NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE 1038 podpisů chybí 3962

NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE

Vážení zastupitelé hlavního města Prahy,

tímto se na Vás obracíme s výzvou, abyste respektovali rozhodnutí Městské části Prahy 15, žadatele o změnu územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy pod č. Z2896/00 v k. ú. Hostivař, která si již nepřeje dále pokračovat v pořizování této změny a chce ji ukončit.

 

Věříme, že v rámci koncepce rozvoje území, v širším kontextu ochrany přírody, veřejného zdraví a kvality života obyvatel, napříč městskými částmi, vezmete v potaz zejména tyto důvody pro zachování stávajícího funkčního využití ploch sportu /SP/ a zvláštní komplexy – ostatní /ZVO/:

1) celoměstsky významná změna a též lokalita, nikoliv brownfield plocha žádající si revitalizaci, nýbrž plnohodnotná kvalitní plocha, která není svou funkcí ani dle současně platného ani dle nově pořizovaného územního plánu určena k obytné zástavbě

2) území zasahuje do ochranného pásma přírodní památky Meandry Botiče, nachází se na rozhraní přírodního parku Hostivař – Záběhlice a hraničí se záplavovým územím

3) výstavbou by nenávratně utrpěl volný bio-koridor podél toku Botiče

4) případná obytná zástavba a provoz s ní spojený by přetnuly zavedenou pěší kolonádu a bezpečné napojení na budovanou cyklostezku Kozinova – Meandry Botiče, došlo by k přerušení pěší a cyklistické prostupnosti území, které je centrálně položené uprostřed Hostivaře

5) hygienická stanice hl. m. Prahy tuto změnu nedoporučuje a za vhodnější považuje stávající využití, jako plocha určená k jinému využití než obytnému nemá území vyřešenou odpovídající infrastrukturu, vč. té dopravní, neberou se v potaz stávající zdroje hluku

6) paralelně s pořizovanou změnou se pořizuje nový územní plán hlavního města Prahy, jehož zpracovatelem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR, který navrhovanou změnu akceptuje s podmínkou, že bude vyloučena zastavitelnost jižní části /SP/, která se nachází v ochranné zóně zvláště chráněného území, v Metropolitním plánu pro území navrhuje rekreační využití

7) na území městské části Prahy 15 v současnosti probíhá nebo se plánuje výstavba bytů na všech plochách svým funkčním využitím určených k obytné zástavbě, stav v tomto se změnil a nabral neřízených rozměrů oproti roku 2013, kdy byl podnět na změnu územního plánu podáván

8) pro narůstající obyvatelstvo chybí sportovní, rekreační a sociální zázemí.

 

Proč nadále trvat na pořizování změny funkčního využití plochy na čistě obytné /OB/ a všeobecně smíšené /SV/, když si ji nepřeje samospráva příslušné městské části Prahy 15, místní obyvatelé a vlastníci bytových jednotek z přilehlé lokality, zpracovatel územního plánu Prahy IPR či Hygienická stanice HMP?

 

My, podepsaní občané Městských částí Prahy 15 a Prahy 10, nesouhlasíme s pokračováním pořizování této změny územního plánu, přejeme si zachovat stávající funkční využití území a tímto vás žádáme, abyste revokovali svoje usnesení č. 25/30 ohledně schválení návrhu zadání změny č. Z2896/00 ze dne 30. 3. 2017, též vzhledem k nesouhlasu dalších zainteresovaných subjektů, dále nezatěžovali dotčené orgány se zpracováním i projednáním návrhu změny a pořizování změny ukončili.

 

Děkujeme, že z výše uvedeného nepodlehnete tlaku na bytovou výstavbu ze strany developera, podpoříte a tím ochráníte zájmy občanů hlavního města Prahy.

 

Autor: Lenka Holubcová | 1038 podpisů

Více >
Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2781 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Autor: Štěpán Hálek | 2781 podpisů

Více >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 627 podpisů

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

Autor: Jana Pálková | 627 podpisů

Více >
PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ 1234 podpisů chybí 266

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ

Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště 

- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět

My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici 23, Praha 2 a to z těchto důvodů:

 

TRADICE A GENIUS LOCI

Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.

 

OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST

Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad. 
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.

 

PÉČE O DĚTI

Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s  licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3. 

Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.

 

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.

 

KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU

Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.

 

ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2

Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.

 

Za organizátory petice:

 

doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.

psycholog

 

Ing. Ondřej Krutský

programátor

 

Ing. Pavel Nejedlý

projektant

Autor: Marek Preiss | 1234 podpisů

Více >
PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ 1234 podpisů chybí 266

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ

Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště 

- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět

My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici 23, Praha 2 a to z těchto důvodů:

 

TRADICE A GENIUS LOCI

Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.

 

OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST

Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad. 
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.

 

PÉČE O DĚTI

Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s  licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3. 

Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.

 

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.

 

KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU

Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.

 

ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2

Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.

 

Za organizátory petice:

 

doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.

psycholog

 

Ing. Ondřej Krutský

programátor

 

Ing. Pavel Nejedlý

projektant

Autor: Marek Preiss | 1234 podpisů

Více >
Nechceme amfiteátr ve volnočasovém areálu Rolava 223 podpisů chybí 1277

Nechceme amfiteátr ve volnočasovém areálu Rolava

My níže podepsaní, obyvatelé a návštěvníci města Karlovy Vary tímto nesouhlasíme se stavbou amfiteátru ve volnočasovém areálu Rolava!

Areál Rolava je v těsné blízkosti Staré Role a sídliště Čankovská, jejichž obyvatelé by byli vystaveni hluku ze strany tohoto amfiteátru při konajících se koncertech a akcích, navíc projekt nemá dostatečně vyřešenou hlukovou bariéru, která by šíření tohoto hluku bránila. I v současné době, především o víkendech (v letní sezoně) je situace neúnosná kvůli hluku z akcí.

Areál nedisponuje dostatečnou parkovací kapacitou, kterou by pokryl návštěvníky těchto akcí, což by znamenalo zahlcení parkovacích míst určených pro obyvatele Čankovské.

Myslíme si, že ve chvíli, kdy město Karlovy Vary disponuje už jedním amfiteátrem - Letním kinem, ve kterém se mohou tyto akce bez problému konat a které parkovací kapacitou disponuje, není nutné ani moudré stavět další. Prostředky, které město plánuje do stavby nového amfiteátru dát, by měly být využity na opravu Letního kina.

 

Za petiční výbor:

Mgr. et Bc. Ondřej Bednář, Nádražní stezka 2, 360 04 Karlovy Vary   email: ondrej.bed@email.cz

Hana Toufarová, Nábřeží Jana Palacha 22, 360 01 Karlovy Vary   email: haninka.toufarova@seznam.cz

Jan Urban, U Koupaliště 839/2, 360 05 Karlovy Vary  email: jurban@vodakva.cz

Vyplněné a podepsané petiční archy lze zasílat na adresu p. Ondřeje Bednáře. Případně se ozvěte na tel. 606 812 941 a my si archy vyzvedneme.

 

Autor: Daniela Bílá Bílá | 223 podpisů

Více >
Petice proti retail parku v Žamberku Pod Černým lesem 444 podpisů

Petice proti retail parku v Žamberku Pod Černým lesem

 
Petice proti změně územního plánu č. 4, měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku 
 

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním  

 

 

V Žamberku dne 17. května 2021

 

Ing. Bc. Oldřich Jedlička, starosta města Žamberka a členové a členky Zastupitelstva města Žamberka
Masarykovo náměstí 166
564 01 Žamberk

Vážený pane starosto, vážené zastupitelky, vážení zastupitelé,

stojíte před rozhodnutím o schválení změny územního plánu č. 4. Tato změna by byla zásadním krokem k umožnění realizace retail parku, tedy nákupní zóny v lokalitě Pod Černým lesem. Tato změna a následná realizace záměru může ovlivnit Žamberk a jeho fungování na dlouhá léta dopředu. Na dobu, která násobně přesahuje vaše volební období, představuje výrazné období v lidském životě a ovlivní řadu osudů. Plně si uvědomujeme vaši těžkou pozici a celou řadu vlivů a zájmů, které musíte jako řádně zvolení zástupci a zástupkyně občanů města Žamberka pečlivě a zodpovědně vážit. Dovolte nám přesto, abychom se i my vyjádřili a vyslovili svůj

                                             nesouhlas

se změnou územního plánu č. 4 měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku. 

Vyzýváme vás k neschválení výše uvedené změny,

případných dalších souvisejících změn i dalších kroků umožňujících nebo zakládajících jakoukoliv možnost takový záměr
v dané lokalitě realizovat.

 

Záměr v této lokalitě považujeme z níže uvedených důvodů za nevhodný a neslučitelný s udržitelným rozvojem města.

1. Změna využití území není v této lokalitě vhodná

Umístění retail parku je zcela v rozporu s dosavadním využitím území jako oblíbeného sportovně-rekreačního areálu nadregionálního významu a významně zkomplikuje také jeho další rozvoj v obtížně nahraditelné rovinaté lokalitě vhodné právě k rozvoji sportovišť. Kvalita ubytování v přilehlém autokempu i využití sportovních ploch budou výrazně poškozeny zvýšením negativních vlivů dopravy a provozu prodejen (viz níže). Rekreanti v blízkém hojně vyhledávaném autokempu budou rušeni také nočním zásobováním retail parku (hluk, znečištění ovzduší apod.).

Vnímáme žamberskou realitu a rozumíme tomu, že si vedení města od umožnění vzniku retail parku pravděpodobně slibuje benefity v souvislosti s plánovanou výstavbou zimního stadionu (usnadnění realizace sjezdu ze silnice ke stadionu, vybudování parkoviště apod.). Fandíme sportu a zvláště tomu žamberskému. Nemůžeme se však ubránit otázkám, které v nás tento postup vyvolává: Nakolik smysluplně a strategicky je plán na výstavbu zimního stadionu ve skutečnosti připraven? Nakolik město spoléhá na ničím nepodloženou pomoc investora nesouvisejícího záměru? Zaráží nás, že by město plánovalo stadion bez finančního zajištění návazné infrastruktury (parkoviště, sjezd) a pokoušelo se ji následně vyměnit za povolení jiného záměru. Navíc dosud stále není rozhodnuto o dotaci na zimní stadion, nelze tedy v návaznosti na něj ani cokoli plánovat. Či dokonce spoléhat na nejistý výsledek dotačního řízení nezávislé instituce a riskovat tak absurdní stav, kdy město bude mít sjezd k plánovaném stadionu, ale nikoli stadion samotný.

Jakákoli změna využití území od sportu a rekreace směrem k využití komerčnímu může navíc zakládat do budoucna precedens pro potenciální obdobné záměry na sousedních pozemcích směrem k Líšnici. Areál Pod Černým lesem si město vyhradilo pro sport a rekreaci a úspěšně ho v tomto směru rozvíjí. Mělo by si jej tedy chránit a uchovat pomocí územního plánu i sousední plochy s takovým přípustným využitím, které nebude s funkcí areálu v přímém konfliktu. 

Navrhovaná změna postrádá z hlediska udržitelného využití území, ale i z hlediska vlastních plánů města jakýkoli smysl. O změnu územního plánu žádá (z ekonomického pohledu zcela logicky) současný majitel pozemku a developer ho jako potenciální budoucí majitel zastupuje v jednání s městem. Nicméně město se při plánování využití jednotlivých ploch svého území nemůže a nesmí řídit pouze zájmy současných či budoucích majitelů pozemků. Musí vystupovat jako suverénní správce území a usilovat o jeho udržitelný rozvoj bez ohledu na partikulární zájmy majitelů pozemků. Vztahy se svými obyvateli a majiteli strategicky významných pozemků musí město dlouhodobě proaktivně rozvíjet, nikoli pouze pasivně předcházet jejich zhoršení ústupky jejich soukromým zájmům. Své záměry musí město plánovat koncepčně, s rozvahou a ve vazbě na okolní území. Nikoli nahodile a spoléhat při tom na to, co mu bez jakékoli záruky slíbí investor, který má s vedlejším pozemkem svůj naprosto odlišný záměr, i když to může vypadat na první pohled pro město ekonomicky výhodně. 

Jakkoli může být aktuální situace vzhledem k odlišným zájmům současných majitelů pozemků (vč. města) komplikovaná, nelze ji vnímat pouze ve světle současného stavu. Situace se může v budoucnu radikálně změnit spolu s vlastnictvím pozemků a záměry jejich majitelů. Nelze tedy přihlížet pouze k aktuálním zájmům majitelů, ať už budoucích či současných. Je třeba vnímat území z komplexnější perspektivy jeho potenciálu pro budoucí rozvoj města a prospěchu jeho obyvatel.

Město si prostřednictvím územního plánu a dalších nástrojů má určovat pravidla hry, nikoli si je nechávat diktovat někým, kdo usiluje na jeho území o uskutečnění vlastních záměrů.

2. Výrazně naroste dopravní zátěž 

Výstavbou retail parku dojde k navýšení dopravy na již tak dopravně vytíženém úseku silnice I/11. Ta má primárně sloužit zejména dálkové a meziměstské dopravě a tranzitu a nemá být zbytečně zatěžována dopravou vyvolanou nákupní zónou. Z dostupných dopravních studií vyplývá, že nevhodně umístěné nákupní zóny nadměrně zatěžují komunikace plánované jako dopravní spojení nadregionálního významu vytvářením lokálních dopravních cílů a způsobují tím výrazné dopravní komplikace. Vytvořením nového dopravního cíle takového rozsahu Pod Černým lesem dojde ke zvýšení dopravní zátěže a to vzhledem k potřebě zásobování prodejen i v nočních hodinách. Umístění na samotném okraji města zvýší také dopravní zátěž v ostatních částech města, což je např. na nadměrně zatíženém Masarykově náměstí i jinde už jen těžko představitelné. Doprava do retail parku a z něj také vyvolá zpomalení dopravy u sjezdu ze silnice a s ním spojené další navýšení hlukové a emisní zátěže. To vše navíc nesmyslně v lokalitě, kterou město vyčlenilo a úspěšně rozvíjí jako sportovně-rekreační oblast. Vzhledem k plánovanému trasování obchvatu Žamberka lze v této lokalitě do budoucna očekávat zklidnění dopravy. Tento záměr jde však vyvoláním další dopravy naopak proti tomuto výhledovému zlepšení situace. Nevratně tak znehodnotí pozitivní dopady obchvatu na tuto lokalitu i celé město. Dojde také k narušení pěší dopravy na cestě za stadionem, viz níže.

3. Záměr poškodí životní prostředí a krajinný ráz

Výše zmíněná doprava i další provoz retail parku negativně ovlivní životní prostředí v dané lokalitě bezprostředně sousedící se sportovně-rekreačním areálem hlukem, prachem a odpadky běžnými z okolí těchto prodejen. Dalšími negativními dopady budou zvýšení podílu zpevněných ploch a s ním související zhoršení mikroklimatických a odtokových poměrů, ztráta zemědělské půdy, ohrožení biotopů živočišných a rostlinných druhů v přírodním parku Orlice a potenciální narušení funkce prvků ÚSES (zejména blízkého nadregionálního biokoridoru), dopravou způsobený hluk a prach.

Retail park svou unifikovanou podobou výrazně naruší krajinný ráz tvořený okolními lesy, poli a parkem a trvale poškodí charakter této dlouhodobě úspěšně budované odpočinkové zóny města. Jeho vzhled také lokalitu pohledově znehodnotí rekreantům i cyklistům využívajícím blízkou cyklostezku. V neposlední řadě je také cesta za fotbalovým stadionem oblíbenou vycházkovou trasou místních vyznačenou i v oficiálních městských pláncích*. Kromě jejího pohledového znehodnocení a znečištění se také dále naruší plynulost pěší dopravy výrazným navýšením dopravy na silnici I/11.

*Viz Výletní okruh městem: http://www.zamberk.cz/index.php?ids=305

4. Chybí představa o rozvoji maloobchodu ve městě

Není zřejmé, že by město mělo jakkoli zmapovány potřeby dalších nákupních ploch jakéhokoli druhu. Chybí také strategie jejich rozvoje, nemluvě o vlivech takové strategie na urbanistický a socioekonomický rozvoj města.

Chápeme lidskou potřebu výhodně nakupovat. Vhodně rozmístěná pestrá nabídka obchodů je bezesporu jedním z předpokladů správně fungujícího města a kvality života jeho obyvatel. Cestu k takové nabídce by ale město mělo činit adekvátními kroky a s pevným přesvědčením, že zvolená cesta skutečně k tomuto cíli vede. Tyto kroky nesmí jít proti smysluplnému využití jednotlivých území města, nesmí poškozovat potenciál rozvoje města ani zájmy jeho obyvatel.

Město by mělo mít jasnou představu o potřebách dalších nákupních ploch a o tom, jak chce maloobchod rozvíjet s ohledem na místní podnikatele a život ve městě. Dokud takovou představu nemá, lze umisťování dalších velkoplošných prodejen vnímat jako nezodpovědný hazard s ekonomickým životem města, jeho podnikatelů i jejich zákazníků.

5. Spolupráce s veřejností není dostatečná

Město bezesporu splnilo všechny zákonné požadavky na pořízení změny územního plánu. Není pochyb o odbornosti všech zapojených orgánů městského úřadu ani o správnosti jejich postupů. Nepovažujeme ovšem za dostatečné, aby se záměr takového významu a rozsahu projednával s veřejností pouze v právně vyžadovaných rámcích a nezbytně nutném rozsahu. Vítáme poslední kroky města motivované snahou o vyšší informovanost občanů včetně jeho aktivní komunikace na sociálních sítích. Nemá-li však být vedení města a městský úřad pouhým schvalovacím strojem dodržujícím zákony, musí své obyvatele o významných záměrech ovlivňujících město a jeho chod na dlouhá období proaktivně informovat. A především je také aktivně zapojovat do rozhodování i nad rámec svých zákonných povinností. Rozhodování o tak významném záměru musí probíhat od začátku transparentně za účasti veřejnosti. To je ovšem možné pouze za předpokladu, že bude město veřejnost včas a srozumitelně informovat.

Projednávaná změna využití území je strategickou, dlouhodobou a především nevratnou změnou se spoustou negativních vedlejších efektů, které nejsou na první pohled zřejmé, přestože ovlivní budoucí směřování a rozvoj města na dlouhé roky dopředu. Dovolujeme si vás tedy požádat o důkladné zvážení všech našich argumentů. Děkujeme za váš čas věnovaný tomuto textu. Pevně věříme, že vaše rozhodování bude vedeno snahou o dlouhodobě udržitelný rozvoj města Žamberka a spokojený život jeho obyvatel.

 

S pozdravem a s důvěrou

Lukáš Lyer, Jan Hovádek, Zdeněk Bureš
za spolek Živý Žamberk

a níže podepsaní signatáři a signatářky petice



Aktuality k petici sledujte na naší facebookové stránce

Psát nám můžete na e-mail petice@zivyzamberk.cz

Autor: spolek Živý Žamberk | 444 podpisů

Více >
Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti 600 podpisů

Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

PETICE

podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.

(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)

ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.

Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).

STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):

Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.

Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.

Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.

CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)

My, níže podepsaní, žádáme následující:

·       Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů

·       Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.

·       Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.

·       Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.

·       Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.

·       Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.

·       Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)

·       Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.

·       Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.

·       Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.

KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:

Magistrát hl. města Prahy:

Rada hl. m. Prahy

Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území

Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje

RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí

Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP

Městská část Praha 9:

Ing. Jan Jarolím, starosta MČ

Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ

Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu

Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ

Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje

Bc. Jan Poupě, člen rady MČ

IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):

Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost

Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9

Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)

Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“

 

OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):

1. Vymezení oblasti – mapa

2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu

3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky

4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení

5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola

6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.

7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny

8. Co navrhujeme a požadujeme

9. Komu je petice adresována

 

Autor: Monika Domincová | 600 podpisů

Více >
Petice za zachování rodinného centra a žádost o jeho podporu ze strany vedení města Kopřivnice 184 podpisů

Petice za zachování rodinného centra a žádost o jeho podporu ze strany vedení města Kopřivnice

Od roku 2016 fungovalo v Kopřivnici na adrese Česká 684/31 Heidi rodinné centrum jako místo, kde byly všem obyvatelům Kopřivnice i přilehlých obcí poskytovány komplexní služby v oblasti rodiny a všeho, co s ní souvisí. Vyžití zde našli již naše nejmenší děti, dospívající, těhotné ženy a vlastně všechny generace. Dozvěděli jsme se, že počátkem roku 2021 Heidi rodinné centrum z rodinných důvodů a vzhledem k nepříznivé ekonomické situaci související s pandemií Covid19 svoji činnost ukončí.

 

Tato skutečnost nás velmi zaskočila a zarmoutila. Chtěli bychom tedy požádat vedení města o podporu skupiny nadšenců, kteří by rádi na činnost Heidi rodinného centra navázali a pokračovali v jeho smysluplných aktivitách. Domníváme se, že toto je nejen v zájmu nás – dětí, rodičů, prarodičů, cvičenců nebo jen příležitostných návštěvníků herny, ale také v zájmu města Kopřivnice a jeho vedení.

 

To zejména z těchto důvodů:

1, rodinné centrum nabízí řadu kurzů pro různé věkové skupiny, a tím podporuje fyzický a kognitivní vývoj a také emoční pohodu všech účastníků těchto aktivit (batolátek, starších dětí, těhotných žen, maminek na mateřské dovolené, dospělých žen i mužů, prarodičů,…)

2, hlídáček nabízí program pro děti od 18-ti měsíců, a tak mj. umožňuje snazší harmonizaci práci a rodiny dle individuálních požadavků konkrétních rodin. Oceňujeme, že díky této možnosti se můžeme my, maminky a tatínci nejmenších dětí, dříve zapojit do pracovního procesu a nemít přitom obavy o naše nejmenší

3, herna rodinného centra je využívána zejména jako místo pro setkávání a seznamování mladých rodin, vnímáme to jako skvělý prostor pro podporu komunitního i rodinného života občanů Kopřivnice

4, v období školních prázdnin jsou centrem organizovány dětské tábory, což oceňujeme jako pracující rodiče, kteří jsou vděční za to, že jejich děti stráví zajímavý čas se svými vrstevníky

5, v rodinném centru jsou pořádány vzdělávací akce (kurzy, semináře) i společenské události (Mikuláš, divadlo, dětský den), které nám umožňují trávit smysluplný čas s našimi rodinami, s rodinami spřátelenými a vytvářet také přátelství nová

6, v neposlední řadě velmi oceňujeme, že prostory centra, které jsou zařízeny a uzpůsobeny pro pobyt dětí, mohou být využívány také pro dětské oslavy a semináře pro rodiče za přítomnosti našich nejmenších.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s tvrzením, že činnost rodinného centra na území města je důležitá, a žádáme vedení našeho města, aby podpořilo jeho zachování (např. i stanovením přijatelné finanční částky za nájem pronajatých prostor) a i nadále umožnilo smysluplné trávení volného času všem generacím našich občanů.

 

Mgr. Hana Sokolová, K. Čapka 933/7, Kopřivnice 74221

Autor: Hana Sokolová | 184 podpisů

Více >
Petice za údržbu skimagistrály Klínovec - Horní Halže 524 podpisů

Petice za údržbu skimagistrály Klínovec - Horní Halže

Po několik zimních sezón byla strojově udržována skimagistrála v úseku mezi chatou Nástup pod Klínovcem a Horní Halží v Krušných horách. Skimagistrála v tomto úseku je rovněž vyznačena v zimní mapě na stránkách www.mapy.cz.

Tato část skimagistrály byla využívána širokou sportovní veřejností nejen z okolních obcí, ale i z městkých aglomerací Klášterce nad Ohří, Kadaně, Chomutova a Žatce.

Provoz této skimagistrály výraznou měrou přispíval ke kapacitnímu odlehčení Božímu Daru, kde je v exponovaných termínech problém zaparkovat a tamní běžecké trasy jsou pak značně přelidněné.

V nadcházející zimní sezóně se s údržbou skimagistrály ve výše uvedeném úseku bohužel nepočítá, což mi potvrdila paní starostka Loučné pod Klínovcem.

Domnívám se, že tento krok zákonitě povede k omezení možností pro běžecké lyžování v této části Krušných hor. 

Podpisy pod touto peticí potvrzují naléhavou žádost široké sportovní veřejnosti o opětovnou údržbu skimagistrály v úseku chata Nástup pod Klínovcem a Horní Halží. A to nejen v zimní sezóně 2020/2021, ale i v příštích letech!

 

MY, NÍŽE PODEPSANÍ, ŽÁDÁME O ÚDRŽBU BĚŽECKÉ SKIMAGISTRÁLY V ÚSEKU CHATA NÁSTUP POD KLÍNOVCEM - HORNÍ HALŽE  NEJEN V ZIMNÍ SEZÓNĚ 2020/2021, ALE I V PŘÍŠTÍCH LETECH.

 

Autor: Václav Žatecký | 524 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku