My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, aby byla co nejdříve zahájena výstavba trasy D pražského metra.
Dopravní situace v oblasti Krče, Libuše, Písnice a v dalších městských částech na jihu Prahy je dlouhodobě zcela neudržitelná. Pro téměř 200 tisíc obyvatel žijících v této oblasti jsou nyní jedinou možností dopravy do centra Prahy autobusy MHD nebo vlastní automobily. Každodenní dlouhé kolony aut a přes 180 linkových autobusů zastavujících ve špičce během jediné hodiny v zastávce Nemocnice Krč jsou jasnou ukázkou toho, jak kritická dopravní situace v této lokalitě opravdu je.
Jako občané již řadu let na tuto situaci a nutnost jejího systémového řešení bezúspěšně upozorňujeme. Již přes 20 let je nám nejrůznějšími politiky pravidelně slibována urychlená výstavba trasy D pražského metra, která by uvedený stav z velké části vyřešila. Tyto sliby zaznívají v médiích takřka s železnou pravidelností před každými volbami. Se stejně železnou pravidelností ale bohužel po volbách rychle mizí a my musíme čekat dál.
Čekat už ale dál nechceme. Neustálé oddalování výstavby přináší rizika v podobě dopravního kolapsu v Praze 4 a 12, stále se zhoršující kvality ovzduší v obydlených oblastech a v neposlední řadě nebezpečí pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro chodce, a to hlavně ty nejohroženější – děti a seniory. Vybudování nové trasy metra by současně pomohlo lepší dopravní dostupnosti Thomayerovy nemocnice v Krči a stalo se alternativní dopravní cestou k trase C pro případ nutné rekonstrukce Nuselského mostu.
Přestože projekt existuje na papíře již od začátku devadesátých let minulého století, dopravní obslužnost jižní části Prahy metrem celou tuto dlouhou dobu nebyla řešena a výstavba trasy D se stále odkládá. Tato situace je o to vážnější, že v případě dalšího odložení výstavby již pravděpodobně nebude možné ke spolufinancování projektu využít dotací z fondů Evropské Unie. Reálně tak hrozí, že hl. m. Praha nebude schopné najít dostatek finančních prostředků k realizaci projektu a výstavba se tak bude muset odložit odhadem o dalších minimálně 10 let.
Žádáme proto zastupitele a Radu hlavního města Prahy, aby se zahájením výstavby trasy D pražského metra začali neprodleně zabývat a prosadili bezodkladnou realizaci této prioritní dopravní stavby. Žádáme, aby tak splnili předvolební slib, který nám voličům dali a zajistili tak bezpečnou, ekologickou a důstojnou dopravní obslužnost jižní části Prahy.
Za petiční výbor:
Denisa Jasinská, Praha
Kateřina Konečná, Praha
Author: Občané pro Déčko | 1442 signatures
More >Plánovaná stavba Centrum Bořislavka nás děsí svým rozsahem. Navržená stavba se zcela vymyká rázu okolní zástavby, na kterou už poukazovaly úřady při předchozích vyjádřeních k předešlým projektům plánovaným na tomto pozemku v EIA, kdy původně památkáři požadovali snížení stavby.
Nepochopitelně se později stejné úřady vyjádřily kladně a změnily svá stanoviska, i když okolní zástavba zůstala stále stejná.
Nový projekt je plánovan v nejvyšším bodě na 7 pater a k tomu technická nástavba na střeše! Převyšuje tak výrazně mnohonásobně veškerou okolní zástavbu a také veškeré administrativní budovy podél Evropské! Developer účelově prezentuje své vizualizace zkreslenou formou - přidává neexistující stromy, které na vizualizaci zakryjí opravdovou výrazně nižší výšku okolní zástavby, ukazuje budovy z pohledu zeshora a v izolaci nebo popřípadě ze strany, kde kaskádovitě nabývají na výšce tak, aby nebylo vidět o jak objemnou hmotu se ve skutečnosti jedná.
Podle dostupných dat má v dnešní době Praha 6 výrazně větší množství volných kancelářských ploch a na druhé straně v dané lokalitě velký nedostatek služeb - kino, slušné restaurace, pekárny, kavárny...to, co je běžně součástí každé slušné rezidenční čtvrti.
Místo vhodného posílení služeb se opět plánuje navýšení administrativních ploch (kancelářských), ze kterých bude benefitovat pouze developer pro své účely. Dá se pochopit, že někoho láká postavit si kancelář s výhledem Hradčany ze své kanceláře v 7. patře, ale musí být nepřijatelné, aby se tak stalo na úkor oprávněných zájmů místních obyvatel s negativním dopadem na kvalitu života a hodnotu jejich majetků.
Tento výhled patří všem obyvatelům přímého okolí, všem, kteří přijíždí do Prahy z letiště, ne pouze jedné kanceláři s dobrou adresou...
Navíc pozemek se nachází v oblasti s již kritickou dopravou a studie vlivu na životní prostředí nezohledňuje další souběžné velké stavby v blízkém okolí, proto se obáváme, že dopravní situace a vliv na životní prostředí pro residenty v okolí bude neúnosná.
Nově zvolená radnice Prahy 6 se zavázala voličům udržet rezidenční charakter této čtvrti. Pomozte jim tento slib naplnit protestem proti nadměrnosti této stavby. Co už se jednou povolí a postaví, nikdo nezbourá, teď máte šanci se vyjádřit proti a ovlivnit ráz této krásné lokality. Prosíme, pokud Vám není lhostejné, jak bude vypadat jedna z nejžádanějších rezidenčních čtvrtí v Praze, vyjádřete své negativní stanovisko připojením svého podpisu.
Author: Jana Štumpová Konicarová | 1175 signatures
More >Upozorňujeme, že v chystané podpoře od EU na vzdělávací instituce na obobí 2014-2020 je pro pražské vysoké školy vyhrazeno z 90 miliard pouhých 8.
Rektoři vysokých škol v Praze proto poslali dopis premiérovi Sobotkovi, v kterém jej žádají o osobní jednání, na němž se chtějí svých institucí zastat.
Více viz
http://praha.idnes.cz/vysoke-skoly-chteji-vice-penez-z-eu-duy-/praha-zpravy.aspx?c=A140128_125533_praha-zpravy_jj
Požadujeme proto, aby vysoké školy z Prahy dostávaly odpovídající částky z evropských dotací, které by zajistily jejich konkurenceschopnost v celoevropském srovnání. Osobně vnímáme, že nové možnosti, které by nám mohly naše školy nabídnout při zisku většího dílu z evropských peněz, by nám umožnily efektivnější studium i přípravu na další profesní život. Obzvláště v dnešní době, kdy uplatnění studentů vysokých škol již není tak samozřejmé, jak tomu bývalo dřív.
Apelujeme proto na všechny, kterým není jedno, jaká budoucnost čeká nejen nás, ale i pověst českých vysokých škol ve světě, aby podepsali tuto petici a pomohli ji šířit dál.
Petice bude předána na ministerstvo školství.
Sdíleje s dalšími studenty!
obrázek:http://www.ceskapozice.cz
Author: Miroslav Jarný | 2 signatures
More >Důrazně protestujeme proti návrhu uzavřít Smetanovo nábřeží pro automobilovou dopravu. Jeho realizace by způsobila neskutečný zmatek v dopravě.
Více než dvacet tisíc aut, které denně přes Smetanovo nábřeží jezdí, by se logicky přesunulo mimo jiné na Legerovu a Žitnou ulici a vznikl by tak neskutečný zmatek. „Nedovedeme si představit, jak by se občané například z Vinohrad dostávali domů, kdyby se tyto negativní prognózy naplnily“, říká bývalá radní hlavního města Aleksandra Udženija Hustota provozu by pravděpodobně stoupla také na magistrále a v oblasti Karlova náměstí. Na území Prahy 5 by auta vytěsněna ze Smetanova nábřeží najížděla Resslovou ulicí. Praha 7 se obává, že by jim přinesla auta, která by najížděla od Hlávkova mostu.
Diletantské nápady primátora hlavního města Prahy je neuvěřitelné.
Odmítáme nesmyslné experimenty a rozhodně chceme, aby usnesení rady číslo 2165 bylo zrušeno a doprava přes Smetanovo nábřeží zůstalo zachováno.
fotka z ct24.cz
Author: Pavel Leitner | 4 signatures
More >Po nešťastné události v rezidenci palestinského velvyslance v Praze- Suchdole máme obavy o bezpečnost obyvatel této části Prahy. Tyto obavy jsou o to důvodnější, že v budově velvyslanectví jsou neregistrované zbraně.
Starosta Suchdola Petr Hejl uvedl: „Rada městské části Praha-Suchdol, zastupující zájmy občanů městské částiPraha-Suchdol, se cítí jednáním diplomatů státu Palestina, kteří na ambasádě přechovávají zbraně a výbušniny a porušují tak české a mezinárodní právo, podvedena“.
Žádáme proto, aby bylo palestinské velvyslanectví v co nejkratší době ze Suchdola odstěhováno!
Zdroj fotografie: http://cms.parlamentnilisty.cz/image.ashx?w=632&h=307&f=IMG_5328.jpg&id=15794
Author: Petr Frank | 13 signatures
More >Select your region
Souhlasíte s tím, aby byl Andrej Babiš premiérem?