Petice
proti zbourání kruhové křižovatky na Velkém náměstí a jejímu opětovnému nahrazení křižovatkou ve tvaru „T“
Dle z. č. 85/1990 Sb. o právu petičním ve znění pozdějších předpisů
My, níže podepsaní obyvatelé města Strakonice, žádáme, aby zůstala zachována kruhová křižovatka se sochou dudáka na Velkém náměstí (u Komerční banky).
Uvedená křižovatka:
a) přispívá zásadním způsobem k bezpečnosti chodců, kteří tímto místem procházejí a přecházejí.
b) významně ovlivňuje pohyb vozidel v prostoru Velkého náměstí: musí při jejím průjezdu zastavit nebo alespoň výrazně zpomalit, což je v místě, kde se pohybuje velké množství chodců, nanejvýš žádoucí. Z uvedeného důvodu pak část řidičů raději volí pro průjezd městem jinou trasu.
c) Obnovená křižovatka ve tvaru „T“ všechny uvedené přínosy zruší, z náměstí se opět stane jen průjezdná ulice.
Dalším významným argumentem proti odstranění je, že na její výstavbu (proběhla před cca 10 lety v rámci 1. části rekonstrukce náměstí) bylo vynaloženo velké množství peněz městských i dotačních. Oproti tomu ve Strakonicích je plno jiných komunikací, které by potřebovaly opravit. Proto rozhodnutí vedení města o zbourání křižovatky není jednáním s péčí řádného hospodáře.
Autor petice:
Mgr. Robert Malota, Pod Hájovnou 365, Strakonice
(Vizualizaci připravované přestavby západní části Velkého náměstí s křižovatkou ve tvaru T najdete na webu města Strakonice: https://www.strakonice.eu/ pod odkazy Město / Život ve městě / Informace / Tiskové zprávy / Tisková zpráva č. 9 (24. 3. 2025).
Autor: Robert Malota | 119 podpisů
Více >Petice Obecního úřadu v Točníku
určená: Národnímu památkovému ústavu,
Ministerstvu životního prostředí ČR
Nechte medvědy na Točníku!
V červnu loňského roku jsme se z rozhlasového a televizního vysílání dozvěděli, že do roku 2030 bude chov medvědů na hradech a zámcích ukončen. Medvědi mají být na základě podepsaného Memoranda převezeni do soukromé rezervace v Německu. Dosud nikdo oficiálně o této skutečnosti s chovateli nejednal, ani je neinformoval. Ačkoli se dosud nikdo ze signatářů Memoranda nezajímal o skutečné životní podmínky točnických medvědů Agáty a Martina, je plánován jejich odvoz.
Jsme přesvědčeni, že chov medvědů na hradě Točníku odpovídá evropským standardům péče o medvědy. Jejich chovatelé absolvovali opakovaně odborná veterinární školení ohledně péče o ně a denně se o ně starají. Agáta a Martin žijí spolu na Točníku od útlého věku a jejich převoz do nových podmínek je zbytečný, pro jejich život nebezpečný a může mít fatální následky pro jejich psychiku i fyzický stav.
Podpořte, prosím svým podpisem snahu o zachování chovu medvědů u hradu Točníku.
Proč by měli medvědi na Točníku zůstat?
Nový medvědín byl budován komunitně z finančních příspěvků tisíců návštěvníků hradu, místních obyvatel i regionálních společností. Oba medvědi jsou tu doma, jsou jedním z důvodů, proč návštěvníci hradů Točníku a Žebráku přijíždějí z celé republiky, pro místní obyvatele je medvědín cílem víkendových procházek.
Jejich přesun do Německa by byl velkým zásahem do jejich životů s nejistým výsledkem.
Historie chovu medvědů na Točníku
Medvědi se pod hradem Točníkem chovají od roku 1994, kdy do narychlo vybudovaného medvědína byli přesunuti dva medvědi. Byli dovezeni ze zimoviště cirkusů v Jirnech u Prahy, kde přežívali v otřesných podmínkách po smrti svého majitele Rudolfa Berouska. Medvědy Norberta a Babetu zachránila Nadace Spisovatelé za práva zvířat, péči o medvědy převzalo Občanské sdružení NUDLE. Medvědice Babeta se dokonce stala majetkem obce Točník.
V dalších letech byl medvědín ze sbírkových prostředků rozšířen, dovybaven a kotce byly přesunuty na úroveň terénu. Životní podmínky medvědů pod hradem Točníkem se výrazně zlepšily. V září 2011 zemřel po vleklé nemoci medvěd Jarda, který poslední rok žil v medvědíně sám. Točnický medvědín osiřel.
V roce 2013 se Občanské sdružení NUDLE, se souhlasem Národního památkového ústavu, rozhodlo vybudovat větší medvědín pro dvě medvíďata Václava Chaloupka – Agátu a Martina. Ta se narodila 13. ledna 2013 v Žatci.
Celý rok 2013 natáčela medvíďata s panem Chaloupkem televizní pořad „Méďové na cestách“. Na základě požadavků pana Chaloupka a pod dozorem zástupců ZOO v Plzni a veterinářů došlo k rozšíření medvědína na Točníku. Výběh byl plošně ztrojnásoben, začleněn do lesa a přírodního terénu, byl rozšířen o bazének s pravidelně doplňovanou vodou a vystavěna vyhlídková podesta s prolézačkou pro medvědy. Celý prostor byl zatraktivněn také pro návštěvníky, kteří se dostávají blízko k medvědům a mohou se vzájemně pozorovat. Na výběh medvědů navazuje informační Medvědí stezka s dětskou soutěží a také stezka kolem celého hradu. Všechny stavební úpravy byly financovány z příspěvků drobných dárců, místních firem, filmařských společností a dobrovolnických prací.
Do svého nového domova na Točníku byla medvíďata slavnostně vypuštěna 23.11. 2013. V lednu 2014 byli medvědi a rekonstruovaný medvědín předáni do vlastnictví Národního památkového ústavu. O medvědy se nadále stará na základě smlouvy Spolek NUDLE. Většina medvědí stravy a péče se hradí z veřejné sbírky a ročního příspěvku Národního památkového ústavu.
Tímto žádáme Národní památkový ústav, Ministerstvo životního prostředí ČR a další odpovědné instituce, aby:
zachovaly medvědín před hradem Točníkem jako bezpečné útočiště pro medvědy, kteří se nemohou vrátit do volné přírody. Žádáme, aby medvědi Agáta a Martin zde mohli dožít ve známém a bezpečném prostředí.
Podpořte tuto petici svým podpisem a pomozte zachovat točnické medvědy v jejich domově.
Děkujeme za vaši podporu.
Za Obecní úřad v Točníku
starosta Petr Mol
Podpořte, prosím svým podpisem snahu o zachování chovu medvědů u hradu Točníku.
Jméno a příjmení: povolání: adresa: podpis:
Autor: Obec Točník | 1361 podpisů
Více >Touto peticí žádáme o zachování prodejny Flop top ve Lhenicích. Nechceme zde žádný JIP. Zvažte prosím pane Gregoro, jestli by nebylo lepší, prodloužit Flosmanu nájemní smlouvu, jsme na tento obchod zvyklí, personál máme rádi a nechceme aby přišli o práci.
Autor: Zákaznice Nespokojená | 15 podpisů
Více >Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním zakládám tuto petici: Vzhledem k velice častým případům, kdy zejména králíci a ostatní hlodavci jsou v zoo obchodech vystaveny v nevyhovujících podmínkách, díky jejich stavu, vysokým maržím obchodů žijí mnohdy i několik let v malých klecích, v horším případě v akváriích bez možnosti přirozeně se pohybovat a zabavit se, kdy u nich v 80procentech dochází díky stresu k sebepoškozování a narušení jejich psychiky jsem názoru že jde ze strany provozovatelů o týrání zvířat, rozhodl jsem se založit tuto petici. My, níže podepsaní, žádáme o změnu zákonů na ochranu zvířat v těchto konkrétních bodech a důslednou kontrolu a sankcionování ze stran FÚ, KVS a obcí. - Požadujeme omezení prodeje králíků v zoo obchodech, nejlepé však úplný zákaz prodeje. - Žádáme, aby Zákon na ochranu zvířat obsahoval všechny povinnosti chovatelů a všech dalších subjektů, zejména prodejců zabývajícími se zvířaty, aby zajistili vhodné podmínky pro jejich ubytování před prodejem koncovým zákazníkům. - Žádáme důkladnější šetření případů týrání zvířat: využívání možnosti zvíře z nevhodných podmínek ihned odebrat, přísnější posuzování stavu zvířete KVS, kdy se bude přihlížet nejen k výživovému stavu zvířete, ale i ubytování, velikost klece, péči, chorobám, možnosti přirozeně se pohybovat, zabavit.
Autor: Václav Kučera | 105 podpisů
Více >My, níže podepsaní rodiče, studenti a členové komunity TK Brno, vyjadřujeme svou podporu paní PhDr. Martině Piškaninové a požadujeme její setrvání ve funkci učitelky humanitních předmětů.
Přístup PhDr. Piškaninové je založen na otevřené komunikaci se studenty a výuce, která se nevyhýbá ani palčivým tématům dnešní společnosti. Pod jejím vedením studenti jeví větší zájem o učivo a výuka samotná je baví. Podporuje jejich samostatné uvažovaní nad tématy, diskuzi, probrané učivo fixuje opakováním a svým přístupem pomáhá budování přátelské školní komunity, což považujeme za důležitý faktor.
Zprávy o tom, že by jí neměla být prodloužena pracovní smlouva, nás velmi znepokojily a věříme, že její setrvání na pozici učitelky by bylo v nejlepším zájmu studentů.
Děkujeme za zvážení našeho požadavku.
Autor: Klára Jeništová | 70 podpisů
Více >My, níže podepsaní rodiče, studenti, pedagogové a členové komunity TK Brno, požadujeme navrácení barelu s čistou pitnou vodou do vstupního prostoru TK Brno, odkud byl odebrán. Výdejník na barelovou vodu, kterou zakoupil spolek Rodiče a přátelé TK Brno, z.s., je ve škole stále k dispozici, takže se jedná pouze o dokupování samotných barelů s kvalitní pramenitou vodou.
Výdejník s barely byl pořízen na výslovné přání studentů a po dlouhou dobu přispíval k dodržování optimálního pitného režimu studentů ve škole i na školním internátě a pedagogů. Díky možnosti úpravy teploty vody ho studenti využívali i k přípravě teplých zalévaných pokrmů (instantní kaše, polévky, kuskus apod.).
Studenti jsou v současné době nuceni kupovat drahou vodu v pet lahvích nebo si vodu napouštět na školních toaletách, kde tato není chutná a jsou obavy o její kvalitu.
Domníváme se, že za stávající situace je pitný režim studentů ohrožen, což může mít v případě velké fyzické zátěže při vyučování i neblahé zdravotní dopady.
Děkujeme za zvážení našeho požadavku, případně o navržení a realizování alternativy (zařízení na filtraci vody apod.).
Autor: Kateřina Špičková | 51 podpisů
Více >PETICE ZA ÚPRAVU PODMÍNEK ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ 8.B ZŠ VÁCLAVA HAVLA V PODĚBRADECH
My, rodiče a zákonní zástupci žáků třídy 8.B se obracíme na ředitelství Základní školy Václava Havla v Poděbradech s touto výzvou a žádostí o urychlené sjednání nápravy. Dle informací od žáků dané třídy je dlouhodobě neřešen problém s chováním jejich spolužáka Kryštofa Eliáše. Tento žák se již na prvním stupni opakovaně dopouštěl prohřešků proti kázni, zásadám slušného chování, školním řádem vyžadovaným povinnostem k úctě k zaměstnancům školy i spolužákům. Jeho závadné chování se stále stupňuje a znemožňuje poskytování vzdělávání ostatním žákům dané třídy, jakož i zapojování třídního kolektivu do dalších školních aktivit.
Mezi hlavní závadové projevy tohoto žáka lze označit: - opakované verbální napadání spolužáků i vyučujících, bez zjevné příčiny; - fyzické napadání vybraných spolužáků (doslova cílená šikana); - téměř neustálé vyrušování při hodinách tvořením hluku, jež znemožňuje se soustředit žákům na výuku včetně testů a písemných prací. Hluk spočívá ve vykřikování, vydáváním neartikulovaných zvuků, bouchání do lavice, chozením po třídě bez dovolení vyučujícího; - snaha strhávat ostatní vybrané spolužáky k podobnému jednání; - házení s lavicemi a židlemi a další nepořádek o přestávkách včetně vzteklého křiku; - vyvolávání konfliktů s vyučujícími; - rušení při výuce (výkladu) má mj. za následek nedostatek času pro vyučující k výkladu látky, což jsou posléze žáci nuceni doplňovat samostudiem; - nemožnost účasti žáků na dalších odborných činnostech v rámci výuky (např. laboratorní práce) z důvodu rizikového chování uvedeného žáka, což má za následek nedostatečné získání a prohloubení znalostí v některých předmětech (biologie, chemie, fyzika), jež nelze plnohodnotně nahradit samostudiem.
Podle informací od žáků má uvedený Kryštof zpracován individuální vzdělávací plán, nicméně nebylo přijato přijato podpůrné opatření ve formě asistenta pedagoga, jež by mohl jeho chování v rámci pobytu ve škole usměrnit. Vzhledem k pokračujícím a stupňujícím se prohřeškům lze však s již nyní o účinnosti těchto opatření pochybovat; je spíše na místě uvažovat o poruchách chování a osobnosti a iniciovat provedení podrobnější speciálně-pedagogické a psychologické diagnostiky. Ostatní děti v dané třídě za přítomnosti Kryštofa důvodně pociťují obavy o své zdraví, mnohé jsou frustrovány nečinností školy, netěší se do školy, některé již si stěžují na pravidelné psychosomatické zdravotní obtíže a vlastně logicky mají pocit, že slušně chovající většina musí vždy strpět jakéhokoli agresora, protože přece všichni plní povinnou školní docházku a že být agresorem „s diagnózou“ se vlastně vyplácí (jiný systém hodnocení, jiné časové limity, dokonce nápovědy ze strany asistenta při písemných pracích). Podporuje se „individualita“, snaha o nemožnou inkluzi, namísto podpory těch, jež o vzdělání mají zájem. Konflikty mezi Kryštofem a ostatními žáky, kteří jím byli napadeni a upozornili na to, již dokonce vedly k podávání trestních oznámení a šíření atmosféry strachu vůči nim a jedna ze žákyň v důsledku obav a z toho plynoucích zdravotních obtíží dokonce musela průběhu tohoto školního roku přestoupit na jinou ZŠ.
Shora uvedené problémy však mohou mít, kromě, jiného, ještě závažnější důsledky. Totiž že nedostatečná výuka a schopnost soustředění se, povede k neúspěchu při velmi důležitých přijímacích zkouškách na střední školy (jde o nejsilnější ročníky, tudíž i dobré výsledky u zkoušky budou ještě důležitější než v jiné roky), jež žáky touto dobou za rok čekají a většina z nich se již začne na ně připravovat. Systematická a úmyslná blokace výuky rozhodně jejich šance na zvládnutí tohoto důležitého milníku v jejich životě nezvyšuje. Žádáme proto důkladné zvážení nastalé situace, neboť dosud přijatá podpůrná opatření (pokud existují) zjevně nevedou k cíli. Jaká je možnost, aby tento žák měl schválen individuální vzdělávací plán, resp. pokud jej má, jak je plněn? Proč nebyl dosud žáku přidělen asistent? Proč nebyla svolána výchovná komise a s jejími výsledky nebyli seznámeni přiměřeně ostatní žáci ve třídě? Případně, je-li pro daného žáka diagnostikována tak závažná vývojová porucha schopnosti soustředění, učení, sebeovládání a akceptace autority a kolektivu, zda není na místě iniciovat, nejpozději od následujícího školního roku, zřízení speciální třídy postupem podle § 16 odst. 9 šk. zák., případně přestup tohoto žáka do jiné, pro něj vhodnější školy s možností speciálního vzdělávání (podle našich informací dokonce nedávno cca týden takovou školu navštěvoval, ovšem výuky se z protestu vůbec neúčastnil, strávil ji na chodbě...)? Jak intenzivně se pracuje s rodiči tohoto žáka ? I případný chybějící souhlas zákonných zástupců lze nahradit, v případě zcela jednoznačně vyznívající zprávy školního poradenského zařízení, i úředním (soudním) postupem v koordinaci s orgánem OSPOD. Osud našich dětí nám není lhostejný a věříme, že ani škole, která by měla poskytnout, kromě výuky samé, i bezpečný prostor pro vzdělávání. V Poděbradech dne 30. března 2025 David Jaroš, rodič a člen školské rady
Autor: David Jaroš | 6 podpisů
Více >Počínaje 1.9.2024 přechází nemalé množství vysokých škol v ČR na model, kdy se platnost průkazu ISIC dá prokázat pouze v aplikaci. Fyzická karta zůstává pouze pro potřeby školy. Toto řešení nám níže podepsaným přijde nešťastné. Jedním z důvodů je fakt, že i v dnešní době nemusí mít každý student chytrý telefon, primárně proto, že o tuto možnost nestojí. Dále slouží tento průkaz k dokládání statusu studenta i mimo školu, kde ne vždy je možnost telefon dobít a průkaz tak zobrazit. Tímto žádáme, aby byla opět možnost mít kartu ISIC fyzicky prodlouženou za užití termotisku či samolepky.
Autor: Tomáš Kysela | 2171 podpisů
Více >Církev jsme i my
Katolická církev v ČR prochází bolestným a těžkým obdobím. Nedokáže důstojně odpovídat na svědectví o sexuálních predátorech mezi svými kněžími. Mediální výstupy církve jsou pro širokou veřejnost nepochopitelné a církev dehonestují. Laici se bez odezvy dožadují podílu na rozhodování o životě církve. A na mnohé otázky o svém hospodaření nedává církev svým věřícím uspokojivé odpovědi.
S vědomím zodpovědnosti, kterou za církev i společnost pociťujeme, a s odkazem na myšlenky papeže Františka požadujeme:
Aby církevní vedení začalo citlivě a svědomitě řešit problémy sexuálního násilí uvnitř církve a jeho obětí.
Aby k tomu angažovalo všeobecně uznávané odborníky a organizace. Aby se církev začala podílet na nákladech, které nese psychoterapie a další postupy ošetřující traumata postižených.
Aby církevní vedení uznalo, že síla katolické církve je v rozličnosti, a vytvářelo prostředí vzájemné úcty, respektu a komunikace mezi různými proudy církevního života.
Aby vedení české církve - po vzoru církví zahraničních - vzalo vážně hlas laiků, využilo jejich potenciálu a vpustilo je do struktur, které reálně rozhodují o důležitých věcech. Se zvláštní naléhavostí toto požadujeme pro ženy.
Aby česká církev začala řešit podstatné problémy nalezením a ošetřením příčin, namísto neúspěšných pokusů zatírat symptomy a zastrašovat, či marginalizovat ty, kteří na problémy poukazují či dokonce přispívají k jejich skutečnému řešení.
Katolická církev v ČR, naše církev, je nyní na rozcestí. Jsme připraveni přispět modlitbami, myšlenkami a činy, aby nalezla správný směr své další cesty.
Více informací na www.procistoucirkev.cz/petice/
www.facebook.com/procistoucirkev/
22. listopadu 2019
Autor: Pro čistou církev z.s. a přátelé obětí | 265 podpisů
Více >Vyberte si svůj region