Litomyšl - úprava hřiště Vodní Valy 128 podpisů

Litomyšl - úprava hřiště Vodní Valy

Vážení zástupci města, zástupci nadace Proměny a autoři architektonického řešení, obracíme se na Vás s prosbou o zvážení úprav na dětském hřišti Vodní valy v Litomyšli. Jako rodiče chodíme na toto hřiště prakticky denně, nelze ovšem říci, že jsme návštěvníky spokojenými. Přesto nám vzhledem k absenci jiného vhodného hřiště v blízkém okolí nezbývá, než Valy navštěvovat.

 

Úvodem bychom rádi zdůraznili, že si vážíme práce, kterou na úpravách nábřeží odvedli autoři projektu Martin Rusina a Martin Frei, nápadů sochařů Dušana Záhoranského a Pavly Scerankové, a samozřejmě zdrojů poskytnutých nadací Karla Komárka Proměny. Přesto Vás musíme upozornit na několik nedostatků. Ty se týkají především (ne)bezpečnosti hřiště v případě menších – zhruba školkových a mladších děti. Z vlastní rodičovské zkušenosti samozřejmě víme, že odřená kolena a modřiny k dětskému věku patří. Nadto jsme si vědomi toho, že za bezpečnost (obzvlášť malých) dětí jsou vždy zodpovědní rodiče – proto s nimi čas na hřišti trávíme opravdu aktivně. Některé prvky na hřišti Vodní valy jdou ale karambolům (v horších případech i úrazům) spíše naproti, nepomáhá ani absence ohrazení směrem k silnici. Mnohdy je tak pro nás obtížné, například v momentě, kdy máme na hřišti dětí vícero, jim tuto bezpečnost zajistit.

 

Níže k jednotlivým nedostatkům:

 

Klouzačka: Obě přístupové trasy na klouzačku – dřevěný žebřík i kovové trubky – jsou pro malé děti velmi příkré. Nadto obě vedou na stejnou poměrně malou plochu, takže pokud lezou nahoru dvě děti zároveň, dochází ke kolizi. Další problém nastává v momentě, kdy si dítě na této malé ploše sedne – pak sedí centimetry od okraje a hrozí mu pád po zádech do trasy s trubkami. Protože je tato plocha navíc příliš vysoko, je pro rodiče obtížné dítě nahoře přidržet či mu jinak pomoci.

 

Pískoviště: Zde je podle nás nevhodně řešený okraj pískoviště – dřevěnými, ostrými a po dešti kluzkými hranami. Pro malé děti je tak poměrně obtížné se na/z pískoviště dostat a v případě uklouznutí i nebezpečné. Krom toho po tomto "hrazení" často přebíhají a skáčou starší děti, které při podklouznutí padají na děti v pískovišti nebo na samotné hrany.

 

Kolotoč: Tvar kolotoče je dle našeho názoru řešený nevhodně – cípy při otáčení naráží do točících (a kolem stojících) dětí. Ty vzhledem k jeho tvaru neumí dobře odhadnout, jak se ke kolotoči správně postavit.

 

Vstup na silnici: Protože hřiště není nijak ohrazené, děti (zabrané do hry) často vbíhají do ulice Vodní Valy. Zde vidíme problém hlavně v tom, že na ulici Vodní Valy není nijak výrazně opticky (nebo například obrubníkem) oddělený chodník od pruhu pro cyklisty a silnice a malé dítě tak nemá šanci rozlišit, kam až může zaběhnout. Chápeme, že klasické oplocení (tak jak tomu bylo u předešlého hřiště) by dobře nezapadlo do celkové koncepce prostoru. Řešením by ale mohla být i menší kamenná zídka, tak jak je tomu na kraji hřiště (směrem ke Komenského náměstí).

 

Vzhledem k výše uvedenému se nemůžeme ubránit dojmu, že na potřeby malých děti se zde příliš nemyslelo. Ostatně i z informační tabule je patrné, že pro děti dvou až tříleté byly původně navržené pouze dva herní prvky – pískoviště a lochneska. Až později přibylo sezení na pérech a trampolíny. Přesto Vás nyní žádáme o promyšlení dalších úprav tak, aby bylo hřiště pro malé děti ještě přívětivější a hlavně bezpečnější. Ostatně jsou to právě rodiny s nejmenšími dětmi, které mají nejvíc času toto hřiště navštěvovat – například i v dopoledních hodinách, kdy jsou starší děti ve školkách a školách.

 

Monika Veselíková & Tomáš Veselík

Autor: Tomáš Veselík | 128 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov 96 podpisů

Petice proti výstavbě větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov

Výstavba VE má být realizována téměř na hranici přírodní rezervace Toulovcovy maštale navzdory územnímu plánu z května 2021, kde je toto využití nepřípustné. Nenávratně tak ovlivní panenský ráz krajiny, který by měl být zachován i pro příští generace. Výstavba by nepochybně navždy negativně ovlivnila kvalitu života obyvatel i v  přilehlých obcích. V budoucnu by se díky tomuto kroku usnadnila výstavba dalších VE. Nebyl zdůvodněn výběr konkrétního investora, adekvátnost a vymahatelnost slibovaných plnění.

 

My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov. Případná výstavba v tomto území by výrazně a prakticky na generace poškodila místní krajinu, přírodu, přilehlou chráněnou přírodní rezervaci a v neposlední řadě životní podmínky zejména místních obyvatel a majitelů nemovitostí. 

Žádáme tímto o okamžité upuštění od realizace tohoto záměru výstavby VE na území obcí Jarošov a Chotěnov.

 

Podepište petici proti záměru výstavby větrných elektráren v blízkosti Toulovcovy rozhledny – dostupná na veřejných místech v okolí.

 

Sledujte nás na Facebooku – Krajina a příroda pro budoucnost našich dětí z. s.

 

Kontaktujte nás na e-mail: spolekjarosov@seznam.cz

 

Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.

Autor: Pavel Žůrek | 96 podpisů

Více >
Vyhrazené parkování v ulici Kpt. Bartoše, Pardubice 1 podpis

Vyhrazené parkování v ulici Kpt. Bartoše, Pardubice

My, obyvatelé  a podnikatelé části Polabin IV., žádáme zřízení rezidentního parkování a zpoplatněného parkování pro parkující na záchytném parkovišti v ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích.

Důvodem je, že na "centrálním" parkovišti na ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích a přilehlých okolních parkovištích je velmi obtížné, ne-li zcela nemožné parkování. Celou situaci způsobila současná regulace cen parkování ve středu města, která vyhnala všechna auta na periferii. Současně se na kritické situaci podílelo zrušení "nelegálních" parkovacích míst v areálu bývalého lihovaru Hobé. Z tohoto místa den ze dne zmizelo na 300 parkovacích míst. A v neposlední řadě je ve velmi krátkém časovém horizontu na spadnutí zpoplatnění parkoviště u Alberta, což bude mít za následek odsun dalších minimálně 300 aut denně do ulic a parkovišť přiléhajících co nejblíže k nádraží, tudíž také záchytné parkoviště na ulici Kpt. Bartoše, které je zdarma a přímo u městské dopravy.

Jak je možné, aby jeden z největších dopravních uzlů v ČR neměl vlastní pakoviště?! Jak je možné, že cestující vlakem nemají možnost zaparkovat? Bylo zřízení záchytného parkoviště v Masarykových kasárnách dotaženo k jeho plné funkčnosti, např. zřízením kyvadlové bezplatné dopravy na nádraží? Nebylo. Bylo pouze potvrzením necitlivého přístupu k danému problému. Protože, když můžu zadarmo zaparkovat 5 minut od nádraží, proč bych parkoval na druhém konci města a bůhví jak se dopravoval. Ale to je již na jiné téma.
Občané, využívající parkoviště na ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích

Autor: Richard Kuška | 1 podpis

Více >
Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35) 149 podpisů chybí 451

Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35)

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

My, níže podepsaní,

nesouhlasíme se záměrem na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 mezi obcemi Dětřichov a Maletín, která je popsána níže v odstavci, a žádáme příslušné orgány, aby bylo od realizace předmětné stavby ustoupeno a záměry na budování dalších objektů mezi obcemi Dětřichov a Maletín zrušeny. Stavba se dotýká obyvatel Starého Města, Bíle Studně, Radišova, Třebářova, Dětřichova u Moravské Třebové,  Petrušova a Moravské Třebové.

 

Předmětem petice je záměr na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 úseku Opatovice – Staré Město, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Záměr spočívá v těchto základních rysech:

a) Zábor 112 tisíc m2 zemědělské půdy nejvyšší kvality (I. třída ochrany zemědělského půdního fondu) v blízkosti Starého Města.

b) Výstavba velké odpočívky po obou stranách dálnice D35 s celkovou kapacitou 348 míst, kde většina parkovacích míst (200) je určena pro nákladní vozidla.

 

Nesouhlasíme se záměrem výstavby odpočívky z následujících důvodů:

a) Negativní dopad na kvalitu života v obci a přilehlých vesnicích.
b) Předložená studie posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) zlehčuje vlivy na životní prostředí, na faunu, která v této lokalitě žije a neuvádí aktuální informace.
c) Zábor velké plochy pozemků v I. třídě ochrany, které jsou pro svou vysokou kvalitu využívány zemědělsky.
d) Snížení množství vody v krajině z důvodu velké vyasfaltované plochy odpočívky, která nedovolí vsakování vody.
e) Zvýšení hlukové zátěže způsobené odpočívkou.
f) Zvýšení světelného smogu způsobené odpočívkou.
g) Zánik ploch pro výsadbu zeleně podél D35.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Josef Gečnuk, nar. 9. 6. 1992, Moravská Třebová, Tovární 20, 57101

Bc. Ladislav Krejzek, Staré Město 303, 569 32

Dis. Sandra Sedláková, Staré Město 239, 569 32

 

Petiční výbor zastupuje Ing. Josef Gečnuk, Moravská Třebová, Tovární 20

Autor: Josef Gečnuk | 149 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Pardubický x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj