PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy 310 signatures

PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy

My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme hlavní město Prahu o zrušení výstavby nového pavilonu v areálu ústavu Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa v Ústeckém kraji vzdáleném 130 km od Prahy a žádáme, aby vedení hlavního města převedlo finanční prostředky alokované na stavbu pavilonu a jeho provoz na zajištění komunitních služeb pro Pražany se zdravotním postižením na území hlavního města.

Nesouhlasíme s obnovením bezohledné praxe zavedené před sedmdesáti lety bývalým režimem, který zahájil vyvážení Pražanů se zdravotním postižením mimo území města, zejména do pohraničí, bývalých terezínských kasáren apod. Praha v důsledku toho provozuje tři čtvrtiny svých kapacit pobytových služeb, cca 1.000 lůžek mimo své území; tyto kapacity nyní chybí v Praze.

Trváme na tom, že Praha má budovat kapacity služeb na svém území, jak jí to ukládá platná právní úprava a zejména jak to potřebují a požadují její obyvatelé. Jako občané moderní a vyspělé metropole očekáváme od námi zvolených zástupců, že nám a našim blízkým zajistí kvalitní veřejné služby v místě, kde žijeme.

Nesouhlasíme s tím, že vedení hlavního města plánuje využívat prostředky z Národního plánu obnovy na modernizaci a rozvoj pobytových sociálních služeb tak, že bude podporovat územní segregaci občanů s postižením, když má rozvíjet služby na území Prahy, a to služby komunitní, poskytované tam, kde tito občané mají svůj domov.

Nový pavilon v Krásné Lípě znamená víc než jen desítky milionů investovaných do stavby a vybavení, znamená také vysoké finanční prostředky na provoz nového objektu a zejména další prohlubování historické nespravedlnosti a segregaci Pražanů se zdravotním postižením. Miliarda, kterou hlavní město již dnes každoročně odesílá na provoz služeb mimo Prahu, bude v dalších desetiletích o to více narůstat; s tím nesouhlasíme.

Požadujeme sociální služby bez jakékoliv segregace. A to plně v souladu s povinností hl. m. Prahy jakožto územního samosprávného celku podle § 95 písm. g) ve spojení s § 38 zákona o sociálních službách zajišťovat dostupnost a přístupnost služeb sociální péče pro své občany.

Z toho důvodu žádáme Radu hlavního města Prahy o neodkladnou revokaci usnesení č. 2917 ze dne 11. 12. 2023, zrušení výstavby pavilonu v krásné Lípě a místo toho otevření nových komunitních služeb na území Prahy. Děkujeme.

Petiční výbor:   

Jan Paleček

Vít Zima 

Marek Šilar

Za petiční výbor je oprávněn jednat a členy výboru zastupovat (§ 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.):

Jan Paleček

Author: Jan Paleček | 310 signatures

More >
Žádost o přehodnocení revolučních personálních změn v diecézi Ostravsko - Opavské 91 signatures

Žádost o přehodnocení revolučních personálních změn v diecézi Ostravsko - Opavské

My, níže podepsaní farníci, tímto vyjadřujeme své znepokojení a žádáme o podrobné vysvětlení změn v personálním obsazení farnosti Ostrava - Zábřeh. Chápeme, že diecéze ostravsko – opavská má personální problémy, ale právě proto, s ohledem na synodální princip, je vhodné naslouchat farní rodině na společné cestě v Kristu.

 

Po 22 letech tvrdé práce pro naši farnost má dojít ke změně ve vedení farnosti, kterou duchovně a ekonomicky vede P. Vitězslav Řehulka. Generální vikář, Mons. Jan Czudek, navrhnul přesunu duchovního do farnosti Moravská Ostrava. Má dojít k přesunu dalších kněží v celé diecézi ostravsko - opavské. Přestože se jedná o radikální zásah, komunikace ohledně těchto změn je ze strany vedení diecéze zcela nedostatečná, bez elementárního respektu k farním společenstvím, což v nás vyvolává mnoho otázek o manažerské kompetentnosti generálního vikáře.

 

Církevní autority mají právo rozhodovat o personálních změnách, avšak rozhodnutí má být založeno na objektivních faktech a diskusi. Máme obavy z dopadu těchto změn na doposud vytvořené unikátní dílo v podobě vybudovaného kostela svatého Ducha s pastoračním centrem Jana Pavla II., život naší farní komunity a naše připravované investiční projekty v podobě dostavby fary kostela, která je nedokončena. Přestože se dílo za 22 let podařilo převážně díky vedení P. Vítězslava Řehulky téměř dokončit, měl by být z farnosti vytržen před jeho úplným završením. Toto nevzbuzuje důvěru partnerů, farníků a ani zástupců municipality ke krokům generálního vikáře.

 

Zejména z výše uvedených důvodů, s ohledem na synodální principy, které zmiňuje papež František i generální vikář, proto žádáme a navrhujeme, dříve, než diecézní biskup vydá příslušné pověřovací dekrety:

 

Podrobné vysvětlení důvodů, proč byl generálním vikářem navržen přesun současného faráře farnosti Ostrava – Zábřeh ve chvíli, kdy není dokončen celý projekt kostela svatého Ducha a změnu návrhu tohoto rozhodnutí tak, aby P. Vitězslav Řehulka, jako farář a statutár  farnosti Ostrava – Zábřeh, mohl s pomocí partnerů, kteří v něj mají plnou důvěru, dokončit započaté dílo v podobě dostavby kostela svatého Ducha.

 

Možnost veřejného setkání s generálním vikářem Mons. Janem Czudkem v pastoračním centru Jana Pavla II., kde bychom mohli otevřeně diskutovat o jeho plánech s farností Ostrava – Zábřeh a kde bychom mu mohli představit vizi farníků.

 

Věříme, že otevřená komunikace a transparentnost jsou klíčové pro udržení důvěry a jednoty církevního společenství. Farnost Ostrava - Zábřeh přispívá k prezentaci celé diecéze ostravsko - opavské. Prosíme, abyste našim žádostem věnovali pozornost, kdy chápeme i potřeby celé diecéze, ale nejdražší jsou díla nedokončená.

 

V závěru organizační výbor petice uvádí, že P. Vitězslav Řehulka se na jejím vzniku nijak nepodílel a nepodílí, kdy jde čistě o hnutí farníků, kteří naléhavě vnímají, že je ohroženo dokončení díla, na kterém s partnery soustavně pracovali přes 22 let a do kterého ze svých vlastních prostředků a darů partnerů, včetně vlastní práce farníků, pod vedením P. Vitězslava Řehulky, investovali bezmála 100.000.000,- Kč. Nelze přitom říci, že by farnost Ostrava – Zábřeh nepřispívala k dílu celé diecéze ostravsko opavské, když právě z této farnosti v poslední době vzešla tři nová duchovní povolání.

 

Děkujeme za pochopení a těšíme se na brzkou odpověď.

 

S úctou,

Author: Farní Rodina Zábřeh | 91 signatures

More >
Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na 213 signatures

Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na

Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).

 

Jak můžete nyní pomoci vy?

Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.

Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).

 

Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.

Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.

Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.

V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.

 

Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,

 

Spolek Za lepší Smíchov

www.zalepsismichov.cz

www.facebook.com/zalepsismichov

Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html

Author: spolek Za lepší Smíchov | 213 signatures

More >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4559 signatures

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Author: Jan Sychra | 4559 signatures

More >
PETICE PROTI ZAVEDENÍ DOPRAVNÍCH OPATŘENÍ V CENTRU MĚSTA BENEŠOV NAD PLOUČNICÍ 128 signatures

PETICE PROTI ZAVEDENÍ DOPRAVNÍCH OPATŘENÍ V CENTRU MĚSTA BENEŠOV NAD PLOUČNICÍ

My níže podepsaní občané žádáme o zrušení nových dopravních opatření v centru města Benešov nad Ploučnicí, konkrétně zjednosměrnění ulic Čs. Armády, Sokolovská a Krátkáa zavedení trvalých parkovacích míst v těchto ulicích.
Toto opatření je nelogické, zbytečně ztěžuje průjezd centrem města, komplikuje zásobování provozoven a zhoršuje bezpečnost provozu.

Odůvodnění:

Průjezdnost městem: Jednosměrné užití předmětných ulic ve směru od II/262 k náměstí nutí řidiče, kteří chtějí jet v opačném směru, buď k průjezdu ulicí Čapkova (prudké klesání,úzký profil u č.p. 16, maximální váhové omezení pro vozidla na 3,5 t) nebo k užití komunikace ul. Děčínská, která „křižuje“ přístupové cesty ke škole, školce, sídlišti i zdravotnímu středisku.
Bezpečnost silničního provozu: Dlouhodobě žalostné či absentující značení přechodů pro chodce v prostoru výjezdu z Náměstí Míru do ulic Palackého a Děčínská. Tyto ulice jsouv důsledku změn dopravního značení více zatíženy dopravou. Pravoúhlé uspořádání ulic, kde byly provedeny úpravy, spolu s umožněním jízdy v protisměru cyklistům a vyznačení parkovacích míst vlevo ve směru jízdy vytváří nepřehlednou a potenciálně nebezpečnou situaci.
Životní prostředí: Řidiči jsou nuceni skrze ul. Děčínská ujet více než 1 km středem města, což vede ke zvýšeným emisím, prašnosti a hlučnosti.
Obchodní a ekonomická činnost: Nově vyznačená parkovací místa bez časového omezení jsou využívána k rezidenčnímu parkování, což ztěžuje zásobování prodejen a provozoven ve výše uvedených ulicích.

Autoři petice: Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl., Jan Ušák, Husova..., Benešov nad Ploučnicí
Petiční výbor ve složení:
1. Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.
2. Jan Ušák, Husova 394, Benešov nad Ploučnicí
3. Ludmila Šumová, Sídliště 637, Benešov nad Ploučnicí

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:
Pavel Urx, Čs. Armády 101, Benešov n. Pl.

Author: Pavel Urx | 128 signatures

More >
Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově 374 signatures remaining 176

Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově

Otevřený dopis zastupitelům města Prostějova Vážení členové zastupitelstva, Obracíme se na vás s hlubokým nesouhlasem ohledně plánovaného a dokonce již vámi schváleného prodeje pozemku 2686/19 a 2686/20 na ulici Tylova – za účelem výstavby garážového domu a důsledkem toho zrušení zeleně. Umístěním garážového domu doprostřed vnitrobloku zástavby domů a zničením – odstraněním zeleně, především několika vzrostlých stromů starých desítky let, tak negativně výrazně ovlivníte kvalitu bydlení i života obyvatel do budoucna a samotné životní prostředí obyvatel v této lokalitě, kde preferujeme klidné a tiché prostředí se zelení na trávení volného času. Ba naopak bychom uvítali zlepšení k využití tohoto místa jako odpočinkové zóny pro obyvatelstvo, stačilo by pár laviček, nic finančně pro město nákladného. V této lokalitě je spousta obyvatel, co vlastní psy, za které městu řádně platí poplatky. A veřte nevěřte, psi trávu milují na rozdíl od betonových ploch, smogu a hluku. Žijeme tady vesměs v malých bytech v panelácích a bytových domech, proto si o to víc vážíme zeleně v okolí, která tu má svou atmosféru, kouzlo, historii a doufáme, že i budoucnost pro další generace. Dalším negativním faktorem je i snížení hodnoty nemovitostí v dané lokalitě. Důkazem našeho tvrzení je již veřejně známá nespokojenost obyvatel žijících u již postaveného garážového domu v Krasicích. Nebylo zde odstraněno jen pár stromů dle původního plánu, ale většina stromů v blízkém okolí kvůli technice a umožnění samotné výstavby garážového domu. V podstatě všechny, zůstaly jen stromy v těsné blízkosti silnice. Vzhledem k negativnímu vlivu na kvalitu bydlení i života obyvatel v této lokalitě a pro ochranu životního prostředí – víme, že stromy produkují kyslík, dávají nám stín, snižují teplotu země a výrazně brání vysoušení země (globální oteplování, nedostatek vody), pro spokojenost občanů města, vás žádáme, abyste pečlivě zvážili všechny dopady a hledali alternativní řešení, které by bylo v souladu s pohodou a kvalitním životem obyvatel. A to, že by měl garážový dům zelenou fasádu a střechu nebo modrozelené prvky, to je až ubohé. Žádáme vás proto, aby tento prodej pozemku se zelení spojený s prodejem a s tímto projektem výstavby garážového domu byl pečlivě přezkoumán a aby byly skutečně zváženy negativní dopady pro obyvatele, jejich děti, jejich psi, pro přírodu a životní prostředí. Věříme, že se vám podaří najít jiný pozemek, nejlépe již s betonovým povrchem, bez újmy na zeleni, který by byl pro váš záměr jak pomoci obyvatelstvu s parkovacími místy vhodnější. S pozdravem Monika Oplocká Dobrovského 1456/16 796 01 Prostějov

Author: Monika Oplocká | 374 signatures

More >
Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu 295 signatures

Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu

 

 

Vážení občané a občanky,

 obracíme se na vás s naléhavou žádostí o podporu pro realizaci projektu, který má potenciál zlepšit životní prostředí a zvýšit bezpečnost v našem městě.

 

 Jedná se o vybudování lávky pro pěší a cyklisty spojené s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu na trase Tábor - Bechyně.

 

 Současný stav mostu není optimální a nevyhovuje potřebám současného městského života. Vytvoření lávky pro pěší a cyklisty společně s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu nejen zlepší přístupnost pro chodce, ale také umožní bezpečnější přecházení řeky pro všechny uživatele, včetně cyklistů.

 

 Vzhledem k potenciálnímu oddělenému provedení prací, tedy opravě železnižního mostu bez lávky pro pěší a cyklisty, máme oprávněné obavy, že by lávka pro pěší mohla zůstat pouze ve fázi plánování a nikdy by nebyla realizována, nebo by se její výstavba odložila na neurčito a její případná výstavba někdy v budoucnu by byla i výrazně dražší.

 

Vybudování lávky pro pěší a cyklisty najednou společně s rekonstrukcí železničního mostu představuje důležitou a dlouhodobou investici do bezpečnosti a lepšího propojení obyvatel města Tábor.

 

 Proto vás žádáme o podporu naší petice, která vyzývá místní úřady a zástupce veřejného sektoru k výstavě lávky pro pěší a cyklisty společně s rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu.

 

Vaše podpora je nezbytná pro zajistění realizace tohoto projektu včas a za dostupných podmínek.

 

 Děkujeme Vám za vaši podporu k vytvoření bezpečného a propojeného města Tábor pro všechny jeho obyvatele.

 

S poděkováním a úctou,


Michal ARNOŠT, Milan RYBA, Jiřina CHUDÁ

osadní výbor Čelkovice 


 

Author: Michal Arnošt | 295 signatures

More >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 35865 signatures

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Author: Zvířata Nejíme | 35865 signatures

More >
Petice za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja 1663 signatures remaining 8337

Petice za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja

V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.

 

Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.

 

Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.

 

Požadujeme následující:

1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.

 

Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.

 

--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
 

Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf

Kaňon Vltavy u Sedlce

http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/

Historická krajina versus dálnice

https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/

Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)

https://rozumnadoprava.cz/sokp518/

Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)

https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/

Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky

https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/

 

Author: Lenka Hornychová | 1663 signatures

More >
Petice proti klamavé reklamě v oblasti živočišných výrobků 526 signatures remaining 49474

Petice proti klamavé reklamě v oblasti živočišných výrobků

Klamavá reklama je popsána v § 2977 Občanského zákoníku, a to jako něco uvádějící zákazníka v omyl. Tento omyl vede k tomu, že si zákazník může zboží koupit pod vlivem takovéto reklamy, a pokud by klamán nebyl, zboží by si možná nekoupil.


Potravinářský průmysl, a to především živočišná produkce se vyznačuje obrovskou mírou zavádějících informací, lživých zobrazení a zakrýváním skutečností, ať jsou to fialové kravičky nebo takzvané veselé krávy, či šťastná prasátka houpající se na stromě zvaný klobásovník. Ve skutečnosti však zvířata v tomto průmyslu neuvěřitelně trpí a žádné z nich není šťastné.
Proto v rámci petice chceme dosáhnout změny § 2977 tak, aby prodejci i výrobci museli ohledně zvířat uvádět a zobrazovat pravdivé údaje a skutečnosti, podobně jako například prodejci a výrobci tabákových výrobků.

Cílem petice je tedy změna § 2977 Občanského zákoníku tak, aby nebylo možné klamat zákazníka o podmínkách chovu a zacházení se zvířaty v jakékoliv fázi jejich života nebo ohledně smrti. Žádná forma nadsázky, přehánění nebo nepravdivého zobrazení by neměla být přípustná v reklamě, která se týká produktů získávaných z živých bytostí.

Vyzýváme zákonodárce, aby se tímto paragrafem zabývali a také aby začali postihovat společnosti, které se zmiňovaného klamavého jednání dopouští.

Níže podepsané osoby souhlasí se zněním této petice, tedy požadují v jejím smyslu uváděnou změnu zmíněného paragrafu Občanského zákoníku.

Author: Josef Němec | 526 signatures

More >
PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka 152 signatures

PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

 v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
 v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb.  a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí.  K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.

žádáme proto, aby:

byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).

 

Za petiční výbor:

Hrdlořezská zvonička, spolek

IČO 28554060

Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy

v.z. Leona Hornová

Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy

 

                                                                                    

 

 

V Praze 15. 6. 2022

Author: Leona Hornová | 152 signatures

More >
Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově 532 signatures

Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově

PETICE

dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990, o právu petičním

Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově

Statutárnímu městu Prostějov. V Prostějově dne 16. 4. 2017

My, níže podepsaní občané statutárního města Prostějova, žádáme, aby v souvislosti s projektem „Rozšíření aquaparku Prostějov“ byl jako jeho součást vybudován plavecký bazén 50 x 25 m z následujících důvodů:

- plavecké dovednosti jsou nepostradatelnou součástí základní výbavy každého člověka
-plavecké aktivity jsou významným faktorem pro zdravý vývoj našich dětí i zdravý život každého občana našeho města i okolí v každém věku.
-výuka dětí i rozvíjení plaveckých dovedností v každém věku jsou zásadním faktorem ochrany toho nejcennějšího, lidského života.
-je nutné, aby koncepce nového zařízení umožňovala výuku i rozvíjení plaveckých dovedností dětí a umožňovala soustavné pěstování plaveckých aktivit co nejširší veřejnosti.
-jsme si vědomí, že při přípravě projektu je nutné uvažovat ekonomické aspekty projektu, ty ale musí být podřízeny rozumné vizi, která určí možnosti pro další generace a povede k rozvoji plaveckého sportu všech kategorií a nikoli k jejich útlumu.
-žádáme takové řešení, abychom v budoucnu nebyli nuceni opět využívat nedostatečně dimenzované prostory plaveckého bazénu v době, která není pro sport vhodná, zejména pro sport mládeže.
-žádáme, aby byly zajištěny řádné podmínky pro základní i zdokonalovací výuku, sportovní i rehabilitační plavecké aktivity sportovních klubů všech odvětví i široké veřejnosti. To dnes není možné.
-žádáme, aby byla vyloučena řešení, která budou vyžadovat jakékoli dispoziční technické změny během provozu, jak je tomu v případě instalace posuvných stěn. Taková řešení jsou nouzová a neodpovídají modernímu nadčasovému konceptu takové investice.
-žádáme, aby byly brány vážně připomínky a návrhy odborníků, které vycházejí z reality a zkušeností v oblasti plavecké výuky i sportovní přípravy v našem městě
-žádáme, aby bylo vybudováno zařízení funkční. Z možných konceptů, které jsou s to splnit požadavky na moderní zařízení pro vodní sporty, vyhovuje nejlépe plavecký bazén o rozměrech 50 x 25 m. Tato varianta umožňuje dělení prostoru bazénu na 50 m x 10 drah, nebo 25 m x 20 drah a tím také nejlepší variabilitu a schopnost přizpůsobit plavecký bazén nejrůznějším potřebám veřejnosti, výuky plavání, rehabilitace, kondičního a sportovního tréninku.
-žádáme bezbariérové začlenění nového bazénu do prostoru stávajícího aquaparku, které umožní komplexní a pohodlné využití celého areálu námi, občany města Prostějova i širokého okolí v letním období a přejeme si, abychom si i v aquaparku mohli konečně zaplavat.

Petiční výbor:
1. Aleš Matyášek, Bezručovo náměstí 508/4, 796 01 Prostějov
2. Lukáš Kousal, Studentská 4301/10, 796 01 Prostějov
3. Petr Adamec, a. Slavíčka 3941/13, 796 04 Prostějov

Zastupovat petiční výbor při jednáních se státními a místními orgány je oprávněn kterýkoli člen petičního výboru.

Author: Markéta Novotná | 532 signatures

More >
PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia) 1414 signatures reached

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

 

My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.

 

Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).

 

Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.

 

Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.

 

Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.

 

Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:

zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku, 

a další

Author: Michal Vonderka | 1414 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj