Chceme vlaky na Kozí dráhu
960 signatures

Chceme vlaky na Kozí dráhu

Author: Andrea Primusová Primusová | Uploaded: 02.03.2020 | 960 signatures
Share it with your friends

My, níže podepsaní občané podporujeme:

Obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

A žádáme:

* Správu železnic, aby dle zákonem daných povinností uvedla Kozí dráhu do provozuschopného stavu a umožnila dopravcům provoz osobních i nákladních vlaků.

 

* Ústecký kraj a Ministerstvo dopravy, aby veřejně podpořili obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

 

Snaha zlikvidovat železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova se výrazněji projevuje od roku 2007. Hlavní argument pro její zrušení (popř. aktuálně nahrazení cyklostezkou či v minulosti dálničním přivaděčem) zní, že trať je „opuštěná/neprovozovaná“. Dopravcům je však protizákonně znemožněno na ní osobní i nákladní vlaky provozovat.

Letošní objednávku více než tří set pravidelných sezónních osobních vlaků dopravce KPT rail manažer infrastruktury Správa železnic neakceptuje. Dle vyjádření tiskového mluvčího odstraňování náletové vegetace není předzvěstí blížícího se návratu vlaků. Smyslem průřezů je určení předpokládaných nákladů na zprovoznění (očekávejme stovky milionů), které bude následně (někdy) schvalovat komise Ministerstva dopravy.

Drážní úřad požadavek obnovení železničního provozu podporuje (16. 1. 2020): „Zastavení provozování drážní dopravy podle § 38 zákona o dráhách a omezení provozování drážní dopravy podle § 23b , popř. § 23c zákona o dráhách neznamená, že provozovatel dráhy nezajistí svojí povinnost stanovenou § 22 odst. 1 písmeno a) zákona o dráhách. Současně vlastník dráhy, kterým je případě regionální dráhy Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova na základě pověření také právnická osoba Správa železnic, státní organizace, IČO 709 94 234 má povinnost zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami a dále pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje (§ 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách).“

Pro krajské zastupitele by mělo být zásadním argumentem to, že dopravce na provoz sezónních vlaků nežádá veřejné finanční prostředky a vlaky plánuje provozovat na vlastní tzv. komerční riziko. Navíc v Ústeckém kraji již minimálně dvě k zániku odsouzené tratě svůj potenciál jednoznačně prokázaly.

S názorem Ministerstva dopravy (27. 2. 2020), že „uvedená dráha v současnosti neslouží k zajištění dopravních potřeb státu ani nezajišťuje dopravní obslužnost území kraje tedy důvod k naplňování ustanovení § 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách pominul“ nesouhlasíme!

 

Prosíme, pomozte vyvrátit mantru, že „o Kozí dráhu nikdo nestojí“. Podpořte svým podpisem úsilí o obnovení provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova proti nezákonnému jednání správců státního majetku.

 

Děkujeme za Vaši podporu,

Záhada lokálek, z. s. 

/zpracovatel petice/

News

24.04.2020 00:17

Správa železnic objednávku letních vlaků pro veřejnost zamítla...!

 

V souvislosti s pandemickou situací by bylo pochopitelné, pokud by termín zahájení provozu byl posunut. Správa železnic však objednávku zamítla striktně. Argumentuje přitom rozhodnutím Drážního úřadu z roku 2010 a letošní stanovisko DÚ, stejně jako platné zákony ČR nadále ignoruje. Protiprávní blokace provozu na Kozí dráze tak bohužel zatím pokračuje.

Trať má výrazný turistický potenciál, doplňuje řadu cyklotras a nabízí velké množství atraktivních výletních cílů pro zájemce z celé České republiky. Podpora široké veřejnosti je proto zásadní.

Děkujeme za vaše podpisy, dosavadní podporu a dále prosíme o co nejširší sdílení. 

Nepochybujeme, že právo a zdravý rozum zvítězí.

Za spolek Záhada lokálek Andy Primusová

 

 

To whom will the petition be forwarded: Správa železnic, Ministerstvo dopravy, Ústecký kraj...

Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.

Share it with your friends and acquaintances

Messages | 151

23. 03. 2020 | Štěpán Šubrt | Praha 10
Tato trať má normálně fungovat a ne zarůstat nebo ještě v horším případě být přestavěna na cyklostezku. Železniční doprava rozhodně má budoucnost a kozí dráha v žádném případě mezi výjimky nepatří. Obnovit a to co nejrychleji.
+5 | -0
doporučit +
21. 03. 2020 | Jiří Jílek | Praha 10-Vršovice
Doufám,že se to rychle podaří.Tato trať byla některými neschpnými a zbyčenými"úředníčky"zrušena!!!!!
+4 | -0
doporučit +
20. 03. 2020 | Věra Lacinová Lacinová | Jílové u Děčína
Držím palce naší Kozině a vám všem co pracujete pro její navrácení do provozu.
+4 | -0
doporučit +
12. 04. 2020 | lukas Beranek | Dolni Roven
Podepisuji protoze jsem drazni nadsenec a rad bych videl vlaky zpet a teto krasne kozi draze v pekne krajine kde je co k videni a mistnim by to pomohlo verim tomu zaverem jsem pro zachovani trate v cele jeji delce Dečín-Oldrichov u Duchcova.
+3 | -0
doporučit +
28. 04. 2020 | Jiří Homola | Praha
Jsem za aby trat byla cela obnovena
+2 | -0
doporučit +
28. 04. 2020 | Petr Ziegler | České Budějovice
Hlavním důvodem zastavení provozu má být kšeft s několika pozemky. To je místní záležitost. Za snahou rušit podobné tratě ve větším měřítku je obvyklý důvod- peníze. Zaměstnanec správy dráhy, agentury (třeba zašívárna bývalého genřed. ČD Šípa - cedop), někteří koumáci ze samospráv, krajů, obcí, měst vytvoří nějakou metodiku, ke konkrétní regionální trati, ze které vyplývá neskutečná "ztrátovost". Trať se zruší a konglomerát zpravidla poskládaný z uvedených institucí, jednotlivců, firem, agentur, audit. firem pak inkasuje "z uspořeného", třeba 10% provizi. Záleží na drzosti zúčastněných, skutečná úspora vznikne zřídkakdy, spíše naopak, likvidací jedné dopravní možnosti dojde k monopolizaci těch zbylých. Tito vykukové jsou snadno rozpoznatelní - na otázku "proč nerušíte silnice III. tříd, tam je přece také jasná ztráta" odpovídají hloupě, se sklony k zoufalé dehonestaci tazatele. Bohužel uvedená praxe proběhla všude kolem ČR, dozvuky společenských změn, privatizací, honěním se za rychlými penězi tragicky a neobnovitelně zasahují i prostředí železnic. Odhalujme společně protagonisty takového konání a ptejme se jich na skutečné důvody.
+2 | -0
doporučit +
14. 04. 2020 | Pavel Kopáček | Sezimovo Ústí 2
Obnovit provoz!!!
+2 | -0
doporučit +
23. 03. 2020 | Tomáš Sobotka | Děčín VI
Nechápu ty, kdo nechtějí zprovoznění, vždyť v blízkosti je mimo jiné i památka UNESCO a to je jedno z největších lákadel pro turisty. Přitom vedení kraje, mnohých měst a obcí si stěžují, že turisté k nám nejezdí a chtějí je sem nějak nalákat.
+2 | -0
doporučit +
22. 03. 2020 | Radek Bédi | Děčín 24
Jak dlouho ještě bude procházet státní organizaci SprŽel, nedodržování zákonů této země??? Celé vedení, by mělo býti odvoláno a následně samozřejmě souzeno nezávislým soudem. Dost bylo lhostejnosti!!!!
+2 | -0
doporučit +
21. 03. 2020 | Jure Drnasin | Česká Lípa
Držte se
+2 | -0
doporučit +

Sign this petition

Signatures | 960 (+56 not confirmed)

Signature list in PDF
  • Jan Tuhý | Teplice
  • Tomáš Michálek | Žlutice
  • Jan Černý Černý | Hrob
  • Data of the signer not published
  • Zdenka Elmanová | Krupka
  • Jan Eliáš | Praha 8
  • Radovan Stanka | Telnice
  • David Pataši | Praha 5
  • Libuše Nebeská | Praha 9
  • Tomáš Domalyp | Chlumec

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku