České dráhy se rozhodly zbourat havířovské nádraží, postavené v roce 1969, a pro odbavování cestujících předělat sousední kancelářskou budovu.
Nádraží poutá pozornost velkou prosklenou fasádou, kterou proniká světlo z přednádražního prostoru, dále výrazným členěním prostoru nebo pozoruhodným op-artovým stropem, který reaguje na dobové umění i českou tradici kubismu.
Za unikátní budovu se postavila i Česká komora architektů, která usiluje o to, aby se stavba stala památkou. "Nádraží v Havířově je senzační ukázkou architektury šedesátých let," říká historik architektury Zdeněk Lukeš.
Také havířovští občané chtějí stávající nádraží zachránit."Je strašná rozmazlenost to prostě zbourat po tak krátké době a postavit něco nového, protože za dalších dvacet let to budou chtít zase zbourat. Lidé, když jim nabídnete něco nového, jsou úplně vyvedení z míry a chtějí to a nedochází jim, že to třeba není ta správná volba," zlobí se Nela Pietrová z Přátel havířovského nádraží.
Žádáme proto vedení Českách drah, aby celou situaci přehodnotilo a budovu zachovalo a zajistilo její opravu.
Autor: Daniel Kolocný | 489 podpisů
Více >Řada obyvatel Frýdku-Místku těžce nese skutečnost, že se bude bourat historická čtyřpodlažní budova Slezanu v Nádražní ulici.
Informace o bourání vzbudila na Facebooku bouřlivou nesouhlasnou diskusi, zvláště pak poté, co se na něm objevila informace firmy Demoz Trade, podle níž objekt zdemoluje, sanuje a následně připraví staveniště pro obchodní centrum.
Tato informace zvedla mnohé občany Frýdku-Místku ze židlí. Neumějí si totiž představit, že ve městě, které se "pyšní" největším počtem marketů na jednoho obyvatele v republice, by se stavěl další obchoďák. "Někdo se asi zbláznil," reagoval na Facebooku Lukáš B. z Frýdku-Místku.
Důrazně protestujeme proti tomu, aby zde bylo vybudováno další obchodní centrum. Žádáme vedení města, aby vstoupilo do jednání s firmou Demoz Trade s tím, aby pozemek byl využit smysluplněji.
zdroj obrázku:5plus2.cz
Autor: Martin Sladký | 330 podpisů
Více >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl pravidelný osobní provoz na trati 314 Opava-Východ - Jakartovice zachován.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje a někteří další zastupitelé rozhodli o zrušení provozu od 7. dubna 2014 a o nahrazení těchto vlakových spojů autobusy. Zastupitelé zároveň uvádí i čísla cestujících, která nejsou přesná a v letní sezóně prý ani jeden motorový vůz pro svoji kapacitu nestačí. Provoz vlaků na této trati je pro občany dotčených obcí klíčový při dopravě do centra regionu - Opavy. Nahrazení autobusy ovšem není to pravé řešení. Občané i někteří starostové těchto obcí se zrušením nesouhlasí, ale krajské zastupitelstvo i přes toto všechno dopravu ruší. Proto požadujeme:
1) Zachování stávajícího, pravidelného osobního provozu na této trati a úpravu JŘ tak aby co nejlépe vyhovoval potřebám cestujících.
2) Upravení jízdního řádu autobusů, tak, aby nedošlo k překrývání spojů se spoji vlakovými.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Petr Foltys, Ostrava
Lukáš Hanzlík, Pardubice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Petr Foltys, Ostrava
Autor: Lukáš Hanzlík | 1141 podpisů
Více >Protestujeme proti přesunu waldorfské základní školy sídlící v ZŠ Generála Píky v Moravské Ostravě do lokality Na Mlýnici v Ostravě-Přívoze. Novou lokalitu považujeme za zcela nevyhovující z hned několika důvodů. Za prvé se jedná o průmyslovou oblast, která nebude mít v dlouhodobém horizontu příznivý dopad na zdraví dětí. Za druhé se jedná o sociálně vyloučenou oblast, která svým charakterem není vhodným místem pro výskyt školáků. Za třetí panuje obecná obava o zvýšenou míru kriminality, kterou daná oblast vykazuje.
Chápeme snahu navrátit Přívoz mezi žádanější lokality, ale zcela nesouhlasíme s tím, že by se tak mělo dít prostřednictvím dětí. I fakt, že proti přesunu je nemalá část učitelů signalizuje, že se nejedná pouze o pár nespokojených jedinců, ale že tento problém leží na srdci mnohem větší části z těch, kterých by se měla týkat.
Chceme proto, aby zastupitelé Moravské Ostravy a Přívozu na únorovém jednání zastavili přesun a poslechli tak většinu rodičů i učitelů, aby si uvědomili, že jejich rozhodnutí významně ovlivňuje druhé.
Autor: Přemyslav Pondělek | 6 podpisů
Více >Vyberte si svůj region