Železniční zastávka Vícemilice 2 signatures

Železniční zastávka Vícemilice

My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.

 

Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.

 

Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:

- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).

 

 

Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.

 

Děkujeme.

 

 

Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:

Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice

Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice

Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice

Author: Simona Szilvásová | 2 signatures

More >
Petice proti odsvěření pozemků na Černovické terase 87 signatures remaining 113

Petice proti odsvěření pozemků na Černovické terase

Na programu zastupitelstva MČ Brno-Černovice konaném 29. 6. 2021 stávající koalice Černovických patriotů, ČSSD, ODS, KDU-ČSL a Miroslava Jursy (nezařazený) schválila převedení pozemků na Černovické terase, které jsou v současnosti ve správě MČ Brno-Černovice, na statutární město Brno

 

Celkem se jedná o 111 pozemků o rozloze 236 000 m² v hodnotě stovek milionů korun, mezi něž patří staré dobývací prostory Pískovny Černovice, které jsou v současnosti hnízdištěm mnoha chráněných druhů ptáků, pole podél ulice Průmyslová, zahrádkářská kolonie Pahrbek nebo bažantnice nad ulicí Vinohradská. Na město Brno by měly být převedeny „za účelem směny či prodeje“. Které pozemky ale budou směněny či prodány, není známo. Černovice za odsvěřené pozemky nedostanou žádnou náhradu či kompenzaci a navíc přijdou o příjmy z pronájmů ve výši několika set tisíc korun ročně.

 

Plány na případnou výstavbu v této lokalitě poněkud zapomínají na to, že většinu území tvoří zatím nezrekultivovaná bývalá skládka, kde místy leží až 30 metrů navážky nejrůznějších odpadů včetně nebezpečného průmyslového odpadu a čistírenských kalů. Zahájení stavební činnosti na takovém místě s sebou ponese značné komplikace a rizika spojená mimo jiné s nebezpečím kontaminace podzemních vod. Poslední riziková analýza oblasti byla zpracována v roce 2008 a chybí její aktualizace.

 

Proces schválení materiálu týkajícího se odsvěření pozemků na ZMČ byl uspěchaný, provázelo jej mnoho podivností a chyb:

- plánované zastupitelstvo bylo zrušeno a nové bylo svoláno pouze s týdenním předstihem, dva dny před začátkem prázdnin

- materiál k odsvěření 236 000 m² pozemků čítal pouhé 4 listy formátu A4, zatímco například podklad k prodeji pozemku o rozloze 1 m² měl stran 8 (!)

- materiál nebyl řádně projednán v žádné z příslušných komisí (majetková, životního prostředí), což je jinak běžný postup

- mezi podklady chyběla podrobnější analýza finančních dopadů odsvěření na rozpočet městské části (přiložená tabulka byla nekompletní a neobsahovala některé příjmové položky v řádu statisíců korun ročně)

 

Situace na Černovické terase je komplikovaná. Mezi hlavní problémy tohoto území patří jeho roztříštěná majetková struktura, skutečnost, že se zde na jednom místě nacházejí nezrekultivované skládky, cenný ptačí biotop, stabilizované plochy zahrádek, se kterými počítá i nový územní plán a které pod MČ bezproblémově fungují, a v případě budoucí výstavby i hodnotné stavební pozemky. Tyto problémy je třeba řešit, ale ne takto narychlo, bez představy o budoucím využití území, bez patřičné přípravy a projednání s majiteli pozemků a nájemci.

 

Městská část Brno-Černovice by v případě odsvěření vybraných pozemků měla od města Brna obdržet náhradu v podobě finančního transferu především na revitalizaci parku Řehořova a svěření budovy Staré školy na ul. Charbulova 137, která je jedním z nejdůležitějších historických objektů v MČ (příjmy z jejího pronájmu by mohly zčásti pokrýt ztrátu v příjmech z odsvěřených pozemků a městská část by mohla samostatně rozhodovat o jejím budoucím využití).

 

Žádáme Zastupitelstvo města Brna, aby

a) nesouhlasilo s odsvěřením pozemků v navrhovaném rozsahu

b) rozsah odsvěření byl redukován na nezbytnou míru

c) z výčtu pozemků byly vyňaty pozemky stabilizovaných zahrádek I (pod zahrádkářskou osadou ZO ČZS Pahrbek)

 

Žádáme Zastupitelstvo města Brna, aby projednalo poskytnutí náhrady MČ Brno-Černovice za odsvěření vybraných pozemků v podobě finančního transferu na plánovanou revitalizaci parku Řehořova a svěření budovy Staré školy na ul. Charbulova 137 do správy MČ.

 

Žádáme Radu města Brna, aby co nejdříve zadala zpracování aktualizace rizikové analýzy oblasti černovické skládky pro zmapování současného stavu území.

Author: Jitka Silárszká | 87 signatures

More >
Petice proti plánované výstavbě nad ulicí Krátká a za zachování krajinného rázu lokality 2 signatures

Petice proti plánované výstavbě nad ulicí Krátká a za zachování krajinného rázu lokality

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Jistebnice podstatným způsobem přepracovalo záměr plánované výstavby v lokalitě nad ulicí Krátká nebo od něj zcela upustilo a nahradilo jej projektem jiným, který:

 

- Zredukuje plánovanou masu zástavby (větší pozemky, zachování zeleně).
- Omezí negativní dopad výstavby na stávající ráz krajiny.
- Nebude mít negativní dopad na kvalitu života v dané lokalitě (intenzivní stavební práce, nedostatečné odstínění od stávající zástavby, nárůst dopravy)
- Skloubí plánovanou výstavbu a stávající využití lokality k volnočasovým aktivitám
- Dále požadujeme, aby případný projekt vznikl na základě jasného věcného záměru, široké veřejné diskuze, veřejné architektonické soutěže, a aby odpovídal moderním trendům bydlení v přírodě.

 

Dle dostupných informací ze zápisů Zastupitelstva město Jistebnice zakoupilo v roce 2016 pozemek 1453/17 za cenu 100 Kč/m2. V zápisu Zastupitelstva není uveden účel koupě, ani věcný záměr využití parcely. Na základě rozhodnutí Rady města z 21.5.2020 byl pozemek rozdělen na 10 miniaturních parcel (cca 800m2). Dle ústních informací město plánuje (dosud neznámým způsobem) prodat pozemky pro výstavbu satelitního typu (malé pozemky s hustou zástavbou a minimálními rozestupy).

 

Plánovaný projekt má vážné nedostatky, a to především proto, že:

 

- Lokalita je k výstavbě zcela nevhodná. Jedná se o svažitý terén s nezajištěnými svahy nad úrovní jak ulice Krátká, tak ulice Drahnětická. Výstavba domů i sítí v dané lokalitě tak bude nákladná a nesplní údajný záměr levného bydlení. Investice města bude také nehospodárně vysoká.
- Výstavbou dojde k podstatnému narušení rázu krajiny v extravilánu a znehodnocení lokality.
- Plánované pozemky jsou neúměrně malé. Výstavba tak bude mít charakter „satelitu“, který do stávající lokality nezapadá a nesplňuje moderní požadavky na „bydlení v kontaktu s přírodou“.
- Výstavbou dojde ke znemožnění volnočasových aktivit v lokalitě – v současnosti je lokalita využíváná k zimní a letní turistice a navazuje na odpočinkovou zónu kaple sv. Máří Magdalény
- Přístupová komunikace (ul. Drahnětická) je nedostatečně dimenzovaná pro předpokládaný nárůst dopravy.
- Není třeba ničit další lokality intenzivní zástavbou. Případnou výstavbu je možné už dnes realizovat i jinde (např. mezi ulicí v Lipkách a Tisovou, kde živelná výstavba probíhá již dnes).
- Záměr výstavby zajistí bydlení pro maximálně 10 nových rodin, avšak znehodnotí kvalitu života minimálně stejnému počtu stávajících obyvatel a vlastníků nemovistostí v lokalitě. Celkový přínos projektu je tak minimálně diskutabilní.

 

Satelitní výstavbu v Jistebnici nechceme!

 

Děkujeme, že Vám záleží na zachování místního charakteru bydlení a celkové krásy Jistebnice a okolí.

 

Podpořte nás online nebo podpisem petičního archu ve Smíšence u Anežky - Náměstí 154, Jistebnice

 

Za petiční výbor:

- Jana Ryjáčková
- Marie Rybaříková
- Ondřej Tomala

Author: Ondřej Tomala Tomala | 2 signatures

More >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 4 signatures remaining 996

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 4 signatures

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 8 signatures remaining 992

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 8 signatures

More >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 14 signatures remaining 986

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 14 signatures

More >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 6 signatures remaining 994

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 6 signatures

More >
Petice proti trase linky MHD č. 65 po ulici Renčova a Duhová 23 signatures

Petice proti trase linky MHD č. 65 po ulici Renčova a Duhová

My, níže podepsaní obyvatelé ulic dotčených změnou trasy autobusu č. 65 z července 2019, vyjadřujeme svůj nesouhlas se zmíněnou změnou, která se citelně dotkla kvality života obyvatel zmíněných ulic. Nově zavedený provoz této linky z Řečkovic po ulicích Renčova, Duhová a dále Nadační do Medlánek navíc porušuje podmínky, na kterých se dohodla rada zastupitelstva městské části Řečkovice ze dne 17. října 2018, a to konkrétně, že bude zaveden "nízkoemisní“ minibus, s průjezdem max. 3x za hodinu při zachování maximálního počtu parkovacích míst." Projíždějící autobusy jsou nasazovány velké a vysokoemisní libovolně během dne, nejen ve špičce, a projíždějí velmi úzkým prostorem v bezprostřední blízkosti obytných domů, které se do té doby nacházely v klidném a tichém prostředí. Četnost průjezdů je oproti usnesení až 14x za hodinu v ranní špičce. Autobusy projíždějí několika místy s komplikovanou dopravní situací, kde brzdí provoz a zvyšují nebezpečnost situace pro účastníky silničního provozu i chodce, neboť v těchto končinách chybí i přechody a chodníky po obou stranách vozovky. Zastávek jiných linek MHD je přitom v dostupném okolí několik. Linka 65 byla zavedena prioritně pro obsluhu nového sídliště „Kouzelné Medlánky“ a protažení linky do Řečkovic po ulici Duhová a Renčová je vzhledem k blízkosti konečné tramvaje č.1 a nedaleké zastávky autobusů Olšanského zbytečným dublováním MHD. Zastávka na ulici Renčova je využívána minimem lidí v porovnání se zhoršením životních podmínek obyvatel na ulici Renčová, Oranžová, Duhová, Azurová a Nadační. Ulice Duhová má navíc místy sklon více než 12% a je tak zcela nevhodná pro MHD, zejména pak v zimních měsících. Tuto skutečnost vzal DPMB při zavádění linky 65 do Medlánek v potaz, jakožto i petici proti této lince s trasou přes Řečkovice z roku 2007, ale najednou k těmto skutečnostem mlčí. Řidiči linky 65 zde navíc ve velké míře při jízdě v obou směrech překračují povolenou rychlost, takže narůstá hlučnost, zejména pak v ranní a večerní době. Při uvažování změny linky 65 ani po její změně nebylo provedeno měření hluku a imisí. Zejména pak v ranních hodinách do 6:00 dochází k překračování povolených hlukových limitů. Chybějící neprovedené měření hluku při posuzování změny trasy linky 65 považujeme za hrubé pochybení DPMB a požadujeme jeho provedení v místě křižovatky Duhová x Azurová a rovněž na ulici Renčova v místě zastávky MHD. Aktuální situace je pro nás coby místní obyvatele neúnosná, a proto žádáme zástupce města Brna ve věci MHD o prověření situace a nápravu stavu, jelikož zastupitelé městské části Řečkovice navzdory dříve obdrženým protestům nejednali ve prospěch většiny obyvatel a ani nedodrželi závěry svého původního usnesení. 

Author: Rostislav Lesniak | 23 signatures

More >
Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze 16 signatures

Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze

   Vážený pane starosto, vážená rado, vážení zastupitelé,

v roce 2018 vydal Mezivládní panel pro klimatickou změnu při OSN (IPCC) zprávu „Global warming 1,5 °C“. Lze se v ní dočíst, že vývoj změny klimatu postupuje nad očekávání rychle a chceme-li zabránit ekologickému a společenskému rozvratu v tomto století, musíme urychleně a důrazně začít konat teď hned. Urgentnost klimatické změny se v plné míře projevila i na loňském klimatickém summitu v New Yorku, kdy představitelé mnoha států předkládali závazky, které byly mnohdy ambicióznější, než jaké přijali v rámci Pařížské dohody v r. 2015. Vědci i představitelé mnoha států se shodují, že je zapotřebí razantním způsobem omezovat emise CO2 tak, aby do roku 2030 klesly minimálně na polovinu a po roce 2050 byly nulové nebo dokonce negativní (tj. více CO2 odebíráno než vypouštěno). Ústav výzkumu globální změny AV ČR, v. v. i. kupříkladu dochází k závěru, že: „Pokud lidstvo emise skleníkových plynů do roku 2050 zásadně neomezí, ke konci tohoto století pak lze očekávat oteplení o 3 až 6 °C oproti současnosti.“ Takové oteplení by s vysokou pravděpodobností mohlo představovat konec naší společnosti jak ji dnes známe.

   Potřebná řešení ale existují. Jejich implementace je bohužel naší politickou reprezentací projednávána jen velmi pomalu, což nás velmi znepokojuje. IPCC totiž zdůrazňuje, že máme jen několik málo let na to, abychom provedli potřebné změny a téměř každý aspekt lidské civilizace transformovali směrem k uhlíkově neutrálním technologiím. Rozhodli jsme se proto konat sami a oslovit v této věci Vás.

   Žádáme Vás, aby město Tišnov vyhlásilo stav klimatické nouze a dalo tím veřejnosti najevo nutnost problematiku klimatické změny aktivně řešit a Vaše odhodlání v této věci bezodkladně jednat.

   Žádáme Vás, aby město urychleně podniklo veškeré kroky vedoucí k omezování emisí skleníkových plynů na svém území tak, aby tyto kroky byly v souladu s celosvětovou snahou udržet globální oteplování pod hranicí 2°C. Žádáme Vás o vypracování a implementaci akčního plánu, který zajistí splnění tohoto cíle. V příloze č. 1 podrobněji rozebíráme, jaké všechny aspekty by takový plán měl zahrnovat.

   Žádáme Vás, abyste občany města začali o klimatické krizi pravdivě, v souladu s nejnovějším vědeckým poznáním a s naléhavostí, kterou si tato situace zaslouží, informovat a v této oblasti je vzdělávat.

   Jsme si vědomi, že jde o ambiciózní cíle, jejichž realizace bude velmi náročná. Přesto se na Vás s naší výzvou obracíme, neboť vědecké zprávy a varování jsou čím dál víc znepokojující. Je nám též jasné, že Tišnov celý svět nezachrání. Chceme ale, aby odvedl svůj díl práce. Byli bychom dokonce rádi, pokud by Tišnov šel ostatním městům příkladem a zařadil se mezi první města vyhlašující klimatickou nouzi v naší republice. (Ostatně Tišnov a jeho obyvatelé vždy měli a mají k přírodě velmi blízko a je zřejmé, že klima se stane jedním z hlavních témat voleb.) Tišnov nebude osamocen, na celém světě již stovky měst vyhlásily stav klimatické nouze2 . Chápeme, že kroky směřující k řešení klimatické krize mohou být u části obyvatel nepopulární. Nabízíme Vám proto svou podporu a pomoc s vysvětlováním jejich nutnosti. Také se s Vámi rádi osobně sejdeme a prodiskutujeme případné nejasnosti k naší výzvě. Stejně tak Vám nabízíme naši součinnost a pomoc při projednávání těchto otázek.

   Věříme, že i Vy chcete přispívat k tomu, aby se v Tišnově dobře žilo nám i našim dětem v dlouhodobém výhledu. Je ale nutné začít bezodkladně jednat, k čemuž jako naši volení představitelé máte nejen mandát, ale i povinnost. Pojďme dát tedy sobě i našim dětem naději na budoucnost, kterou stojí za to žít.

   Naši výzvu podpořila řada dalších tišnovských institucí. Seznam signatářů této výzvy naleznete v příloze č. 2 tohoto dopisu. Ve sběru dalších podpisů k této výzvě budeme pokračovat i nadále a o skutečném počtu podpisů Vás budeme informovat.

V Tišnově dne 5.2.2020, za neformální skupinu Na to přijdem!,
     Jan Bílek,
     Lucie Martínková,
     Michal Rezek,
     Katka Rezková,
     Zuzana Kostřicová,
     Tomáš Dvořák.

 

https://www.facebook.com/groups/natoprijdem/

Author: Jan Bílek | 16 signatures

More >
P E T I C E   „Z A   Z E L E Ň   P U R K Y Ň O V A“ 91 signatures remaining 209

P E T I C E „Z A Z E L E Ň P U R K Y Ň O V A“

 

o zařazení do "Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen" lokality Purkyňova-Herčíkova-Vodova-Červinkova (společně s názvem “ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“) ve smyslu Obecně závazné vyhlášky statutárního města Brna č. 3/2012, kterou se mění obecně závazná vyhláška statutárního města Brna č. 15/2007, o ochraně zeleně v městě Brně.

My, níže podepsaní občané žádáme touto Peticí „ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“, aby Zastupitelstvo města Brna zařadilo do Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen parcely seznamu ploch v k. ú. Královo Pole, které tvoří významnou klidovou a oddychovou zónu pro obyvatele jako kompenzace nadměrného hluku, prašnosti a ruchu sportovních, kulturních a jiných aktivit v lokalitě Městská Hala Vodova a přiléhajících sportovišť.

 

Seznam ploch:

parc. č. 4706/3 o výměře 800 m2,

parc. č. 4699/15 o výměře 4744 m2,

parc. č. 4611/94 o výměře 1680 m2,

parc. č. 4611/95 o výměře 87 m2,

parc. č. 4705/2 o výměře 333 m2,

parc. č. 4704/1 o výměře 309 m2,

parc. č. 4703/2 o výměře 8 m2,

parc. č. 4702 o výměře 853 m2,

parc. č. 4699/23 o výměře 227 m2,

parc. č. 4699/1 o výměře 6329 m2,

parc. č. 4701/2 o výměře 188 m2,

parc. č. 4703/1 o výměře 2081 m2 ,

parc. č. 4611/93 o výměře 1200 m2,

parc. č. 4611/100 o výměře 3053 m2,

parc. č. 4611/92 o výměře 227 m2,

parc. č. 4705/1 o výměře 59 m2,

parc. č. 4706/1 o výměře 1066 m2,

parc. č. 4703/3 o výměře 1621 m2 ,

parc. č. 4700 o výměře 908 m2,

parc. č. 4706/4 o výměře 1229 m2,

parc. č. 4694 o výměře 126 m2, ZPF,

parc. č. 4701/1 o výměře 2385 m2,

vše v k. ú. Královo Pole.

 

Příklad zeleně na místě je v:

  https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/zelenPurkynova

 

 

 

Author: Jiri Vanek | 91 signatures

More >
Zřízení workoutového hřiště ve Veverské Bitýšce 106 signatures

Zřízení workoutového hřiště ve Veverské Bitýšce

Vážený pane starosto, Vážení zastupitelé,

dle našeho názoru je ve Veverské Bítýšce dostatečný počet venkovních hřiště pro malé děti, ale chybí hřiště, které by mohli plnohodnotně využívat náctiletí a dospělí. 

Žijeme v době sedavého životního stylu a rozvíjejících se civilizačních chorob, kdy většina adolescentů i dospělých tráví větší část svého volného času s telefonem v ruce a tabletem na klíně. V mnoha případech se setkáváme s mladistvými, kteří se znuděně poflakují s vrstevníky po okolí a požívají pro ně nepovolené návykové látky, bohužel i v našem městečku. Rádi bychom jim tímto způsobem nabídli jinou, zdraví prospěšnou a dostupnou alternativu/aktivitu, která by je přivedla k aktivnímu a zdravému životnímu stylu. 

Právě pro tyto skupinu obyvatel bychom rádi požádali o zřízení workoutového/parkourového hřiště, které by jim dalo najevo, že zdraví obyvatel Veverské Bítýšky není městu lhostejné.

Workoutové hřiště/venkovní posilovna je vybaveno takovými cvičícími pomůckami, že se jedná se o sportovní aktivitu s vlastní vahou těla, která zahrnuje různé cviky především na hrazdě, bradlech, žebřinách, horizontálních žebřících, kruzích a jiných konstrukcích, nebo i bez jejich použití (na zemi). Hlavní důraz je kladen na cvičení s vlastní vahou, rozvoj síly a vytrvalosti. 

Parkourové hřiště obsahuje řadu překážek, pro jejichž překonání se využívají skoky, běh, lezení, šplh, pohyby ve visu za ruce a akrobatické prvky. Parkouristé jsou ve svých komunitách ale i mimo ně pozitivními vzory pro mládež ze všech sociálních skupin – což v konečném důsledku povede k pozitivnímu výchovnému vlivu i na mládež z Veverské Bítýšky.
Propojením výše zmíněných prvků je vhodné k tzv. kruhovému tréninku, který rozvíjí jak silové, vytrvalostí tak i koordinační schopnosti.
Nejlepší varianta by byla kombinace obou výše uvedených typů hřišť do jednoho.

Umístění by bylo ideální v blízkosti stávajícího volejbalového hřiště na ostrůvku, kam by vzhledem ke svému účelu dokonale zapadlo. Pokud by to z jakéhokoliv důvodu nebylo možné, rádi bychom probrali alternativní varianty umístění.

Na tento projekt by se dle námi zjištěných informací mohla požádat dotace od Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Dotační titul “DT 117D8220B – Podpora obnovy sportovní infrastruktury“. Tento dotační titul slibuje úhradu až 60% nákladů.

Pokud bude naše žádost schválena, rádi bychom se účastnili dalšího jednání o konkrétní podobě a umístění hřiště.

Předem Vám děkujeme za projednání a jsme s pozdravem.

Author: Helena Mayerová | 106 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Jihomoravský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku