Chceme vlaky na Kozí dráhu 502 podpisů

Chceme vlaky na Kozí dráhu

My, níže podepsaní občané podporujeme:

Obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

A žádáme:

* Správu železnic, aby dle zákonem daných povinností uvedla Kozí dráhu do provozuschopného stavu a umožnila dopravcům provoz osobních i nákladních vlaků.

 

* Ústecký kraj a Ministerstvo dopravy, aby veřejně podpořili obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

 

Snaha zlikvidovat železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova se výrazněji projevuje od roku 2007. Hlavní argument pro její zrušení (popř. aktuálně nahrazení cyklostezkou či v minulosti dálničním přivaděčem) zní, že trať je „opuštěná/neprovozovaná“. Dopravcům je však protizákonně znemožněno na ní osobní i nákladní vlaky provozovat.

Letošní objednávku více než tří set pravidelných sezónních osobních vlaků dopravce KPT rail manažer infrastruktury Správa železnic neakceptuje. Dle vyjádření tiskového mluvčího odstraňování náletové vegetace není předzvěstí blížícího se návratu vlaků. Smyslem průřezů je určení předpokládaných nákladů na zprovoznění (očekávejme stovky milionů), které bude následně (někdy) schvalovat komise Ministerstva dopravy.

Drážní úřad požadavek obnovení železničního provozu podporuje (16. 1. 2020): „Zastavení provozování drážní dopravy podle § 38 zákona o dráhách a omezení provozování drážní dopravy podle § 23b , popř. § 23c zákona o dráhách neznamená, že provozovatel dráhy nezajistí svojí povinnost stanovenou § 22 odst. 1 písmeno a) zákona o dráhách. Současně vlastník dráhy, kterým je případě regionální dráhy Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova na základě pověření také právnická osoba Správa železnic, státní organizace, IČO 709 94 234 má povinnost zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami a dále pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje (§ 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách).“

Pro krajské zastupitele by mělo být zásadním argumentem to, že dopravce na provoz sezónních vlaků nežádá veřejné finanční prostředky a vlaky plánuje provozovat na vlastní tzv. komerční riziko. Navíc v Ústeckém kraji již minimálně dvě k zániku odsouzené tratě svůj potenciál jednoznačně prokázaly.

S názorem Ministerstva dopravy (27. 2. 2020), že „uvedená dráha v současnosti neslouží k zajištění dopravních potřeb státu ani nezajišťuje dopravní obslužnost území kraje tedy důvod k naplňování ustanovení § 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách pominul“ nesouhlasíme!

 

Prosíme, pomozte vyvrátit mantru, že „o Kozí dráhu nikdo nestojí“. Podpořte svým podpisem úsilí o obnovení provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova proti nezákonnému jednání správců státního majetku.

 

Děkujeme za Vaši podporu,

Záhada lokálek, z. s. 

/zpracovatel petice/

Autor: Andrea Primusová Primusová | 502 podpisů

Více >
VLÁDO ČR - ZAČNI OKAMŽITĚ KONKRÉTNĚ CHRÁNIT PŘED KRACHEM ŽIVNOSTNÍKY A DROBNÉ PODNIKATELE! 49 podpisů chybí 9951

VLÁDO ČR - ZAČNI OKAMŽITĚ KONKRÉTNĚ CHRÁNIT PŘED KRACHEM ŽIVNOSTNÍKY A DROBNÉ PODNIKATELE!

My, OSVČ a drobní podnikatelé, kterým v důsledku vyhlášení nouzového stavu (= zákazu dál podnikat) od 12. 3. 2020 výrazně nebo zcela klesly tržby, jsme již nyní ve stavu, kdy nemůžeme plnit své závazky vůči dodavatelům, odběratelům a bankám a velmi rychle se blížíme firemnímu i osobnímu bankrotu. A pokud kdo z nás toto období náhodou přežije, bude restart našeho podnikání trvat dlouhé měsíce, pokud se ještě vůbec povede.


ŽÁDÁME VLÁDU ČR, ABY PŘIJALA  OKAMŽITÁ  ÚČINNÁ OPATŘENÍ KE ZMÍRNĚNÍ SOCIÁLNÍ KATASTROFY DESÍTEK TISÍC OSVČ A DROBNÝCH PODNIKATELŮ A KOMPENZOVALA JIM PROKAZATELNÉ VÝPADKY PODNIKÁNÍ S OKAMŽITOU PLATNOSTÍ KONKRÉTNÍM ZPŮSOBEM.
Navrhujeme varianty:

a) přímou finanční nevratnou náhradou ve výši 80% průměrného obratu po dobu nouzového stavu + přímou finanční nevratnou náhradou ve výši 60% průměrného obratu po dobu následujících 6 měsíců po ukončení nouzového stavu – vyplácené měsíčně zpětně, po doložení 2 uplynulých stejných období z minulých let 
b) přímou finanční nevratnou úhradou nejnutnějších prokazatelných nákladů k udržení podnikání + přímou finanční nevratnou náhradou ve výši průměrné mzdy běžných zaměstnanců pro každou OSVČ – vyplácené měsíčně zpětně, a to po dobu 12 měsíců od vyhlášení nouzového stavu.
c) povolte nám s okamžitou platností bezvýhradně podnikat dál


SOUČASNĚ S TĚMITO OPATŘENÍMI ŽÁDÁME VLÁDU O VYDÁNÍ ZÁVAZNÉHO NAŘÍZENÍ PRO BANKOVNÍ ÚSTAVY, ABY TĚM OBČANŮM, KTEŘÍ UTRPĚLI Z DŮVODU NOUZOVÉHO STAVU VÝPADEK PODNIKÁNÍ A PŘÍJMŮ, BANKY BEZ SANKCÍ ODLOŽILY SPLÁTKY ÚVĚRŮ, PŮJČEK A HYPOTÉK DO DOBY, NEŽ SKONČÍ NOUZOVÝ  STAV + MIN. 3 MĚSÍCE PO UKONČENÍ NOUZOVÉHO STAVU.


Drobné vládní střípky "pomoci" pro OSVČ typu odpuštění sociálního a zdravotního pojištění, ošetřovného, zcela nesplatitelné vratné půjčky nebo posunutí termínu EET - NEJSOU PRO OSVČ SYSTÉMOVÝM ŘEŠENÍM a ani funkční podporou. 
Nemůžete, Vládo ČR, myslet vážně, že např. živnostník s minimální měsíční režií "aby vůbec přežil" 50.000 Kč přežije nouzový stav a následné měsíce po něm při úplném výpadku tržeb s odpuštěnými 3.000 Kč na pojistném..!?

My, OSVČ a drobní podnikatelé (hybná síla české ekonomiky), KTEŘÍ JSME SKUTEČNĚ POSTIŽENI nařízeními vlády o stavu nouze, v opačném případě v následujících dnech a týdnech zkrachujeme a dostaneme se tak na totální lidské dno - přijdeme o léta budovaná podnikání, o majetky, o rodiny... 

Dopady při okamžitém nepřijetí účinných opatření:
V lepším případě taková masa lidí "pouze" drasticky zatíží na dlouhá léta finanční rozpočet ČR (přestane přispívat do finančního systému + systém zatíží čerpáním nových sociálních dávek + přestane  utrácet = finanční propad pro státní rozpočet "na třetí")...máte dost analytiků, aby dopady spočítali.
V nejhorším případě však nevylučujme, při takovémto kumulovaném množství lidského neštěstí, ani sociální nepokoje...

Děkujeme, Vládo ČR, že aktuální konkrétní problémy OSVČ a drobných podnikatelů pochopíte a ZAČNETE OKAMŽITĚ ÚČINNĚ ŘEŠIT.
Drobní podnikatelé nejsou jen neustále omílaní pendleři nebo restauratéři.
Jsou to DESETITISÍCE autoškolských učitelů, lektorů jazyků, masérů, instalatérů, nástrojařů, truhlářů, obchodníků, řidičů, drobných výrobců, farmářů, umělců...

My - OSVČ, si opravdu běžně nestěžujeme (vlastně poprvé takto výrazně od roku 1989). ​Ale už nám skutečně docházejí síly – si nejen nestěžovat, ale hlavně důstojně přežít.
 

Autor: Roman Jakovec | 49 podpisů

Více >
Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice 37 podpisů

Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice

Po přímých a opakovaných zkušenostech s dopravní situací v ulici Mrkvičkova v Praze - Řepích chci zlepšit bezpečnost a plynulost provozu a v případě možnosti i kapacitu parkování v horní části této ulice. 

Stoupavý úsek Mrkvičkovy ulice je na celém sídlišti Řepy z hlediska bezpečnosti provozu nejnebezpečnější. V místě přecházejí děti při cestě do školy a ze školy. Auta se potkávají v relativně vysokých rychlostech, v zatáčce či v prudkém stoupání, kde je v takovém případě nutné uvolnit cestu shora jedoucímu autu couváním. Někdy se kvůli tomu podaří vyjet kopec až na několikátý pokus. Někteří řidiči navíc nepřizpůsobují rychlost jízdy místním podmínkám (oficiálně je zde i přes nebezpečnost úseku neomezená rychlost 50 km/h) a vznikají pravidelně nebezpečné situace. Ještě horší je situace v zimě, pokud na vozovce leží sníh, nebo je namrzlá. Většina podobných ulic v řepském sídlišti jsou jednosměrné: Španielova, Bendova, Vondroušova, část Socháňovy, Nevanova i Laudova.

1. Požaduji přeměnit horní část ulice Mrkvičkova (cca od č. p. 1353) směrem ke křižovatce s ulicí Zívrova (případně i Součkovy ulice) na komunikaci s jednosměrným provozem směrem dolů (kvůli bezpečnější dopravě v zimních měsících).

2. Pro úsek Mrkvičkovy ulice mezi křižovatkou s ulicí Zívrova a ČP 1353 požaduji snížit povolenou rychlost na 30 km/h.

3. Podporuji vytvoření alespoň v části budoucího jednosměrného úseku šikmých parkovacích stání s možností částečného stání na chodníku.

Autor: Michal Šíma | 37 podpisů

Více >
Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání 11 podpisů chybí 99989

Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání

Na počátku pandemie se hovořilo o tom, že v první linii této pandemie a jejich krizových opatření se to nejvíce dotkne cestovního ruchu a odvětví na něho napojených. Po 14-ti dnech veškerých opatření, které respektujeme a přímo souvisejí s touto pandemií, se ale s velikou lítostí dozvídáme, že veškerá podpora státu míří pouze na velké podniky. Kdekoliv na světě při rozboru ekonomické situace státu se jasně dozvídáme, že ekonomiku státu drží NE velké podniky, ale drobné a střední podnikání. V součastné době je situace taková, že cestovní ruch a jeho opravdu nulové příjmy jsou zapomenuty včetně ostatních odvětví jako jsou třeba například kadeřnictví, cukrárny, taxi služby, hrady, zámky, a podobně zavřeny, ale například Deza Valašské Meziříčí funguje normálně. Připadá Vám normální, že penzion či lázně, kde se za den protočí 30 - 50 lidí vyjímečně liší od výrobní fabriky, kde denně přijde do práce 2000 lidí? Podpořte podpisem petici za normální fungování drobných firem a podniků a nebo adekvátní finanční podpoře státu těmto podnikům, které jako jedinné v této pandemii zkončili ze dne na den s 0 Kč příjmem...Chceme pouze touto peticí rovnoprávnost v příjmech velkých firem, které dodnes mohou bez problémů fungovat a firem, které z nařízení vlády byly ze dne na den odříznuti od 100% svých příjmů. Důvodem k této petici bylo dnešní 23.3.2020 vyjádření projektu Covid 1( o kterém jsme ani nevěděli), že 15 miliard je již vyčerpáno... toto hovoří dle našeho názoru za vše

 

 

Autor: Radek Žíla | 11 podpisů

Více >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 22982 podpisů

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Autor: Zvířata Nejíme | 22982 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku