Rovnoprávnost zrzavých lidí 10 podpisů chybí 9990

Rovnoprávnost zrzavých lidí

Jménem všech zrzavých lidí touto peticí vyzývám všechny obyvatele České republiky k zastavení veškeré diskriminace vůči zrzavým spoluobčanům.

Určitě se každý s nějakým zrzavým spoluobčanem potkal. Jsou všude kolem nás. Jsou součástí společnosti, i když neprávem diskriminovaní a utlačovaní!

 

Snad každé zrzavé dítě se setkalo s šikanou a to jen kvůli vyšší koncentrací světlého pigmentu feomelaninu. Od spolužáků musí psolouchat "vtípky" typu "zrzi zrzi, co tě mrzí" nebo "zrzku, dej mi zmrzku". Když se zrzavé děti dožijí dospělosti, tak tím jejich strasti nekončí, ba naopak. 

 

Každý zrzek se dozajista také setkal s opovrhnutím. Jste v práci a potřebujete pomoc. Řeknete tedy kolegovi, ať vám pomůže, ale jediné čeho se vám dostane, je úšklebek a poznámka, že zrzkům nepomáhá! 

Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Dnešní zrzky se potýkají s říkankou "čím zrzavější střecha, tím vlhčí sklep". Ne všichni si totiž uvědomují, že i zrzaví lidé mají city.

Ve společnosti panují vážné předsudky, například že zrzaví lidé nemají duši. Tento předsudek hojně podporuje i neblaze proslulý seriál Městečko South Park, ve kterém opakovaně vyzývají k násilí vůči zrzkům. Představte si, že místo zrzků by to byli černí lidé, najednou vám to vadí, že?!

Sdílel jsem fotku z dovolené, kde jsem měl zelené tričko. Obratem se mi foto vrátilo s velký nápisem "LEPRIKÓN". To mě tak zasáhlo, že jsem musel odstranit z šatníku vše zelené. 
 

Česká republika má 200 poslanců a 81 senátorů. Možná se ptáte, kolik z nich je zrzavých. Odpověď je 0! Další jasný důkaz diskriminace a utlačování.

Všichni určitě znají Winstona Churchilla z černobílých fotografiích. Ale to jen kvůli Britské cenzuře. Žádný fotograf nesměl Churchilla vyfotit barevným aparátem. Ptáte se proč? Protože by lidé zjistili, že je zrzavý!!

Vincent van Gogh. Nizozemský malíř, jehož není potřeba představovat. Za svůj život prodal pouze jedno dílo a nedočkal se výraznějšího uznání. Byl zničen životem a neúspěchem. Spáchal tedy sebevraždu. Až 11 let po jeho smrti se konala výstava s jeho uměním. Dokud byl živ, nikdo se o něj nezajímal, protože byl zrzavý. Po 11 letech lidé zapomněli na jeho zrzavé kadeře a začali oceňovat jeho kvalitu.

Je smutné, že i v dnešní době probíhá něco tak ohavného, jako je vyčleňování jisté skupiny lidí ze společnosti. Podpisem této petice pomůžete všem zrzavým!! 

Autor: Kryštof Zrzek Kudr | 10 podpisů

Více >
Petice pro zachování osobní vlakové dopravy Velké Opatovice – Boskovice linky S21 na trati 262 279 podpisů

Petice pro zachování osobní vlakové dopravy Velké Opatovice – Boskovice linky S21 na trati 262

Na základě přípravy dokumentu Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026 – aktualizace č. 2 má Jihomoravský kraj záměr zrušit od června 2023 vlakovou linku S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice z důvodů ekonomických a nízkého využití cestujícími. Náhrada má být zajištěna současnými autobusovými linkami.

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zrušením této vlakové linky S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice. Toto vlakové spojení má pro region Malé Hané vysoký význam. Byť není tato linka plně využívaná, našla si své cestující za prací, studiem či za zdravotní péčí. Podporuje i turistický ruch.  Velký význam bude mít i v případě zavedení tzv. Boskovické spojky a vznikne návaznost v Boskovicích na přímé osobní vlaky do Brna. Tím by došlo bezesporu k rychlejšímu a kvalitnějšímu spojení našeho regionu.

Železniční doprava patří z pohledu ochrany životního prostředí k těm nejšetrnějším a také patří k nejbezpečnějším způsobům dopravy. Vlak je z ekologického hlediska nejlepším možným dopravním motorizovaným prostředkem vůbec.

Celorepublikovým či celosvětovým tématem jsou právě otázky ekologické, které vlaková doprava splňuje. Měli bychom se snažit snižovat automobilovou dopravu a občanům nabídnout alternativu, která je v souladu s těmito principy. Přece nemůžeme podléhat jen a pouze ekonomické rentabilitě, která popírá všechny současné snahy o zlepšení či udržení životního prostředí.

 

Po Jihomoravském kraji požadujeme zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2021 na trati 262 – Velké Opatovice – Boskovice – Skalice nad Svitavou.

Autor: Svazek obcí Malá Haná | 279 podpisů

Více >
Petice proti odsvěření pozemků na Černovické terase 89 podpisů chybí 111

Petice proti odsvěření pozemků na Černovické terase

Na programu zastupitelstva MČ Brno-Černovice konaném 29. 6. 2021 stávající koalice Černovických patriotů, ČSSD, ODS, KDU-ČSL a Miroslava Jursy (nezařazený) schválila převedení pozemků na Černovické terase, které jsou v současnosti ve správě MČ Brno-Černovice, na statutární město Brno

 

Celkem se jedná o 111 pozemků o rozloze 236 000 m² v hodnotě stovek milionů korun, mezi něž patří staré dobývací prostory Pískovny Černovice, které jsou v současnosti hnízdištěm mnoha chráněných druhů ptáků, pole podél ulice Průmyslová, zahrádkářská kolonie Pahrbek nebo bažantnice nad ulicí Vinohradská. Na město Brno by měly být převedeny „za účelem směny či prodeje“. Které pozemky ale budou směněny či prodány, není známo. Černovice za odsvěřené pozemky nedostanou žádnou náhradu či kompenzaci a navíc přijdou o příjmy z pronájmů ve výši několika set tisíc korun ročně.

 

Plány na případnou výstavbu v této lokalitě poněkud zapomínají na to, že většinu území tvoří zatím nezrekultivovaná bývalá skládka, kde místy leží až 30 metrů navážky nejrůznějších odpadů včetně nebezpečného průmyslového odpadu a čistírenských kalů. Zahájení stavební činnosti na takovém místě s sebou ponese značné komplikace a rizika spojená mimo jiné s nebezpečím kontaminace podzemních vod. Poslední riziková analýza oblasti byla zpracována v roce 2008 a chybí její aktualizace.

 

Proces schválení materiálu týkajícího se odsvěření pozemků na ZMČ byl uspěchaný, provázelo jej mnoho podivností a chyb:

- plánované zastupitelstvo bylo zrušeno a nové bylo svoláno pouze s týdenním předstihem, dva dny před začátkem prázdnin

- materiál k odsvěření 236 000 m² pozemků čítal pouhé 4 listy formátu A4, zatímco například podklad k prodeji pozemku o rozloze 1 m² měl stran 8 (!)

- materiál nebyl řádně projednán v žádné z příslušných komisí (majetková, životního prostředí), což je jinak běžný postup

- mezi podklady chyběla podrobnější analýza finančních dopadů odsvěření na rozpočet městské části (přiložená tabulka byla nekompletní a neobsahovala některé příjmové položky v řádu statisíců korun ročně)

 

Situace na Černovické terase je komplikovaná. Mezi hlavní problémy tohoto území patří jeho roztříštěná majetková struktura, skutečnost, že se zde na jednom místě nacházejí nezrekultivované skládky, cenný ptačí biotop, stabilizované plochy zahrádek, se kterými počítá i nový územní plán a které pod MČ bezproblémově fungují, a v případě budoucí výstavby i hodnotné stavební pozemky. Tyto problémy je třeba řešit, ale ne takto narychlo, bez představy o budoucím využití území, bez patřičné přípravy a projednání s majiteli pozemků a nájemci.

 

Městská část Brno-Černovice by v případě odsvěření vybraných pozemků měla od města Brna obdržet náhradu v podobě finančního transferu především na revitalizaci parku Řehořova a svěření budovy Staré školy na ul. Charbulova 137, která je jedním z nejdůležitějších historických objektů v MČ (příjmy z jejího pronájmu by mohly zčásti pokrýt ztrátu v příjmech z odsvěřených pozemků a městská část by mohla samostatně rozhodovat o jejím budoucím využití).

 

Žádáme Zastupitelstvo města Brna, aby

a) nesouhlasilo s odsvěřením pozemků v navrhovaném rozsahu

b) rozsah odsvěření byl redukován na nezbytnou míru

c) z výčtu pozemků byly vyňaty pozemky stabilizovaných zahrádek I (pod zahrádkářskou osadou ZO ČZS Pahrbek)

 

Žádáme Zastupitelstvo města Brna, aby projednalo poskytnutí náhrady MČ Brno-Černovice za odsvěření vybraných pozemků v podobě finančního transferu na plánovanou revitalizaci parku Řehořova a svěření budovy Staré školy na ul. Charbulova 137 do správy MČ.

 

Žádáme Radu města Brna, aby co nejdříve zadala zpracování aktualizace rizikové analýzy oblasti černovické skládky pro zmapování současného stavu území.

Autor: Jitka Silárszká | 89 podpisů

Více >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 4 podpisy chybí 996

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 4 podpisy

Více >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 8 podpisů chybí 992

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 8 podpisů

Více >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 14 podpisů chybí 986

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 14 podpisů

Více >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 7 podpisů chybí 993

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Autor: Jiri Vanek | 7 podpisů

Více >
P E T I C E   „Z A   Z E L E Ň   P U R K Y Ň O V A“ 91 podpisů chybí 209

P E T I C E „Z A Z E L E Ň P U R K Y Ň O V A“

 

o zařazení do "Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen" lokality Purkyňova-Herčíkova-Vodova-Červinkova (společně s názvem “ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“) ve smyslu Obecně závazné vyhlášky statutárního města Brna č. 3/2012, kterou se mění obecně závazná vyhláška statutárního města Brna č. 15/2007, o ochraně zeleně v městě Brně.

My, níže podepsaní občané žádáme touto Peticí „ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“, aby Zastupitelstvo města Brna zařadilo do Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen parcely seznamu ploch v k. ú. Královo Pole, které tvoří významnou klidovou a oddychovou zónu pro obyvatele jako kompenzace nadměrného hluku, prašnosti a ruchu sportovních, kulturních a jiných aktivit v lokalitě Městská Hala Vodova a přiléhajících sportovišť.

 

Seznam ploch:

parc. č. 4706/3 o výměře 800 m2,

parc. č. 4699/15 o výměře 4744 m2,

parc. č. 4611/94 o výměře 1680 m2,

parc. č. 4611/95 o výměře 87 m2,

parc. č. 4705/2 o výměře 333 m2,

parc. č. 4704/1 o výměře 309 m2,

parc. č. 4703/2 o výměře 8 m2,

parc. č. 4702 o výměře 853 m2,

parc. č. 4699/23 o výměře 227 m2,

parc. č. 4699/1 o výměře 6329 m2,

parc. č. 4701/2 o výměře 188 m2,

parc. č. 4703/1 o výměře 2081 m2 ,

parc. č. 4611/93 o výměře 1200 m2,

parc. č. 4611/100 o výměře 3053 m2,

parc. č. 4611/92 o výměře 227 m2,

parc. č. 4705/1 o výměře 59 m2,

parc. č. 4706/1 o výměře 1066 m2,

parc. č. 4703/3 o výměře 1621 m2 ,

parc. č. 4700 o výměře 908 m2,

parc. č. 4706/4 o výměře 1229 m2,

parc. č. 4694 o výměře 126 m2, ZPF,

parc. č. 4701/1 o výměře 2385 m2,

vše v k. ú. Královo Pole.

 

Příklad zeleně na místě je v:

  https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/zelenPurkynova

 

 

 

Autor: Jiri Vanek | 91 podpisů

Více >
Zachraňme park Sadová 99 podpisů

Zachraňme park Sadová

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním určená Zastupitelstvu statutárního města Brna a Zastupitelstvu městské části Brno-Královo Pole.

 

Park Sadová – nový park pro Brno je jedním z vítězných projektů participativního rozpočtu města Brna v ročníku 2018. Projekt získal souhlasná stanoviska všech potřebných odborů a díky hlasům obyvatel Brna obsadil vítězné deváté místo z celkových 133 zúčastněných. I přesto všechno by měl nyní ustoupit další bytové zástavbě.

Město Brno nechalo vypracovat urbanistickou studii, která mimo jiné řeší budoucí využití pozemku č. 19, k.ú. Sadová. Místo navrhovaného parku a zeleně zde mají vzniknout nové pozemky pro účely výstavby zejména bytových domů a silnice spojující Sadovou a Lesnou vedoucí přes zelené údolí oddělující tyto dvě městské části. Park Sadová by se podle stanoviska města měl přesunout na pozemek č. 102/1, k.ú. Sadová. Tento pozemek je pro park zcela nevhodný – nevhodného tvaru, ale především sousedící s frekventovanou silnicí, která je v rozporu s hlavní myšlenkou projektu – místo pro klidný odpočinek a dětské hřiště. Všechny ostatní vhodné pozemky v této lokalitě již jsou nebo v blízké budoucnosti přejdou do rukou soukromých investorů.

Cílem této petice není blokovat další rozvoj Sadové – navrhovaný park Sadová zabírá pouze zlomek pozemku č. 19 a nevylučuje jeho další využití. Chceme však, aby se o dalším využití pozemku vedla veřejná diskuze a město nejednalo jednostranně bez přihlédnutí k potřebám a názorům lidí, kteří na Sadové skutečně žijí. 

Nepromarněme možná poslední příležitost pro vybudování parku a další občanské vybavenosti na Sadové a připojme svůj podpis pod tento petiční arch.

My, níže podepsaní, požadujeme, aby statutární město Brno:

1. Postavilo park Sadová na pozemku č. 19 k.ú. Sadová a jeho realizace proběhla v roce 2019 – v souladu s vítěznou podobou projektu v participativním rozpočtu Dáme na vás.
2. Vyvolalo veřejnou diskusi o dalším využití pozemku č. 19 k.ú. Sadová a přihlédlo k připomínkám místních obyvatel.

 

Děkujeme za podporu.

 

Za petiční výbor:

Petr Biedermann, Kumpoštova 9, 612 00 Brno

Michal Škerle, Gustava Broma 88, 612 00 Brno

 

Petiční výbor může zastupovat jakýkoli člen petičního výboru.

Autor: Petr Biedermann | 99 podpisů

Více >
Zachraňme Bohunickou louku 4 podpisy

Zachraňme Bohunickou louku

Nad fotbalovými hřišti TJ Tatran, pod ulicí Pod nemocnicí, byla v roce 2013 založena květinová louka. Bylo zde vyseto okolo 20 lučních bylin a upraven režim sečení. K pokosu dochází až po odkvetení většiny vysetých květin. Bohunická louka se stala domovem pro brouky a motýly uprostřed sídliště. Pro bohunické děti i dospělé je unikátním místem, kde lze v letních měsících zažít krásnou louku plnou barevného lučního kvítí.

V rámci tzv. participativního rozpočtu má být na Bohunické louce vybudováno tzv. parkourové a workoutové hřiště. Tím bude Bohunická louka zásadně narušena. Přitom jen kousek odtud je místo, kde může být parkourové a workoutové hřiště vybudováno, aniž by cokoli narušilo.

Vznik parkourového a workoutového hřiště podporujeme, ale myslíme si, že by byla velká škoda, pokud by kvůli němu měla být významně narušena unikátní Bohunická louka. Jsme přesvědčeni, že tento aspekt inicátorku nového hřiště nenapadnul a v žádném případě jí nepřisuzujeme jakékoli zlé úmysly. Jsme přesvědčeni, že úmysly iniciátorky projektu mohou být k její plné spokojenosti naplněny i v jiné lokalitě.

Bohunická louka je součástí unikátního kondičního areálu. Myslíme si, že parkourové a workoutové hřiště do takového areálu patří. Konec konců prvky pro kondiční cvičení již v tomto areálu jsou instalovány.

S politováním však sledujeme aktivní podporu vedení radnice pro umístění tohoto parkourového a workoutového hřiště právě na Bohunické louce. Vedení radnice mělo inciátorku projektu hned na počátku upozornit, že její nápad zásadně naruší Bohunickou louku a doporučit jí jiné umístění. Očekávali jsme to zejména od starosty Antonína Crhy, který byl v době, kdy byla Bohunická louka založena, místostarostou. Jak se ukázalo, marně.

S ohledem na výše uvedené požadujeme:
 1) zachování Bohunické louky v současném rozsahu.
 2) prověření jiného umístění parkourového a workoutového hřiště, a to například severně od schodiště ke staré hale TJ Tatran od ulice Okrouhlá.

 

Za Iniciativu za záchranu Bohunické louky Robert Kotzian, člen zastupitelstva

Autor: Robert Kotzian | 4 podpisy

Více >
Nesouhlas s výstavbou pobočky České Pošty na ulici Terezy Novákové 28 podpisů

Nesouhlas s výstavbou pobočky České Pošty na ulici Terezy Novákové

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Nesouhlas s výstavbou pobočky České Pošty na ulici Terezy Novákové

 

 

My, občané České republiky, zejména obyvatelé Brna - Řečkovic, nesouhlasíme s výstavbou pobočky České Pošty v proluce na ulici T. Novákové (pozemek parc. č. 49 k.ú. Řečkovice). 

 

 

Důvody nesouhlasu - Pobočka České Pošty je na tomto místě nevhodná kvůli:

 

Špatná dostupnost pro občany.

Navrhovaná poloha pošty není logická, bude izolovaná od ostatních služeb v přirozeném centru městské části, kterým je areál Vysočina. Občané tak budou muset při svých obslužných pochůzkách vážit cestu na více míst.

 

Nízký přínos pro občany.

Plánovaná pobočka pošty má mít stejný počet přepážek jako na stávající pobočce. Problémem stávající pošty na Kolaříkové je spíše neefektivnost její práce, než nedostatek prostoru.

 

Dopravní zátěž.

Bude nutné zřídit novou, velmi frekventovanou křižovatku, vybudovat nový odbočovací pruh, přechod pro chodce, dvě zastávky autobusu a velmi pravděpodobně i semafory. Parkování na ulici T.Novákové a v přilehlých ulicích už bude téměř nemožné.

 

Životní prostředí a kvalita prostředí (pohoda bydlení).

Veškerá dopravní obsluha pošty je nadzemní, což zatíží životní prostředí a zhorší kvalitu prostředí. Velikost zástavby a související počet parkovacích míst znemožňuje vybudování zeleně a oddychové zóny pro budoucí nájemníky a jejich děti. Významně poklesne životní komfort i ostatním obyvatelům lokality.

 

Vysoké náklady.

Investice do staveb souvisejících s dopravní obslužností jsou obrovské a zbytečné.

 

My, níže podepsaní tedy protestujeme proti umístění pobočky České Pošty na tomto místě.

Děkujeme.

 

Autor: Ondřej Růžička | 28 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Jihomoravský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj