Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU. 37 podpisů chybí 2463

Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU.

Návrh přípravného výboru na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKÉHO AREÁLU POD
HRADBAMI ve dnech konání nejbližších voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Přípravný výbor podává ve smyslu § 9 odst. 2 písm. a) a § 10 zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů, v platném znění, tento návrh na konání místního referenda.

I.Místní referendum se bude konat na území obce Písek.

II. Otázku pro místní referendum navrhujeme v tomto znění: Chcete kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku pod hradbami včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu? ANO - NE

III. Odůvodnění návrhu: V současné době byl přijat v zastupitelstvu návrh na přemístění plaveckého bazénu pod Střední lesnickou školu v Písku. Finanční limit pro stavbu pod lesnickou školou určili zastupitelé tentokrát na 380 milionů korun bez daně. V ceně je vnitřní bazén, venkovní areál a wellness části, interiéry, vnitřní vybavení a parkoviště nad hřištěm s umělou trávou. Jelikož každá stavba má své vícepráce, je i v tomto případě reálný předpoklad, že odhadovaná cena nebude jistě konečná. Celkově se nám zdá takto investovaná částka neúměrně vysoká, především z důvodu současné covidové situace. Za předpokladu, že existuje nějaká srovnatelná alternativa, za kterou považujeme právě levnější a mnohem efektivnější kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku, jsme jednoznačně právě pro tuto alternativu. V této době považujeme za rozumné mít jak rezervy na městském účtě, tak mít možnost realizovat i jiné potřebné investice v Písku, které občané našeho města ocení, jako např. parkovací domy, všesportovní halu apod. Z výše uvedených důvodů se nám jako ekonomicky výhodnější jeví kompletní rekonstrukce a modernizace
stávajícího plaveckého areálu v Písku a za ušetřené finanční prostředky realizovat další potřebné a užitečné stavby. Kromě toho je místo současného plaveckého areálu naprosto výjimečné svou polohou a dostupností pro všechny návštěvníky, včetně dostatečného prostoru pro venkovní aktivity.

IV. Náklady na provedení místního referenda: Předpokládané náklady na konání místního referenda jsou odhadovány na cca 300 tisíc korun českých. Výhodné je i navrhované datum konání referenda, které je naplánováno na dobu konání parlamentních voleb, čímž budou významně sníženy náklady na jeho konání. Náklady spojené s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu: Náklady na kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího píseckého plaveckého areálu pod hradbami, včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu, jsou odhadovány na cca 150-180 milionů korun bez daně podle rozsahu, což není ani polovina plánované investice do stavby nového bazénu pod lesnickou školou.

V. Zmocněncem členů přípravného výboru je:
Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek

VI. Členové přípravného výboru:
1. Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek
2. Martin Brož, nar. 28.8.1981, bytem Pažoutova 2603, Písek
3. Pavel Hubka, nar. 26.10.1968, bytem Ouzká 385, Písek
4. Radek Boček, nar. 15.3.1974, bytem Na Rozmezí 209, Písek
5. Lukáš Nebes, nar. 24.4.1982, bytem Stanislava Maliny 353, Písek
6. Vladimír Lešek, nar. 27.2.1965, bytem Velké náměstí 28, Písek
7. Aleš Procházka, nar. 29.1.1990, bytem Kollárova 1578, Písek
8. Jiří Černý, nar. 22.6.1973, bytem Harantova 1391, Písek
9. Jan Belak, nar. 14.3.1988, bytem Zahradní 225, Písek
10. Michal Horák, nar. 11.6.1965, bytem Na Stínadlech 361, Písek
11. Martin Žák, nar. 6.9.1971, bytem Kollárova 1336, Písek
12. Ivo Voříšek, nar. 23.02.1965, bytem Pražská 298, Písek

Autor: Martin Brož | 37 podpisů

Více >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 1 podpis chybí 999

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 1 podpis

Více >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 1 podpis chybí 999

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 1 podpis

Více >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 1 podpis chybí 999

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 1 podpis

Více >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 1 podpis chybí 999

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 1 podpis

Více >
Petice proti demolici fary a mostů v Dolních Slověnicích 86 podpisů

Petice proti demolici fary a mostů v Dolních Slověnicích

My, níže podepsaní, zásadně nesouhlasíme s plánovanou demolicí areálu bývalé fary č. p. 29 v Dolních Slověnicích, okr. České Budějovice. 

Klasicistní budova z roku 1795 se nachází v mimořádně exponované poloze v centru vesnice a má historickou, architektonickou, a především výraznou urbanistickou hodnotu. Spolu s kostelem sv. Mikuláše a Linharta, školou a mosty je podstatnou součástí malebného jádra celku, spoluutvářeného okolní zástavbou s početným a komplexním souborem lidové architektury.

Zároveň nesouhlasíme s plánovaným odstraněním unikátního historického přemostění výběžku rybníka Dvořiště z poloviny 19. století, tvořeného kombinací dlouhého sypaného valu s lipovou alejí a klenutými mosty.

Jsme přesvědčeni, že uskutečnění demolice uvedených staveb, a jejich náhrada moderními mostními konstrukcemi a parkovištěm, by představovala celkovou a nevratnou devastaci tradičního centra jihočeské vesnice, které je hodnotnou součástí našeho kulturního dědictví. 

Vyzýváme proto město Lišov, jako vlastníka bývalé farní budovy, aby upustilo od záměru demolice uvedených objektů.

Žádáme město Lišov, aby respektovalo zákon o státní památkové péči, mezinárodní Úmluvu o ochraně architektonického dědictví Evropy a vlastní územní plán, v němž je kladem důraz na zachování historického prostředí a mostů jako technických památek. Žádáme zohlednění názorů odborníků na historii, architekturu, urbanismus a památkovou péči a stanovisek spolků. Podporujeme hledání vhodného řešení pro zlepšení dopravní prostupnosti při současném respektu k hodnotám prostředí.

 

Autor: Jan Eliška | 86 podpisů

Více >
Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných! 2 podpisy

Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných!

My, níže podepsaní občané České republiky, daňoví poplatníci, z jejichž odvodů je spolufinancován mimo jiné zdravotní systém České republiky a z jejichž odvodů bude též spolufinancován státní dluh České republiky ve výši nejméně 500 miliard Kč, vytvořený v souvislosti s opatřeními v boji proti viru SARS-Cov-2 a nemoci Covid 19, 

žádáme Vládu České republiky, zejména jejího předsedu Andreje Babiše, ministra vnitra Jana Hamáčka, ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, hlavní hygieničku ČR Jarmilu Rážovou, dále poslankyně a poslance Poslanecké sněmovny a senátorky a senátory Senátu Parlamentu ČR, členky a členy všech poradních orgánů, komisí, grémií a koncílií,

aby se plnou vahou zasadili o neodkladné plošné otestování reprezentativního vzorku populace ČR tak, aby bylo možno kvalifikovaně odhadnout skutečný počet nakažených nemocí Covid 19. 

Aby si pod tíhou své nesmírné odpovědnosti vůči nám a s veškerou vážností svých funkcí a důsledků svých rozhodnutí pro 10 milionů jejich spoluobčanů uvědomili, že bez znalosti tohoto čísla nelze rozumně a zodpovědně rozhodovat o opatřeních, která mají přímý vliv nejen na významnou redukci občanských práv, ale která se zásadně dotýkají základních společenských a finančních jistot občanů ČR, přičemž na mnoho z nás a mnoho našich rodin mohou mít dopad fatální.

Pokud je skutečně covid - 19 tak smrtící hrozbou, jak tvrdí část odborné veřejnosti, potom je třeba předložit skutečně tvrdá a vypovídající data o tom, proč je nutné tak drasticky zasáhnout do chodu státu a společnosti.  Je to třeba učinit kvůli těm, kteří na tato opatření doplatí nejhůře.

Pokud covid - 19 takovou hrozbou není, jak tvrdí druhá část odborné veřejnosti, pak je třeba okamžitě zastavit nebezpečný útlum ekonomiky a vrátit život co nejblíže a nejrychleji k normálu.

Zastavte chaos, který rozděluje společnost, roztáčí spirálu strachu a nejistoty, ničivě dopadá na celá odvětví ekonomiky a ohrožuje tak přímo ekonomické přežití statisíců našich spoluobčanů, kteří jsou na fungování těchto odvětví závislí.

Děkujeme.

Autor: Lumír Vitha | 2 podpisy

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku