My, níže podepsaní občané Vyškova nesouhlasíme s realizací stavby garážového domu na pozemku parc.č. 2064/68 v k.ú. Vyškov, konkrétně na bývalém hřišti před panelovým domem Palánek 187-191 ve Vyškově.
Stavbu navíc nebude realizovat Město Vyškov, ale soukromá firma, z toho důvodu nebudou parkovací místa volně přístupná obyvatelům sídlliště Palánek.
Jsme proti zastavění jednoho z mála volných prostranství se zelení, které je hojně využíváno na volnočasové aktivity nejen obyvateli sídliště Palánek, ale i blízkého okolí či rodiči a dětmi MŠ Palánek.
Město by mělo uvažovat o vybudování parkovacího domu na stávajících plochách parkoviště naproti Agrodomu nebo u bývalé Krajské hygienické stanice, ze kterých je mnohem snažší přístup na hlavní dopravní komunikace ve Vyškově.
Pokud s naší peticí souhlasíte, připojte prosím svůj podpis.
Děkujeme.
Author: Jan Jonák | 184 signatures
More >PETICE ZA ZÁCHRANU GALAXIE - proti přestavbě na bytový dům, za vytvoření „Kulturní dům Jižní Město“
My, níže podepsaní občané, touto peticí žádáme:
1. Aby MČ Praha 11 a hl. m. Praha zachovala budovu Galaxie na Hájích jako objekt veřejné vybavenosti.
2. Nesouhlasíme s přestavbou objektu na megalomanský bytový dům.
3. Požadujeme zřízení kulturního střediska „Kulturní dům Jižní Město“ nebo jiné využití ve prospěch obyvatel Hájů – Prahy 11.
Požadavky petice požadujeme projednat na jednání Zastupitelstva MČ Praha 11 a Zastupitelstva hl. m. Prahy.
V Praze dne 22.4.2021
Petiční výbor:
Martin Farmačka, Praha 11
PhDr. Šárka Zdeňková, Praha 11
PhDr. Jan Jaroš, Praha 11
Ing. Ladislav Kos, Praha 11
Pozn.: Vaše e-mailová adresa bude před odevzdáním petice vymazána a nebude na ní uvedena.
Author: Ivana Hovorková | 38 signatures
More >V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.
Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.
Požadujeme následující:
1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.
Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.
--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf
Kaňon Vltavy u Sedlce
http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/
Historická krajina versus dálnice
https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/
Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)
https://rozumnadoprava.cz/sokp518/
Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)
https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/
Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky
https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/
Author: Lenka Hornychová | 1764 signatures
More >Vážený pane starosto, vážení zastupitelé MČ Troja,
My, níže podepsaní obyvatelé Troje a návštěvníci Trojské kotliny, důrazně odmítáme jakoukoliv další zástavbu na historické vinici Salabka, zejména v podobě zbytných „viničních domů“.
Požadujeme, aby zastupitelstvo MČ Troja ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy (MHMP) a Institutem plánování a rozvoje (IPR) vyvinulo maximální úsilí k ochraně této oblasti. Za klíčové opatření považujeme přijetí regulačního plánu, který zajistí dlouhodobou ochranu nejen vinice Salabka, ale i dalších nezastavitelných přírodních ploch v Trojské kotlině a přírodním parku Drahaň-Troja.
Proč je ochrana vinice Salabka důležitá?
Historická hodnota:
Vinice Salabka je nejstarší vinicí v Praze a tvoří neodmyslitelnou součást kulturního dědictví Trojské kotliny.
Krajinný význam:
Je harmonicky začleněna do přírodního parku Drahaň-Troja a vizuálně propojena s areály Zoo Praha a Botanické zahrady. Tato oblast vyniká vysokou estetickou hodnotou a nabízí jedinečné výhledy na panorama Prahy.
Chráněné území:
Dle územního plánu je vinice označena jako nezastavitelné území s využitím „PS“ (sady, zahrady a vinice). Stavby jsou přípustné pouze tehdy, pokud jsou nezbytné pro obhospodařování vinice. Současné zázemí historické budovy Salabka plně pokrývá potřeby vinice, včetně výroby a skladování vína. Další stavby pro ubytování nebo komerční využití by nebyly v souladu s hlavním účelem vinice a vedly by k nenávratnému poškození zemědělské půdy i krajinného rázu.
Jak rampa otevřela dveře betonovým plánům:
Impulsem pro záměr výstavby několika „viničních domů“ se stalo povolení betonové rampy sjezdu na vinici, odůvodněné „potřebou pro obhospodařování vinice“. Tento krok bohužel otevřel dveře dalšímu tlaku na zástavbu této jedinečné lokality.
Co žádáme?
1). Zastavení plánů na další zástavbu vinice Salabka několika chystanými „viničními domy“.
2). Přijetí regulačního plánu, který zajistí dlouhodobou ochranu vinice Salabka a dalších přírodních nezastavitelných ploch Trojské kotliny.
3). Naplnění usnesení zastupitelstva městské části Praha-Troja č. 24 ze dne 7. března 2023, kterým bylo vyjádřeno nesouhlasné stanovisko se zástavbou vinice Salabka.
Proč na tom záleží?
Další zástavba by byla v rozporu se stavebním zákonem (§ 18 odst. 4), jehož cílem je ochrana nezastavěného území. Ohrozila by harmonii Trojské kotliny a znehodnotila její přírodní i kulturní dědictví. Vinice Salabka a přilehlé přírodní parky mají sloužit svému původnímu účelu – pěstování vinné révy, zachování přírodního rázu a poskytování klidového zázemí pro obyvatele i návštěvníky Prahy.
Společně přispějme k zachování přírodního charakteru vinice Salabka. Děkujeme Vám za podporu!
Za petiční výbor:
Petr Kalla, Hnězdenská 767/4a, Troja, 181 00 Praha 8
PhDr. Maurer Pavel, Raisova 433/2, Bubeneč, 160 00 Praha 6
Maurerová Monika, Na Salabce 757/3, Troja, 171 00 Praha 71
Matěj Turek, Roháčova 244/48, 130 00 Praha 3
Za petiční výbor je k jednání se státními orgány oprávněn jednat zvolený zástupce/zástupci petičního výboru.
V Praze, dne 09. 12. 2024
Author: Petr Kalla | 155 signatures
More >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Author: Jiří Macháček | 224 signatures
More >Důrazně žádáme zrušení letního času, neboť časový posun působí mnoha lidem zdravotní potíže.
Argument, že letní čas přináší energetické úspory, nemůže obstát. Podle nejrůznějších studií nedosahuje úspora ani jednoho procenta, naopak se zvyšují náklady na topení a klimatizaci. Vede také ke zvýšení spotřeby pohonných hmot, protože motoristé jezdí auty až do pozdějších večerních hodin. Mezi negativní následky letního času patří také zvýšené množství dopravních nehod ve dnech po přechodu na letní čas a zpět.
Máme za to, že letní čas, v minulosti několikrát zaveden a později zrušen, nemá žádné opodstatnění.
Proto apelujeme na Poslaneckou sněmovnu Parlamentu ČR, aby se zrušením letního času co nejdříve zabývala.
Author: Martin Táborský | 4353 signatures
More >Město dne 8.8.2024 mělo veřejné zasedání, kde zveřejnilo nový územní plán, především nové komunikace středem dolních zahrad (odbočka z dálnice), která počítá s kapacitou až 16000 vozidel denně, samozřejmě, nám, co bydlíme v této lokalitě to přinese řadu změn v podobě zvýšeného smogu, hluku a především bezpečnosti, zástavba silnicí posledních volných ploch pro odpočinek. Pominu fakt, že rozhodně značně, klesnou ceny realit v této zóně, jelikož u frekventované silnice se značnou dopravou pod okny nikdo opravdu bydlet nechce. Již tak stačí místní železnice. Komunikace vznikne v bezprostřední blízkosti vašich domů, také Vaše děti budou chotit do města přes frekventovanout komunikaci jelikož občanská vybavenost dolních zahrad je naprosto minimální, za přejezdem.
S občany pracujících na této petici si myslíme, že doprava by se měla vést po okraji města, nikoli jeho středem v obydlené zástavbě.
Nový územní plán naleznete na https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/uzemni-plan
Hlavní výkres a výkres dopravy.
Kam zasílat stížnost proti územnímu plánu.
Občané na projednání vznesli zhruba tři desítky dotazů. Své námitky a připomínky ale musejí podle zákona podat písemně, a to na adresu Městský úřad Kroměříž, odbor investic, oddělení územního plánování, Velké náměstí 115/1, 767 01 Kroměříž nebo datovou schránkou na adresu: bq2bfur, případně osobně na podatelně městského úřadu. „Doručit je musí nejpozději do sedmi dnů od konání veřejného projednání, tj. do 14. srpna 2024 včetně. Písemná forma je nutná, vystoupení na veřejném projednání podle stavebního zákona nestačí,“ upozornil vedoucí oddělení územního plánování Lukáš Adamík.
Author: Ondřej Letovanec | 164 signatures
More >My, níže podepsaní odmítáme
plánované změny v zákoníku práce, které ohrožují práva nás všech. Postavení zaměstnankyň a zaměstnanců se má oslabit. Zaměstnavatelé jsou ale v silnějším postavení, takže tyto změny představují riziko, že více jak pět milionů pracujících o svá práva přijde. Co nám hrozí?
Méně ochrany před výpovědí: Snazší cesta ke svévolnému propouštění.
Nižší výplata za přesčasy: Za práci v noci, o víkendech nebo svátcích dostaneme méně peněz.
Slabé pracovní smlouvy: Zaměstnavatelé budou mít více možností měnit podmínky práce.
Horší postavení zaměstnanců: Změny budou znamenat oslabení ochrany pracujících a mohou vést k postupnému rozpadu zákonné ochrany práce.
Pět milionů pracujících – pět milionů práv! Nenechme si je vzít. Práce je základem naší důstojnosti a stability. Náš hlas může zastavit tyto nespravedlivé změny.
Podepište petici 5 000 000 práv a společně se postavme za spravedlivé a důstojné pracovními podmínky!
Petiční výbor: Magdalena Davis, Kristýna Hvižďová, Markéta Juřicová, Jakub Kovařík, Jan Majíček, Tomáš Mígl, Daniela Ostrá, Jan Schneider, Lucie Sklenářová, Michal Šmarda
Tato petice je vytvořena ve spolupráci Sociální demokracie, Zelených, Budoucnosti, Levice a Idealistů.
Author: SOCDEM Sociální demokracie | 499 signatures
More >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Author: Radek Billa | 1451 signatures
More >