Petice za zlepšení autobusové dopravy na lince 123 a zavedení nové trasy
Stručný popis:
Žádáme zvýšení kapacity autobusové linky 123 během špičky, zrušení zkráceného provozu o víkendech (autobus jede pouze do stanice Kavalírka) a vytvoření nové trasy Kavalírka – Průchová – Nové Butovice (ulicemi Nad Kavalírkou, Nad Turbovou,). Jsme přesvědčeni, že tato opatření zlepší dopravní dostupnost a komfort cestujících.
Důvody naší žádosti:
Přeplněnost spojů: Autobusy linky 123 jsou zejména v ranní a odpolední špičce přeplněné. Mnozí cestující se na zastávkách nevejdou do autobusu, včetně rodičů s kočárky, pro které je situace obzvláště problematická.
Demografické změny: Oblast je hustě obydlená mladými rodinami a výstavbou nových bytových domů v okolí zastávky Průchová se počet obyvatel dále výrazně zvýšil.
Terénní náročnost: Oblast Košíř je kopcovitá, což omezuje pěší docházku, a dostupnost veřejné dopravy je proto klíčová pro zajištění mobility místních obyvatel.
Žádáme:
1. Zvýšení kapacity spojů autobusové linky 123 při stávají trase, dokud nebude zaveden bod tři
2. Víkendový provoz: Na trase linky 123 je z důvodu zvýšené poptávky po dopravním spojení během víkendů navrhováno zavedení spojů až na stanici Anděl. To by umožnilo obyvatelům Košíř lepší dostupnost služeb a kulturních zařízení v centru města i mimo pracovní dny, bez nutnosti přestupu.
3. Zavedení nové autobusové trasy propojující zastávky Kavalírka a Průchova vedoucí po ulicích Nad Kavalírkou, Nad Turbovou. Tato trasa by zlepšila dostupnost nových obytných oblastí a zároveň pomohla odlehčit přetíženým spojům na trase Anděl – Šmukýřka, přes zastávky Schodová, Nádraží Cibulka, Naskové.
4. Zvážení prodloužení této nové linky navrhované v bodu číslo 3 až ke stanici metra Nové Butovice. Propojení by přineslo lepší dostupnost občanské vybavenosti v oblasti Jinonic. Pro tuto variantu navrhujeme:
a. Zavedení kyvadlové dopravy řízené světelnou signalizací v ulici Na Pomezí,
b. zavedení okružní linky Kavalírka – Průchová – Nové Butovice s možností návratu přes zastávky jako Šafránkova, Motol (ulice Bucharova a Plzeňská).
Věříme, že navržená opatření povedou k lepší dostupnosti veřejné dopravy, zvýší komfort cestujících a přispějí ke zlepšení kvality života obyvatel Košíř.
Děkujeme za pochopení a podporu našich požadavků.
Pro zobrazení celého návrhu včetně schémat naskenujte QR kód v záhlaví.
Autor: Vendulka Vaněčková | 7 podpisů
Více >Ministerstvo zdravotnictví (MZ) připravilo návrh Seznamu psychomodulačních látek (PML). Psychomodulační látky se začaly řešit v roce 2023 především za účelem regulace kratomu a HHC, a nyní tam má spadat i technické CBD konopí do 0,3% THC.
Pokud bude návrh schválen, znamenalo by to omezení prodeje a dostupnosti CBD produktů (kapek, kapslí), které v ČR užívají miliony lidí. Odborníci, pěstitelé i uživatelé CBD se proti tomuto kroku ostře vymezují, nicméně vláda koná dál.
Autor: Ondřej Šťovíček | 111 podpisů
Více >Všichni co nesouhlasí se zákazem GOLDEN HOURS tak se podepiště
Autor: KAPR KAPR | 1 podpis
Více >Vážení spoluobčané, studenti a rodiče,
každý den čelí studenti a zaměstnanci Střední průmyslové školy Hradební v Hradci Králové obtížím s parkováním přímo u školy. Všechna dostupná místa často zabírají lidé, kteří s naší školou nemají nic společného. Tato situace způsobuje stres a nepohodlí těm, kteří školní parkoviště nejvíce potřebují.
Žádáme proto o vytvoření vyhrazeného parkoviště pouze pro studenty a zaměstnance školy, které zajistí větší bezpečnost, protože bude méně chaosu a rizik při hledání místa. Parkoviště zajistí lepší dostupnost, protože umožní parkovat přímo u školy, kde je to nejvíce potřeba. Zlepší se také podmínky pro vzdělávání, protože studenti i zaměstnanci nebudou ztrácet čas a energii hledáním místa, ale budou se moci soustředit na svou práci a studium.
Pomozte nám zlepšit podmínky pro každodenní život naší školní komunity! Podpisem této petice můžete podpořit studenty i zaměstnance, kteří si zaslouží důstojné podmínky pro vzdělávání a práci.
Společně můžeme dosáhnout změny!
Děkujeme za vaši podporu.
Autor: Filip Richter | 5 podpisů
Více >Žádáme
Kuchyni v areálu 9.MŠ v Písku,
která vaří pro
děti 5.MŠ, 9.MŠ, 11.MŠ a KMŠ v Písku,
aby pro naše děti připravovala
zdravější, chutnější a pestřejší stravu.
A to například podle projektu „Zdravá školní jídelna“
(viz.: www.zdravaskolnijidelna.cz.), který je zaměřen například na úpravu skladby jídelníčků s cílem zvýšení konzumace ovoce, zeleniny a obilovin, vyřazení uzenin, škodlivých tuků, vyřazení používání potravin s éčky a další.
Autor: Petr Němec | 8 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme zavedení povinné pravidelné zdravotní kontroly pro všechny držitele zbrojních průkazů, kteří dosáhli určitého věku (například 60 let a více). Cílem této petice je zajistit, aby všichni držitelé zbrojních průkazů byli zdravotně způsobilí k odpovědnému a bezpečnému používání střelných zbraní.
Důvody pro petici:
1. Zajištění veřejné bezpečnosti: Držitelé zbrojních průkazů mají odpovědnost za bezpečné používání zbraní. Zdravotní způsobilost, zejména u starších osob, je klíčová pro minimalizaci rizika nehod a zneužití zbraní.
2. Zdravotní stav se s věkem mění: S věkem mohou nastat změny v oblasti zraku, sluchu, motorických dovedností a kognitivních schopností, které mohou ovlivnit schopnost bezpečně zacházet se zbraněmi.
Požadavky:
1. Zavedení povinné zdravotní kontroly pro držitele zbrojních průkazů starších 60ti let, která by zahrnovala prohlídky u odborných lékařů.
2. Pravidelné opakování kontroly (např. každé 2 roky), která by potvrzovala způsobilost k držení a používání zbraní.
3. Praktické přezkoušení manipulace se zbraní na střelnici.
Závěr:
Zavedení povinné zdravotní kontroly pro starší držitele zbrojních průkazů by přispělo k větší bezpečnosti jak pro samotné držitele zbraní, tak pro širokou veřejnost. Žádáme kompetentní orgány, aby tuto iniciativu zvážily a podnikly kroky k jejímu zavedení.
Datum: 9.1.2025
Místo: Ořechov
Autor: Pavel Vrbka | 165 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme o zákaz používání a prodeje tzv. zábavní pyrotechniky, dělobuchů, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí. A to z těchto důvodů: 1.) Při používání zábavní pyrotechniky dochází ke zranění lidí i zvířat, k otravám, výbuchům a úniku jedovatých látek do ovzduší. Ročně se eviduje velké množství popálených či poraněných lidí, poškozených a zničených aut nebo jiného majetku, ale zábavní pyrotechnika a ohňostroje mají rovněž na svědomí nezanedbatelné číslo vyděšených, ztracených, zraněných a mrtvých zvířat, a to jak domácích mazlíčků, tak vyplašené a vystresované lesní zvěře, nemluvě při tom o znečištění vzduchu a vody. 2.) Zábavní pyrotechnika, včetně ohňostrojů, vytváří hluk, výbuchy, světlo, resp. světelné znečištění, zápach, znečišťuje ovzduší, vody a půdu. Škodí životnímu prostředí tím, že kontaminuje oblast jedovatými chemikáliemi a působí znečištění vodních ploch a zdrojů. Dochází ke kontaminaci ovzduší, kdy se těžké kovy z ohňostrojů, jako barium a stroncium, dostávají do vzdálenosti několik stovek metrů. Exploze pyrotechniky a ohňostrojů uvolňují chemické látky, resp. jedovaté zplodiny, které negativně působí na zdraví lidí a zvířat, kontaminují půdu, rostliny a vodu. Do vody se dostávají zdraví ohrožující perchloráty, které zabraňují vstřebávání jódu a způsobují např. onemocnění štítné žlázy. Pevné částice, např. popílek v kouři, poškozuje ovzduší a životního prostředí. Zábavní pyrotechnika a ohňostroje přispívají také k ničení ozónové vrstvy. 3.) Životní prostředí rovněž nezanedbatelně poškozuje i odpad ze zábavní pyrotechniky. Nehledě na samozřejmost faktu, že používání zábavní pyrotechniky zvyšuje v širokém okolí riziko požáru. Zde je vhodné připomenout, že zábavní pyrotechnika se vyrábí převážně v rozvojových zemích, kde nejsou dodržována bezpečnostní pravidla a standard. 4.) Při současné bezpečnostní situaci může být zábavní pyrotechnika lehce zaměnitelná s reálným nebezpečím teroristických útoku. 5.) Negativní dopady zábavní pyrotechniky jsou i vůči lidem. Jde o hluk, který negativně působí na psychický stav starších osob, malých dětí a nemocných nebo citlivých osob. Hluk obtěžuje i ostatní lidi. Dochází ke škodám na majetku a nezřídka i k požárům. Dochází též k otravám těžkými kovy z ohňostrojů. Riziko zranění při neopatrné manipulaci nebo v blízkosti výbuchu, např. poškození sluchu či očí, popálení, utržení prstů, šok a trauma. Světelné záblesky a výbuchy mohou vyvolat u lidí trpících epilepsií i záchvat. 6.) Zvířata mají mnohem citlivější smysly než lidé, např. mají až 50 krát lepší sluch, a proto snášejí bouchání petard hůře a je pro ně velice traumatizující a bolestivé. Zejména pro mláďata přímo ohrožují na životě. Zvířata bývají zmatená, dezorientovaná a vystresovaná. Používání zábavní pyrotechniky znamená pro zvířata šok, trauma, zmatek, úzkost a strach. Jsou vyděšená, schovávají se a snaží se před hlukem a výbuchy uniknout. 7.) Zábavní pyrotechnika se používá výhradně za tmy a následkem slepé paniky dochází k vážným zraněním, doživotním traumatům a zvířata mohou fyzickým či psychickým následkům podlehnout. Používání zábavní pyrotechniky znamená trauma i pro domácí zvířata a domácí mazlíčky. Psi a kočky se velmi lehce zaběhnou a ztratí se. Zvířata v panice dezorientovaně utíkají a střetávají se s motorovými vozidly nebo vlaky, způsobují nehody a umírají. Postižené panikou a šoky jsou volně žijící zvířata, ale i zvířata zavřená na farmách. Ptáci v úleku narážejí do drátů elektrického vedení, do pevných překážek a skleněných ploch. Zbytky ohňostrojů uvolňují škodlivé látky, které škodí ovzduší a vodě. Tam pak vodním ptákům a zejména rybám. 8.) V posledních letech se nárůst používání zábavní pyrotechniky dostal do neúnosného stavu, a proto vidí jako jediné řešení úplný zákaz používání a prodej zábavní pyrotechniky. Zákaz používání zábavní pyrotechniky řeší i v jiných státech. Zákaz používaní petard a zábavní pyrotechniky platí v Maďarsku, v Itálii, ale i celé řadě měst jako např. v Bruselu, Paříži, Miláně, Neapoli. Tento zákaz platí rovněž v řadě německých měst. Je zde omezený prodej a používání zábavní pyrotechniky a uvažuje se o dalším zpřísnění, či dokonce o úplnému zákazu používání pyrotechniky. V Rakousku platí od roku 2013 úplný zákaz prodeje zábavní pyrotechniky a od roku 2016 je už její prodej a držení trestným činem. 9.) Pouštění tzv. lampionů štěstí je extrémně nebezpečným hazardem. Hořící a neřízené lampiony jsou totiž časovanou bombou. Kromě toho, že mohou cokoliv zapálit, jsou také velkou zátěží pro životní prostředí. Některé země je proto úplně zakazují včetně jejich prodeje. Ve chvíli, kdy je lampion vypuštěn, se z něj stává nebezpečí úplně pro všechny. Nikdo nedokáže odhadnout, kam jej vítr odvane či kam dopadne, a z minulosti víme, že lampiony takto napáchaly už mnoho tragédií. 10.) Přednost před tzv. zábavou by měla mít vždy ochrana lidí, zvířat, životního prostředí a majetku, kterou ohňostroje a ostatní podobná zábava hrubě porušuje a ohrožuje. NEPŘIHLÍŽEJME UTRPENÍ, ZVÍŘE NENÍ VĚC! > MLUVÍME ZA TY, KTEŘÍ SAMI NEMOHOU. > BRÁNÍME TY, KTEŘÍ SE BRÁNIT SAMI NEDOKÁŽÍ > CHRÁNÍME ZVÍŘATA A JEJICH PRÁVA.
Autor: Barbora Mlejnková | 14 podpisů
Více >Dobrý den.Chtěla bych vás touto cestou i s podepsanými lidmi požádat a apelovat na to,aby jste s okamžitou platností zakázali veškerý prodej jakékoliv pyrotechniky. Jedná se zejména o NOVOROČNÍ PYROTECHNIKU.Dělobuchy,petardy,světlice, ohňostroje
Autor: Julie Kyjanicová Kyjanicová | 38 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, žádáme České dráhy a příslušné orgány o návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín. Tento krok přinese značné výhody pro cestující i železniční infrastrukturu, a to z následujících důvodů: 1. Pohodlí pro cestující Přímé spojení přes Valašské Meziříčí a Vsetín eliminuje nutnost přestupu v Púchově. Cestující by mohli opět využívat pohodlnou a rychlou cestu bez zbytečného komplikování své cesty. 2. Odlehčení přetíženého koridoru přes Ostravu a Bohumín Přesunutí vlaku zpět na původní trasu by částečně uvolnilo přetížený železniční koridor vedoucí přes Ostravu a Bohumín, což by přispělo ke zlepšení plynulosti provozu a snížení potenciálních zpoždění na této trase. 3. Zrychlení dopravy po rekonstrukci tratě Po nedávné optimalizaci železniční tratě v úseku Valašské Meziříčí – Horní Lideč došlo ke zlepšení infrastruktury, které umožní zkrátit dobu cestování. Tento úsek se nyní stává rychlejší variantou, než je trasa přes Ostravu, která původně nabízela jen desetiminutovou časovou úsporu. 4. Efektivní využití technologie Pendolina Trasa přes Vsetín umožňuje plné využití naklápěcí technologie vlaků Pendolino, což by vedlo ke zvýšení cestovní rychlosti a komfortu pro cestující. Návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přinese prospěch cestujícím, ulehčí železniční infrastruktuře a podpoří efektivní využití moderních vlakových technologií. Žádáme proto, aby byl tento návrh zvážen a vlak Košičan navrácen na trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín. Děkujeme za zvážení naší žádosti.
Autor: Daniel Vychopeň | 20 podpisů
Více >Vyberte si svůj region