Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
Autor: Benjamin Parlásek | 26 podpisů
Více >Požadujeme, aby Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky připravil a Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky následně v tomto volebním období přijala zákon, který zakazuje prodej energetických nápojů s kofeinem a taurinem dětem a mladistvým do 18 let. Škodlivost těchto nápojů pro nedospělý organismus je stejně jako u alkoholu, cigaret a tabákových výrobků dostatečně prokázána. Přesto si je děti mohou běžně koupit v obchodech a ve velkém je konzumují. A to i kvůli velmi nízké ceně, za které je obchodní řetězce bez jakékoliv regulace prodávají. Stejný zákon nedávno prošel polským Sejmem a regulace platí i v dalších zemích. Zároveň žádáme, aby součástí zákona byly citelné sankce za jeho porušení a byla zajištěna jejich vymahatelnost.
Autor: Jan Tuna | 6138 podpisů
Více >PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍHO A ROZHLASOVÉHO POPLATKU
STOP poplatkům za Český rozhlas a Českou televizi
Proč vzniká tato petice. Občané se nedozvídají od výše uvedených veřejnoprávních institucí pravdivé informace. Informace jsou záměrně zkreslovány, jsou neúplné nebo zavádějící.
Pokud se občan obrátí na veřejnoprávní TV nebo rozhlas se závažným zjištěním, na který má daný občan důkazy, že se děje něco nepravého, tak se tyto veřejnoprávní instituce rozhodnou o vysílání problému podle toho, jestli ona věc náhodou nejde proti zájmům některých skupin.
Nelíbí se nám, jak se chovají veřejnoprávní instituce k našemu panu prezidentovi. Prezident je volený přímo občany, tedy i poplatníky veřejnoprávního vysílání. Zajímá nás názor pana prezidenta na dění v České republice i ve světě. Z jakého důvodu se nemůžeme dívat nebo poslouchat přímý přenos u výše uvedených médií? Pan prezident vystoupil v přímém přenosu soukromé televize a rozhlase, kterým žádné koncesionářské poplatky neplatíme.
Pokud si uvedená veřejnoprávní média diktují, jak se budou chovat k plátcům koncesionářských poplatků, odmítáme tyto poplatky platit.
Autor: Dalibor Hanus | 8185 podpisů
Více >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1392 podpisů
Více >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Autor: Jiří Macháček | 63 podpisů
Více >Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.
Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit.
(kompletní vyjádření MZe je zde: https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )
S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.
Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.
Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.
Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování.
Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.
Autor: Ondřej Šťovíček | 3354 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4860 podpisů
Více >Jsme zahrádkářská kolonie s více jak šedesátiletou tradicí. Bohužel jsme se v současné době stali terčem zájmu developerské činnosti, která nás má v úmyslu proměnit na "milonářskou" vilovou čtvrť.
Apelujeme tímto na veřejnost, aby nám vyjádřila podporu ve sporu s radnicí.
Požadujeme zachování sadu Nad vyhlídkou v Chebu pro účely zahrádkářů.
Autor: Stefan Lasak | 2 podpisy
Více >V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.
Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.
Požadujeme následující:
1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.
Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.
--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf
Kaňon Vltavy u Sedlce
http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/
Historická krajina versus dálnice
https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/
Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)
https://rozumnadoprava.cz/sokp518/
Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)
https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/
Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky
https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/
Autor: Lenka Hornychová | 1730 podpisů
Více >PETICE POUZE PRO RP HOSTY
Autor: Jan Koblížek | 1 podpis
Více >My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme vládu a příslušné orgány o zahájení kroků k obnovení a modernizaci opevnění na hranicích naší země. Odůvodnění naší žádosti : 1. Historické zkušenosti. V minulosti naše země čelila mnoha krizovým situacím, které ohrožovaly její územní integritu a bezpečnost obyvatel. Historické události, jako byly světové války a okupace, nám připomínají důležitost pevných a efektivních hranic pro obranu státu. 2. Současná složitá bezpečnostní situace. Dnešní doba přináší nové a stále složitější hrozby – mezinárodní konflikty, hybridní války, terorismus, nelegální migrace či organizovaný zločin. Opevněné hranice by pomohly posílit naši bezpečnost a zaručit stabilitu v období nejistoty. 3. Nejistota budoucnosti. Války a konflikty se opakují a nelze předvídat, jaké hrozby přinese budoucnost. Připravenost na krizové situace je klíčová pro ochranu obyvatel a suverenitu státu. Tímto vyzýváme vládu, aby zahájila kroky k výstavbě nového opevnění, které by bylo moderní, flexibilní a efektivní, a reflektovalo jak technologický pokrok, tak potřeby 21. století. Žádáme o přijetí těchto opatření s vědomím historických poučení a odpovědnosti za bezpečnost současné i budoucí generace. Podpisem této petice vyjadřujeme svůj souhlas s uvedenými body a podporu pro kroky vedoucí k ochraně naší země.
Autor: Václav Bálek | 2 podpisy
Více >My, níže podepsaní, projevujeme touto peticí nesouhlas se změnou územního plánu Statutárního města Liberec č. Z9_49 týkajícího se pozemku v lokalitě Dolní Hanychov, ul. Zemědělská 302/18a (k.ú.: Dolní Hanychov, p.č. 427/5). Tato změna bude mít zásadní dopad pro činnost výchovné organizace Junák – český skaut, z. s., která má v daném území klubovnu pro stovky členů a rozsáhlé materiální zázemí. Jedná se o liberecké skautské oddíly s dlouhou tradicí, kterým by změnou územního plánu bylo zamezeno v dalším dlouho plánovaném a potřebném rozvoji ale i aktuální činnosti jako takové. Dále slouží tato klubovna i jako ubytovací prostor pro skautské ale i školní a jiné mládežnické organizace z celé České republiky. Samotný pozemek je zároveň posledním s volnočasovým potenciálem v celé lokalitě a nabízí možnost pro aktivity místních obyvatel, rodin i dětí včetně školek pro jejich využití (tak jak se doposavad ostatně děje). Vyzýváme tudíž město Liberec, aby tuto změnu územního plánu zastavilo a výše uvedený pozemek vykoupilo do svého vlastnictví.
Statutární město Liberec zde hodlá změnit výše zmíněný pozemek z Plochy občanského vybavení – sport na plochy bydlení všeobecného (BU) za účelem výstavby rodinných domů.
Tím z této, hojně obydlené, části města zmizí prostor pro volnočasové aktivity, který mohou volně využívat všichni místní obyvatelé.
Výrazně se omezí stávající činnost skautů, kteří zde zajišťují provoz kluboven aktuálně poskytující zázemí pro cca 200 dětí a dohromady pro více jak 300 skautů a dalších dětských oddílů, které zde mají každý den schůzky a podobné aktivity
Dále tím Statutární město Liberec znemožní skautům postavit plánovanou klubovnu novou – lépe vyhovující rozrůstající se členské základně a reagující na dožilý stav té stávající.
Z toho důvodu žádáme Statutární město Liberec, aby na své náklady, odkoupilo výše uvedený pozemek a ponechalo ho nadále jako volnočasový prostor. Skauti nabízejí, že se o něj budou i nadále starat a rádi budou spolupracovat s městem na jeho rozvoji a dalšímu využití pro občany i skauty.
Obdobný veřejný volnočasový prostor vznikl za přispění Statutárního města Liberec (včetně výkupu pozemků) např. i u zastávky tramvaje Spáleniště, který je hojně využíván místními k rekreačním účelům.
Autor: Ondřej Petrovský | 8 podpisů
Více >Podpisem této petice schvalujete, aby si Pája udělal opět mullet.
Autor: Matěj Cidorák | 1 podpis
Více >My, níže podepsaní odmítáme
plánované změny v zákoníku práce, které ohrožují práva nás všech. Postavení zaměstnankyň a zaměstnanců se má oslabit. Zaměstnavatelé jsou ale v silnějším postavení, takže tyto změny představují riziko, že více jak pět milionů pracujících o svá práva přijde. Co nám hrozí?
Méně ochrany před výpovědí: Snazší cesta ke svévolnému propouštění.
Nižší výplata za přesčasy: Za práci v noci, o víkendech nebo svátcích dostaneme méně peněz.
Slabé pracovní smlouvy: Zaměstnavatelé budou mít více možností měnit podmínky práce.
Horší postavení zaměstnanců: Změny budou znamenat oslabení ochrany pracujících a mohou vést k postupnému rozpadu zákonné ochrany práce.
Pět milionů pracujících – pět milionů práv! Nenechme si je vzít. Práce je základem naší důstojnosti a stability. Náš hlas může zastavit tyto nespravedlivé změny.
Podepište petici 5 000 000 práv a společně se postavme za spravedlivé a důstojné pracovními podmínky!
Petiční výbor: Magdalena Davis, Kristýna Hvižďová, Markéta Juřicová, Jakub Kovařík, Jan Majíček, Tomáš Mígl, Daniela Ostrá, Jan Schneider, Lucie Sklenářová, Michal Šmarda
Tato petice je vytvořena ve spolupráci Sociální demokracie, Zelených, Budoucnosti, Levice a Idealistů.
Autor: SOCDEM Sociální demokracie | 483 podpisů
Více >Vyzýváme město Brno, které vlastní STAREZ ARÉNA VODOVA, aby odmítlo spolupráci na koncertu Marilyna Mansona a zrušilo jeho konání.
Texty Marilyna Mansona už nemají s uměním nic společného. Kdysi skrz svou hudbu kritizoval konzervativní Ameriku a útlak slabších, dnes ale využívá texty k útokům na mnoho žen, které za svou kariéru týral a zneužíval. Přeživší, které se snaží bránit Marilynu Mansonovi v pokračování s týráním lidí okolo, umlčuje vyhrožováním, které si může dovolit kvůli penězům z hudby, vlivu z hudebního průmyslu a podpoře některých militantních skupin fanoušků.
tw: domácí násilí, znásilnění, zneužívání
Marilyn Manson svá turné využívá k vyhledávání dalších obětí zneužívání mezi fanoušky a zlepšování svojí image jako mučedníka cancel culture – což je opravdu pouze image, kterou se snaží vybudovat, protože jeho kariéře se daří skvěle. Má smlouvu s nahrávacím studiem, vydává nové album a získává pro svou hudbu i velkou mediální pozornost. Přitom už roky komentuje své násilné chování jako by to bylo normální chování rockové hvězdy: od pokoje, kde zamyká své přítelkyně, přes plánování vraždy, které přiznává ve své autobiografii, po hromadná znásilnění a mučení natáčená na video.
Na novém albu komentuje vymezování přeživších texty jako ,,Váš pitevní stůl je připravený… Je mi u prdele, jestli se omluvíš, nepřijmu tvé podvolení.. Pátrací psi už znají tvůj obličej… Je čas zmlátit šikanátory a sundat terč z mých zad” (https://genius.com/Marilyn-manson-raise-the-red-flag-lyrics) A mobilizuje svou násilnější část fanoušku texty jako: ,,Zvedněte se do boje… Nikdo už s náma nebude vyjebávat! Tak na co čekáte? Přímo vstříc nepříteli.” (https://genius.com/Marilyn-manson-front-toward-enemy-lyrics) Ve fanouškovských skupinách se dlouhodobě opakují výzvy k násilí vůči týraným ženám a toto album tyto tendence bude jen podporovat.
Historii jeho násilných činů k jeho partnerkám, fanouškům či třeba novinářům shrnuje mnoho článků: https://www.billboard.com/lists/marilyn-manson-abuse-allegations-timeline/december-2001-assault-and-sexual-misconduct-charge/
V češtině najdeme už celou knihu mapujcí násilí Marilyna Mansona, které provází celou jeho kariéru i texty: https://www.alza.cz/media/marilyn-manson-d12404939.htm
Komplexní shrnutí důkazů k jeho domácímu násilí lze najít i na Youtube:https://youtu.be/WUtPTTHpOec?si=qMKTNOWjArFHZHkN
Seznam svědectví proti Mansonovi: https://docs.google.com/document/d/16ElGjT22SLEoHOB5pXSB4Qy0pNgO1rHomYt7kQz6yqs/edit
Jako jeho bývalí fanoušci a obecně všichni lidi, kterým záleží na bezpečí před (nejen) genderově podmíněným násilím, bychom měli maximálně apelovat na zrušení koncertu zde v Česku.
Podepište a sdílejte!
Autor: Eri Mrtva | 55 podpisů
Více >Facebook je zaneřáděn falešnými profily, trolly, hejtry. Každý člověk by měl tady být zodpovědný za to, co do příspěvků a komentářů dává, především co se týká politiky, měl by tady být jenom za sebe. Technická opatření je třeba navrhnout. Přihlášení např. jako v bankovnictví, jméno, příjmení (občanské), heslo, kód na autentický mobil.
Autor: Jan Čermák | 3 podpisy
Více >Zastupitelstvo města Chomutov bude 3. září rozhodovat o budoucnosti magistra Tomáše Doudy v pozici ředitele městské policie. Ředitelem je téměř 10 let. Sami strážnici už podali vlastní petici na jeho podporu. Tento dokument pak slouží k vyjádření podpory ze strany občanů. Pokud se chcete podílet i Vy, budeme rádi, když se v této on-line petici podepíšete. Děkujeme
Autor: Denis Mertl | 284 podpisů
Více >Nejstrmější a jediná česká ozubnicová železnice Tanvald - Kořenov se po 63 letech dočkala opravy a investic, které jsou plánovány na příští rok.
Unikátní kulturní památku České republiky ohrožují 2 nesmyslné záměry, kvůli kterým se dokonce přerušilo projektování opravy kolejiště bývalého areálu železniční stanice Kořenov.
Ministerstvo dopravy nesmyslně trvá na implementaci evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS na trať Tanvald – Harrachov státní hranice. Nerespektuje výjimečnost ozubnicové trati Tanvald – Kořenov, pro kterou se stala v roce 1992 kulturní památkou, ani fakt, že provoz na trati Tanvald – Harrachov státní hranice je zajišťován podle zvláštního předpisu D40 Správy železnic a tato dráha nemůže být interoperabilní v systému železnic Evropské unie.
Je to dáno největším sklonem v České republice až 58 promile, dvoupásovou Abtovou ozubnicí a extrémními zlomy nivelity u nájezdů na ozubnici. V rozporu s tím se požadavek na zabezpečení ETCS objevil v ambiciózním Národním plánu implementace (NIP) ETCS, schváleným Vládou České republiky 13. 9. 2021, a znovu je tento nesmyslný požadavek potvrzen v aktualizovaném NIP ETCS, potvrzeném 5. června Usnesením Vlády č. 362. Schválený dokument je přitom vnitrostátním prováděcím plánem ve smyslu čl. 7.4.4 Přílohy I Prováděcího nařízení Komise (EU) 2023/1695 ze dne 10. srpna 2023 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se subsystémů „řízení a zabezpečení“ železničního systému v Evropské unii a o zrušení nařízení (EU) 2016/919. Logicky se tak nemůže vztahovat na neinteroperabilní dráhu a kulturní památku České republiky.
Památková ochrana trati Tanvald – Kořenov a areálu kořenovského nádraží vylučuje implementaci evropského zabezpečovacího systému ETCS v jakékoliv podobě s instalací balíz. Spolu se soustavou návěstidel a dalšími opatřeními by to představovalo posun nástupišť do atypických až uživatelsky nesmyslných poloh. V rámci dopraven Dolní Polubný a Harrachov by došlo ke zkrácení užitné délky kolejí i nástupišť. To by dokonce znemožňovalo bezpečný provoz oblíbených delších nostalgických vlaků s ozubnicovou lokomotivou.
V souvislosti s ETCS je další komplikací instalace palubních jednotek zabezpečovače do historických vozidel. To by zatížilo Zubačku a objednatele nostalgické dopravy Liberecký kraj nesmyslnými náklady na investice ve výši cca 315 mil. Kč.
Manažer koordinátora veřejné dopravy Libereckého kraje KORIDu Lk Pavel Blažek prosazuje v památkově chráněném areálu kořenovského nádraží vybudování vysokého nástupiště u výpravní budovy s nástupní hranou 550 mm nad temenem kolejnice. Takový záměr je neslučitelný s památkovou ochranou historizujícího rázu areálu. Představuje jednoznačně rušivý element, nepřirozenou zeď a nebezpečnou bariéru v prostoru, který se po příjezdu nostalgických vlaků zaplňuje několika stovkami cestujících a návštěvníků. Kořenovské nádraží se při nostalgických akcích stává velmi živým a specifickým multifunkčním prostorem. To je součást jeho génia loci. V jeho kolejišti je třeba zajistit plynulý a bezpečný pohyb obrovského množství cestujících.
My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme, aby:
Ministerstvo dopravy aktualizovalo Národní implementační plán ETCS a vyjmulo z něj železniční trať Tanvald – Harrachov – státní hranice.
Správa železnic realizovala akci „Oprava výhybek a kolejí v dopravně Kořenov“ s akcentem na památkovou ochranu areálu, zachování jeho původního rázu bez bariér podle doporučení Národního ústavu památkové péče a stanovisek orgánu státní památkové péče.
Děkujeme.
Petiční výbor:
Jindřich Berounský, Mšenská 4017/13, 466 04 Jablonec nad Nisou – zástupce petičního výboru
MUDr. Jan Lenko, Poštovní 284, 468 41 Tanvald
JUDr. Ing. Lukáš Pleticha, Průmyslová 1631/4, 466 01 Jablonec nad Nisou
Autor: Jindřich Berounský | 47 podpisů
Více >V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!
Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.
Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží trvá dlouhých 81 minut.
BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE
V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.
Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.
UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET
Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.
Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.
My, níže podepsaní, proto požadujeme,
aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě.
Konkrétně žádáme:
objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.
aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.
Petiční výbor:
Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice
Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I
Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII
Adresát: Ministerstvo Dopravy
Autor: Tomáš Mígl | 52 podpisů
Více >Město dne 8.8.2024 mělo veřejné zasedání, kde zveřejnilo nový územní plán, především nové komunikace středem dolních zahrad (odbočka z dálnice), která počítá s kapacitou až 16000 vozidel denně, samozřejmě, nám, co bydlíme v této lokalitě to přinese řadu změn v podobě zvýšeného smogu, hluku a především bezpečnosti, zástavba silnicí posledních volných ploch pro odpočinek. Pominu fakt, že rozhodně značně, klesnou ceny realit v této zóně, jelikož u frekventované silnice se značnou dopravou pod okny nikdo opravdu bydlet nechce. Již tak stačí místní železnice. Komunikace vznikne v bezprostřední blízkosti vašich domů, také Vaše děti budou chotit do města přes frekventovanout komunikaci jelikož občanská vybavenost dolních zahrad je naprosto minimální, za přejezdem.
S občany pracujících na této petici si myslíme, že doprava by se měla vést po okraji města, nikoli jeho středem v obydlené zástavbě.
Nový územní plán naleznete na https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/uzemni-plan
Hlavní výkres a výkres dopravy.
Kam zasílat stížnost proti územnímu plánu.
Občané na projednání vznesli zhruba tři desítky dotazů. Své námitky a připomínky ale musejí podle zákona podat písemně, a to na adresu Městský úřad Kroměříž, odbor investic, oddělení územního plánování, Velké náměstí 115/1, 767 01 Kroměříž nebo datovou schránkou na adresu: bq2bfur, případně osobně na podatelně městského úřadu. „Doručit je musí nejpozději do sedmi dnů od konání veřejného projednání, tj. do 14. srpna 2024 včetně. Písemná forma je nutná, vystoupení na veřejném projednání podle stavebního zákona nestačí,“ upozornil vedoucí oddělení územního plánování Lukáš Adamík.
Autor: Ondřej Letovanec | 158 podpisů
Více >Vyberte si svůj region