My níže podepsaní členové akademické obce Masarykovy univerzity si dovolujeme touto peticí zdvořile požádat o zachování původního (tradičního) loga Masarykovy univerzity. Jsme na naše logo hrdí a domníváme se, že naše Alma Mater je s ním neodlučně spjata.
Současně prosíme, aby byly prostředky vyhrazené pro změnu loga na mnoha univerzitních budovách, reklamních předmětech, banerech, dopisních papírech, prezentacích, apod. investovány do zkvalitnění výuky a výzkumu na naší univerzitě.
Autor: Jiri Damborsky | 2912 podpisů
Více >
My, níže podepsaní občané ČR vyzýváme předsedu a členy Vlády ČR, členy Parlamentu ČR, hejtmana a zastupitele Jihomoravského kraje, aby se plnou vahou svých kompetencí zasadili o co nejintenzivnější a co nejrychlejší přípravu a realizaci dálnice D43 (Brno – Moravská Třebová).
Tato komunikace a její potřebnost je v úvahách Ministerstva dopravy ČR již více jak 15 let a její realizace se stále a neúnosně prodlužuje. Stávající silnice I/43 (Brno – Svitavy) je již dlouhou dobu kapacitně přetížená a tím i dopravně nebezpečná. Na komunikaci I/43 stále častěji umírají lidé při dopravních nehodách.
Pokud je pro veřejnoprávní schválení dálnice D43 a celkový rozvoj Jihomoravského kraje, jako jeden z podstatných a nezbytných dokumentů, zapotřebí schválení Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, žádáme zastupitele Jihomoravského kraje o jejich schválení v co nejkratším termínu. Jihomoravský kraj je posledním krajem v ČR, který, přes snahu minulých Zastupitelstev Jihomoravského kraje, nemá Zásady územního rozvoje schváleny a nemůže se řádně rozvíjet. Zároveň odsuzujeme účelové, neopodstatněné, popř. nepravdivé snahy v nejrůznějších podobách od kohokoliv, kdo aktivně a vědomě usiluje o další komplikace, neschválení nebo zrušení uvedených Zásad.
Petiční výbor ve složení:
1. Ing. Jaromíra Vítková, 680 01, Boskovice, Dukelská 32a
2. Ing. Tomáš Kožoušek, 679 37, Borotín u Boskovic 90
3. Tomáš Janda, 530 02, Pardubice, Anenská 1296
Autor: Jaromíra Vítková | 1847 podpisů
Více >PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
Autor: Michal Vonderka | 1384 podpisů
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice vyjadřujeme nesouhlas s připravovanou změnou územního plánu B3/15-CM.
Tato aktuální změna podle našeho názoru nerespektuje stav a kondici lokality, ve které se nachází historická budova tzv. Briessovy Sladovny. Tedy část bývalé sladovny, přes kterou by, dle nového územního plánu, měla vést v budoucnu silniční komunikace. Areál na adrese Gargulákova 34 byl v posledních letech zásadně rekonstruován a uveden do funkčního stavu, kdy zde aktuálně sídlí firmy i stálí obyvatelé.
Dle našeho názoru má rekonstruovaná část sladovny navíc historickou hodnotu (založeno v roce 1900) a není proto namístě její nahrazení silniční komunikací. Očekáváme proto přehodnocení změny územního plánu a zachování opravené části Briessovy Sladovny.
Autor: Martin Peřina | 677 podpisů
Více >My, níže podepsaní,
touto peticí vyjadřujeme náš zájem o možnost požádat o hnědé popelnice na bioologicky rozložitelný odpad.
Vzhledem k tomu, že většina obyvatel Brna nemá zahradu vhodnou k založení vlastního kompostu, či dokonce žádnou zahradu, myslíme si, že hnědé popelnice jsou pro mnoho lidí ideální řešení. Konkrétně pouze 21% obyvatel Brna bydlí ve venkovských, či vilových zástavbách, kde mají zahradu. Zbylých 79% obyvatel Brna bydlí na sídlištích, či v blokových zástavbách. (zdroj: sčítání lidu 2011)
Obracíme se na Vás, paní Mgr. Jasno Flamiková, jako na místostarostku Brna střed - městské části, jež má nejvyšší počet obyvatel. Navíc v centru města mají lidé jen málokdy místo, kde by mohli umístit vlastní kompost. Usnadnění třídění bioodpadu, by jistě znamenalo snížení celkového objemu směsného odpadu.
Chceme vyjádřit náš zájem o hnědé popelnice. Děkujeme za dosavadní práci na řešení tohoto problému a doufáme, že zvážíte další možný postup.
S pozdravem a přáním hezkého dne, Josefína Susová - Lidická 3, Brno a další obyvatelé města Brna.
Autor: Josefína Susová | 660 podpisů
Více >V katastru města Bučovice žije 6500 obyvatel. Tím že projekt výstavby prodejny v Bučovicích nedostal zelenou a stal se "zadupaným projektem". Tím utrpí každý z obyvatel naší lokality. Svým podpisem dáváme najevo přání přehodnotit toto rozhodnutí nevystavět prodejnu v naší lokalitě. Bučovice si LIDL zaslouží! Prosím Vás o šíření této petice a její všemožné sdílení.
Autor: Jakub Svoboda | 655 podpisů
Více >My, studenti VUT v Brně, se již několik let snažíme prosadit snížení cen strávného v Menzách VUT v Brně (KaM v Brně), přičemž KaM dělá pravý opak, jídla neustále zdražuje.
Dejme prosím touto peticí najevo, že ceny v KaM jsou nepřiměřeně vysoké vůči kvalitě jídel, velikosti porce a ostatním vysokoškolským menzám v Brně, a požadujeme, aby s tím vedení KaM začalo něco dělat.
Autor: Julius Varga | 351 podpisů
Více >Svými hlasy se obracíme na Jihomoravský kraj (Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno) a žádáme o urychlené dokončení rekonstrukce silnice II/372 v úseku Velké Opatovice – Chlum. Tato silnice je velmi důležitou komunikací pro obslužnost Velkých Opatovic i okolních měst a obcí, včetně obcí z Pardubického kraje. Provoz na této silnici je důležitý nejen pro dopravní obslužnost, ale i pro složky integrovaného záchranného systému. Je naprosto nezbytné, aby rekonstrukcí získala komunikace takové parametry, které pro její účastníky zajistí bezpečnost a plynulost provozu. Její současný stav je pro bezpečnost a plynulost provozu neudržitelný. Bereme na vědomí nutnost vykácení jedné strany aleje vzrostlých lip v k. ú. Svárov z důvodu dodržení technických parametrů rekonstruované silnice. Nicméně jedná se o lípy, které jsou v současné době vrostlé přímo do tělesa stávající silnice, jejichž zdravotní stav není příliš dobrý a které navíc budou nahrazeny náhradní výsadbou. Tato náhradní výsadba zabezpečí obnovu lipové aleje tak, aby v budoucnu byla alej opět jako funkční celek.
Autor: Libor Jendřejas | 319 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme, aby Zastupitelstvo města Břeclav zachovalo registrované sociální služby pro neslyšící ve svém regionu a poskytlo službách garanci finanční spoluúčasti.
Prostřednictvím této petice usilujeme o pomoc a zkvalitnění života sluchově postižených osob při začleňování do společnosti.
Autor: Martin Čapka | 286 podpisů
Více >Vyberte si svůj region