Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská 521 podpisů

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

 

Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1


Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,


My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.

Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.


Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).


2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.


3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.


4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.


Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.


Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.

 

Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.

 

S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.


V Praze, dne 25. 6. 2024

Autor: Jitka Eybergerová | 521 podpisů

Více >
Petice pro hromadný podnět na KVS pro NEOHLÁŠENOU kontrolu psa Ricka u majitelky Adély Pulcové 383 podpisů chybí 117

Petice pro hromadný podnět na KVS pro NEOHLÁŠENOU kontrolu psa Ricka u majitelky Adély Pulcové

Níže svým podpisem se připojuji k této petici. Žádáme Krajskou veterinární správu o NEOHLÁŠENOU kontrolu a posouzení jeho stavu, zda-li má vše potřebné, je očkován, má veterinární péči, vodu a kvalitní stravu. Dále podotýkáme následující:

Obracíme se na vás s prosbou o pomoc skrze notoricky známou osobu, jménem Adéla Pulcová. Rádi bychom podali hromadné ohlášení a poprosili vás o pomoc. Žádáme o NEOHLÁŠENOU KONTROLU u ní doma na adrese: (adresu dodám při odesílání na KVS) a o kontrolu péče skrze jejího psa Ricka. Poprosím vás, abyste si řádně přečetli následující obsah a řešili u ní to, co uvedu, jelikož minulé kontroly KVS na to nedbaly:

Kvalita krmiva: Zkontrolujte prosím, jak kvalitní stravu pes dostává, jelikož v každém jejím „haulu“ na YouTube mu dává pokaždé něco jiného, nekrmí ho řádně jedním krmivem + doplňkové krmivo, pokud má pro něj nějaké granule, tak ty nejlevnější, bez jakékoliv výživové hodnoty. Krmí ho zbytky od oběda a večeře či piškotama. Pes potřebuje pravidelnou stravu a nyní hlavně dietní, jelikož má nadváhu. Proč má nadváhu? Protože nemá žádný pohyb.

Venčení: Ricko je často sám doma, Adéla Pulcová jezdí/chodí často ven sama, kdy se vymlouvá na to, že se pes bojí, je horko, zoma, nechtělo se mu apod. Když už ho venčí, tak jen na pár minut, ne déle než pět minut. Někdy ho nevenčí vůbec. A to proto, že sama přiznala, že mu kupuje podložky na zem, na které čurá a kaká. Toto mohou potvrdit svědci, kteří s ní žili v domácnosti (mohu vám napsat v případě zájmu kontakt na ně)

Pes má dlouhodobě problém s packama, které ona neřeší, tvrdí, že na péči o něj u veterináře nemá peníze, přesto si sobě denně nakupuje kraviny typu káva, hotová jídla, nákupy v obchodním centru apod. Naposledy nyní v červnu na TikToku "žebrala" peníze pro něj, brečela, že by s ním chtěla na veterinu, ale nemá peníze. Lidé jí poslali několik tisíc korun, aby následující den sdělila, že se na veterinu nemá jak dostat, autobusů se prý opět Ricko bojí a na taxi nemá. Načež se nezapomněla sledujících opět zeptat, jestli jí snad na to dají peníze. Takže peníze vybrané na veterinu pro Ricka si nechala a stejně s ním nikam nejela. 

Nedodržuje péči o jeho srst, což dlouhosrsté čivavy potřebují. Pes se jí evidentně bojí, Adéla přiznala, že ho mlátí. Má ho už hodně let a doteď neví, co je to péče o psa, není schopná si o tom nic zjistit  Víme, že jednou ročně s ním dojde na očkování, jelikož je povinné (aktuálně zřejmě není pes očkován, ani odčerven), vodu občas také má (často jí při streamech však doplňuje s tím, že zapomněla - podle mě jí nemá neustále proto, aby jí doma moc nečural)

Jednou za cca tři měsíce mu koupí nějakou malou konzervu, aby se neřeklo a tím se chlubí. Tvrdí, že má alergii na kuřecí a přitom natočila haul, jak mu koupila kuřecí maso v rosolu – netuší že drůběží znamená kuřecí, mimo jiné Ricko dostal kuřecí maso a kosti z vývaru od Adély známé.

Adéla je absolutně nekompetentní skrze starání se o živé tvory, už minimálně dvě zvířata utýrala a to skinny morče, které díky ní umrzlo a možná i pošlo hladem a žízní, zakrslého domácího králíčka vypustila v mrazu do lesa, kde také zemřel. Doteď nadostala žádný postih ani pokutu skrze králíka, pouze za morče za to, že dala jeho mrtvé tělíčko k popelnicím. Prosím vás velice o edukaci a oznámení jí o povinnosti o řádné péči, co pes potřebuje – kvalitní jídlo, péči u veterináře a pravidelné venčení na delší dobu. Vím, že jí ho pravděpodobně nemůžete odebrat, nejeví prokazatelné známky týrání, když má někdy vodu, asi granule, ale ten pes u ní není rozhodně spokojený. Jediná šance je, že vy jako kontrolní orgán jí nařídíte, či jí edukujete v tom, co dělá špatně a bude jí uloženo řídit se vašimi radami. Pokud je to možné, budu moc ráda za informaci, jak kontrola u ní dopadla. Sleduje to tisíce lidí a zajímají se o osud jejího psa Ricka. Pevně věřím, že dosáhneme alespoň výsledku a nápravy v tom, o co vás prosím výše. Následný občasný dohled ve formě neohlášených návštěv vítám. Pokud byste chtěli jako předchozí KVS podotknout, že nemáme věřit všemu, co je na internetu, tak k tomu dodávám, že Adéla sama řekla, že si nic nikdy nevymyslela a vše co vidíme je reálné. Věřte, že jí lidé sledují pravidelně a mohu potvrdit, ze stížností na její péči o Ricka, že nelžou a nic si nevymýšlejí, mám to podloženo důkazy. K tomuto kroku nás navedl sám pan ministr Jurečka, se kterým jsme také ve spojení. Důkazy ve formě videí také obdržel. Pokud byste chtěli dodat videodůkazy k tomu, co vám zde píši, prosím napište mi na email:

rfoxka@gmail.com  /veškeré zde uvedené tvrzení mohu doložit/

Děkujeme

 

Autor: Red Foxka | 383 podpisů

Více >
PETICE na podporu realizace rekonstrukce náměstí Smiřických v Kostelci nad Černými lesy 84 podpisů

PETICE na podporu realizace rekonstrukce náměstí Smiřických v Kostelci nad Černými lesy

My, níže podepsaní občané a uživatelé veřejného prostoru náměstí Smiřických a veřejného prostoru za budovou č.p. 15 v Kostelci nad Černými lesy žádáme, aby proběhla realizace projektu „Revitalizace a modernizace veřejného prostoru Kostelec nad Černými lesy“ v předkládané podobě, v jaké je aktuálně zpracován a podán na stavební úřad v Říčanech v rámci žádosti o vydání stavebního povolení podaného 2.2.2024.

Zejména žádáme:

- aby byl veřejný prostor před základní školou na náměstí Smiřických řešen zejména s ohledem na bezpečnost školních dětí, které zde prochází do školy,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou byla z důvodu bezpečnosti chodců a dětí zklidněna doprava a aby došlo k redukci parkoviště na parkovací stání K+R s provozem např. doby stání v době frekventovaného využití max. 3 min, jinak max. 20 minut,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou bylo vytvořeno alespoň 1 stání pro invalidy a imobilní občany,
- aby namísto současných kapacitně nevyhovujících zastávek byly vytvořeny dostatečně velké zálivy pro autobusové zastávky, aby podpořily plynulost silničního provozu v době, kdy je frekvence dopravy vysoká a čekající cestující veřejnou dopravou v bezpečí nebo při nepřízni počasí mohli využít autobusové zastávky,
- aby v prostoru před základní školou a na náměstí vznikly záhony s květinami a prostor byl osázen stromy,
- aby nebyl prostor před školou využíván jako místo pro dlouhodobé parkování aut a město zajistilo kontrolu platby parkovného městskými strážníky na denní bázi s frekvencí alespoň 3x denně,
- aby byla náhradou vytvořena parkovací místa za místa zrušená v prostoru před základní školou na náměstí Smiřických, popř. za budovou č.p. 15 pro delší parkování,
- aby v dolní částí náměstí za kostelem vzniklo dětské hřiště,
- aby na náměstí nebo v bližším okruhu vzniklo veřejné WC provozované 24h
- aby za budovou č.p.15 nově vzniklé veřejné prostranství obsahovalo skate park nebo obdobné místo pro aktivní trávení volného času mládeže.

 

Zdůvodnění: Projekt ideově vychází ze studie, která byla občanům a uživatelům veřejného prostranství představena v květnu r. 2023, veřejností byl záměr velmi dobře přijat. Dále byl projektový záměr a studie diskutována se zastupiteli města, kteří podobu schválili většinově dne 13.9.2023. Taktéž 13.9.2023 byli občani města vyzváni veřejně starostou města J. Černým na zastupitelstvu, aby případně připomínky zasílali průběžně na radu města. Dále proběhlo setkání se zástupci vedení z místní základní školy a dále zástupci rodičů, kteří se studií a návrhem projektu souhlasili ve všech bodech. Setkání se účastnili také zástupci podnikatelů, jejichž požadavky byly do projektu zapracovány. Následně byly tyto změny podrobeny schvalování kompetentních orgánů.

Z pohledu problematiky sucha, která je pro celou oblast Praha - Východ naprosto zásadní, je projekt moderně pojatý a jeho realizace vdechne nové využití nevyužívaného náměstí a veřejných prostranství města. V cílovém stavu bude povrch dotčené oblasti natolik propustný a srážková voda bude akumulována pro zálivku, že dojde k výraznému zlepšení mezoklimatických podmínek, zvýšení zasakování srážkových vod a efektivnějšímu nakládání s nimi. 

Také arboristické ošetření vzrostlých stromů, výsadba dalších nebo navrhovaná druhová skladba keřového patra veřejný prostor pomůže lépe přizpůsobit klimatickým změnám.

Současné umístění parkoviště před základní školou je neslučitelné s funkcí veřejného prostoru před školním zařízením, proto kvitujeme jeho eliminaci. Projekt tak myslí na nutnost vybudovat náhradní parkovací stání v dochozí vzdálenosti na náměstí pro krátkodobé parkování nebo pro dlouhodobé parkování za budovou č.p.15. Dále je třeba zajistit dostatečně velké zálivy pro autobusy pro dojíždějící děti do místní základní školy a další osoby za prací nebo do školy mimo Kostelec nad Černými lesy. Toto řešení je nutno realizovat především z hlediska bezpečnosti chodců a plynulosti silničního provozu a aby nebyly ohroženy volně se pohybující děti v prostoru před základní školou. Stejně jako doma auto neparkujeme v obytné části zahrady, i tady je nutno jej odklonit na odstavné parkoviště nebo využít místa K+R jen na nezbytně nutnou dobu nákupu (max. 20 minut) nebo naložení a vyložení dětí do/ze školy.

Vzhledem k výše uvedené skutečnosti žádáme o realizaci rekonstrukce náměstí a přilehlých veřejných prostor v plném rozsahu předkládaného projektu ve stavebním řízení veřejnou vyhláškou. Děkujeme za vaši pozornost a doufáme, že naše žádost bude brzy vyslyšena.

S úctou, všichni níže podepsáni.

Autor: Občané a uživatelé veřejného prostranství v Kostelci nad Černými lesy | 84 podpisů

Více >
Žádost o přehodnocení revolučních personálních změn v diecézi Ostravsko - Opavské 272 podpisů

Žádost o přehodnocení revolučních personálních změn v diecézi Ostravsko - Opavské

My, níže podepsaní farníci, tímto vyjadřujeme své znepokojení a žádáme o podrobné vysvětlení změn v personálním obsazení farnosti Ostrava - Zábřeh. Chápeme, že diecéze ostravsko – opavská má personální problémy, ale právě proto, s ohledem na synodální princip, je vhodné naslouchat farní rodině na společné cestě v Kristu.

 

Po 22 letech tvrdé práce pro naši farnost má dojít ke změně ve vedení farnosti, kterou duchovně a ekonomicky vede P. Vitězslav Řehulka. Generální vikář, Mons. Jan Czudek, navrhnul přesunu duchovního do farnosti Moravská Ostrava. Má dojít k přesunu dalších kněží v celé diecézi ostravsko - opavské. Přestože se jedná o radikální zásah, komunikace ohledně těchto změn je ze strany vedení diecéze zcela nedostatečná, bez elementárního respektu k farním společenstvím, což v nás vyvolává mnoho otázek o manažerské kompetentnosti generálního vikáře.

 

Církevní autority mají právo rozhodovat o personálních změnách, avšak rozhodnutí má být založeno na objektivních faktech a diskusi. Máme obavy z dopadu těchto změn na doposud vytvořené unikátní dílo v podobě vybudovaného kostela svatého Ducha s pastoračním centrem Jana Pavla II., život naší farní komunity a naše připravované investiční projekty v podobě dostavby fary kostela, která je nedokončena. Přestože se dílo za 22 let podařilo převážně díky vedení P. Vítězslava Řehulky téměř dokončit, měl by být z farnosti vytržen před jeho úplným završením. Toto nevzbuzuje důvěru partnerů, farníků a ani zástupců municipality ke krokům generálního vikáře.

 

Zejména z výše uvedených důvodů, s ohledem na synodální principy, které zmiňuje papež František i generální vikář, proto žádáme a navrhujeme, dříve, než diecézní biskup vydá příslušné pověřovací dekrety:

 

Podrobné vysvětlení důvodů, proč byl generálním vikářem navržen přesun současného faráře farnosti Ostrava – Zábřeh ve chvíli, kdy není dokončen celý projekt kostela svatého Ducha a změnu návrhu tohoto rozhodnutí tak, aby P. Vitězslav Řehulka, jako farář a statutár  farnosti Ostrava – Zábřeh, mohl s pomocí partnerů, kteří v něj mají plnou důvěru, dokončit započaté dílo v podobě dostavby kostela svatého Ducha.

 

Možnost veřejného setkání s generálním vikářem Mons. Janem Czudkem v pastoračním centru Jana Pavla II., kde bychom mohli otevřeně diskutovat o jeho plánech s farností Ostrava – Zábřeh a kde bychom mu mohli představit vizi farníků.

 

Věříme, že otevřená komunikace a transparentnost jsou klíčové pro udržení důvěry a jednoty církevního společenství. Farnost Ostrava - Zábřeh přispívá k prezentaci celé diecéze ostravsko - opavské. Prosíme, abyste našim žádostem věnovali pozornost, kdy chápeme i potřeby celé diecéze, ale nejdražší jsou díla nedokončená.

 

V závěru organizační výbor petice uvádí, že P. Vitězslav Řehulka se na jejím vzniku nijak nepodílel a nepodílí, kdy jde čistě o hnutí farníků, kteří naléhavě vnímají, že je ohroženo dokončení díla, na kterém s partnery soustavně pracovali přes 22 let a do kterého ze svých vlastních prostředků a darů partnerů, včetně vlastní práce farníků, pod vedením P. Vitězslava Řehulky, investovali bezmála 100.000.000,- Kč. Nelze přitom říci, že by farnost Ostrava – Zábřeh nepřispívala k dílu celé diecéze ostravsko opavské, když právě z této farnosti v poslední době vzešla tři nová duchovní povolání.

 

Děkujeme za pochopení a těšíme se na brzkou odpověď.

 

S úctou,

Autor: Farní Rodina Zábřeh | 272 podpisů

Více >
Zavrtáme VRT 64 podpisů

Zavrtáme VRT

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod.  Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku.  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru.  Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem.  Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku).  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Autor: Josef Holeš | 64 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4602 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 4602 podpisů

Více >
Petice za zrušení funkce hlavní vychovatelky internátu Svitlany Cihlové 18 podpisů

Petice za zrušení funkce hlavní vychovatelky internátu Svitlany Cihlové

Vážení členové vedení školy,

my, níže podepsaní rodiče a studenti internátu, tímto žádáme o zrušení funkce hlavní vychovatelky internátu Svitlany Cihlové na škole Vyšší odborná škola, Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Štefánikova 549/27, 500 11 Hradec Králové 11-Moravské Předměstí

 z následujících důvodů:

 

Konflikty se studenty: Hlavní vychovatelka často vstupuje do konfliktu se studenty, přičemž dochází k jejich ponižování. To vše má negativní dopad na jejich pohodu a studijní prostředí.


Nerespektování soukromí: Opakovaně nerespektuje soukromí studentů, což zahrnuje špehování a prohledávání jejich osobních věcí bez jejich přítomnosti a souhlasu, vstupování do pokojů bez zaklepání i v případě nahoty studentů.


Nevhodné a protiprávní chování: Ačkoli byli vychovatelé, kteří upozorňovali na nevhodné a protiprávní chování, problémová jednání hlavní vychovatelky Svitlany Cihlové, tak se všemi byl rozvázán pracovní poměr a toto nevhodné a protiprávní chování nadále pokračje. 


Ignorování stížností: Navzdory žádosti studentů ředitelce školy nebyly tyto stížnosti adekvátně řešeny a nebyly podniknuty žádné kroky k nápravě.

 

Vzhledem k výše uvedené skutečnosti žádáme o okamžité zrušení funkce hlavní vychovatelky internátu a zavedení opatření, která zajistí bezpečné a respektující prostředí pro všechny studenty. Důvěra mezi studenty, vychovately a vedením školy je klíčová pro zdravé a produktivní prostředí a věříme, že tyto kroky k nápravě jsou nezbytné pro dosažení tohoto cíle.

Děkujeme za vaši pozornost a doufáme, že naše žádost bude brzy vyslyšena.

S úctou, všichni níže podepsáni.

Autor: Studenti Školy NESLHK | 18 podpisů

Více >
Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí. 325 podpisů dosaženo

Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

Petice „Vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.“ ze dne 13. 12. 2023. Petici sestavil petiční výbor, jehož členy jsou: Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5; Tomáš Karas, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5; Šárka Baladová, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5. Členy petičního výboru je v této věci oprávněn zastupovat Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5.

Ulice Na Pomezí slouží jako přímé pěší propojení čtvrti Cibulka s Jinonicemi. Počet rezidentů na Cibulkách dramaticky vzrostl kvůli masivní bytové výstavbě a jednosměrná komunikace Na Pomezí se stala velice frekventovanou výpadovkou. Komunikace nemá dobudovaný chodník pro pěší a v lesním úseku ani veřejné osvětlení, což způsobuje obrovské potenciální riziko střetu projíždějících vozidel s chodci.  

Bohužel tato komunikace je zároveň jediným pěším propojením Cibulek a Jinonic, kudy musí denně chodit do škol v Jinonicích desítky dětí z Cibulek. V zimním období je lesní úsek navíc v úplné tmě. Dalším problém je parkování aut na chodníku – chodci musí vstupovat do silnice.

 

My, níže podepsaní, žádáme hlavní město Praha, aby v součinnosti s městskou části Praha 5, vybudovali neprodleně osvětlenou a bezpečnou komunikace pro pěší v lesním úseku ulice Na Pomezí.

Autor: Jan Schwarzer | 325 podpisů

Více >
Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS 5931 podpisů chybí 14069

Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS

Dobrý den,

ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.

Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy

s chůzí, řečí a motorikou.

Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.

Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.

To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.

Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.

Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.

Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).

Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.

Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.

V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu

z jeho odebrání.

Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.

Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.

 

Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová

 

Autor: Kateřina Šmídová | 5931 podpisů

Více >
Zachování pracovní pozice vychovatele Eduarda Hanouska 6 podpisů

Zachování pracovní pozice vychovatele Eduarda Hanouska

Vážení členové vedení školy a příslušní zástupci zřizovatele,

 

my, níže podepsaní studenti, rodiče, se na Vás obracíme s touto peticí.

Všichni podepsáni souhlasím s tím, že jsou hluboce znepokojení s rozhodnutím o ukončení pracovního poměru vychovatele Eduarda Hanouska na internátu školy Vyšší odborná škola, Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Štefánikova 549/27, 500 11 Hradec Králové 11-Moravské Předměstí.

Pan Eduard Hanousek je respektovaný, respektující a podporující vychovatel, který se během svého působení stal nepostradatelnou součástí školního života života svěřených studentů. Díky jeho vstřícnému a respektujícímu přístupu ke studentům se studenti cítí bezpečně a  mohou nacházet podporu a pochopení. Vždy jako jeden z mála respektoval a hájil práva všech všech svěřených studentů i na svůj úkor. Jeho schopnost navazovat důvěrné vztahy s rodiči, studenty, a komunikovat efektivně je pro nás všechny velmi důležité a cenné.

Rozhodnutí o jeho propuštění nás zasáhlo a vyvolalo obavy o budoucí atmosféry a kvality života na internátu. Jsme přesvědčeni, že zachování pozice pana Eduarda Hanouska je nezbytné pro udržení pozitivního a podporujícího prostředí, a je klíčové pro osobní i akademický rozvoj studentů.

Tímto Vás žádáme o přehodnocení Vašeho rozhodnutí a zachování pozice pana Eduarda Hanouska na internátu školy. Věřím, že společně dokážeme najít řešení, které bude v nejlepším zájmu nás všech.

S úctou a nadějí na pozitivní vyřešení této situace,

níže podepsáni rodiče i studenti. 

Autor: Studenti Školy NESLHK | 6 podpisů

Více >
PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍCH POPLATKŮ... 488 podpisů

PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍCH POPLATKŮ...

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním Parlamentu České Republiky My, níže podepsaní občané České Republiky, prostřednictvím této petice žádáme o projednání a následné zrušení zákona č. 348 ze dne 5. srpna 2005 o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů. Prostřednictvím této petice usilujeme o zrušení televizních a rozhlasových poplatků. Předem děkujeme. S pozdravem PhDr. Miroslav Sládek

 

Každý občan naší země musí platit pravidelně a to pod hrozbou obrovských trestů televizní a rozhlasové poplatky. A co za ně občané dostávají?

Pravidelnou dávku demagogie, lží a manipulace. Nedozvědí se sice jedinou objektivní informaci o dění ve společnosti, vývoji politické a ekonomické situace nebo světovém dění. Z televizní obrazovky a rozhlasových přijímačů se line proud nehorázností. Úplně nejhorší však je, že tento proud je hlavně zaměřen na děti a mladou generaci. Ty je totiž nejsnazší infikovat lží, zmanipulovat a vymývat jim mozky. Poslední výkon České televize na Déčku, tedy kanále určeném těm nejmenším vyvolává u každého myslícího člověka mrazení v zádech.

Na pozadí hodně barevného prostředí nějakého kouzelného lesa, nebo jeskyně čarodějnice zní masové skandování Sieg Heil a projevu nejspíše Adolfa Hitlera, jiná čarodějnice vnucuje dětem, že ten řečník je třeba zlý jenom proto, že mu někdo ublížil nebo že to má geneticky zakodováno. A následuje ještě větší nehoráznost a přímo zločin na dětské mysli. Proti zlu, vykládá čarodějnice, se nemá bojovat, ale léčit jej objímáním. Následovaly komentáře, které žádaly jediné, zrušit poplatky za televizní a rozhlasové vysílání.

Proto zveřejňujeme petice s touto žádostí.

Podepisujte, posílejte, předáme do parlamentu a na vládu, samozřejmě i na Hrad.

Všichni společně dosáhneme změny k lepšímu. 

Jak postupovat:

Zde si prosím stáhněte PETICI s podpisovým archem. Vytiskněte ji. Lidem a Vašim přátelům ve Vašem okolí prosím nechte podepsat. Vyplněný podpisový arch zašlete na adresu sekretariátu : SEKRETARIÁT SPR - RSČ Palackého třída 148, 612 00, Brno

 

Příloha - Listina základních práv a svobod Čl. 18

 

 (1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi. Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním Úvodní ustanovení

§ 1 (1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2 Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3 Petiční výbor (1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem) (3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4 Shromažďování podpisů pod petici (1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen. (2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat. (3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku. (4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5 Podání a vyřízení petice (1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat. (2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal. (3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení. Společná ustanovení

§ 9 Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona. 

Autor: David Brázda | 488 podpisů

Více >
Pro Prodloužení otevírací doby skateparku 1 podpis chybí 499

Pro Prodloužení otevírací doby skateparku

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme o prodloužení otevírací doby skateparku u ZŠ Nad Parkem, Praha - Zbraslav, který v současné době funguje od 14:00 do 20:00 ve všedních dnech a od 8:00 do 20:00 během víkendů.

Tuto provozní dobu považujeme v letních měsících za nedostatečnou a žádáme její prodloužení do 21:00 v měsících červen - září během celého týdne.

Z důvodu vysokých denních teplot je komplikované park během dne využívat. Plocha není nijak zastíněná a fyzickou aktivitu je tak možné vykonávat pouze za velmi nekomfortních podmínek, hrozí přehřátí organismu, zvýšená úrazovost apod. Např. v neděli 25.6. 2023 byla v 18:00 hodin ve skateparku teplota vzduchu 28°C. Návštěvníci, kteří proto přicházejí do skate parku později, jej nemohou efektivně využívat, neboť ve 20:00 hodin se park zavírá, přestože ve 20:00 hodin je dostatek světla (západ slunce v červnu ve 21:20 hodin) a přívětivější teplota vzduchu. Návštěvníci by proto mohli ve využívání sportoviště pokračovat. Navrhujeme proto zavírací dobu ve 21:00. 

Obzvláště v době letních prázdnin je žádoucí, aby cílová skupina, která park navštěvuje, trávila čas smysluplně, čemuž by prodloužení otevírací doby mohlo přispět. Možnost návštěvy skateparku i v pozdějších hodinách můžeme proto chápat nejen jako žádoucí způsob využítí volného času, ale i jako prevenci sociálně patologických jevů. 

 

 

Prosíme proto návštěvníky skateparku i širokou veřejnost, aby podpořili naši petici a umožnili tak efektivnější využívání skateparku Zbraslav. Za Vaši podporu moc děkujeme.

 

Autor: Dominika Tumova | 1 podpis

Více >
Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy 1 podpis chybí 999

Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy

Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.

 

 

Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz

 

Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).

 

Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.

 

Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).

 

 

Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!

 

Autor: Kryštof Jelínek | 1 podpis

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj