Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská 309 signatures

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

 

Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1


Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,


My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.

Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.


Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).


2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.


3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.


4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.


Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.


Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.

 

Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.

 

S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.


V Praze, dne 25. 6. 2024

Author: Jitka Eybergerová | 309 signatures

More >
Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na 507 signatures

Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na

Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).

 

Jak můžete nyní pomoci vy?

Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.

Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).

 

Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.

Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.

Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.

V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.

 

Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,

 

Spolek Za lepší Smíchov

www.zalepsismichov.cz

www.facebook.com/zalepsismichov

Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html

Author: spolek Za lepší Smíchov | 507 signatures

More >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4593 signatures

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Author: Jan Sychra | 4593 signatures

More >
Zavrtáme VRT 12 signatures

Zavrtáme VRT

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod.  Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku.  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru.  Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem.  Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku).  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Author: Josef Holeš | 12 signatures

More >
Zachraňme louku v Rudníku! 4 signatures remaining 1996

Zachraňme louku v Rudníku!

Vážení občané, milí sousedé,


obracíme se na vás s naléhavou žádostí o podporu naší petice proti plánované výstavbě fotovoltaické elektrárny na loukách v obci Rudník. Tento projekt by mohl mít závažné negativní dopady na naši krajinu a životní prostředí.

Vyjadřujeme nesouhlas s výstavbou fotovoltaické elektrárny na parcele č. 5308 v katastrálním území Rudník o výměře 195 425 m², která je aktuálně klasifikována jako trvalý travní porost.
Prezentace firmy 8M GROUP s.r.o. dne 22.05.2024 nám, občanům, sdělila, že elektrárna bude vybudována i přes náš nesouhlas a nesouhlas obce. Pokud se nedohodne, firma plánuje využít zákonné věcné břemeno k vybudování přípojky, což znamená, že se proti tomuto rozhodnutí žádný majitel dotčených pozemků nemůže bránit. Navíc firma nepotřebuje žádat o změnu územního plánu. Na oplátku nabízí obci roční příspěvek 200 000 korun, který by mohl být použit například na energie pro základní a mateřskou školu.

 

Firma 8M GROUP s.r.o. má momentálně v České republice rozpracovaných několik projektů, ale žádný z nich dosud nebyl dokončen, což vzbuzuje naše obavy. Pro fotovoltaickou elektrárnu v Rudníku byla zřízena nová společnost 8m SPV34, s.r.o., která vznikla 28.10.2022 s kapitálem 10 000 Kč. I tato skutečnost působí nedůvěryhodně.

Firmě jde pouze o zisk a expanzi, zatímco nám jde o ochranu přírody kolem nás.


Prostranství na Červené výšince je neodmyslitelnou součástí naší obce. Plán investora na tomto místě považujeme za naprosto nevhodný. Masivní solární panely by nenávratně narušily harmonický vzhled malebného podhůří a výrazně změnily krajinný ráz. Výstavba fotovoltaické elektrárny v Rudníku by negativně ovlivnila venkovský charakter obce. Navíc se tato oblast dlouhodobě potýká se suchem kvůli sníženým srážkovým úhrnům. V boji proti klimatické změně bychom se měli zaměřit na zadržování vody v krajině. Výstavba FVE by naopak přispěla k dalšímu snižování hladiny spodní vody. Tento záměr jde proti obecnému smyslu ochrany přírodních hodnot a ekosystému. Na dané ploše se nacházejí cenná rostlinná a živočišná společenstva, která by realizací projektu zanikla. Naším cílem by mělo být zachovávání vyšších hodnot a podpora organizací, které chrání poslední zelené enklávy a hrají klíčovou roli pro sportovní a rekreační účely. Louky jsou nejen oblíbeným místem pro rodinné vycházky, ale také nezbytným prostředím pro zvěř, které by výstavba FVE narušila migrační koridory a vzala jim přirozené prostředí pro pastvu a kladení mláďat.
Žádáme Vás, podnikněte kroky, které zabrání vybudování fotovoltaické elektrárny.
Pro úsporu energií v základní škole bychom měli raději využít dotace na solární panely, které lze umístit například na střechu školy, aniž by to narušilo vzhled naší obce.

Co můžete udělat:
Podepište tuto petici a přidejte se k nám v boji za zachování luk a krajinného rázu.
Sdílejte tuto petici s přáteli, rodinou a sousedy, aby se co nejvíce lidí dozvědělo o našem úsilí.

Děkujeme,
Domov- pro náš Rudník z.s.

Author: Domov- pro náš Rudník | 4 signatures

More >
Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově 385 signatures remaining 165

Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově

Otevřený dopis zastupitelům města Prostějova Vážení členové zastupitelstva, Obracíme se na vás s hlubokým nesouhlasem ohledně plánovaného a dokonce již vámi schváleného prodeje pozemku 2686/19 a 2686/20 na ulici Tylova – za účelem výstavby garážového domu a důsledkem toho zrušení zeleně. Umístěním garážového domu doprostřed vnitrobloku zástavby domů a zničením – odstraněním zeleně, především několika vzrostlých stromů starých desítky let, tak negativně výrazně ovlivníte kvalitu bydlení i života obyvatel do budoucna a samotné životní prostředí obyvatel v této lokalitě, kde preferujeme klidné a tiché prostředí se zelení na trávení volného času. Ba naopak bychom uvítali zlepšení k využití tohoto místa jako odpočinkové zóny pro obyvatelstvo, stačilo by pár laviček, nic finančně pro město nákladného. V této lokalitě je spousta obyvatel, co vlastní psy, za které městu řádně platí poplatky. A veřte nevěřte, psi trávu milují na rozdíl od betonových ploch, smogu a hluku. Žijeme tady vesměs v malých bytech v panelácích a bytových domech, proto si o to víc vážíme zeleně v okolí, která tu má svou atmosféru, kouzlo, historii a doufáme, že i budoucnost pro další generace. Dalším negativním faktorem je i snížení hodnoty nemovitostí v dané lokalitě. Důkazem našeho tvrzení je již veřejně známá nespokojenost obyvatel žijících u již postaveného garážového domu v Krasicích. Nebylo zde odstraněno jen pár stromů dle původního plánu, ale většina stromů v blízkém okolí kvůli technice a umožnění samotné výstavby garážového domu. V podstatě všechny, zůstaly jen stromy v těsné blízkosti silnice. Vzhledem k negativnímu vlivu na kvalitu bydlení i života obyvatel v této lokalitě a pro ochranu životního prostředí – víme, že stromy produkují kyslík, dávají nám stín, snižují teplotu země a výrazně brání vysoušení země (globální oteplování, nedostatek vody), pro spokojenost občanů města, vás žádáme, abyste pečlivě zvážili všechny dopady a hledali alternativní řešení, které by bylo v souladu s pohodou a kvalitním životem obyvatel. A to, že by měl garážový dům zelenou fasádu a střechu nebo modrozelené prvky, to je až ubohé. Žádáme vás proto, aby tento prodej pozemku se zelení spojený s prodejem a s tímto projektem výstavby garážového domu byl pečlivě přezkoumán a aby byly skutečně zváženy negativní dopady pro obyvatele, jejich děti, jejich psi, pro přírodu a životní prostředí. Věříme, že se vám podaří najít jiný pozemek, nejlépe již s betonovým povrchem, bez újmy na zeleni, který by byl pro váš záměr jak pomoci obyvatelstvu s parkovacími místy vhodnější. S pozdravem Monika Oplocká Dobrovského 1456/16 796 01 Prostějov

Author: Monika Oplocká | 385 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj