My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme Vládu ČR o odložení účinnosti nařízení vlády č. 433/2022 Sb. k 1. lednu 2024, příp. na dobu pozdější.
V prosinci r. 2022 schválila vláda nařízení vlády č. 433/2022 Sb., kterým se mění NV č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací (dále také jako „novela nařízení vlády“ nebo „nařízení vlády“). To má nabýt účinnosti dne 1. července 2023. I přesto, že deklarovaným cílem této novely nařízení vlády je snaha opustit režim tzv. „staré hlukové zátěže" (dále také jako „SHZ“), který byl historicky přijímán jen jako přechodné a mimořádné opatření a pouze pro velmi specifické případy, mimo jiné i z důvodu jeho zřejmých zdravotních rizik, výsledná podoba nařízení vlády ve skutečnosti v širokém rozsahu současné hlukové limity a přípustnost dalšího hluku kolem nás výrazně navyšuje.
Režim SHZ již totiž nebude nadále jen výjimkou jako doposud, kterou bylo možné použít jen ve zvláštních případech, ale touto novelou nařízení vlády se stává fakticky novou normou (byť sníženou o 2 dB) pro další tisíce kilometrů silnic a železnic na celém území naší republiky. Vědecky prokázaným rizikům takto zásadně navýšených hlukových limitů na zdraví tak budou nově a trvale vystaveny miliony občanů České republiky, kteří kolem dopravních staveb žijí.
I přesto, že předmětné nařízení vlády výrazně ohrožuje ochranu veřejného zdraví před hlukem, ve prospěch ulehčení výstavby liniových staveb a developerské výstavby, důvodová zpráva k novele nařízení vlády nepřináší žádné informace či vědecky ověřené závěry týkající se dopadů takto zásadně navýšených hlukových limitů na lidské zdraví ani jakékoliv jiné prověření jejich zdravotní nezávadnosti. Ve schvalovacím procesu také nebyl předložen ani jeden konkrétní případ, který by dokazoval, že jediná možnost snížení hluku u dopravních staveb je zvýšení hlukových limitů.
Žádáme premiéra ČR Petra Fialu, aby aktivně konal a v této podobě nabytí účinnosti nového nařízení vlády zabránil. Vzhledem k navázání účinnosti nového nařízení vlády na novelu stavebního zákona (u které byl schválen odklad účinnosti), jej žádáme, aby se nejprve osobně zasadil o odložení účinnosti nařízení vlády č. 433/2022 Sb. k 1. lednu 2024, příp. na dobu pozdější.
Děkujeme.
Za petiční výbor
Martin Klečka
předseda spolku KORIDOR D8, z. s.
tel. 608 029 700
koridord8@gmail.com
www.koridord8.cz
Autor: Martin Klečka | 750 podpisů
Více >Na základě stávající situace obyvatel žijících v bezprostředním, ale i širším okolí vzletové a přistávací plochy PETER´S GROUND v Kunčicích pod Ondřejníkem jsme se rozhodli sestavit občanský APEL, resp. DESATERO, které adresujeme kunčickým letcům SLZ (ultralightů).
Prostřednictvím tohoto DESATERA my, níže podepsaní, žádáme, aby byla snížena zátěž občanů, která spočívá především v nadměrném hluku, ve ztrátě soukromí a v ohrožení bezpečnosti díky četným průletům ve velmi nízkých výškách nad rodinnými domy a zahradami.
Byť jsme si vědomi toho, že sportovní létání může být pro někoho společensky přínosná a obohacující činnost, se vší vážností APELUJEME na piloty a letce užívající inkriminované letiště, aby se ztotožnili s následujícím DESATEREM a řídili se jím:
1. DODRŽUJEME max. počet vzletů a přistání - tj. 3 x 1 letadlo/týden, max. však 9x/týden.
2. DODRŽUJEMJE stanovený koridor pro vzlety a přistání – tj. mimo rodinné domy a jejich příslušenství.
3. DODRŽUJEME stanovené minimální výšky letů – tj. min. 300 m nad rodinnými domy a min. 150 m nad loukami, lesy atd.; snažíme se vyhnout rodinným domům a jejich příslušenstvím.
4. NEPROVÁDÍME praktický výcvik a instruktáž pilotů.
5. NEPROVÁDÍME další typy komerčních či nekomerčních letů - seznamovacích, zaváděcích, vyhlídkových, ukázkových,….
6. NEPROVÁDÍME žádné reklamní akce, které by vedly ke zvyšování intenzity leteckého provozu v Kunčicích p.O.
7. VYBAVÍME svá letadla doposud ještě nepovinnými GPS a to za účelem objektivního zjištění dodržování všech závazných leteckých předpisů ze strany dozorových orgánů.
8. BEREME NA VĚDOMÍ, že jsou na vybraných objektech v obci postupně instalována záznamová a monitorovací zařízení, která budou sloužit k dostatečnému prokázání letecké nekázně.
9. RESPEKTUJEME A DODRŽUJEME práva ostatních občanů a to zejména jejich práva vlastnická, práva na soukromí, na klidné bydlení
a spokojený život.
10. JSME OHLEDUPLNÍ vůči ostatním občanům při provozování našeho leteckého koníčku.
Autor: Markéta Menšíková | 72 podpisů
Více >Petice za zrušení chovu hospodářských zvířat p. Lva v Řícmanicích
PETICE
Zastupitelstvo obce Řícmanice
Komenského 68
664 01 Řícmanice
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní občané obce Řícmanice, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl zrušen chov všech hospodářských zvířat chovaných panem Lvem Dariusem na pozemcích: 477/3, 480/3, 480/4, 481/9, 481/10, 481/8, 488, 491, 484, 483/2, 483/1, 487, 490, 486/3, 489, 529, 482, 477/1, 479, 478 v katastru obce Řícmanice.
Důvody zrušení chovu:
Porušování zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání
§ 4 odst. 1 písm. l
Za týrání se považuje
l) chovat a zejména rozmnožovat zvířata v nevhodných podmínkách nebo tak, aby si
sama nebo vzájemně způsobovala utrpení
Porušování zákona č. 166/1999 Sb., o veterinární péči
§ 4 odst. 1 písm. a) a b)
(1) Chovatel je povinen
a) chovat zvířata způsobem, v prostředí a podmínkách, které vyžadují jejich biologické
potřeby, fyziologické funkce a zdravotní stav a předcházet poškození jejich zdraví
b) sledovat zdravotní stav zvířat, v odůvodněných případech jim včas poskytnout první
pomoc a požádat o odbornou veterinární pomoc
K opakovanému a dlouhodobě trvajícímu porušování dochází:
- chované ovce často umírají i několik dní při těžkých porodech, kdy hyne matka i mládě
- uhynulé kusy jsou viděny na pozemku i několik dní bez odstranění kadáveru (možná kontaminace
půdy a potoka)
- zvířata jsou vystavena nepříznivým klimatickým podmínkám (bez přístřešku či úkrytu)
- krmivo pro zvířata je umístěno v bahně a bez ochrany (možná kontaminace krmiva)
- chovaná zvířata jsou bez zjevného veterinárního ošetření (nemocná, zraněná)
- na pozemku stojící zemědělské stroje a jiné předměty (možné poranění zvířat)
- nepřetržité svícení zvířatům chovaných ve vnitřních prostorech (porušení welfare chovu zvířat –
nepřiměřený váhový nárůst a možné vyčerpání zvířat
- znečišťování ovzduší zejména v letních měsících, kdy je v provozu místní koupaliště a navštěvuje jej široká veřejnost
Děkujeme.
Podpisový arch k petici
Kompletní text petice je umístěn na první straně této složky, případně v těsné blízkosti tohoto podpisového archu. Dle §4 zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká petice „Petice za zrušení chovu hospodářských zvířat p. Lva v Řícmanicích“.
Autor: Obec Řícmanice | 88 podpisů
Více >My, občané, rodiče a zástupci dětí využívající zdravotních služeb dětských ozdravoven v Královéhradeckém kraji, jsme hluboce znepokojeni zprávami o jejich možném uzavření. Tato zařízení poskytují důležitou zdravotní péči pro děti z celého regionu i celé republiky a jsou klíčovým faktorem pro podporu zdraví našich nejmladších.
Jsme přesvědčeni, že uzavření dětských ozdravoven by mělo závažné důsledky pro zdraví našich dětí, včetně omezení přístupu k potřebné zdravotní péči a snížení kvality života.
Dětské ozdravovny jsou zdravotnická zařízení ve vhodných klimatických podmínkách, která slouží dětem zdravotně oslabeným vlivem nepříznivého životního prostředí a dětem v rekonvalescenci. Mají své nezastupitelné postavení v podpoře zdraví dětí dotčených zhoršujícím se životním prostředím. Jejich alternativou jsou pouze vysokoprahové komerční pobyty, které však na rozdíl od ozdravoven neposkytují celou řadu služeb zahrnujících zdravotní, pedagogicko-psychologickou i sociální péči.
K uzavření ozdravoven má dojít nikoli z důvodu zpochybnění jejich významu v podpoře zdraví dětí, resp. z lékařských důvodů, ale z důvodu administrativních, tj. odmítnutí udělení oprávnění v nejasné legislativní situaci, kdy zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování “nezná” pojem dětská ozdravovna, což je v rozporu se zákonem č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, kde je péče v dětských ozdravovnách definovaná jako péče plně hrazená ze všeobecného zdravotního pojištění.
Vyzýváme proto orgány státní i samosprávné a jejich představitele, aby učinili veškeré nezbytné kroky k zachování provozu dětských ozdravoven, a to zejména:
- rozhodli ve prospěch zachování provozu dětských ozdravoven;
- zasadili se o narovnání legislativního prostředí, ve kterém si jednotlivé zákony a ministerské vyhlášky odporují a znejasňují pravidla pro udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb s vazbou na financování provozu a personálního, věcného a technického vybavení ozdravoven;
- zajistili potřebnou podporu pro zachování provozuschopnosti těchto důležitých zařízení včetně případných finančních zdrojů.
Věříme, že dětské ozdravovny jsou důležitými zařízeními nejen pro region, ale pro celou zemi a že by měly být zachovány pro naše děti a pro budoucí generace.
Prosíme vás, podepište naši petici a pomozte nám zachovat dětské ozdravovny v Peci pod Sněžkou, ve Špindlerově Mlýně a Dvoře Králové nad Labem pro naše děti i pro budoucnost regionu.
Děkujeme Vám za Vaši podporu.
Autor: Jitka Drobková | 1771 podpisů
Více >PETICE Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru
My, níže podepsaní občané sportovci z Prahy žádáme vedení MČ Prahy 11
„Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“
Zdůvodnění: Sportovní hřiště K Jezeru (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně).
Na SH se využívají dva kurty s pevně zabudovanými kůly - jeden standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s nataženou sítí, druhý menší pro trénink rodičů s dětmi.
Zmíněný systém byl bez problémů provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s. (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz).
Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit přednostní čas na hraní. Tento systém provozu byl respektován a velmi pozitivně oceňován naprostou většinou uživatelů.
Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 se ukazuje pro občany jako velmi nešťastná a destruktivní. Na SH byl nastolen režim „kdo dříve přijde, ten dříve mele „.
Tato změna proběhla bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Nebyl ani jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit problémy.
Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumném rozsahu ostatním zájemcům. Dochází tak k nepříjemným neshodám a hádkám mezi zájemci o sportování.
Konečným výsledkem této změny je, že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).
Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.
JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.
Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru, by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.
Celý text petice a další dokumenty jsou v přílohách níže nebo na webu: kjezeru.webnode.cz
Děkujeme
Petiční výbor
1) Usnesení Rady MČ P-11
Městská část Praha 11
USNESENÍ 9. schůze rady městské části
konaná dne 23.02.2023 číslo usnesení 0185/9/R/2023
Změna návštěvního řádu na sportovním hřišti při ul. K Jezeru - V Hájích
Rada městské části Praha 11
I. schvaluje
1. změnu návštěvního řádu sportovního hřiště při ul. K Jezeru - V Hájích - v příloze
II. ukládá
1. místostarostce Mgr. Ivaně Hovorkové
• zajištění úpravy návštěvního řádu na oplocení sportovního hřiště K Jezeru - V Hájích
Termín: 30. 4. 2023
Starosta MČ Praha 11: PhDr. Šárka Zdeňková, starostka
Ověřovatel: Marek Milaberský, radní
Předkladatel: Mgr. Ivana Hovorková, místostarostka
Zpracoval odbor: OZP
Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11
2) Důvodová zpráva pro schuzi rady MČ dne 23.2.2023
Změna návěštěvního řádu na sportovním hřišti K Jezeru v Hájích
Důvod předložení
OŽP předkládá na základě pokynu paní místostarostky Mgr. Ivany Hovorkové změnu návštěvního řádu sportovního hřiště K Jezeru – V Hájích. Současný návštěvní řád, který je umístěný na předmětném sportovním hřišti není shodný s ostatními návštěvními řády, které jsou umístěny na již rekonstruovaných sportovních hřištích na území MČ Praha 11. O aktuálním textu návštěvních řádů veškerých veřejně přístupných sportovních hřišť na území MČ Praha 11 rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 0118/3/R/2016. O změně návštěvního řádů SH K Jezeru – V Hájích rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 1067/29/R/2016 a 1252/43/R/2017 kdy schválila změnu provozu a úpravu návštěvního řádu (příloha č. 1).
Základní fakta
Objednávka č. 2022/1350 – údržba zeleně a úklid veřejných ploch a dětských hřišť v lednu 2023.
Jedná se o veřejně přístupné sportovní hřiště K Jezeru - V Hájích (dále jen „SH“). Pobyt na SH upravuje návštěvní řád, vydaný na základě obecně závazné vyhlášky č. 6/2001 Sb. hl. m. Prahy o zeleni a obecně závazné vyhlášky č. 8/2008 Sb. hl. m. Prahy o čistotě, který je umístěn u vstupu na každé oplocené hřiště. V případě, že návštěvník SH porušuje podmínky uvedené v návštěvním řádu, vystavuje se nebezpečí pokuty od Městské policie. Na dodržování předmětného návštěvního řádu dohlíží správce hřiště, který jej také mj. zamyká v souladu s uveřejněnou provozní dobou.
V současné době je na SH provozován správcem rezervační systém, který si MČ Praha 11 u servisní organizace Jihoměstská majetková a.s. (dále jen JMM), prostřednictvím které je správce SH zajišťován, neobjednává. Rezervační systém na veřejně přístupném hřišti přináší určitou možnost organizace sportu, ale je ve své důsledku neopodstatněný. Změna návštěvního řádu (příloha č. 2) přinese možnost sportovat všem občanům Jižního Města bez nutnosti se registrovat předem. Na dodržování návštěvního řádu bude i nadále dohlížet správce hřiště, který bude zajišťován prostřednictvím JMM, jehož náplní bude:
- odemykání a zamykání sportoviště/parku dle návštěvního řádu
- dohled nad dodržováním návštěvního řádu sportoviště/parku
- kontrolovat technický stav zařízení a komunikace se správci hřišť servisní organizace Jihoměstská majetková a.s.
- průběžný úklid drobného odpadu
- půjčování sportovního vybavení na základě předchozí tel. domluvy s návštěvníky
Vyjádření příslušných odborů ÚMČ a poradních orgánů
Odbor životního prostředí doporučuje Radě MČ Praha 11 odsouhlasení navržených změn textu návštěvního řádu v návaznosti na výše uvedené skutečnosti, tj. zrušení rezervačního systému a změnu návštěvního řádu se zrušením povinné rezervace.
Tvůrce: Jaroslav Nedvěd Ing., DiS. (OŽP) P11
Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11
3) Celý text Petice
PETICE Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní občané Prahy, hráči a přátelé tenisu, volejbalu, nohejbalu a dalších sportovních aktivit prostřednictvím této petice žádáme vedení městské části Prahy 11
„Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“
Zdůvodnění: Sportovní hřiště (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně).
Na SH se využívají dva kurty - jeden standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s pevně zabudovanými kůly a v sezoně se sítí, druhý menší kurt s pevnými kůly umožňující trénink tenisu, nohejbalu, fotbálku, líného tenisu, badmintonu atd. Pravidelně zde cvičily maminky s malými dětmi nebo rodiče s ratolestmi nacvičovali míčové hry. Pro sportující veřejnost fungovalo SH K Jezeru k všeobecné spokojenosti.
Zmíněný systém byl v pohodě provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s. (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz/. Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit čas na hraní. Systém byl respektován naprostou většinou uživatelů tohoto udržovaného areálu (hřiště vždy upravené, listí i kaluže zametené). Správce denně odemykal v 9 hodin a zamykal hřiště se setměním.
Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023 (viz Příloha 1,2) od 1.3.2023 se ukazuje jako velmi nešťastná a destruktivní.
Od tohoto data nastal na SH režim „kdo dříve přijde, ten dříve mele“ nebo též systém „veřejného kolotoče“ (viz Klíč č.4). Změna proběhla, bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Původní Návštěvní řád byl autoritativně změněn. Nebyl jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit nedodržování Návštěvního řádu.
Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumné míře ostatním občanům. Dochází k nepříjemným neshodám mezi zájemci o sportování, což se za předchozích 12 let provozu nestávalo.
Konečným výsledkem této změny je, že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).
Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.
(Dávají nyní přednost hře na veřejných hřištích provozovaných např. MČ Dolní Počernice nebo MČ Dolní Měcholupy s možností rezervace, i když za poplatek viz https://rezervace.oazadopo.cz/Q7091- jednoduchý systém v D.Počernicích, cena 30 Kč/hod nebo https://www.dolnimecholupy.cz/2020/03/17/venkovni-viceucelove-hriste ovšem již 200-300 Kč/hod).
Pro početnou skupinu aktivních sportovců-důchodců z JM to ale není zrovna finančně schůdné a pro pracující občany to zase není schůdné časově.
JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.
Naprostá většina cca 22 SH na JM nemá funkční kůly na tenis či volejbal/nohejbal. Buď jsou poškozené nebo vůbec chybějí a nelze si je (včetně sítě) zapůjčit jako dříve od placených správců.
Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru, by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11
Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11
Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4
Zastupovat petiční výbor při jednání s orgány MČ Prahy 11 je oprávněn kterýkoliv z členů petičního výboru.
Příloha 1 Usnesení č. 9. Rady MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023
Příloha 2 Důvodová zpráva pro radu MČ Prahy11
Příloha 3 Foto SH K Jezeru
Příloha 4 Obsazenost hřiště o víkendech v květnu 2019
Příloha 5 Rezervační systém MČ Dolní Počernice
Podpisový arch k petici
Kompletní text petice je umístěn na první straně této složky, případně v těsné blízkosti tohoto podpisového archu.
Dle §4 zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká
PETICE
„Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru“
Dále uvádíme, že přílohou každé složky jsou citace z petičního zákona
Za petiční výbor:
Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11
Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11
Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4
Čitelné jméno a příjmení
Bydliště (ulice a číslo)
Podpis
Příloha - Listina základních práv a svobod
Čl. 18
(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.
Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním
Úvodní ustanovení
§ 1
(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)
§ 2
Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.
§ 3
Petiční výbor
(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)
(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
§ 4
Shromažďování podpisů pod petici
(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.
(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
§ 5
Podání a vyřízení petice
(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.
(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
Společná ustanovení
§ 9
Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.
Autor: Petiční výbor TENJEZ | 27 podpisů
Více >Bez rychlého zásahu zmizí u Rokytky zeleň i chránění živočichové!
Vyzýváme zodpovědné politiky a úředníky, aby urychleně zabránili další výstavbě v unikátním zeleném srdci rozvojových Vysočan. Nenechme zničit úrodnou půdu, vzrostlé stromy a domov chráněných živočichů. Další byty mohou vyrůst na rozsáhlých okolních brownfieldech po bývalých továrnách. Proč ničit zeleň, které máme kolem sebe stále méně?
V rozvojových Vysočanech (podél Kolbenovy a Poděbradské ulice) jsou ve výstavbě tisíce bytů. Do roku 2035 zde má bydlet více než 45 tisíc obyvatel, což odpovídá krajskému městu Karlovy Vary. Park Zahrádky, jediný přírodní park v této čtvrti, už dnes slouží nejen tisícům místních občanů, ale je i oblíbenou výletní destinací mnoha rodin z Prahy a středních Čech. To vše na území necelých 5 hektarů, tedy méně než poloviny rozlohy obdobných centrálních parků na Proseku nebo Černém Mostě s menším počtem obyvatel.
Stále platný, ale absolutně zastaralý územní plán z roku 1999 nechrání unikátní zelené plochy a nenabízí odpovídající koncepci rozvoje veřejného prostoru čtvrti. Naopak umožňuje, aby jediné klidné místo bylo znovu zahlceno těžkou technikou, prachem a hlukem a cestu mezi novou školou a parkem opět ohrožovala stavba a těžká doprava. Přitom nový návrh pražského územního plánu zelené centrum meandru Rokytky chrání jako zeleň. Jeho schválení je však v nedohlednu.
Důrazně odmítáme plán výstavby na pozemcích původních zahrad v meandru parku Zahrádky, zejména na místě poslední funkční zahradní kolonie ČZS 99 (parcelní čísla 1805/1 a 1805/3, k. ú. Vysočany)!
Jde o plíce naší čtvrti, zeleň, která nám pomáhá vyrovnat se s klimatickými jevy a dopady aktuální výstavby domů na život nás všech. Bez ní budou v létě Vysočany ještě rozpálenější. Podporu města by neměly mít soukromé zisky, ale veřejný zájem, včetně možnosti využívat zeleň pro rozvoj místní komunity.
Proto žádáme:
1. Zastavení veškerých zásahů majitele nebo developera JRD, zabránění plánované necitlivé demolice v období vegetace, kácení stromů a odnětí úrodné půdy ze zemědělského půdního fondu. Projekt bytové výstavby nerespektuje potřeby místních obyvatel a přináší do centra lokality jen zátěž. Ohrožuje ekologickou rovnováhu a celistvost celého území, včetně chráněných živočichů, i bezpečnost páteřní pěší promenády mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova.
2. Okamžitou změnu Územního plánu na zastavitelných pozemcích původní zahradní kolonie na nezastavitelnou “zeleň městskou a krajinnou" (ZMK), jež povede ke splnění Klimatického plánu hl. m. Prahy v souladu s již několik let navrhovaným Metropolitním plánem HMP a obnovení funkce významného biocentra (L2/89) Prahy 9, jak žádají občané již v petici z roku 2021 (MHMP 518848/2022).
3. Získání pozemků zahradní kolonie zpět do veřejného vlastnictví (zejména pozemky 1805/1, 1805/3, k. ú. Vysočany) ve prospěch občanů Prahy a jejich ochranu jako veřejné zeleně s nenahraditelnou ekologickou funkcí v rámci naší čtvrti.
Pomozte nám svým podpisem zabránit nenávratnému zničení lokality, která je pro mnohé obyvatele i návštěvníky Vysočan zeleným ostrůvkem uprostřed města.
Více informací najdete na www.parkzahradky.cz.
Zde najdete také důvody, které vedly k výzvě, a odpovědi na často kladené dotazy.
Podpořte nás na Darujme.cz (https://www.darujme.cz/projekt/1207610)
nebo nabídněte jinou pomoc na info@parkzahradky.cz.
Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.
Autor: Monika Domincová | 1873 podpisů
Více >Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.
Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit.
(kompletní vyjádření MZe je zde: https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )
S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.
Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.
Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.
Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování.
Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.
Autor: Ondřej Šťovíček | 3266 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Nový Jičín,
my, níže podepsaní, žádáme o zrušení záměru prodeje pozemků v průmyslové zóně města Nový Jičín (záměr č. 414/Z17/2021), schváleného na 17. zasedání zastupitelstva dne 13.9.2021.
Proč nesouhlasíme ?
Námi kritizovaný záměr prodeje se týká městských stavebních pozemků v průmyslové zóně (ul. Hřbitovní) o výměře cca 14 hektarů (140 000 m2). Jedná se o velmi rozsáhlé území města (asi 30 novojičínských náměstí), a navíc i o poslední stavební pozemky v majetku města pro průmyslovou zástavbu. Podmínky vyhlášeného majetkoprávního záměru jednoznačně zvýhodňují nadnárodního developera, který bude velmi pravděpodobně v této lokalitě realizovat výstavbu skladů a montoven s nízkou přidanou hodnotou a vysokou dopravní zátěží pro město. Většina nadnárodních společností zdaňuje v tzv. daňových rájích (optimalizují své zisky v zahraničí), fiskální příjem pro město je tak nulový.
Podstatné je rovněž to, že prodejem těchto posledních průmyslových pozemků ztratí město jakýkoliv legitimní vliv na stavební vývoj v této lokalitě a ztratí tím zároveň i možnost motivovat k příchodu do Nového Jičína perspektivní menší a střední firmy s vysokou přidanou hodnotou a vyššími požadavky na kvalifikační strukturu svých zaměstnanců.
Počátkem roku 2019 bylo v plánu investic města prezentováno rozdělení tohoto rozsáhlého území na 4 menší zóny, které by tak byly atraktivní a zejména i finančně dostupné také pro místní menší a střední firmy. Zveřejněný záměr prodeje pozemků je tedy v přímém rozporu s dříve prezentovanými plány města. Je nutné dále zmínit, že k tak zásadnímu tématu neproběhlo žádné referendum, veřejné projednávání, anketa apod. Přitom se jedná o zcela zásadní rozhodnutí, které bude mít do budoucna přímý vliv na dlouhodobou kvalitu života ve městě a pravděpodobně i strukturu jeho obyvatel.
Navrhujeme:
- postupně připravit městské pozemky v průmyslové zóně na 4 menší zóny pro regionální drobné a střední investory způsobilé závazně prezentovat podnikatelské záměry s důrazem na vyšší přidanou hodnotu a potřebu nárůstu kvalifikované a vzdělanostní zaměstnanosti v Novém Jičíně,
- při následném posuzování zájemců o výstavbu podmínit kritéria prodeje vlivem jejich budoucí výroby na životní prostředí (hluk, emise, dopravní zátěž ve městě a další).
Petice společně s podpisy bude předána zastupitelům města dne 15.11.2021 nebo 13.12.2021 (18. a 19. zasedání zastupitelstva města)
Autor petice: Ing Zdeněk Trefil, Na Stráni 1848/11, Nový Jičín, datová schránka: 3hxe6k
Autor: Zdeněk Trefil | 215 podpisů
Více >Svým podpisem této listiny se připojuji a dávám veřejně najevo svůj názor a apeluji tímto na Okresní myslivecký spolek Opava, policii ČR a soudní systém ČR s žádostí o odejmutí zbrojního průkazu a myslivecké zbraně a řádného prošetření tragické události 28.2.2023 na cyklostezce mezi Darkovicemi a Vřesinou. Dle vyjádření Okresního mysliveckého spolku Opava, došlo k porušení nejen bezpečnosti střelby, ale i k porušení myslivecké etiky - jako selhání jedince, kdy zatím z neznámého důvodu střelil border kolii Dixie, majitelky Sabiny Plačkové. Nejen, že neudělil ani ránu z milosti, ale k celé situaci se zachoval absolutně neadekvátně, zvíře umíralo dlouhou dobu v náručí majitelky - které tímto jednáním způsobil trauma. Podpisem této petice dávám najevo nesouhlas, pokud by se na takovýto nepochopitelný čin mělo hledět jako na pouhý přestupek, kde pořizovací cena šteněte border kolie - nehledě na cenu osobní a ocenění všech jejích dovedností rozhodně přesahuje 5000,- Kč. Svým podpisem dávám najevo svůj názor, že takový člověk by nejen neměl mít zbrojní průkaz, zbraň, ale i s ohledem na bezpečnost, nejen zvířat ale i lidí v jeho okolí, by měl být sledován lékaři.
Autor: Jiřina Vůjtěchová | 34476 podpisů
Více >Vyberte si svůj region