Vážení,
my, níže podepsaní, se na Vás obracíme se žádostí o zvýšení bezpečnosti dětí a mládeže navštěvujících Základní školu J. Š. Baara a Gymnázuim Jírovcova v Č. Budějovicích.
Situace v okolí škol je znepokojivá a vyvolává otázky nad absencí jakýchkoli dopravních opatření, která by zajistila bezpečnost nejzranitelnějších účastníků silničního provozu – dětí. V současné době není na příchodu ke škole jediný přechod pro chodce, zatímco je ke škole směrována velká část dopravního provozu z okolní čtvrti prostřednictvím systému jednosměrek. Každé ráno dochází k naprostému zmatku, kdy jsou děti nuceny vbíhat pod kola projíždějících automobilů a přebíhat mezi nimi bez možnosti bezpečně a bez porušování pravidel silničního provozu přejít ulici ke vchodu do školy.
Absurdnost této situace vyniká v porovnání s moderními přechody pro chodce před jinými ZŠ v Českých Budějovicích, které navíc celoročně využívají asistence strážníků či dobrovolníků.
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem Vás žádáme, aby byla co nejdříve přijata opatření k zajištění bezpečnosti dětí na úrovni odpovídající 21. století. Žádáme zavedení dopravních opatření, která zvýší bezpečnost silničního provozu v okolí školy, a to nejlépe pomocí přechodu pro chodce, nebo ideálně prostřednictvím zavedení institutu tzv. „školní ulice“, jak je to běžné v mnoha civilizovaných evropských zemích.
Věříme, že ochrana života a zdraví našich dětí je prioritou, a žádáme o urychlené řešení této situace.
Autor: Otakar Strunecký | 138 podpisů
Více >Opět se začíná mluvit o možnosti privatizace jediného národního podniku na území České republiky, Budějovického Budvaru.
Jsme rádi, že se kromě všech, kteří mají pivo této značky v oblibě, postavil na jeho obranu i prezident Zeman, když uvedl, že by si nepřál, abychom o tento podnik přišli. Prezident se obává amerikanizace budějovického piva, neboť americké pivo nepovažuje za nic jiného, než hnědou vodu a vadí mu jeho příprava z rýže. Jeho zájem o tuto oblast je sice nyní vyvolán mimo jiné návštěvou v Jihočeském kraji, přesto jsme přesvědčeni, že upozornil na možnou ztrátu dalšího ze symbolů našeho vyhlášeného pivovarnictví.
Vnímáme, že ačkoliv je samozřejmě takovátopprezidentova temná vize možná mírně nadnesená, v důsledku privatizace by opravdu hrozila se změnou majitele i změna výrobních procesů a používaných surovin. Naše obava je směřována i směrem k Belgii a Holandsku, neboť právě pivní koncerny z těchto zemí ovládají trh s pivem v Evropě. Místo amerického rýžového piva bychom se tak mohli dočkat také změny na zcela řadové euro-pivo, kterými nás bohužel již nyní zásobuje nejeden z velkých pivovarů a které se vyznačuje především zcela indiferentní nevýraznou chutí.
Požadujeme, aby Budějovický Budvar zůstal národním podnikem, protože chceme pít české pivo a ne evropské břečky, protože jako národ pivařů cítíme hrdost k našemu pivu a nechceme se o něj nechat připravit. V neposlední řadě pak výroba piva reprezentuje výrobní a technologickou tradici, kterou v našem státě jeho vaření má a kterou je dle nás potřeba zachovat a předávat dál.
Autor: Jan Zbožek | 74 podpisů
Více >linka 345 vychozi zastavka Nová Bystřice směr Jindřichův Hradec
04:10 Každy den,11:09 každy den ,13:09 Po-NE, 19:10 spoj bude jezdit od ponděli do patku
linka 345 směr Nová Bystřice ze zastavky Jindřichuv Hradec Aut.nadr
6:20 Každy den,12:30 Po-Pa 22:30 Po-Pa bez ohledu na lichy či sudy tyden
spoj odjiždici 18:25 od Po-Pa bude odjiždět v 18:35
Nová linka 401 Nová Bystřice,, Autobusove nadraži směr Praha,,Roztyly
Časi jsou orientační
4:20 X Pracovní dny,6:50 6,+Vikendy a svatky , 5:30 X Pracovní dny 8,25 X Pracovní dny 11:30 X Pracovní dny,6,+ 17:55 6,+Vikendy a svatky
Nová linka 401 Praha,,Roztyly směr Nová Bystřice aut nadr
Přijezd do Jindřichova Hradce aut nadr
Po-Pa
13:35 ,16:25,18:31,19:31
vikendy a svatky
10:35.18:35
Autor: David Mašek | 1 podpis
Více >Vážený pane starosto, vážení místostarostové, radní a zastupitelé města Písku,
obracíme se na Vás jako občané města Písku, čtenáři a účastníci kulturních akcí v městské knihovně. Jsme zneklidněni aktuální situací v této instituci. Městskou knihovnu v posledních letech opustilo již několik pracovnic, které vykonávaly svou práci kvalifikovaně a s pozitivní zpětnou vazbou od čtenářů. Nedávno se rozhodla odejít i vedoucí Centra vzdělávání, PhDr. Štěpánka Činátlová, která pět let zajišťovala bohatý kulturní a vzdělávací program knihovny. Dlouhodobá personální nestabilita MěK Písek (např. i na dětském oddělení) a především aktuální odchod obětavé a zodpovědné knihovnice v nás vzbuzuje otázky ohledně strategie řízení a kvality pracovního prostředí v této instituci. Prosíme Vás jako občané města, čtenáři a návštěvníci akcí knihovny, abyste situaci prověřili.
Za petiční výbor
Jan Manek
Martin Simota
Anna Simotová
Hana Manková
Jakub Cenek
Petr Putna
Lenka Čížková
Zbyněk Konvička
Kateřina Literáková
Petr Mano
Martina Pobříslová
Vratislav Němeček
Autor: Jan Manek | 167 podpisů
Více >Tato petice bude zaslána ČSAD AUTOBUSY České Budějovice a.s. Cílem této petice je přidání autobusu, popřípadě minibusu na trať Prachatice - České Budějovice, protože to, že se lidé, co nepočítají s těmi obřími řadami studentů, musí mačkat do busu, aby měli šanci se dostat tam, kam chtějí, není fér ani pro ně, ani pro studenty.
Autor: Studentka SPgSPt | 11 podpisů
Více >My, níže podepsaní, požadujeme o trvalé vybudování světelného semaforu "na znamení" v místě školy ZŠ a ZUŠ Bezdrevská 3, konkrétně mezi ulicemi Bezdrevská a Františka Ondříčka.
Místní přechod pro chodce je nebezpečný. Je jediný ze sídliště Vltava vedoucí k základní škole. V blízkosti školy jsou zájmové kroužky a sportoviště, které děti navštěvují.
Stanovené policejní hlídky při častých dopravních nehodách jsou pouze dočasné řešení.
Autor: Michaela Krejčí | 218 podpisů
Více >Vážení občané,
rád bych vás touto cestou informoval o důležité záležitosti, která se týká našeho okolí a zachování přírodního prostředí. Na adrese Máj Ant. Barcala v naší lokalitě plánuje výstavbu parkovacího domu, který by se nacházel přímo vedle našeho lesa. Tato stavba by měla významný dopad na životní prostředí a přírodní krásu našeho okolí.
Zároveň je vhodné podotknout, že primární část obyvatel části města Máj bude mít zamýšlený parkovací dům celkem z ruky, a je tedy diskutabilní, do jaké míry by byl parkovací dům využíván.
V případě, že by město zvážilo jiné pozemky k výstavbě tohoto zamýšleného parkovacího domu (případně jejich odkup), určitě by bylo možné zvolit jiné pozemky, které budou blíže více zastavěným částem a ulicím V.Volfa, M.Chlajna - např. v lokalitě u Penny na J. Bendy, kde je volná plocha mezi garážemi a parkováním, běžně se na této ploše konají poutě, pozemek je v soukromém vlastnictví. Na obdobném místě by obyvatelé by měli parkovací dům blíže. Není nutné zastavět volné místo vedle lesa na Ant. Barcala, které je nedotčené, s výjimkou točny autobusů.
Kromě toho je faktem, že spousta obyvatel nebude mít zájem o to docházet pro své zaparkované auto přes celý Máj například z M.Horákové, nebo V.Volfa, až na A.Barcala. Pokud by tito obyvatelé o takto vzdálené parkování měli zájem, neparkují své auta v šílených podmínkách, co mají přímo před barákem a často své auto ráno musí hledat. Pokud by do svého auta chtěli docházet, zaparkují ho na některém z volných, vzdálených míst - například u nákupního centra Čtyři Dvory, nebo v již existujících garážích.
V lese se často konají akce pro děti, dále je v lese možné spatřit žadu volně žijících zvířat a dojít si odpočinout do klidného prostředí za sídlištěm. Tato skutečnost by byla výstavbou a následnou existencí parkovacího domu na tomto místě narušena.
Proto bychom chtěli společně vystoupit a vyjádřit svůj nesouhlas s touto plánovanou výstavbou. Připojujeme se k petici, která žádá zastavení projektu parkovacího domu a zachování lesa nedotčeného.Tato stavba by měla významný dopad na klid a ticho v našem okolí, a proto bychom chtěli vyjádřit svůj nesouhlas a připojit se k petici proti této výstavbě.
Důvody, proč bychom měli podpořit tuto petici, jsou následující:
Klid v okolí: Les a jeho okolí jsou často místem, kam lidé chodí hledat klid, odpočinek a harmonii s přírodou. Výstavba parkovacího domu by přinesla zvýšený provoz, což by mohlo vést k rušení klidu v okolí lesa. Toto rušení by negativně ovlivnilo obyvatele, turisty a další návštěvníky, kteří hledají tiché a klidné místo pro relaxaci a rekreační aktivity.
Přírodní prostředí: Les na Máji Ant. Barcala je přírodní oázou a domovem pro mnoho druhů rostlin a živočichů. Výstavba parkovacího domu by mohla narušit jejich přirozený životní prostor a mít negativní dopad na biodiverzitu.
Kvalita ovzduší: Lesy jsou přirozenými čističi vzduchu, které produkuji kyslík a zachycují škodlivé látky z okolí. Výstavba parkovacího domu by mohla zvýšit dopravu, emise a negativně ovlivnit kvalitu ovzduší v našem okolí.
Estetická hodnota: Lesy jsou nejen důležité z hlediska životního prostředí, ale také mají velkou estetickou hodnotu. Výstavba parkovacího domu by mohla narušit harmonii okolí a znehodnotit přírodní krajinu.
Proto vás vyzývám, abyste se připojili k této petici a vyjádřili svůj nesouhlas s plánovanou výstavbou parkovacího domu. Společně můžeme mít větší sílu a dosáhnout změny ve prospěch zachování lesa.
Podepište petici a sdílejte ji mezi svými přáteli, rodinou a sousedy. Informujte je o důležitosti ochrany přírody a nutnosti zachování našeho lesa pro budoucí generace. Sami jsme zodpovědní za ochranu životního prostředí, a tím i zajištění kvality života pro nás všechny.
Děkujeme za váš čas a podporu.
S úctou a pozdravem
Níže jsou články s bližšími informacemi k plánovanému parkovacímu domu:
https://www.c-budejovice.cz/nove-vedeni-resi-parkovani-na-maji
https://ceskobudejovicky.denik.cz/zpravy_region/budejovice-chteji-na-maji-stavet-parkovaci-dum-pro-pet-set-aut-20230328.html
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/parkovani-doprava-budejovice-maj-parkovaci-dum-automobil.A230329_717024_budejovice-zpravy_pkr
Autor: V A | 35 podpisů
Více >Vážený pane řediteli
Obracíme se na Vás ohledně nevhodného chování p. učitele Hynka při vyučování k našim dětem, kdy je k našim dětem sprostý, arogantní a ponižuje je. Prvky chování bych nazval jedním slovem šikana. Nejedná se jen o první ročník jak již z doslechu víte toto chování se děje minimálně 3 roky. Na rodičovské schůzce pan učitel sdělil, že nemá problém, chování a přístup nechce změnit a následně sdělil citace: To radši odejdu. Na hodiny p. Hynka se děti paní učitelce omlouvají, mají žaludeční potíže atd. To Vám jistě paní učitelka dosvědčí. Děti se ho bojí na cokoliv zeptat, protože místo vysvětlení učiva dojde na ponižování a křik ze strany p. učitele Hynka. Touto peticí Vás my rodiče a žáci Vaší školy žádame o radikální řešení celé situace.
Autor: Libor Paulus | 83 podpisů
Více >Vážení rodiče, zákonní zástupci,
rádi bychom, aby od září 2023 mohla otevřít dětem své brány nová inovativní základní škola v Jihočeském kraji. K jejímu vzniku však potřebujeme i Vaši podporu, a proto se na Vás obracíme s žádostí o pomoc.
MŠMT po nás požaduje doložení zájmu zákonných zástupců o vzdělávání dítěte v Základní škole Na Dědině 2.
Pokud máte zájem, aby Vaše dítě/děti mohly být zapsány jak v denním, tak individuálním vzdělávání (v jakémkoliv ročníku) v naší nové ZŠ Na Dědině 2 v obci Nadějkov, Jihočeský kraj, vyplňte prosím petici.
Odesláním dotazníku se k ničemu nezavazujete, a to ani k reálnému zápisu Vašeho dítěte. Poskytnuté údaje nikde nezveřejňujeme, pouze je předáme MŠMT pro účely správního řízení ve věci žádosti o zápis naší nové základní školy do rejstříku škol.
Děkujeme za Vaši podporu a Váš zájem o rozvoj otevřených a inovativních škol v České republice.
Případné dotazy rádi zodpovíme na níže uvedených kontaktech.
Mgr. Pavel Houška
Základní škola Na Dědině 2, Nadějkov
e-mail: phouska@nadedine.cz telefon: 739 480 476
Autor: Marie Kusáková | 39 podpisů
Více >Vážení čtenáři, z finančních důvodů je přerušen provoz Jindřichohradecké místní dráhy. Bohužel nás to hodně mrzí, ale chceme alespoň část tratí zachovat. Prosím podpořte nás v petici a šiřte jí dál. Hledáme také investory a sponzory.
Autor: Eliška Gmiterková | 56 podpisů
Více >
Nenechme dnes zničit památku, která přečkala období fašismu i komunismu. Roklanská chata nesmí být dalším příběhem „zmizelé Šumavy“!
Již několik let se chystá Správa Národního parku Šumava zlikvidovat Roklanskou chatu ležící v samém srdci Šumavy. V současnosti opět nabyly snahy o její zničení na intenzitě a podle sdělení mluvčího NPŠ Jana Dvořáka má být chata zbourána na podzim letošního roku nebo na jaře 2023.
My níže podepsaní občané jsme proti této akci a touto peticí vyjadřujeme zásadní nesouhlas s likvidací chaty z následujících důvodů:
Chata stojí v místě, kde již od první poloviny 19. století žili lidé. Jejich usedlost byla nejvýše stále obydleným místem na území České republiky. Stávala tu hájovna, vedle ní plavební jezírko. Od počátku 20. století bývala hájovna zastávkou pro milovníky Šumavy, kteří odtud směřovali na blízký Roklan, na Medvědí horu i k okrajům okolních slatí. Byla cílem poutníků pro své umístění uprostřed nejkrásnější šumavské přírody.
Když počet turistů vzrostl, rozhodl se sušický odbor Klubu československých turistů v letech 1935–1936 vystavět vedle hájovny turistickou chatu podle projektu tamního stavitele Karla Houry. Po 2. světové válce a komunistické uzávěře pohraničí byla zlikvidována hájovna i Roklanská plavební nádrž, z níž dosud zbylo torzo hráze. Chata však jako zázrakem přežila desetiletí komunistické vlády. V těsné blízkosti hranice zůstala na Šumavě jediná. Zanikly podobné chaty u Plešného jezera, u pramene Vltavy, Juránkova chata na Svarohu, u Černého jezera... To se však nestalo v sousedním Bavorsku: i českým turistům tam slouží podobné chaty na Třístoličníku, na Luzném, na Roklanu a pod Roklanským jezerem, na Falkensteinu a na Ostrém.
Roklanská chata přežila nedbalou údržbu jednotek Pohraniční stráže a po sametové revoluci a vzniku NPŠ se zdálo, že to nejhorší má už za sebou. V roce 1995 byla dokonce opravena, a to včetně výměny eternitové střechy za šindelovou. V následujících letech byla zahrnuta do nově vytvořené 1. zóny NP a obyčejným smrtelníkům byl přístup k ní zakázán.
Poté, co vyšlo na veřejnost, že je užívána osobami spřátelenými s tehdejšími činovníky z NPŠ, nastal obrat a od počátku 21. století není pro změnu užívána vůbec. Nedávná rekonstrukce byla znehodnocena poté, co nikdo nepřišel, aby opravil krov poškozený spoustou sněhu, aby provedl minimální údržbu okapů, nátěrů apod. Chata se stala černým svědomím špatné péče a neschopnosti vymyslet koncept pro její užití. Toto je také hlavní důvod jejího plánovaného odstranění.
Roklanská chata se stala symbolem přístupu k Šumavě. Úkolem NPŠ je mimo jiné i péče o relikty někdejšího vztahu člověka k horské krajině, který tu byl viditelně přítomný již od raného novověku. Vazba člověka a přírody je ostatně obsahem románů i Karla Klostermanna, který ve svém díle a zejména v nejslavnějším z nich “Ze světa lesních samot“ píše i o životě na Roklanské hájovně. Píše o vztahu člověka k lesu, o péči řádného hospodáře uprostřed křehkých biotopů lesa a mokřadů.
Co Šumava potřebuje, je získávat lidi, co ji skutečně milují, nikoli jen lákat masy do uměle vytvářených návštěvnických center, které jsou vybudovány na zeleném drnu v přírodně hodnotném prostředí, u Kvildy a Srní.
Příkladem může být častý vzor pro NPŠ, sousední Bavorský národní park. Neusnadňovat, ale nezakazovat – to je krédo, podle kterého se tam turisté pohybují. Bez podpůrných dopravních prostředků mají přístup i k několika stavbám, jež pamatují dávný život člověka na Šumavě a jsou náležitě tamním Parkem prezentovány. Nacházejí se uprostřed jádrového území tamního parku: Schachtenhaus nebo Verlorener Schachten. První v péči Parku, druhý v soukromých rukou. Druhý z nich za velmi přísných podmínek umožňuje i ubytování – bez příjezdu a luxusu elektřiny a tekoucí vody, zcela v duchu kanadského přebývání v lesních srubech – pouhé 2,5 km od Roklanské chaty! Právě to by mohl být příklad i pro její využití.
A pokud chybí invence současnému vedení NPŠ, pak nechme budoucím generacím a jejich kreativitě nalézat smysl pro tato převzácná místa. Podobně jako opět v Bavorském národním parku, kde v jádrovém území jsou sice zakonzervované, ale stojící a udržované chaty Schwarzbachklause, Tummelplatz, chata na Steinfleckbergu a ještě několik dalších. Proč to jde v Bavorsku a u nás stále převažuje komunistický direktivní duch zákazů a devastace?
Velký milovník Šumavy Emil Kintzl mnohokrát zapřísahal vedení NPŠ, aby neničilo Roklanskou chatu, jen proto, že si s ní neví rady. Nyní, půl roku po smrti tohoto šumavského barda a živoucího svědomí Šumavy, již není strach z jeho výčitky. Ale „Emil se dívá“ – očima nás všech, kteří jsme jej často osobně znali.
Děkujeme za respekt vůči názoru účastníků této petice. A věříme ve změnu rozhodnutí o osudu Roklanské chaty.
https://www.sumava-modravsko.cz/prispevky-a-komentare/co-bude-s-roklanskou-chatou.html#zavreno
http://fotobanka.seidel.cz/#!fotobanka/detail/203040601050050320001 (snímek z 1937+. Vlevo komunisty zbořená hájovna, vpravo inkriminovaná turistická chata)
https://www.sehenswerter-bayerischer-wald.de/wanderung-verlorener-schachten-frauenau-huette-mieten/
https://www.hogn.de/2017/09/18/3-so-schauts-aus/ausprobiat-so-schauts-aus/verlorener-schachten-bayerischer-wald-oberfrauenau-huette-poschinger-wandern-urlaub-huettenurlaub/101141
http://www.obeckunejovice.cz/wp-content/uploads/2014/11/Jak-na-petici-vzor.pdf
Autor: Tomáš Jirsa | 5353 podpisů
Více >Základní škola Světoplavci v Třeboni chce navýšit svou kapacitu. Již nyní je zájem o naši školu takový, že jsme letos odmítli 25 zájemců. Nyní pro navýšení kapacity potřebujeme podpisy těch, kteří by o naši školu měli v příštích letech zájem. Ze strany MŠMT je to nutná podmínka schválení navýšení kapacity. Budeme rádi, pokud se mezi naše petenty přidáte i VY! Za každý podpis děkujeme.
Autor: Kateřina Parvonič | 59 podpisů
Více >Lide zijici v okoli klubu Fabrika v centru Ceskych Budejovic jsou od cervna 2021 soustavne obtezovani hlukem a revem z koncertu na dvorecku klubu Fabrika. Zadame timto ukonceni techto nesnesitelnych produkci a uzavreni Fabriky, aby se tyto situace v budoucnu jiz neopakovaly.
Autor: Jana Buštová | 1 podpis
Více >Ulice Nad Hejtmanem se nachází na trase císařské (státní) silnice Praha – Linec (vybudované 1753-1755, opravené ve 20. letech 19. století), která má původní povrch z kvalitních dlažebních kostek. Stará císařská cesta je jedním ze symbolů Strkova se zcela nezaměnitelnou atmosférou. V březnu 2021 Město zveřejnilo plán projektu kanalizace v části ulice Nad Hejtmanem směrem k rybníku Hejtman. Zveřejněná studie počítá s asfaltovým povrchem ulice a žulové kostky mají být využity na nový chodník, který má lemovat novou asfaltovou komunikaci s betonovými obrubníky až na hráz rybníka Hejtman. Tento plán znamená zánik původního rozsahu kamenné dlažby a krajinného rázu celé lokality.
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme:
1) okamžité zastavení rozebírání komunikace ulice Nad Hejtmanem, včetně odvážení kostek
2) přípravu opravy historické cesty tak, aby došlo k obnově původního dlážděného povrchu ulice Nad Hejtmanem v celém rozsahu plochy, aby byla opravena do co možná nejpůvodnější podoby se zachováním patníků na hrázi rybníka Hejtman a jeho okolí
3) město Planá nad Lužnicí představí a projedná připravený projekt s veřejností
Petiční výbor: Jana Vorlová, Jiří Rangl, Nad Hejtmanem, Planá nad Lužnicí
Autor: Jiří Rangl | 283 podpisů
Více >Název petice:
Petice za snížení maximální povolené rychlosti z 80 na 50km/hod v úseku komunikace I/3 v Táboře – Měšicích, vymezeného změnou vodorovného dopravního značení před a za křižovatkou I/3 a ulicí Průhon (Svatá Anna) v katastrálním území Měšice u Tábora.
Text petice:
Osadní výbor v Měšicích, zastoupený jeho předsedou, a níže podepsaní občané, žádají touto peticí ŘSD a kompetentní orgány o snížení maximální povolené rychlosti z 80 na 50km/hod v úseku komunikace I/3 v Táboře – Měšicích, vymezeného změnou vodorovného dopravního značení před a za křižovatkou I/3 a ulicí Průhon (Svatá Anna) v katastrálním území Měšice u Tábora. Tato křižovatka je místem častých dopravních nehod. Po zkušebním provozu úpravy této křižovatky byla rychlost v tomto úseku zvýšena na původních 80km/hod. Týden po této úpravě došlo ke dvěma dopravním nehodám. Tato komunikace prochází obcí, kde je standardní povolenou maximální rychlostí 50km/hod. Podél komunikace I/3, procházející příměstskou částí Měšice, jsou dlouhodobě překračovány aktuálně platné hlukové limity ve dne i v noci (naměřený hluk až 69 dB, studie pro ŘSD z roku 2018, zakázka č. 3-1018-2818/1). To vše je možné pouze díky zákonné úpravě a tzv. „staré hlukové zátěži“ z roku 2000 . Tato úprava měla být pouze dočasnou, poskytující státu čas na odstranění této zátěže. Nutnost zvýšení bezpečnosti křižovatky a snížení hlukové zátěže z komunikace I/3 nás opravňují požadovat snížení maximální rychlosti na 50km/hod.
Ing. Milan Jůza, předseda Osadního výboru Měšice, Lipová 377, Tábor 391 56 ovmesice@seznam.cz
Autor: Ing. Ivo Ludvík Ludvík | 109 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, tímto žádáme zastupitele města Českých Budějovic o zkvalitnění veřejného prostoru ve čtvrti Luční jez, tak aby účelně sloužil obyvatelům této čtvrti popř. i ostatním obyvatelům Č. Budějovic.
Odůvodnění:
1) Vzhledem k tomu, že pozemky v lokalitě U Lučního jezu jsou v majetku Města České Budějovice, má město možnost přímo ovlivňovat veřejný prostor moderně, kvalitně a s jasnou vizí.
2) V této čtvrti se bydlí již 12 let (od roku 2008) a stále není obyvatelům známo, jaký je plán veřejného i zastavěného prostoru v této čtvrti a kdy bude realizován. Pakliže jsou prezentovány developerem studie, tak ty se po několika letech obvykle zásadně mění.
3) Po ukončení výstavby developer odejde a Město musí převzít odpovědnost za vzhled veřejného prostoru U Lučního jezu už dnes.
4) Žádáme především o zkvalitnění dětského hřiště, příjezdové cesty od hlavní silnice, chodníků, veřejné zeleně a stání pro kontejnery na tříděný odpad.
Žádáme tedy jasný plán, podle kterého bude probíhat výstavba. A žádáme, aby veřejný prostor pro tak velký počet obyvatel byl adekvátně kvalitně promyšlen a postupně realizován.
Za petiční výbor:
Mgr. Aleš Michna, U Lučního jezu 1616/7a, 370 01 České Budějovice
Ing. Miroslav Rys, U Lučního jezu 1616/7b, 370 01 České Budějovice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru.
Autor: Aleš Michna | 84 podpisů
Více >Návrh přípravného výboru na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKÉHO AREÁLU POD
HRADBAMI ve dnech konání nejbližších voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Přípravný výbor podává ve smyslu § 9 odst. 2 písm. a) a § 10 zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů, v platném znění, tento návrh na konání místního referenda.
I.Místní referendum se bude konat na území obce Písek.
II. Otázku pro místní referendum navrhujeme v tomto znění: Chcete kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku pod hradbami včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu? ANO - NE
III. Odůvodnění návrhu: V současné době byl přijat v zastupitelstvu návrh na přemístění plaveckého bazénu pod Střední lesnickou školu v Písku. Finanční limit pro stavbu pod lesnickou školou určili zastupitelé tentokrát na 380 milionů korun bez daně. V ceně je vnitřní bazén, venkovní areál a wellness části, interiéry, vnitřní vybavení a parkoviště nad hřištěm s umělou trávou. Jelikož každá stavba má své vícepráce, je i v tomto případě reálný předpoklad, že odhadovaná cena nebude jistě konečná. Celkově se nám zdá takto investovaná částka neúměrně vysoká, především z důvodu současné covidové situace. Za předpokladu, že existuje nějaká srovnatelná alternativa, za kterou považujeme právě levnější a mnohem efektivnější kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku, jsme jednoznačně právě pro tuto alternativu. V této době považujeme za rozumné mít jak rezervy na městském účtě, tak mít možnost realizovat i jiné potřebné investice v Písku, které občané našeho města ocení, jako např. parkovací domy, všesportovní halu apod. Z výše uvedených důvodů se nám jako ekonomicky výhodnější jeví kompletní rekonstrukce a modernizace
stávajícího plaveckého areálu v Písku a za ušetřené finanční prostředky realizovat další potřebné a užitečné stavby. Kromě toho je místo současného plaveckého areálu naprosto výjimečné svou polohou a dostupností pro všechny návštěvníky, včetně dostatečného prostoru pro venkovní aktivity.
IV. Náklady na provedení místního referenda: Předpokládané náklady na konání místního referenda jsou odhadovány na cca 300 tisíc korun českých. Výhodné je i navrhované datum konání referenda, které je naplánováno na dobu konání parlamentních voleb, čímž budou významně sníženy náklady na jeho konání. Náklady spojené s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu: Náklady na kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího píseckého plaveckého areálu pod hradbami, včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu, jsou odhadovány na cca 150-180 milionů korun bez daně podle rozsahu, což není ani polovina plánované investice do stavby nového bazénu pod lesnickou školou.
V. Zmocněncem členů přípravného výboru je:
Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek
VI. Členové přípravného výboru:
1. Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek
2. Martin Brož, nar. 28.8.1981, bytem Pažoutova 2603, Písek
3. Pavel Hubka, nar. 26.10.1968, bytem Ouzká 385, Písek
4. Radek Boček, nar. 15.3.1974, bytem Na Rozmezí 209, Písek
5. Lukáš Nebes, nar. 24.4.1982, bytem Stanislava Maliny 353, Písek
6. Vladimír Lešek, nar. 27.2.1965, bytem Velké náměstí 28, Písek
7. Aleš Procházka, nar. 29.1.1990, bytem Kollárova 1578, Písek
8. Jiří Černý, nar. 22.6.1973, bytem Harantova 1391, Písek
9. Jan Belak, nar. 14.3.1988, bytem Zahradní 225, Písek
10. Michal Horák, nar. 11.6.1965, bytem Na Stínadlech 361, Písek
11. Martin Žák, nar. 6.9.1971, bytem Kollárova 1336, Písek
12. Ivo Voříšek, nar. 23.02.1965, bytem Pražská 298, Písek
Autor: Martin Brož | 58 podpisů
Více >
My, níže podepsaní občané, žádáme o snížení maximální rychlosti lodí, člunů a skútrů na výtlačný režim lodí v celé oblasti Vodního díla Kořensko od hráze jezu Kořensko, po hráz Hněvkovice a v Lužnickém rameni až k jezu u Červeného mlýna.
Prohání se zde velikou rychlostí, někteří proto, aby stihli zdymadlo, jiní pro zábavu. Nezastaví je ani rybáři na menších lodích, často projedou těsně okolo, aniž by snížili rychlost, což je nebezpečné a v této oblasti naprosto běžné.
Ačkoli je zde řeka téměř všude užší, než je 100 m a výtlačný režim je tak povinný, prakticky nikdo to nerespektuje a jezdí ve skluzu. Žádáme tak nejen o důslednější nařízení, ale také o kontroly říční policie či Státní plavební správy.
Důvody žádosti:
- skútry i čluny ohrožují plavce (a často i děti), které jednak ve velké rychlosti mohou přehlédnout a také jim vlnami stěžují plavání
- ohrožují ostatní menší lodě na řece (často rybáře), protože velké vlny mohou způsobit jejich otočení
- vlny ničí a potápí lodě přivázané ke břehu
- vlny podemílají břehy
- ryby ve vezírkách trpí
Děkuji
Autor: Eva Křivánková | 68 podpisů
Více >Zakládám petici proti povinnosti nosit roušky v restauracích, barech, hospodách atd. Nedá se v tom 12 i více hodin denně dýchat.
Autor: Václava Votrubová | 20 podpisů
Více >Příjem žádostí: 2.3.2020 - 30.6.2021 Alokace: 200 000 000 Kč Oblíbené dotace se vrací. Ministerstvo životního prostředí vyhlašuje výzvu na zlepšení čištění splaškových vod pomocí domovních čistíren pro oblasti, kde není z technického či ekonomického hlediska možnost připojení nemovitostí ke stokové síti zakončené ČOV. Na co můžete dotaci získat Dotaci získáte na vybudování soustavy domovních čistíren odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel (EO) v lokalitách, kde napojení na společnou kanalizaci a čistírnu není technicky možné, nebo by bylo finančně náročné. Příspěvek se vztahuje pouze na čistírny u budov využívaných k trvalému bydlení (zejména rodinné a bytové domy) a u budov ve vlastnictví obce. Soustava musí zároveň odkanalizovat minimálně 30 procent z celkového počtu obyvatel v dané části obce či města.
Autor: Ondřej Ulík | 2 podpisy
Více >Vyberte si svůj region