Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2859 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 2859 signatures

More >
Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina 1150 signatures

Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina

My, níže podepsaní občané, podáváme ve smyslu ustanovení § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, petici proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu v k. ú. Zdejcina (okres Beroun) a proti případné navrhované změně územního plánu pro k. ú. Zdejcina, jež by tuto výstavbu umožňovala.

 

Deset důvodů, proč na Zdejcinu sjezdovka nepatří

 

Plánovaný lyžařský sjezdový areál má být podle dostupných informací srovnatelný s areálem na Monínci, kde je čtyřsedačková lanovka s kapacitou 2.400 osob/hodinu. Sjezdovka na Monínci se rozkládá v nadmořské výšce 490 – 700 m. n. m., zatímco uvažovaná sjezdovka na Zdejcině by byla v nadmořské výšce 225 – 400 m. n. m.

Výstavba takového areálu v katastrálním území Zdejcina není kromě uvedeného vhodná zejména proto, že:

1. Zde není dostatečná kapacita příjezdových komunikací, což by při zachování stávajícího stavu vedlo k přetížení nejen místního provozu na Zdejcinu a do Hýskova, ale nemalý dopad by zaznamenala i páteřní komunikace v Berouně.

2. Rozšíření kapacity příjezdových komunikací a vybudování parkovišť nutných pro lyžařský sjezdový areál by vedlo ke zvýšenému znečištění ovzduší a nárůstu hluku v lokalitě při samém okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Umístěním sjezdovky by došlo ke znehodnocení krajinného rázu údolí řeky Berounky.

3. Lyžařský sjezdový areál by bylo možno provozovat téměř výhradně s umělým sněhem, což by vedlo k ochlazení místního ekosystému. Pozdní tání umělého sněhu by vedlo ke zpomalení vývoje rostlin a živočichů, k následné migraci dotčené fauny a k úhynu citlivých rostlin, čímž by lokalita ztratila na své pestrosti a zajímavosti.

4. Umístění sjezdovky by ovlivnilo a ohrozilo kvalitu podzemních vod, protože zasněžovací technologie disponuje nejenom ekologickým systémem Snowfactory, ale i klasickými sněžnými děly.

5. Umělé zasněžování klasickou metodou má negativní vliv na vodní toky a ekosystémy. Při výrobě umělého sněhu jsou obvykle používána aditiva, která znečišťují půdu. Zatížení svahu by mohlo způsobit jeho nestabilitu, příp. dokonce sesuv půdy.

6. Zasněžování sjezdovky by vyžadovalo neekologické čerpání vody z Berounky i ze zdrojů pitné vody, přičemž lokalita Zdejciny trpí trvalým nedostatkem vody.

7. Zdejcina není centrálně odkanalizována. Opomenout nelze ani provoz odpadového hospodářství, odhazování odpadků a další znečištění prostředí.

8. Lyžařský areál by se nepochybně stal zdrojem velkého hluku (doprava návštěvníků, vlastní provoz areálu: zasněžovací děla a výrobníky sněhu, lanovka a vleky, sněžné rolby a další zařízení spojená s provozem střediska - zásobování, ubytování, restaurace, občerstvení). Neodmyslitelnou součástí komerčních sjezdovek je v současné době i doprovodný program v podobě hudby a moderovaných akcí, které by byly zdrojem dalšího hluku a zátěže přilehlého údolí Berounky. Ani pás zeleně by hluku nezabránil.

9. Světlo při nočním lyžování by se stalo zdrojem světelného smogu, který není legislativou regulován, představuje však velkou zátěž pro lidský organismus. Osvětlení na stožárech by podle plánu mělo mířit do obydlené oblasti.

10. Vzhledem ke své poloze (20 km od Prahy) by areál na Zdejcině mohl očekávat vysoký počet návštěvníků. Dle ověřitelných informací z lyžařského areálu Monínec, který se nachází 85 km jižně od Prahy v relativně hůře dostupné lokalitě bez dálnice nebo rychlostní komunikace, je denní návštěvnost 650-700 osob, o víkendu až 1500 osob za den. U areálu na Zdejcině by bylo možné očekávat několikanásobný počet návštěvníků. V lokalitě by se tak výrazně zvýšil pohyb osob bez vazby na místo, který by mohl mít značný vliv na nárůst kriminality a snížení bezpečnosti místních obyvatel.

V rámci městské části Zdejcina působí spolek Naše Zdejcina, který se záměrem projektu sjezdovky jednoznačně nesouhlasí a je připraven proti němu aktivně vystoupit. 

 

Petiční výbor ve složení:

jméno, příjmení a bydliště

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

Miroslav Krist, U Teplárny 7, 158 00 Praha 5

Kamil Douděra , Lesní 23, 266 01 Beroun-Zdejcina

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

 www.petice-sjezdovka-zdejcina.cz

 

Author: Ondřej Kavan | 1150 signatures

More >
Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole. 716 signatures remaining 39284

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.

Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.

Tvůrce petice:

Filip Valášek,  Na Výsluní 530, Zvole, 252 45

Věra Řechtáčková, Třída 9. Května č.p. 1366/48 Rumburk 1 ,408 01 

 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice chceme podpořit Kontaktní Zoopark ve Zvoli v jeho dalším fungování do budoucna.

A to protože tento Zoopark se zabývá:

Edukativní činností pro širokou společnost lidí a spoluobčanů, včetně škol a školek – jak se orientovat v říši zvířat, zjistit co potřebují k životu a o možnostech záchrany ohrožených zvířat.

 

Poradenstvím s chovem zvířat v zajetí, záchranou zvířat ze špatných podmínek a chovů ( jak většinou znáte u záchrany psů a koček), kdo jste byl v u nás v zooparku, slyšeli jste příběhy o našich zvířatech. Kdo se ujme vyhozeného hada, želvy nebo pumy??? záchranu si zaslouží všechna zvířata !!!

 

Taktéž se zabývá a podporuje ochranářské projekty v mnoha zemích světa na záchranu zvířat , společně se světovými organizacemi. 

 

V budoucnu se chce Zoopark rozšířit o záchranou stanici “ŠELMY V NOUZI“   a propojit chov našich zvířat se záchranou stanicí pro „nechtěné přerostlé mazlíčky“, pro zvířata z nevhodných chovných podmínek. Tímto chceme také spustit sbírku pro zakoupení nového pozemku pro výstavbu nových výběhů pro tato zvířata. Proto sledujte naše stránky Kontaktního Zooparku na Facebooku, kde se dozvíte více informací k této sbírce.

To je naše idea a podstata Kontaktního zooparku!

V tomto okamžiku Vás žádáme o podporu zachování Kontaktního zooparku.

Otázka zní:

Chcete podpořit kontaktní zoopark a jeho zachování?

Author: Věra Řechtáčková | 716 signatures

More >
Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace 653 signatures

Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace

''V roce 2014 byla zrekonstruována silnice 11/608 p. č. 1438/1 - Ústecká ulice v Dolních Chabrech v Praze. Od hranice katastru Hlavního města Prahy byl u této dříve dvouproudé silnice po ukončení rekonstrukce omezen provoz pouze do pravého pruhu. Levý pruh byl natřen bílými čarami, aby se stal pruhem neprůjezdným. 
V současné době se každý den v ranní špičce doprava na silnici 11/608 zastaví již před sjezdem na Klecany a auta stojí nebo velmi pomalu popojíždějí až do Prahy. Autobusy na linkách 370, 371, 372, 373 a 374 nabírají průměrně třicetiminutová zpoždění. 
Chtěli bychom, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice směrem do centra uvolněn pro veškerou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu. Myslíme si, že uvolnění cca 1,5 km komunikace, kterou by mohli řidiči používat, by bylo přínosné pro průjezdnost tohoto úseku a zrychlení provozu. Je samozřejmě nutné dbát na bezpečnost, proto by měl být v místě odbočení do ulice Obslužná provoz sveden do jednoho pruhu a za tímto křížením znovu uvolněn. 
Na 1. km i 9. km sjezdu z dálnice D8, které jsou spojeny se silnicí 11/608 jsou průmyslové zóny a neustále vznikají další plochy skladových areálů, jejichž provozem bude nadále v budoucnu zvyšována dopravní zátěž tohoto území. 
Nemalé finanční prostředky vynaložené v roce 2014 na rekonstrukci Ústecké ulice při jejím používání jen z poloviny považujeme za nehospodárně vynaložené. 
Vzhledem k tomu, že ranní dopravní situace na dálnici D8 i silnici 11/608 směrem do Prahy začíná být neúnosná, dochází k narůstající nehodovosti v těchto úsecích, doprava se zbrzdí na obou silnicích v katastru obce Zdiby a pomalu popojíždí do Prahy, jsou kolony dennodenní problém. Při narůstajícím počtu osobních automobilů, které směřují do Prahy, a v každém cestuje většinou pouze jeden člověk, je důležité motivovat občany, aby používali pro cestu do Prahy hromadnou autobusovou dopravu. Při jejím použití se sníží počet automobilů na silnici a zároveň zrychlí doprava. Nyní ovšem mohou při jízdě autobusem počítat pouze s tím, že musí použít autobus odjíždějící o 30 minut dříve, než potřebují, aby se dostali včas do zaměstnání či školy.''

Celkově vzhledem k přísunu velkého množství obyvatel v minulých letech je třeba situaci na příjezdu do Prahy v dlouhodobém horizontu začít řešit. 
Vyzýváme Vás tímto, abyste se zasadili o to, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice uvolněn pro veškerou automobilovou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu a aby se kraj začal zabývat tvorbou plánu na zlepšení celkové dopravní infrastruktury na severní části Prahy, což potvrzujeme níže svým podpisem.

Klára Čížková Rothová, Lukáš Drápela

 

Author: Lukáš Drápela | 653 signatures

More >
Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem 478 signatures

Nesouhlas s plánovanou stavbou Krematoria u obytné zástavby v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem, nesouhlasíme s plánovanou stavbou „Technologické zázemí pohřební služby firmy ELPIS“ v k.ú. Kostelec nad Labem.

 

Důvody nesouhlasu:

 

1. velká blízkost obytné zástavby (165 metrů), žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby
2. vzdálenost 630 metrů od Mateřské školy a dětského hřiště
3. obavy z dopadů této stavby na zdraví a komfort obyvatel města a přilehlého okolí (prach, zápach, TZL, NOx, CO, VOC, Hg)
4. Kostelec nad Labem se nachází v Polabské nížině, v oblasti značně zatíženou okolním zemědělstvím
5. v nejbližším okolí ve vzdálenosti 7 km se nachází průmyslový areál Neratovice se zvlášť velkým zdrojem znečišťování ovzduší 
6.. v blízké vzdálenosti se pak nachází tyto objekty znečišťování ovzduší (zvlášť velký a velký znečišťovatel): Elektrárna Mělník – 29 km, Teplárna Malešice – 28 km, Spalovna Malešice – 28 km
7. obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě
8. vysoký komín – změna vizuální podoby města
9. obavy z negativního ovlivnění ceny nemovitostí v okolí stavby
10. relativní blízkost jiného krematoria v rámci kraje (Mělník - 29 km)
11. nadstandardní počet krematorií na kraj
12. obavy, že data předložená k zahájení zjišťovacího řízení záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby
13. stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí
14. stavba bude sloužit pouze ke komerčním účelům firmy ELPIS s r.o. navíc se sídlem firmy mimo k.ú. Kostelec nad Labem

Author: Adam Guttenberg | 478 signatures

More >
Stop halám Goodman ve Zdibech 478 signatures

Stop halám Goodman ve Zdibech

My, níže podepsaní občané ČR tímto důrazně protestujeme proti výstavbě ohromných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE společnosti Goodman Czech Republic s.r.o. v obci Zdiby ve Středočeském kraji. Navazujeme tímto na občanské petice ze dne 3.4.2017, adresované hejtmance Středočeského kraje paní Ing. Jaroslavě Pokorné Jermanové, Výboru pro životní prostředí a zemědělství a Ministerstvu pro životní prostředí ČR. Původní znění těchto petic podporujeme a rozšiřujeme, jak dále následuje.

 

Nesouhlasíme s výstavbou logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v obci Zdiby z důvodů, kterými jsou:

·      Velikost areálu – jedná se o gigantický záměr, a to haly o velikosti 76 245 m², zpevněné plochy 52 868 m2, celková plocha areálu 15,3 ha. Jde o areál o velikosti 37 fotbalových hřišť a dvě haly o velikosti téměř dvou Václavských náměstí v Praze.

V přímém sousedství záměru Goodman se nachází obytná zástavba rodinných domů se zahrádkami. V bezprostřední blízkosti (cca do 200 m) se nachází raně barokní zámek Zdiby, původně renesanční tvrz vystavěná po roce 1608, a kostel Povýšení svatého kříže, taktéž v soudobé barokní přestavbě, který byl prvně písemně zmiňován již v roce 1384. Kostel stojí na pozemku velkém 779 m², zahrádky rodinných domků mají zhruba obdobnou výměru. Pouhé haly svojí velikostí 98krát převyšují plochu pozemku kostela. Měřítkem samotných hal záměru (nikoliv celého areálu) je tedy v tomto případě téměř 100 násobek velikosti okolní historické zástavby.

Přitom platný území plán obce Zdiby na str. 28 a dále na str. 59 výslovně uvádí požadavek nepovolovat v okolí kulturních památek zapsaných v Ústředním seznamu nemovitých kulturních památek ČR stavby, narušující svým měřítkem a způsobem provedení prostředí těchto kulturních památek. Obě výše uvedené nemovité památky jsou chráněné od 3.5.1958.

Porušení platným územním plánem nedovoleného narušení měřítka je v daném případě zcela evidentní. Co se týká způsobu provedení stavby, uvádíme, že záměr Goodman se vymyká typologii zástavby v přímém sousedství, kde se nachází v obci pouze drobná individuální výstavba rodinných domů a státem chráněné nemovité kulturní památky. Na druhé straně ul. Pražská se sice nacházejí drobné průmyslové objekty, které jsou však mnohonásobně menší a jsou tedy nesouměřitelné se záměrem Goodman.

·       Umístění areálu – areál má být postaven v bezprostřední blízkosti obytné zástavby, jen cca 25 m od prvního rodinného domu, v blízkosti historického jádra obce vedle chráněné kulturní památky kostela Povýšení svatého Kříže doloženého již v roce 1384, původního hřbitova a Zdibského zámku v soudobé barokní podobě z konce 18. století.

Podle sdělení Národního památkového ústavu č.j. NPÚ – 321/28443/2017 plánovaná výstavba velkoplošných logistických a výrobních hal GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE v prostředí nemovitých kulturních památek areálu Kostela Povýšení svatého Kříže a areálu zámku Zdiby je z hlediska zájmů státní památkové péče neakceptovatelná.

 Nepřípustnost záměru Goodman v daném místě nachází oporu nejen v uvedeném stanovisku, v platném územním plánu obce Zdiby, ale i v základních principech práva každého občana na zachování pohody bydlení. Záměr Goodman jednoznačně zhorší všechny objektivní soubory vlivů, které k základní pohodě bydlení přispívají. Takovými vlivy jsou zejména nízká hladina hluku, čistota ovzduší, nízké emise prachu, ale i přiměřené množství zeleně a oslunění. Tato pohoda bydlení bude jednoznačně výrazně a nenávratně narušena ať již vlastním provozem areálu, z činnosti v areálu, tak z jeho technických zařízení, dále pak i vyvolanou dopravou do areálu v počtu 1600 jízd denně (z toho 400 jízd kamiony a 400 jízd lehkých nákladních vozidel), emisemi ze studených startů v areálu, světelným zatížením, možným navýšením elektrosmogu, úbytkem zeleně, to vše v přímém a těsném sousedství rodinných domů!

Jsme přesvědčeni o tom, že zatížení dané tak gigantickým záměrem Goodman v bezprostřední blízkosti rodinných domů není přiměřené poměrům a nelze na obyvatelích obce Zdiby spravedlivě požadovat, aby takovéto zatížení pohody bydlení snášeli.

·      Znehodnocení půdy 1. tř. ochrany zemědělského půdního fondu (ZPF) – výstavbou záměru Goodman by došlo k záboru té nejkvalitnější půdy v ČR, kterou je možno odejmout ze ZPF pouze výjimečně, a to převážně na záměry související s obnovou ekologické stability krajiny, případně pro liniové stavby zásadního významu.

Nesouhlasíme se zastavováním „zelené louky“ a žádáme, aby byly dodržovány zásady národní politiky preferující investice do brownfieldů.

·      Výrazné dopravní zatížení lokality v obci Zdiby – záměr Goodman přinese do obce dalších 1600 jízd vozidel denně, z toho 400 jízd kamionů, 400 jízd nákladních vozidel do 3,5t a 800 jízd osobních vozidel. Přitom se jedná o lokalitu již nyní dopravně výrazně zatíženou.

V předmětné lokalitě je setrvalý rostoucí trend dopravního zatížení. Jen na dálnici D8, která bezprostředně naléhá na pozemky místa záměru Goodman, došlo za posledních 5 let k nárůstu hodnot dopravních intenzit o 25% a za posledních 10 let o 59%.

Dokumentace záměru Goodman počítá s dostavbou a plnou funkčností některých dopravních staveb jako je úsek 519 silničního okruhu kolem Prahy, mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda a mimoúrovňová křižovatka Zdiby. První dvě zmíněné dopravní stavby budou realizovány nejdříve v horizontu 2035-2040, avšak pouze za předpokladu, že by bylo v danou chvíli jasné, kudy vlastně silniční okruh povede. V současné době přitom tomu tak není. Mimoúrovňová křižovatka Odolena Voda je navíc zatížená stavební uzávěrou. Poslední z uvedených dopravních staveb, tj. mimoúrovňová křižovatka ve Zdibech má být sice dle příslibu společnosti Goodman hrazena tímto investorem záměru, ale výstavba není nikým a ničím zaručena. Navíc vsazení izolované dopravní stavby do oblasti celkově koncepčně nevyřešené nebude mít předkládaný efekt.

Oblast musí být primárně celkově dopravně vyřešená, vsazování dalších zdrojů dopravní zátěže bez naplnění tohoto požadavku považujeme za nepřijatelné!

·      Nadlimitní imisní i hluková zátěž – v místě jsou již nyní nepřípustně nadlimitní hodnoty karcinogenní látky  benzo(a)pyrenu, ale i nepřípustně nadlimitní hodnoty hluku. Tyto nadlimitní hodnoty budou ještě zhoršeny vsazením dalšího zdroje znečištění!!

Vsazení dalšího zdroje znečištění, jakým záměr Goodman bezesporu je v přímém rozporu s naší povinností jako členského státu EU striktně dodržovat imisní limity výše uvedeného karcinogenu a nevsazovat do již imisně zatížených oblastí další zdroje znečištění ovzduší.

Do území nadlimitně zatíženého hlukem nelze bez dalšího automaticky umísťovat stavby, které sice každá jednotlivě nepřitíží svým provozem dotčenému území nijak výrazně, ale v součtu jednotlivých případů znamenají postupné a významné přitěžování již nyní existující nadlimitní zátěži v území.

·      Znehodnocení krajinného rázu – výstavbou záměru Goodman by došlo k trvalému znehodnocení současného vzhledu obce Zdiby a okolí, k narušení kulturní a historické charakteristiky tohoto místa.

Záměr Goodman zdevastuje původní kulturně-historickou a krajinářskou tvář obce Zdib, trvale a nevratně zničí harmonické vztahy v daném místě, což je mimo jiné opět v přímém rozporu s platným územním plánem obce Zdiby, který na str. 59 uvádí, že základním předpokladem vývoje obce je zachování přiměřené rovnováhy a harmonie v území.

 

Jsme přesvědčeni o tom, že vliv záměru Goodman bude ve všech krajinářských ohledech jednoznačně negativní a jeho dopady na obec Zdiby budou nevratné a degradační.

 

Žádáme tímto, aby Krajský úřad Středočeského kraje,  jako příslušný orgán státní správy, vydal v závěru předmětného řízení o posuzování vlivu na životní prostředí k záměru „GOODMAN ZDIBY LOGISTICS CENTRE“ v obci Zdiby zásadní NESOUHLASNÉ STANOVISKO.

Author: Jitka Homolová | 478 signatures

More >
Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy. 446 signatures

Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy.

P E T I C E

 

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).

 

Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.

 

Jako signatáři této petice se obáváme zejména:

 

1. Zhoršení kvality života v této oblasti

Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.

 

2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě

Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.

 

3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody

Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.

 

4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy

Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.

 

Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem

 

Za petiční výbor:

Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.

 

Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:

Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

Author: David Odnoha | 446 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj