrh Seznamu psychomodulačních látek (PML). Psychomodulační látky se začaly řešit v roce 2023 především za účelem regulace kratomu a HHC, a nyní tam má spadat i technické CBD konopí do 0,3% THC.
Pokud bude návrh schválen, znamenalo by to omezení prodeje a dostupnosti CBD produktů (kapek, kapslí), které v ČR užívají miliony lidí. Odborníci, pěstitelé i uživatelé CBD se proti tomuto kroku ostře vymezují, nicméně vláda koná dál.
Autor: Ondřej Šťovíček | 137 podpisů
Více >Jako občané Hrušovan u Brna jsme z vetšiny Brněnských nemocnic vykazování do Ivančické nemocnice s tím, že je to naše spádová nemocnice.Často se setkáváme s tím že nám zdravotnický personál na příjmu řekne "a víte že sem nepatříte, že patříte do Ivančic".
Nejsme žádní druhořadí občané a na volbu nemocnice (interna,oční,chirurgie atd.) máme ze zákona právo.
Chce být ošetření v Brněnských nemocnicích a ne nějakých Ivančicích kde je nedostatek personálu a celkově tam vždy vládne blbá nálada.
Tady celá problematika:
https://www.pcstoura.cz/2024/12/14/nemocnice-ivancice-a-spadovost/
Autor: Petr Fojtík | 2 podpisy
Více >Vyberte si svůj region