Poslanče, své ANO řekni Ústavě 6 signatures

Poslanče, své ANO řekni Ústavě

Vážené paní poslankyně Karlo Šlechtová, Miloslavo Rutová, Barboro Kořanová,

vážení páni poslanci Jane Volný a Kamale Farhane,

 

vyzýváme Vás abyste odpovědně plnili poslanecký slib, který jste složili na ustavující schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR.

 

Připomeňme si tento zásadní text: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.“ To je slib, který jste dali. Vyplývá z něj, že jediný, komu jste povinováni svědomitě vykonávat mandát poslance, jsou občané České republiky. Chcete-li, Vaši spoluobčané a sousedé z Plzeňského kraje, kteří Vás přímo zvolili.

 

Otevřeným dopisem Vám sdělujeme, že podle nás nevykonáváte svůj poslanecký mandát dle svého slibu, ve prospěch opravdu všech občanů České republiky. Pokud byste opravdu jednali pouze dle svého vědomí a svědomí, s péčí o naši Ústavu a právní řád, konali byste v následujících případech jinak:

 

Nepodpořili byste extrémistu Tomia Okamuru do funkce místopředsedy sněmovny a po jeho výrocích o koncentračním táboře v Letech byste neumožnili jeho setrvání ve funkci. Stejně tak u poslance a předsedy výboru pro NBÚ Miloslava Roznera.
Zabránili byste nečestnému jednání svého předsedy vůči řediteli GIBS Michalu Murínovi. Připomínáme, že se před volbami Andrej Babiš slibem voličům zavázal k ochraně nezávislosti policie a justice.
Zamezili byste tomu, aby se byť na jediný den stal pomocí hlasů hnutí ANO předsedou komise pro kontrolu GIBS komunista Zdeněk Ondráček, bývalý příslušník pohotovostního pluku SNB a nynější popírač nezákonné agrese Ruska na Ukrajině. Odmítli byste, aby ve vládě, jež dnes funguje v demisi, byl na postu ministra vnitra další bývalý příslušník pohotovostního pluku SNB Lubomír Metnar.
Chránili byste veřejnoprávní média a svobodu slova. Ohradili byste se proti výpadu prezidenta Miloše Zemana vůči České televizi a nezávislým médiím při jeho inauguraci. Ujistili byste veřejnost, že žádný útok na média veřejné služby nepřipustíte.

 

Upozorňujeme Vás, že nesete plnou zodpovědnost za politické kroky vlády v demisi a vedení hnutí. Že podle nás schvalujete činy Andreje Babiše a jeho výroky např. o tom, že jedině on je „až do smrti“ kandidátem na post premiéra, že novináři kladoucí nepříjemné otázky jsou zkorumpovaná pakáž a jiné.  Toto by se v žádné opravdu demokratické straně nemohlo odehrát bez hlasité odezvy v členské základně. Hnutí ANO je nejsilnější parlamentní stranou a disponuje největším počtem poslanců. Tito poslanci se však nemohou schovávat za své vedení. To Vy máte vše v rukou a bez Vaší podpory by se dosavadní kroky Andreje Babiše nemohly odehrát.

 

Ptáme se, bylo Vaše konání ve funkci poslance vždy v souladu s Vaším vědomím a svědomím? Můžete nás ujistit, že hnutí ANO je vnitřně demokratické a vy tedy jste se všemi kroky jeho vedení v dokonalé shodě, neboť jste se proti jednání a názorům vedení nikdy neohradili?

 

Jsme připraveni Vás podpořit při zodpovědném plnění mandátu poslance. Nejsme ale ochotni tolerovat porušování složeného poslaneckého slibu a demokratického řádu definovaného Ústavou a zákony naší země. 

 

Author: Magdalena Pešková | 6 signatures

More >
Za klidnější dopravu v obci Zruč-Senec 103 signatures reached

Za klidnější dopravu v obci Zruč-Senec

Vážený pane starosto.

Obracíme se na Vás jako obyvatelé obce Zruč-Senec, především ulic Třemošenská a Plzeňská, s otevřeným dopisem, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v naší obci.

V posledních několika měsících jsme zaznamenali katastrofální zhoršení dopravní situace v naší obci. Týká se to zejména silnic II/180 (ulice Třemošenská) a II/231 (ulice Plzeňská). Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:

- Při průjezdů obcí nejsou dodržována pravidla silničního provozu. Není dodržována zejména rychlost průjezdu přes obydlenou zástavbu 50km/h. Nejsme bohužel schopni dodat konkrétní hodnoty, ale pocitově dochází k porušení o 20-50 km/h a to jak osobními automobily, tak motorkami a nákladními vozy. Nezřídka kdy také dochází k nebezpečnému předjíždění.
- Obě silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Prvním problémem je, že silnice 2. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací. Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).

V důsledku toho dochází zejména:

- K ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem obou komunikací a to zejména z důvodu rychlosti kamionů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu. Vzhledem k tomu, že se kolem komunikací pohybují i děti, je jen otázkou času, kdy dojde k tragédii!
- Znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!
- Snížení kvality života všech zejména na ulici Třemošenská a Plzeňská a dále přilehlých ulic.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do obce a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem obce:

 

- Měli bychom z titulu obce začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti v naší obci. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.
- Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:

   - Vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do obce.
   - Změnit uspořádání na vjezdu do obce tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.
  - Vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které prakticky na ulicích Třemošenská či Plzeňská zcela chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu obcí.

- Měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:

  - Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.
  - Úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).

- Měli bychom opět aktivně otevřít debatu plánovaného obchvatu obce, neboť v tomto se, dle našich informací i informací, které se dostávají od obce směrem k občanům, nepodniklo v několika posledních letech vůbec nic a chování obce spíše připomíná smíření s danou situací.
- Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do obce Zruč-Senec či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si cesty z Rokycan do Třemošné či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.
- Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti Dolanského mostu. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší obce.

Tento otevřený dopis je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům obce Zruč-Senec a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají obce Třemošná (silnice II/180), část obce Plzeň – Bílá hora (silnice II/231), obec Chrást (silnice II/180), Dýšina (silnice II/180) či Kyšice (silnice II/180). Stála by tedy za zvážení širší diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.

Tento otevřený dopis byl nejprve adresován všem obyvatelům Zruč-Senec, zejména byl doručen všem, kteří žijí v bezprostřední blízkosti silnice II/180 a II/231. Podporu tomuto dopisu mohli obyvatelé vyjádřit online na stránce e-petice.cz nebo přímo svým podpisem. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.

Za obyvatele Zruč-Senec,

 

Aleš Michálek a Pavel Berák

Author: Aleš Michálek | 103 signatures

More >
PETICE - O znovu navrácení dopravní obslužnosti na trase KLATOVY - NÝRSKO 5 signatures remaining 495

PETICE - O znovu navrácení dopravní obslužnosti na trase KLATOVY - NÝRSKO

Autobus na přání? I tak si lze vyložit problematiku zrušení dopravní obslužnosti na trati KLATOVY - NÝRSKO,kterou provozuje soukromý autobusový dopravce p.Vratislav Štáhlich z Klatov.... Proto se PROSÍM Vás nebojte projevit svůj názor a podpořte svými podpisy a názory jak jste spokojeni s dopravní problematikou jeho společnosti,která je založená na nekoncepčním a nesmyslném rušení linkových autobusů.

 

Bohužel ne každý má dostatek finančních prostředků na to,aby si mohl jít do autosalonu či autobazaru zakoupit nové, případně zánovní vozidlo zn.BMW,AUDI...,dále pak ne každý má možnost získání řidičského oprávnění,které by ho vhodilo do role řidiče (pána svého času).... zamyslete se PROSÍM !!!

 

Vzhledem k tomu,že jsem sama byla nějaký čas odkázaná na linkovou autobusovou dopravu a vím jaké je to v dnešní době složité,když bydlíte na menší obci případně na odříznuté vsi,kde není nic - žádný obchod,lékař,úřad.... a co teprve,když jste starší člověk,invalidní a nebo pracující občan? Jak se máte dostat do svého domova,když Vám nic nejede? Podle slov majitele autobusové dopravy pana Štáhlicha není důvod proč ponechávat autobusy jezdit ráno v 05:05 hod. (NÝRSKO - KLATOVY) a potém v 18:47 hod. (KLATOVY - NÝRSKO), prý je to zbytečné a ekonomicky nevýhodné....... opravdu? Když těmi nejvíce frekventovanými spoji jezdilo nejvíce lidí z práce a do práce..... ze školy do školy.... z úřadu na úřad..... k lékaři od lékaře????? Ukažme p.Štáhlichovi,že jeho slova jsou nesmyslná a že se to vyplatí,však bez nás cestujících by tu "NEBYL" a nemohl podnikat.... " NAŠE PENÍZE jsou jeho ziskem! "

 

PROSÍM podpořte tuto petici svým podpisem a umožněte zpátky návrat (zeleného autobusu) společnosti VKJ autobusy s.r.o.,Plzeň ve trase KLATOVY - NÝRSKO !!!!!!!!!!!!!

 

 

Author: Barbora MAČUGOVÁ | 5 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Plzeňský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj