Požadujeme, aby Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky připravil a Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky následně v tomto volebním období přijala zákon, který zakazuje prodej energetických nápojů s kofeinem a taurinem dětem a mladistvým do 18 let. Škodlivost těchto nápojů pro nedospělý organismus je stejně jako u alkoholu, cigaret a tabákových výrobků dostatečně prokázána. Přesto si je děti mohou běžně koupit v obchodech a ve velkém je konzumují. A to i kvůli velmi nízké ceně, za které je obchodní řetězce bez jakékoliv regulace prodávají. Stejný zákon nedávno prošel polským Sejmem a regulace platí i v dalších zemích. Zároveň žádáme, aby součástí zákona byly citelné sankce za jeho porušení a byla zajištěna jejich vymahatelnost.
Autor: Jan Tuna | 6230 podpisů
Více >Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
Autor: Benjamin Parlásek | 180 podpisů
Více >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1407 podpisů
Více >Petice za zajištění informační kampaně a náhradní dopravy k Petřínské rozhledně
Vážené zastupitelstvo hlavního města Prahy,
obracíme se na Vás s žádostí o zajištění opatření, která usnadní návštěvu Petřínské rozhledny v době, kdy je lanová dráha na Petřín mimo provoz. Tato oblíbená turistická atrakce je nejen významnou památkou Prahy, ale i častým cílem rodin, seniorů a zahraničních návštěvníků, kteří jsou nyní při cestě na vrchol kopce značně omezeni.
Žádáme Vás o následující kroky:
1. Informační kampaň:
• Zajistěte jasné a přehledné informace pro veřejnost o alternativních způsobech dopravy na Petřín, a to prostřednictvím online kanálů, tištěných map na zastávkách, informačních tabulí u lanové dráhy i v turistických centrech.
• Informace by měly být dostupné nejen v češtině, ale i v angličtině a dalších cizích jazycích.
2. Zřízení náhradní autobusové dopravy:
• Prostřednictvím Dopravního podniku hl. m. Prahy zorganizujte dočasnou autobusovou linku, která by zajistila přístup na Petřín. Linka by mohla vycházet například z oblasti Malé Strany (zastávka Újezd) a zajíždět do blízkosti rozhledny.
• Tato linka by mohla fungovat především o víkendech a svátcích, kdy je zájem veřejnosti největší.
Jsme přesvědčeni, že přijetí těchto opatření nejen ulehčí přístup k Petřínské rozhledně, ale také zlepší pověst Prahy jako města přívětivého vůči turistům a místním obyvatelům.
Děkujeme Vám za zvážení této petice a za Vaši snahu o zlepšení dostupnosti jedné z ikonických pražských památek.
S úctou,
David Soukup, obyvatel Prahy 1 a provozovatel bistra I LOVE YOU na Petříně
Autor: David Soukup | 22 podpisů
Více >Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.
TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.
Odůvodnění:
1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.
2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.
3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány.
4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.
5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.
6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.
7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.
Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.
2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.
Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno
Autor: Jana Pálková | 654 podpisů
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Podatel:
Ing. Karel Hasman
Anýžova 96
26801 Hořovice
Datum narození: 1.8.1956
Adresáti:
Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice
Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice
Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice
Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice
Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice
Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince
Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice
Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš
Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,
15021 Praha 5
Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř
Vážení,
my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.
Zdůvodnění:
silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.
Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)
Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Autor: Karel Hasman | 13 podpisů
Více >Petice proti návrhu úpravy vyhlášky č. 37/2017 Sb., která bude fakticky znamenat úplný zákaz vapingu v České republice
Vážení představitelé vlády a Ministerstva zdravotnictví,
my, níže podepsaní občané, tímto vyjadřujeme svůj zásadní nesouhlas s plánovanou úpravou vyhlášky č. 37/2017 Sb., která by měla od roku 2025 fakticky zakázat vaping v České republice. Tato vyhláška nejenže ohrožuje svobodu volby dospělých občanů, ale představuje zejména vážné zdravotní a ekonomické riziko pro naši společnost.
Naše důvody jsou následující:
Zdravotní dopady vapingu:
Elektronické cigarety představují výrazně méně škodlivou alternativu k tradičním tabákovým cigaretám. Podle odborných studií vaping snižuje zdravotní rizika spojená s kouřením až o 95%, Zákaz příchutí pro elektronické cigarety donutí mnoho bývalých kuřáků vrátit se ke klasickým cigaretám, což bude mít devastující dopady na veřejné zdraví, včetně nárůstu počtů nemocí spojených s kouřením, jakou je například rakovina plic.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/madame-curieuse-jasne-dukazy-s-elektronickymi-cigaretami-je-nejvetsi-sance-prestat-kourit-41109
Ekonomické důsledky:
Návrh vyhlášky ignoruje ekonomické aspekty, které se dotknou jak spotřebitelů, tak státního rozpočtu. Návrat k tradičním cigaretám povede k minimalizaci výběru nově zavedené spotřební daně na náplně do e-cigaret, vyšším nákladům na zdravotní péči a ztrátě pracovních míst v odvětví vapingu. Jediné, co se zvýší, budou zisky firem, produkující klasické tabákové výrobky (cigarety).
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/antonin-berdych-realne-zdaneni-e-cigaret-se-rychle-blizi-jak-ne-bude-fungovat-v-praxi-64775
Neefektivní regulace:
Navrhovaná vyhláška nerespektuje rozdíly mezi různými typy nikotinových produktů a jejich uživateli. Vytváří jeden “typizovaný” produkt se syntetickou “tabákovou” příchutí, který na rozdíl od klasického tabáku nemá přírodní základ a je zcela nepoužitelný. Regulace by měla být zaměřena na ochranu mladistvých, nikoliv na plošný zákaz, který trestá dospělé uživatele hledající méně škodlivé alternativy klasického kouření.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/frustrovany-milenial-zdrazit-cigarety-nestaci-zakazme-je-uplne-26820
Nárůst černého trhu a rizika nekontrolované domácí výroby:
Faktický zákaz vapingu v navrhované podobě povede k nárůstu černého trhu, kde není nijak regulována kvalita a bezpečnost prodávaných produktů. Nedostupnost kontrolovaného produktu povede v řadě případech k pokusům o podomácku vyrobené náplně, tento scénář bude mít za následek zvýšené zdravotní riziko pro uživatele a pro stát další náklady s tím spojené.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/antonin-berdych-realne-zdaneni-e-cigaret-se-rychle-blizi-jak-ne-bude-fungovat-v-praxi-64775
Žádáme vás, abyste zohlednili tyto argumenty a přehodnotili navrhovanou vyhlášku. Namísto plošného zákazu navrhujeme:
• Zpřísnění možnosti prodeje e-cigaret, s cílem minimalizovat dostupnost pro nezletilé.
• Zákaz jednorázových cigaret, které jsou vstupní branou nezletilých do světa vapingu
• Zajištění regulovaného trhu s kvalitními a bezpečnými produkty
S úctou
Adam's vape s.r.o.
Tato petice vychází z reálných obav a argumentů podložených odbornými studiemi a analýzami. Společně můžeme usilovat o změnu, která bude respektovat zdraví a svobodu volby dospělých občanů.
Autor: Adam Pastyřík | 7550 podpisů
Více >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Autor: Jiří Macháček | 156 podpisů
Více >Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).
Jak můžete nyní pomoci vy?
Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.
Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).
Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.
Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.
Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.
V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.
Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,
Spolek Za lepší Smíchov
www.zalepsismichov.cz
www.facebook.com/zalepsismichov
Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html
Autor: spolek Za lepší Smíchov | 511 podpisů
Více >Vyberte si svůj region