Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves 68 podpisů chybí 932

Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves

Dne 26. 6. 2023 přijalo Zastupitelstvo MČ Praha 22 usnesení UZ-42-3/23 o změně území bývalé skládky „Hliník“ z původní kategorie SO (nezastavitelné území) na VV (Veřejná vybavenost – území, které je možné zastavět). Tento krok vnímáme jako velice nebezpečný z důvodů níže, rozsah změny v ploše 165 tis. m2 jako bezdůvodně velký a samotný proces schválení MČ, bez nezbytných studií, jako nestandardní.

 

My, níže podepsaní občané

1. Nesouhlasíme s takto zásadním rozšířením zastavitelné plochy (celkově se změna týká 165 tis. m2) na úkor dnes nezastavitelné plochy oddechu. Žádáme proto MČ Praha 22 o revokaci usnesení UZ-42-3/23, které souhlasilo s touto změnou. Dále žádáme Magistrát hl. m. Prahy o zamítnutí takové změny.
2. Požadujeme vypracování expertního geologického průzkumu s následnou diskusí nad vhodností takové území převádět na plochu typu VV.
3. Požadujeme před případným schvalováním podobné změny zpracovat územní studii na základě studií, průzkumů a participace veřejnosti, které potvrdí základní potřeby MČ, občanů, nezbytné vazby a kapacity daného území.
4. Podporujeme zajištění nových ploch pro veřejnou vybavenost v naší MČ, ale pouze za následujících podmínek:

a) MČ má vyvíjet úsilí, aby veřejná vybavenost byla budována především v kombinaci s bytovou zástavbou v řadě rozvojových ploch v dané lokalitě, které jsou již dnes určeny pro smíšené funkce, namísto zástavbou čistě bytovými projekty bez veřejné vybavenosti (město krátkých vzdáleností).
b) Změna nezastavitelné plochy na plochy veřejné vybavenosti by měla proběhnout jen v minimálním a odůvodněném rozsahu, odhadem to může být jen 10-25 % z předmětné plochy 165 tis. m2.

POZN.: Např. cca 15 tis. m2 je plocha všech pozemků ZŠ U Obory vč. několika budov a hřiště.

c. MČ nejdříve zajistí studie konkrétních projektů veřejné vybavenosti a až pro konkrétní záměry a pozemky zajistit změnu územního plánu.
d. Jelikož většina pozemků dotčených touto změnou je v soukromém vlastnictví, MČ pro plochy vybrané dle bodu 4.c. před zahájením procesu změny ÚP uzavře se všemi vlastníky budoucí kupní smlouvy.

5. Jelikož dochází k uvolňování kontaminantů, požadujeme vypracování postupu pro případ „havárie“ na skládce spojené se zvýšeným uvolňováním nebezpečných látek. A požadujeme též o vypracování postupu informování obyvatelstva.

 

Odůvodnění našich požadavků a rizika dané změny územního plánu:

1. Předmětné pozemky dnes dle Územního plánu patří do ploch s omezenou zastavitelností sloužící rekreaci, oddechu a sportu. Jejich změna na plochy zastavitelné je obvykle nevratný krok. Navíc nezvykle velký rozsah navržené plochy VV znamená riziko, že nadbytečné plochy budou v budoucnu změněny na plochy s komerčním využitím, např. pro bydlení, a znovu vytvoří tlak na veřejnou vybavenost.
2. V minulosti byla lokalita využívána jako skládka nebezpečného odpadu z nedalekých provozů státních podniků Léčiva, Barvy a laky, Teplárna Malešice a další. Pod navážkou zeminy z pozdější rekultivace se tak ukrývá nebezpečná směs chemických látek.
3. Aktuálně je území stabilizované a monitorované v systému SEKM (Systém evidence kontaminovaných míst pod Ministerstvem životního prostředí – viz odkaz https://www.sekm.cz/portal/areasource/details/73425002/ ). Probíhají pravidelné odběry a vyhodnocení spodních vod na 11 sondách v lokalitě i přilehlém okolí. Dle závěrů uvedených v SEKM jsou na některých místech překročeny limity kontaminantů v klidovém režimu, voda není ani k závlaze.
4. Lze předpokládat, že stavební činností (s následnou zátěží budov plánovaných v lokalitě skládky) dojde k narušení rovnováhy podzemních vod a hrozí jejich kontaminace uloženými toxickými látkami do okolí, stejně tak zvýšená infiltrace toxických látek do povrchových vod, především Pitkovického a Říčanského potoka. To je v naprostém rozporu se záměrem změnit území na kategorii VV (školy, nemocnice apod.).
5. Dramaticky ubývá nezastavitelných ploch oddechu v MČ Praha 22.

6. Pokud nebude dodržen požadavek na včasné uzavření smluv s vlastníky pozemků dle požadavku v bodě 4.d, tato změna pouze výrazně zvýší hodnoty pozemků v soukromých rukou, ale MČ nebude mít jistotu, zda a za jakou cenu tyto pozemky pro realizaci svých projektů získá.          

Autor: Zdeněk Herštík | 68 podpisů

Více >
PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka 136 podpisů

PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

 v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
 v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb.  a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí.  K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.

žádáme proto, aby:

byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).

 

Za petiční výbor:

Hrdlořezská zvonička, spolek

IČO 28554060

Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy

v.z. Leona Hornová

Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy

 

                                                                                    

 

 

V Praze 15. 6. 2022

Autor: Leona Hornová | 136 podpisů

Více >
Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru 44 podpisů chybí 256

Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru

 PETICE  Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru

 My, níže podepsaní občané sportovci z Prahy žádáme vedení MČ Prahy 11

 „Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“

 Zdůvodnění:  Sportovní hřiště K Jezeru (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až  do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti  maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně). 

   Na SH se využívají dva kurty s pevně zabudovanými kůly - jeden  standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s  nataženou sítí, druhý menší pro trénink rodičů s dětmi. 

   Zmíněný systém byl bez problémů provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s.  (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz).

   Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit přednostní čas na hraní. Tento systém provozu byl respektován a velmi pozitivně oceňován naprostou většinou uživatelů. 

 Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023  se ukazuje pro občany jako velmi nešťastná a destruktivní. Na SH byl nastolen  režim  „kdo dříve přijde, ten dříve mele „. 

  Tato změna proběhla bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Nebyl ani jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit problémy.

   Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumném rozsahu ostatním zájemcům.  Dochází tak k nepříjemným neshodám a hádkám mezi zájemci o sportování.

Konečným výsledkem této změny je,  že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).

 Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.

 JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.

 Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru,  by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.

Celý text petice a další dokumenty jsou v přílohách níže nebo na webu: kjezeru.webnode.cz

Děkujeme

Petiční výbor

1) Usnesení Rady MČ P-11

Městská část Praha 11
USNESENÍ  9. schůze rady městské části
konaná dne 23.02.2023 číslo usnesení 0185/9/R/2023
Změna návštěvního řádu na sportovním hřišti při ul. K Jezeru - V Hájích
Rada městské části Praha 11
I. schvaluje
1. změnu návštěvního řádu sportovního hřiště při ul. K Jezeru - V Hájích - v příloze
II. ukládá
1. místostarostce Mgr. Ivaně Hovorkové
• zajištění úpravy návštěvního řádu na oplocení sportovního hřiště K Jezeru - V Hájích
Termín: 30. 4. 2023
Starosta MČ Praha 11: PhDr. Šárka Zdeňková, starostka
Ověřovatel: Marek Milaberský, radní
Předkladatel: Mgr. Ivana Hovorková, místostarostka
Zpracoval odbor: OZP
Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11
2) Důvodová zpráva pro schuzi rady MČ dne 23.2.2023

Změna návěštěvního řádu na sportovním hřišti K Jezeru v Hájích

Důvod předložení

OŽP předkládá na základě pokynu paní místostarostky Mgr. Ivany Hovorkové změnu návštěvního řádu sportovního hřiště K Jezeru – V Hájích. Současný návštěvní řád, který je umístěný na předmětném sportovním hřišti není shodný s ostatními návštěvními řády, které jsou umístěny na již rekonstruovaných sportovních hřištích na území MČ Praha 11. O aktuálním textu návštěvních řádů veškerých veřejně přístupných sportovních hřišť na území MČ Praha 11 rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 0118/3/R/2016. O změně návštěvního řádů SH K Jezeru – V Hájích rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 1067/29/R/2016 a 1252/43/R/2017 kdy schválila změnu provozu a úpravu návštěvního řádu (příloha č. 1).

Základní fakta

Objednávka č. 2022/1350 – údržba zeleně a úklid veřejných ploch a dětských hřišť v lednu 2023.

Jedná se o veřejně přístupné sportovní hřiště K Jezeru - V Hájích (dále jen „SH“). Pobyt na SH upravuje návštěvní řád, vydaný na základě obecně závazné vyhlášky č. 6/2001 Sb. hl. m. Prahy o zeleni a obecně závazné vyhlášky č. 8/2008 Sb. hl. m. Prahy o čistotě, který je umístěn u vstupu na každé oplocené hřiště. V případě, že návštěvník SH porušuje podmínky uvedené v návštěvním řádu, vystavuje se nebezpečí pokuty od Městské policie. Na dodržování předmětného návštěvního řádu dohlíží správce hřiště, který jej také mj. zamyká v souladu s uveřejněnou provozní dobou.

V současné době je na SH provozován správcem rezervační systém, který si MČ Praha 11 u servisní organizace Jihoměstská majetková a.s. (dále jen JMM), prostřednictvím které je správce SH zajišťován, neobjednává. Rezervační systém na veřejně přístupném hřišti přináší určitou možnost organizace sportu, ale je ve své důsledku neopodstatněný. Změna návštěvního řádu (příloha č. 2) přinese možnost sportovat všem občanům Jižního Města bez nutnosti se registrovat předem. Na dodržování návštěvního řádu bude i nadále dohlížet správce hřiště, který bude zajišťován prostřednictvím JMM, jehož náplní bude:

- odemykání a zamykání sportoviště/parku dle návštěvního řádu

- dohled nad dodržováním návštěvního řádu sportoviště/parku

- kontrolovat technický stav zařízení a komunikace se správci hřišť servisní organizace Jihoměstská majetková a.s.

- průběžný úklid drobného odpadu

- půjčování sportovního vybavení na základě předchozí tel. domluvy s návštěvníky

Vyjádření příslušných odborů ÚMČ a poradních orgánů

Odbor životního prostředí doporučuje Radě MČ Praha 11 odsouhlasení navržených změn textu návštěvního řádu v návaznosti na výše uvedené skutečnosti, tj. zrušení rezervačního systému a změnu návštěvního řádu se zrušením povinné rezervace.

Tvůrce: Jaroslav Nedvěd Ing., DiS. (OŽP) P11

Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11

3) Celý text Petice

PETICE Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště  K Jezeru

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané Prahy,  hráči a přátelé tenisu, volejbalu, nohejbalu a dalších sportovních aktivit prostřednictvím této petice žádáme vedení městské části Prahy 11

„Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“

Zdůvodnění:  Sportovní hřiště (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až  do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti  maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně).

Na SH se využívají dva kurty - jeden  standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s pevně zabudovanými kůly a v sezoně se sítí, druhý menší kurt s pevnými kůly umožňující trénink tenisu, nohejbalu, fotbálku, líného tenisu, badmintonu atd. Pravidelně zde cvičily maminky s malými dětmi nebo rodiče s ratolestmi nacvičovali míčové hry. Pro sportující veřejnost fungovalo SH K Jezeru k všeobecné spokojenosti.

Zmíněný systém byl v pohodě provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s.  (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz/. Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit čas na hraní. Systém byl respektován naprostou většinou uživatelů tohoto udržovaného areálu (hřiště vždy upravené, listí i kaluže zametené). Správce denně odemykal v 9 hodin a zamykal hřiště se setměním.

Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023  (viz Příloha 1,2) od  1.3.2023 se ukazuje jako velmi nešťastná a destruktivní.

Od tohoto data nastal na SH  režim  „kdo dříve přijde, ten dříve mele“  nebo též systém „veřejného kolotoče“ (viz Klíč č.4).   Změna proběhla, bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Původní Návštěvní řád byl autoritativně změněn. Nebyl jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit nedodržování Návštěvního řádu.

Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumné míře ostatním občanům.  Dochází k nepříjemným neshodám mezi zájemci o sportování, což se za předchozích 12 let provozu nestávalo.

Konečným výsledkem této změny je, že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).

Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.

(Dávají nyní přednost hře na veřejných hřištích provozovaných např. MČ Dolní Počernice nebo MČ Dolní Měcholupy s možností rezervace, i když za  poplatek viz https://rezervace.oazadopo.cz/Q7091-  jednoduchý systém v D.Počernicích, cena 30 Kč/hod nebo https://www.dolnimecholupy.cz/2020/03/17/venkovni-viceucelove-hriste  ovšem již 200-300 Kč/hod).

Pro početnou skupinu aktivních sportovců-důchodců z JM to ale není zrovna finančně schůdné a pro pracující občany to zase není schůdné časově.  

JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.

Naprostá většina cca 22 SH na JM nemá funkční kůly na tenis či volejbal/nohejbal. Buď jsou poškozené nebo vůbec chybějí a nelze si je (včetně sítě) zapůjčit jako dříve od placených správců.

Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru, by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.

 

Děkujeme.

 

Za petiční výbor:

Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11

Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11

Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání s orgány MČ Prahy 11 je oprávněn kterýkoliv z členů petičního výboru.

 

 

Příloha 1  Usnesení č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023 

Příloha 2  Důvodová zpráva  pro radu MČ Prahy11

Příloha 3  Foto SH K Jezeru

Příloha 4  Obsazenost  hřiště o víkendech v květnu 2019

Příloha 5  Rezervační systém MČ Dolní Počernice

 

Podpisový arch k petici

Kompletní text petice je umístěn na první straně této složky, případně v těsné blízkosti tohoto podpisového archu.

Dle §4 zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká 

PETICE

„Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru“

 

Dále uvádíme, že přílohou každé složky jsou citace z petičního zákona

 

Za petiční výbor:

Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11

Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11

Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4

 

Čitelné jméno a příjmení

Bydliště (ulice a číslo)

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha - Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

 

 

 

Autor: Petiční výbor TENJEZ | 44 podpisů

Více >
Memorandum o principech spolupráce 15 podpisů dosaženo

Memorandum o principech spolupráce

MEMORANDUM O PRINCIPECH SPOLUPRÁCE volebních stran v Zastupitelstvu městské části Praha 1 ve volebním období 2022 – 2026.

My, níže podepsaní zastupitelé Zastupitelstva městské části Praha 1 podporujeme memorandum o principech spolupráce, založených na maximální otevřenosti a transparentnosti fungování Rady a Zastupitelstva městské části Praha 1 ve volebním období 2022-2026. Základem spolupráce bude dosažení a dodržování následujících sedmi principů:

1. jmenovité hlasování na Radě MČ Praha 1 (tj. v zápise bude uvedeno, kdo jak hlasoval) – obdobně na výborech a komisích, na zastupitelstvu již toto platí, a to za předpokladu, že bude zajištěna dostatečná právní podpora hlasujících a zároveň tento princip nebude v rozporu s platnou legislativou,

2. právo přítomnosti zastupitelů na jednání Rady (za definovaných podmínek, bez možnosti zasahování do jednání Rady),

3. právo každého klubu předložit jakékoli usnesení Rady k projednání Zastupitelstvu MČ Praha 1 a povinnost Zastupitelstva je na nejbližším zasedání projednat (tzn. v takovém případě nebude rozhodnutí Rady až do rozhodnutí Zastupitelstva aplikováno, pokud by pozastavením výkonu rozhodnutí Rady nehrozila škoda MČ Praha 1); právo předložit návrh na projednání bodu Radě a Zastupitelstvu bude mít i skupina 0,3 % fyzicky podepsaných občanů Prahy 1,

4. všechny materiály Rady a Zastupitelstva (tj. již s návrhem programu) budou k dispozici všem zastupitelům, členům výborů a komisí a konkrétní materiál rovněž zainteresovaným či dotčeným občanům,

5. opozice získá uvolněné funkce (tj. předsedů výborů a komisí) ve stejném poměru k výsledku voleb jako koalice,

6. vytvoření výboru pro vnější komunikaci, který bude odpovídat za komplex činností spojených s komunikací radnice s veřejností (včetně redakční rady tiskovin apod.),

7. dětský koutek na jednání Zastupitelstva a občerstvení pro všechny přítomné občany Prahy 1 a pozvané účastníky jednání ke konkrétnímu bodu či k bodu dotazy a interpelace občanů.

Toto memorandum vyjadřuje vůli ke spolupráci v Zastupitelstvu MČ Praha 1 postavené na výše uvedených principech.

Autor: Nikol Švecová | 15 podpisů

Více >
Nechceme nelegální psí cvičiště na louce pod Ďáblickým hájem 285 podpisů

Nechceme nelegální psí cvičiště na louce pod Ďáblickým hájem

Podepište petici proti černé stavbě psího cvičáku v Ďáblickém háji. Dříve klidným parkem teď jezdí auta, na louce oblíbené sousedy ze širokého okolí vyrostly nové objekty s oplocením a rozježděnou příjezdovou cestou. Už teď je vidět, že cvičák se do této lokality nehodí, a bezohlednost provozovatelů nedává naději na změnu. Nenechte to tak být a vyslovte i vy svůj nesouhlas! Petici následně předáme stavebnímu úřadu Městské části Praha 8.

 

Znění petice:

My, níže podepsaní obyvatelé a přátelé Sídliště Ďáblice, Kobylis, Ďáblic, Dolních Chaber a okolí, zásadně nesouhlasíme se způsobem, jakým bylo vybudováno a je provozováno nové psí cvičiště ZKO č. 202 Kobylisy na louce pod Ďáblickým hájem  (parc. č. 1548/154, k. ú. Ďáblice, v majetku Rytířského řádu Křižovníků s červenou hvězdou). Prvních pár týdnů jeho provozu jasně ukázalo, že lokalita je pro takto provozované cvičiště zcela nevhodná, a dosavadní bezohlednost jeho provozovatelů i uživatelů ve vztahu k zákonům, přírodě i ostatním návštěvníkům lokality neskýtá lepší vyhlídky ani do budoucna.

Cvičiště, přesunuté sem v létě 2022 z původního umístění v jiné části Kobylis, je dle vyjádření odboru územního rozvoje a výstavby ÚMČ Praha 8[1] budováno protiprávně bez rozhodnutí či opatření stavebního úřadu a je užíváno bez jeho povolení. Stavební úřad proto dne 6.10.2022 zahájil řízení o odstranění nepovolené stavby[2] a současně vyzval stavebníka k bezodkladnému zastavení prací a k okamžitému ukončení užívání nepovolené stavby[3] do doby pravomocného rozhodnutí tohoto řízení. Cvičiště přesto stále pokračuje v provozu a dokonce aktuálně zve své členy na víkendovou brigádu![4]

Návštěvníci cvičiště na lokalitu často přijíždějí autem – po lesní cestě v bezprostředním sousedství přírodní památky Ládví, na níž je zákaz vjezdu, a po dříve velmi poklidné louce oblíbené běžci, rodiči s kočárky, sousedy venčícími své psy ap. Pojížděný prostor louky je za tuto krátkou dobu již značně zdevastován a provoz aut zde zásadně narušuje jak místní přírodu a ráz lokality, tak i bezpečnost ostatních návštěvníků. Podle vyjádření odboru dopravy ÚMČ Praha 8[1] nebylo provozovatelům ani zákazníkům cvičiště vydáno žádné povolení opravňující je k průjezdu přes zákaz vjezdu.

Podle vyjádření[5] MČ Praha-Ďáblice, která se stavbou ani jejím dopravním řešením nesouhlasí, byli provozovatelé cvičiště předem osobně upozorněni na nevhodnost lokality pro daný záměr. MČ Praha-Ďáblice očekávala, že stavebník po prověření dalších uvažovaných lokalit požádá o povolení výstavby cvičiště standardním způsobem, městská část bude účastníkem řízení a bude vyzvána o vypracování stanoviska. K žádnému takovému kroku ze strany stavebníka vůči městské části nedošlo.

Z výše uvedeného je zřejmé, že provozovatelé cvičiště nestojí o dialog, natož navazování harmonických vztahů s okolím, které od svého příchodu silně negativně ovlivňují, a zřejmě jedinou legální částí jejich fungování je nájemní smlouva s křižovníky. Vyzýváme proto Městskou část Praha 8 a Městskou část Ďáblice, aby co nejdříve proti tomuto nepovolenému cvičišti zasáhly takovým způsobem, aby jeho činnost nemohla dále pokračovat.

 

[1] vyjádření MČ P8 č. j. MCP8 422129/2022

[2] opatření MČ P8 č. j. MCP8 431042/2022

[3] opatření MČ P8 č. j. MCP8 430614/2022

[4] https://www.zkokobylisy.cz/news/brigada/

[5] https://dablice.cz/domains/dablice.cz/zprava-uradu/24131-cviciste-pro-psy

Autor: Josef Řídký | 285 podpisů

Více >
Petice za zrušení nesmyslné prohibiční vyhlášky 858 podpisů chybí 142

Petice za zrušení nesmyslné prohibiční vyhlášky

Já, níže podepsaný/á, nesouhlasím s Obecně závaznou vyhláškou č. 9/2022 Sb., účinnou od 1.7.2022, která v Praze prakticky zakazuje na veřejnosti nejen konzumaci nápojů s obsahem alkoholu včetně piva, ale i pobyt s otevřenou lahví či jinou nádobou a zbytečně omezuje svobodu lidí, kteří se ničím neprovinili.

 

Plošná prohibiční vyhláška sama o sobě nijak neřeší problémy hluku, nepořádku nebo problematického chování jednotlivců ve městě. Navíc je tato vyhláška natolik nepřehledná, že se v ní neorientují místní ani návštěvníci Prahy a její vymáhání policií u cizinců je velmi komplikované. Praha je svobodné město, kde žijí svobodní lidé, a nevidíme jediný důvod, proč by si nemohli udělat po práci piknik v parku na dece s lahví vína. Zákaz otevřených lahví formou vyhlášky je nevhodným plošným zákazem. Jít po ulici s otevřenou plechovkou piva nebo kelímkem burčáku či svařáku přece nemůže být zločin.

 

Vyhláška selhává i v zamýšleném záměru. Hluk na ulicích většinou dělají lidé, kteří se už napili v hospodě a jenom se přesouvají na jiné místo. Ten kdo bude chtít vyhlášku obejít, si navíc může pořídit lahev s víčkem nebo zátkou. Vyhláška tak dopadne jen na běžné lidi, kteří se ničím neprovinili a nejspíš si ani nebudou vědomi toho, že něco porušují. Tento zbytečný předpis tak jen zatíží státní i městskou policii dohledem nad nesmyslným omezením na úkor jiné smysluplnější služby.

 

Vyhláška sama je navíc velmi nepřehledná, protože otevřené nádoby s nápojem obsahujícím alkohol jsou zakázány nejenom prakticky ve všech parcích, ale také ve vzdálenosti 100 metrů od jakékoliv lékárny nebo jednotlivé ordinace kteréhokoliv lékaře, o jejímž umístění nemusíte ani vědět. Ve vybraných případech platí zákaz také například do vzdálenosti 65 metrů od označníku zastávky MHD. Dohromady s dalšími omezeními okolo vybraných staveb a jmenným seznamem ulic v příloze vyhlášky se tak zákaz otevřených lahví vína, plechovek piva i kelímků s burčákem či svařákem vztahuje prakticky na celý veřejný prostor v zastavěném území města (s pár výjimkami typu restauračních zahrádek bezprostředním okolím prodejních stánků).

 

Žádám proto zastupitelstvo hl. m. Prahy o projednání této petice, zrušení vyhlášky 9/2022 Sb. a nalezení řešení, které bude fungovat v praxi a ne jen na papíře, bez zbytečného omezování svobody lidí, kteří se ničím neprovinili.

Autor: Zdeněk Hřib | 858 podpisů

Více >
Petice za odstranění výstavby kovových tyčí a za zajištění nového návrhu řešení zastínění v  Parku u 19 podpisů chybí 231

Petice za odstranění výstavby kovových tyčí a za zajištění nového návrhu řešení zastínění v Parku u

My, níže podepsaní rodiče, občané a voliči žádáme členy Rady Městské části Prahy 11, aby v Parku u Chodovské tvrze zajistili:

1) Okamžité odstranění nové „výzdoby“ parku kovovými tyčemi (a to jak u dětského pískoviště, tak zejména na travnaté ploše vedle dětského hřiště)
2) Návrh nového řešení zastínění dětského pískoviště a vytvoření zastíněné odpočinkové zóny, a to z hlediska:

- designu (ideálně v dřevěném provedení),
- umístění (viz dále),

tj. tak, aby obě zastínění splňovala očekávání návštěvníků parku, sloužila dobře  svému účelu a současně park nehyzdila.

 

Úvodem:

Jsme rodiče, kteří tráví v tomto parku spoustu času, jsme rádi za tento úžasný prostor, kde si hrají a sportují naše děti (místo toho, aby koukali do telefonů, či seděli doma u počítačů) a záleží nám na jeho budoucnosti.

Vážíme si tohoto prostoru a uvítáme změny, které tento kus přírody v Praze 11 vylepší, ale ne změny, které tento prostor zohaví a zhorší nám a našim dětem podmínky pro hraní, relax a lehké sportování!

 

O projektech:

Z pohledu realizace  „kovo-tyčková“ výzdoba Parku u Chodovské tvrze, která se zde v posledních měsících objevila (viz obrázky  č. 1a,b), představuje dva samostatné nezávislé projekty, ale oba jsou ukázkovým příkladem toho, jak může dopadnout realizace dobrých nápadů a podnětů, pokud je řeší lidé, kteří nemají vztah k místu realizace, nezjistili si předem, jak je park využíván a jaká jsou skutečná očekávání jejich návštěvníků.

 

Ad Zastínění pískoviště na dětském kamínkovém hřišti v Parku u Chodovské tvrze

Ačkoliv vytvoření zastínění pískoviště jako rodiče vítáme, tak ne ve stávající podobě. Kovové tyče jsou nejen esteticky nevzhledné, zastřešovací plachta, o kterou mají být doplněny rovněž, tj. jsme názoru, že do tohoto parku se tyto konstrukce nehodí. Navíc, vzhledem k jejich umístění hned k okraji pískoviště, na kterém děti a jejich rodiče obvykle při hraní posedávají, je velká pochybnost o jejich stínícím účinku a zejména se děti do nich budou při hraní na pískovišti bouchat.

Navrhujeme řešit zastřešení v podobném designu jako je přiložené foto - obrázek č. 2. Realizace je dřevěná, tj. více se hodí k ostatním převažujícím dřevěným prvkům a přírodnímu charakteru tohoto hřiště v praku. Na vzorovém fotu  jsou kůly i vhodně umístěny dále od pískoviště, aby dětem ve hraní nevadily.

 

Ad Zastíněná relaxační zóna/posezení

Vzhledem k rozsáhlosti parku a skutečnosti, že stromy ještě nejsou tak vzrostlé, aby poskytovaly dostatek přirozeného stínu, tak podporujeme vytvoření relaxační zastřešené zóny/posezení, ale v přírodním designu, který nenaruší charakter parku  a zejména jeho vhodné umístění v parku. 

Aktuálně zvolené místo je totiž jedno z mála, kde je možné hrát fotbal, badminton, či realizovat jiné rodinné sporty, neboť plocha je rovná a také je na ní dobře vidět od uzavřeného hřiště. Navíc navržená konstrukce není vhodná do tohoto prostoru (inspirací  bylo řešení v parku v Brně, které má úplně jinou dimenzi a charakter - viz obrázek č. 3). Pro vytvoření zastřešené relaxační zóny v přírodním designu najít jiné místo v parku na okraji parku, ale ne v „srdci“ v parku u Chodovské tvrze. Obzvlášť, když nežijeme v tropických oblastech, tj. většinu roku by zde  tyče jen 

překážely. 

 

Závěr

Z výše uvedených důvodů žádáme, aby členové Rady Městské části Prahy 11 respektovali  přání občanů, kterým není budoucnost Parku u Chodovské tvrze lhostejná a učinili kroky, kterými zajistí návrhy v souladu s touto peticí.

 

Děkujeme

 

Za petiční výbor:
Ing. Renáta Brabcová, MBA

Autor: Renáta Brabcová | 19 podpisů

Více >
Nechme koně na Staromáku 448 podpisů chybí 552

Nechme koně na Staromáku

My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.

Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.

Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.

Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.

„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“

Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.

V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.

„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“

Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.

Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.

Děkujeme,

Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami

https://www.facebook.com/CechFiakristu

Autor: Jiří Brejcha | 448 podpisů

Více >
Za zastavení výstavby Kauflandu Křeslice 38 podpisů chybí 462

Za zastavení výstavby Kauflandu Křeslice

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme zastavení stavby Kauflandu Křeslice a vyzýváme dotčené úřady, aby zajistily nekompromisní a úplné dodržení všech příslušných zákonů, imisních a hlukových limitů stanovených pro ochranu zdraví lidí a dodržení stanovisek dotčených orgánů státní správy.

 

Stavba Kauflandu není v zájmu obyvatel MČ Praha Křeslice ani ve veřejném zájmu, neboť jde o stavbu:

 

Povolenou na základě nezákonných rozhodnutí úřadů (viz. obcházení oprávněných účastníků řízení, nezákonné povolení kácení atd.);
Povolenou i přes překročení imisních a hlukových limitů v dotčeném okolí stavby (viz. hluková studie MČ Křeslice);
Devastující kvalitu bydlení a majetek bezprostředních sousedů/obyvatelů Křeslic;
Způsobující zhoršení parametrů životního prostředí dále za zákonné limity;
Na úkor zemědělského půdního fondu, a to půdy v nejvyšší třídě ochrany dle zákona o ochraně ZPF;
Dále zvyšující podíl zpevněných ploch na úkor orné půdy a tím zvyšující riziko povodní, povolenou ve zřetelném rozporu s požadavkem IPR na zbudování suchého poldru jako protipovodňového opatření na Botiči;
Ohrožující rezidenční podstatu MČ Praha Křeslice s negativním dopadem do životního prostředí, kvality bydlení a hodnoty nemovitostí obyvatel MČ Křeslice;
Občanům objektivně nepotřebnou: stejné služby nabízí obchodní domy v rámci sousední obchodní zóny Čestlice.

 

 

Autor: Jan Halamka | 38 podpisů

Více >
Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti 629 podpisů

Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

PETICE

podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.

(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)

ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.

Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).

STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):

Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.

Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.

Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.

CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)

My, níže podepsaní, žádáme následující:

·       Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů

·       Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.

·       Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.

·       Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.

·       Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.

·       Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.

·       Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)

·       Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.

·       Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.

·       Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.

KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:

Magistrát hl. města Prahy:

Rada hl. m. Prahy

Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území

Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje

RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí

Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP

Městská část Praha 9:

Ing. Jan Jarolím, starosta MČ

Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ

Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu

Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ

Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje

Bc. Jan Poupě, člen rady MČ

IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):

Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost

Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9

Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)

Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“

 

OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):

1. Vymezení oblasti – mapa

2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu

3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky

4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení

5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola

6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.

7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny

8. Co navrhujeme a požadujeme

9. Komu je petice adresována

 

Autor: Monika Domincová | 629 podpisů

Více >
PETICE ZA ZKLIDNĚNÍ DOPRAVY V JINONICÍCH 25 podpisů chybí 9975

PETICE ZA ZKLIDNĚNÍ DOPRAVY V JINONICÍCH

Petice za dopravní zklidnění Jinonic

 

My, níže podepsaní se touto peticí obracíme na Hlavní město Prahu a Městskou část Praha 5 se žádostí, aby byly přijaty konkrétní kroky k dopravnímu zklidnění Jinonic. 

 

S ohledem na stále zhoršující se dopravní situaci považujeme za zásadní vyloučení průjezdní dopravy z ulic Karlštejnská, Klikatá, Butovická, Za Zámečkem a Na Vidouli. Již od dob výstavby Jihozápadního města bylo Jinonicím slibováno, že tyto ulice nebudou sloužit pro tranzit. Konkrétní kroky jsou však neustále odkládány - v posledních letech s poukazem na to, že nejprve je třeba vybudovat dopravní propojení v areálu Motorlet (nyní Waltrovka). Chybějící propojení přes bývalý Motorlet bylo konečně otevřeno v roce 2016 (nová ulice U Trezorky).

 

Dlouhodobá uzavírka ulice Klikatá (2020-2021) ukázala, že nová ulice U Trezorky funguje jako plnohodnotná náhrada ulic Karlštejnská a Klikatá (během uzavírky nedochází k dopravním excesům nad rámec běžných pražských poměrů). Důležité je, že na rozdíl od Karlštejnské a Klikaté je ulice U Trezorky na dopravní zátěž připravena (lávka pro chodce, přechody s dělícími ostrůvky a odbočovací pruhy; navíc ulice sousedí s opěrnou zdí a kancelářskými budovami). 

 

Nesouhlasíme s výroky některých politiků, že “vše vyřeší Radlická radiála.” Již při výstavbě dnešní Radlické ulice kolem Jinonic se slibovalo, že tato moderní kapacitní komunikace veškerou zbytnou dopravu z Jinonic odvede. Doprava z Jinonic však nikdy nezmizela, ale naopak stále narůstá. Studie ČVUT (11/2018, www.bit.ly/cvutrr) upozorňuje, že napojení radiály na Městský okruh je nefunkční a kvůli uzavírkám tunelů na radiále mají vznikat kongesce v oblasti Jinonic. I kdyby se všechny problémy radiály podařilo vyřešit, k jejímu zprovoznění dojde nejdříve za deset let. 

Z výše uvedených důvodů žádáme, aby za účelem dopravního zklidnění došlo:

ze strany příslušných institucí k zajištění kontroly dodržování stávajícího dopravního značení omezující vjezd vozidel s hmotností přesahující 3,5 tuny; 

k omezení rychlosti v ulici Butovická na 30 km/h a aby dodržování limitu bylo kontrolováno  ze strany příslušných orgánů radarem;

k uzavření ulice Tichnova v úseku Schwarzenberská - Řeporyjská a zamezení průjezdu ulicemi Na Vidouli - Za Zámečkem k dálnici D5 (pokud by toto opatření nebylo dostatečné, žádáme o vytvoření systému jednosměrek v ulicích Klikatá - Karlštejnská - Butovická).


 

Petiční výbor:  Tomáš Mandlík, Záluské 86/65, Praha 5, Aneta a Michal Dvořákovi, Karlštejnská 43/24, Praha 5, Milan Kostohryz, Souběžná II 40/24, Praha 5.


 

Autor: Aneta Dvorakova | 25 podpisů

Více >
Nestavte nám v Prokopském údolí 559 podpisů

Nestavte nám v Prokopském údolí

Na Magistrátu hl.m. Prahy je projednáván podnět na zastavění parcely městské a krajinné zeleně a orné půdy přímo nad Prokopským údolím rodinnými domy. Jedná se o parcelu č. 1037 – katastrální území Jinonice, která se nalézá na konci ulice Vavřinecká ve starých Butovicích. Prostor vytváří důležitou nástupní plochu pro procházky do Prokopského údolí a využívají ho pro relaxaci občané z celé Prahy včetně sportovců, turistů a rodin s dětmi. Blízkost přírodního parku a hřbitovní kaple s kostelem svatého Vavřince (jednoho z nejstarších kostelů v Praze) dává tomuto místu jedinečnou atmosféru.  Současný územní plán celou parcelu zahrnuje do nezastavitelného území určeného pouze pro městskou zeleň a ornou půdu. Nový Metropolitní plán Prahy, který zpracoval IPR, zahrnuje celou plochu parcely do Přírodního parku Prokopské a Dalejské údolí. Myslíme si, že tyto skutečnosti nejlépe vypovídají o nemalé hodnotě tohoto místa a o jeho velkém potenciálu pro kvalitní veřejný prostor.   

 

Podnět na změnu územního plánu P46/2016 navrhuje přeměnu významné části parcely č. 1037 na stavební pozemek, což odporuje současnému (i budoucímu) územnímu plánu. K podnětu se negativně vyjádřil i IPR Praha, citujeme: „Je třeba řešit koncepčně, s ohledem na celé území. V rozporu s §4 zákona č. 334/1992 Sb. o ochraně ZPF. Pro nezemědělské účely je nutné využít nezemědělskou půdu, nezastavěné a nevyužité pozemky v zastavěném území atd. Změna představuje rozvoj zástavby do otevřené krajiny, a to až do okrajové části přírodního parku Prokopské a Dalejské údolí. Změna není v souladu s návrhem Metropolitního plánu Prahy, který parcelu řadí do nezastavitelné (krajinné) a stabilizované lokality.“


 Navzdory výše uvedeným skutečnostem byl podnět podpořen zastupitelstvem MČ Praha 5 a schválen Výborem územního rozvoje ZHMP i Radou hlavního města Prahy.

 

Odmítáme zastavění  tohoto pozemku, který je v územním plánu veden jako zeleň a orná půda. Myslíme si, že občané Prahy by uvítali, pokud by město uvažovalo o odkoupení předmětné parcely s cílem vytvořit plnohodnotný parkový prostor, který bude důstojným vstupem do Prokopského údolí.

 

My, podepsaní, žádáme zamítnutí podnětu v plném rozsahu.

 

Petiční výbor:

Ing. Ivo Zatloukal, Vavřinecká 349/17, 158 00, Praha 5
Ing. arch. Natália Zatloukal, Záluské 385/37, 158 00, Praha 5
Ing., akad.arch. Ivan Lalák, Vavřinecká 617 / 29, 158 00 Praha 5

 

Titulní foto: cs:ŠJů, CC BY-SA 3.0 <http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/>, via Wikimedia Commons

Autor: Ivo Zatloukal | 559 podpisů

Více >
Petice za svěření Hotelu Opatov do správy městské části Praha 11 59 podpisů chybí 9941

Petice za svěření Hotelu Opatov do správy městské části Praha 11

Petice

podle čl. 18 LZPS a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

„za svěření majetku ve vlastnictví hlavního města Prahy objektu bývalého Hotelu Opatov do správy městské části Praha 11“

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Magistrát hl. m. Prahy, který je vlastníkem „sesterského“ objektu právě rekonstruované ubytovny Sandra na Opatově, svěřil objekt do správy městské části Praha 11.

Objekt se kdysi jmenoval Hotel Twin Opatov a v přízemí se nacházel autoservis. Tento hotel si na sebe však nevydělal a v opuštěném objektu kdysi praskly stoupačky, a to kvůli chybě magistrátních zaměstnanců, a kompletně vyplavily celý objekt. Objekt je prázdný od roku 2011, tedy letos je to deset let. Předkládáme proto petici za převod objektu Opatov, Nad Opatovem 240 do svěřené správy MČ Prahy 11.

Domníváme se, že objekt by měl v čase hospodářské krize sloužit jako kombinace kanceláří pro drobné živnostníky a začínající obchodní společnosti z Jižního Města za dotované nájemné, tito podnikatelé přinesou práci našim obyvatelům. Právě nedostupnost obchodních a kancelářských prostor kolikrát velmi brání v rozjezdu úspěšného podnikání. Věříme tomu, že kanceláře za férovou cenu nalákají desítky, možná stovky zájemců a Jižní Město se stane sídlem stovek nových technologických a dalších obchodních společností, které dají práci svým obyvatelům. Zbytek domu bude po rekonstrukci sloužit jako ústupové bydlení pro seniory, azylový dům pro matky v nouzi (domácí násilí, ztráta bydlení) a omezeně také startovací bydlení pro mladé rodiny s dětmi, kde podmínkou bude věk a početí dítěte, abychom naše děti motivovali k zakládání rodin a jako společnost nevymřeli. Tyto funkce vhodně doplní možnost služebny městské nebo státní policie, avšak ještě lépe než u sousední Sandry. Z chyb této rekonstrukce se poučíme a navrhneme lepší dispozice a řešení interiéru budovy. V přízemí pak vybudujeme třeba školku nebo dětský klub. K tomu samozřejmě zajistíme jak pro Hotel Opatov, tak i pro Sandru parkovací místa, tak jak bylo slíbeno. Je to určitě lepší než současná chátrající ruina nebo ghetto nepřizpůsobivých z celé Prahy, jak o tom sní magistrát.

Děkujeme

Bc. Robert Vašíček rob.vasicek@seznam.cz

Jeřábkova 1459/8, Praha, 149 00, Praha 11

Autor: Robert Vašíček | 59 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Hlavní město Praha x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj