Vážení zástupci společnosti Trigema a.s., žádáme Vás o přehodnocení rozhodnutí zrušit dvě ze tří tras bikeparku Rock-it-nice a nahradit je bobovou dráhou. Věříme, že zachování bikeparku přináší dlouhodobé, měřitelné výhody pro místní komunitu i přírodu, a rozhodnutí budovat v této lokalitě bobovou dráhu místo stávajícího bikeparku je postaveno na mylných předpokladech.
Bikepark v Rokytnici nad Jizerou je mnoho let existující areál, který během letní sezóny přiláká tisíce návštěvníků. O jeho vybudování a provoz se v průběhu let starala parta nadšenců, kteří si za svůj čas a odbornou práci nárokovali minimální odměnu. Díky jejich zapojení se trasy pravidelně udržují a kontrolují, což přispívá k jejich bezpečnému provozu.
Bikepark jako takový je názorná ukázka toho, jak může tato infrastruktura koexistovat s lesním prostředím bez negativního dopadu na krajinu – je navržen a provozován v souladu s přísnými podmínkami Krkonošského národního parku, a v plném souladu s lesním zákonem. Jeho trasy vedou tak, aby respektovaly přirozený charakter krajiny a minimalizovaly zásahy do lesních porostů. Cyklisté nenarušují okolní přírodu, a charakter tras prakticky neumožňuje erozi půdy.
Zachování bikeparku přispěje k rozvoji místního cestovního ruchu s pozitivním dopadem na místní ekonomiku významně více, než jeho náhrada bobovou dráhou.
Výstavba bobové dráhy místo bikeparku není jediným způsobem, jak zajistit ekonomický růst oblasti.
Znehodnocení, nevyužití a nebo zrušení části bikeparku (které již bylo započato) s cílem vybudovat v lokalitě místo něj bobovou dráhu jde proti zdravému rozumu, i základním tezím udržitelnosti a ekologie.
Autor: Martin Podhola | 936 podpisů
Více >Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Autor: Jiří Macháček | 63 podpisů
Více >Dovolujeme si Vás oslovit v souvislosti se záměrem společnosti NORMA postavit obchodní dům v blízkosti nejstarší chráněné přírodní památky ČR (čedičové Varhany z pohádky Pyšná princezna).
Územní plán tuto výstavbu umožňuje, což nás přimělo vyvolat veřejnou diskuzi prostřednictvím našeho spolku Sonow.
Hodnota této přírodní památky spočívá nejen v jejím geologickém významu, ale i v jejím zasazení do krajiny. Jakákoli taková stavba by tuto jedinečnost nenávratně zničila. Představte si, že by Angličané nechali vedle Stonehenge postavit supermarket.
Času není nazbyt, proto, pokud Vám není lhostejná příroda a krajina naší vlasti, prosím podpořte svým podpisem naši petici.
Text petice: Zachraňme Panskou skálu před stavbou supermarketu
Jako občané, kterým není lhostejná podoba naší krásné země, se svými podpisy připojujeme k petici navrhující upustit od plánované stavby supermarketu pod nejstarší chráněnou přírodní památkou České republiky.
Jsme přesvědčeni, že lze najít alternativu, která by nezasáhla krajinu v okolí Panské skály, neměla negativní dopad na naše přírodní a kulturní dědictví a zároveň poskytla obyvatelům města potřebné služby.
• Žádáme Vás, abyste svůj záměr přehodnotili a nalezli vhodnější místo pro výstavbu prodejny NORMA v katastru Kamenického Šenova tak, aby byla pro město opravdovým přínosem.
• Zároveň vyzýváme Město k provedení promyšlené úpravy územního plánu, aby bylo i v budoucnosti panorama okolí Panské skály ochráněno.
Autor: Radim Vácha | 1925 podpisů
Více >V Jiříkově má být založeno překladiště odpadu vedle bývalých uhelných skladů. Do našeho města se bude svážet odpad ze Šluknovského výběžku (jedná se zhruha o 150 tun týdně). Kamiony budou jezdit po celém městě, přes Rumburk, přes Šluknov a další obce. Pro nás to znamená hluk, zápach, znečištění podzemní vody a především snížení hodnoty našich nemovitostí v řádu milionů. Pomozte nám zachránit naše město a budoucnost našich dětí. Místo bobovaček, draků a krásných vzpomínek nám Papičák bude přinášet jen odpad a náklaďáky! Na chvíli se zamyslete, kolik legrace jste si na našem kopci užili a dopřejte tyto zážitky i našim dětem, vnoučatům a dalším generacím! Zastavte třídírnu odpadů touto peticí! Děkujeme
Autor: Michaela Beranová | 198 podpisů
Více >Obyvatelům i návštěvníkům města Litoměřice chybí důstojný a bezpečný vstup do Labe. Střelecký ostrov je jednou z významných oddechových zón v Litoměřicích a každý rok, v létě plavci, v zimě otužilci marně hledají, jak se dostat do řeky. Pravidelně se jich spousty sesouvají z prudkého břehu a odírají si nohy o ostré kameny v korytě. V řadě měst, která leží u řeky, je již několik let standardním prvkem ve veřejném prostoru plavecké molo.
Tímto vyzýváme zastupitele města, aby v této věci začali konat, tak abychom se například už v příštím roce mohli v klidu osvěžit, případně otužit. Plavecké molo by mohlo navazovat na chodník směřující k Labi u seniorského hřiště na Střeleckém ostrově.
Za neformální sdružení přátel Střeleckého ostrova
Michal Hanzl, 16.srpna 2024 v Litoměřicích
Autor: Michal Hanzl | 88 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4860 podpisů
Více >Čím dál víc přibývá případů, kdy lidem umírají zvířata kvůli nezodpovědnosti cizích a my jako majitelé zvířat bychom měli mít možnost se bránit. Hromady lidí krmí cizí koně, psi, ovečky a žádné zákazy a cedulky nepomáhají. A zvířata pak kvůli hlouposti lidí trpí ve velkých bolestech, někdy i umírají a majitelé platí desetitisíce, někdy i více za jejich záchranu.
Navrhuji zavést pokutu 100tis (což je kolik majitelé větších zvířat dají kvůli hloupým lidem za veterináře) za krmení cizího zvířete a právo majitelů hlídat si pozemek kamerovým systémem a případné viníky také na místě zadržet do příjezdu policie.
Ať už se nikdy neopakuje případ, kdy malá holčička příjde o svého miláčka, milující majitel o součást rodiny jen kvůli pitomcům, co nerespektují zákazy.
https://rychnovsky.denik.cz/zpravy_region/kone-v-obore-zabila-lidska-hloupost-20180919.html
Autor: Magdaléna Ptáčková | 7617 podpisů
Více >Jsem Ústečan Robert Berzkowitsch a spolu se spoustou dalších obyvatel tohoto krajského města si přejeme na Mírovém náměstí místo bloku 004 zvaném „díra‟ opět park, jelikož na hlavním ústeckém náměstí je málo zeleně. Magistrát tam plánuje postavit další kanceláře, v centru města je však již velmi mnoho nevyužitých kancelářských prostor, proč tedy stavět další? Opakuji, že na tomto místě park již byl a velká většina z nás na něj s velikou láskou vzpomíná - vysaďme ho tam znovu.
Autor: Robert Berzkowitsch | 22 podpisů
Více >Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.
Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit.
(kompletní vyjádření MZe je zde: https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )
S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.
Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.
Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.
Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování.
Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.
Autor: Ondřej Šťovíček | 3354 podpisů
Více >Vyberte si svůj region