Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami
51 podpisů chybí 449

Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami

Autor: Tomáš Mígl | vloženo: 18.08.2024 | 51 podpisů
Sdílejte s přáteli

V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!

 

Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.

 

Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží  trvá dlouhých 81 minut.

 

BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE

 

V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.

 

Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.

 

UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET

 

Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.

 

Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.


 

My, níže podepsaní, proto požadujeme,

 

aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě. 

 

Konkrétně žádáme:

 

objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.

aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle  poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.

 

Petiční výbor:

 

Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice

 

Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I

 

Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII


Adresát: Ministerstvo Dopravy

Komu bude petice předána: Ministerstvo dopravy

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 6

26. 08. 2024 | Dana Máchová | Příbram 1
Cestování do Prahy se v poslední době stalo velice nekomfortním. Kromě ranních hodin přímá linka 393 nejede a linka 395 je přeplněna cestujícími, kteří míří na Dobříš. Ani suplovat těmito autobusy městskou dopravu je velice nešťastné řešení.
+0 | -0
doporučit +
22. 08. 2024 | Tomáš Mígl | Bratkovice
Díky za komentáře. Stejně jako paní Rejšková si pamatuji na vlakové spojení, které pak vyklidilo cestu mezinárodní dopravě.

K tomu co píše pan Lošťák tak nejde jen o to kolikrát autobus staví, ale i o to, že déle jede městem, kde je nižší rychlost a ráno i hustý provoz a nenechte se zmýlit. Jedno zastavení ve finále vyjde na dýl než na čas kdy autobus stojí.

Konečně, k poznámce paní Bauerové. O to přesně usilujeme. Nová linka autobusu by nestavila každých 100 metrů. Můžeme uvažovat že by jezdila třeba z Drkolnova přes Flusárnu k nádraží (3 zastavení) a pak rovnou na Lihovar a SM. nádraží.
+0 | -0
doporučit +
21. 08. 2024 | Kateřina Bauerová | Bohutin
Dobrý den, stačilo by, aby autobus nestavil každých 100 m na zastávce. Přes Příbram jede déle než z Dubna do Phy.
+0 | -0
doporučit +
20. 08. 2024 | Martin Mottl | Milín
Souhlasím, často jezdím do Prahy z Příbrami, kdy cesta Milín-Praha trvá 45-50 minut, zatímco Praha-Příbram (podle zastávky) 60-70 minut.
+1 | -0
doporučit +
20. 08. 2024 | Libuše Rejšková | Příbram
Výborný počin. Ještě nedávno jezdil vlak kt byl na Hlavním nádraží za 60, minut. Pak ale politickým rozhodnutím byl koridor uvolněn pro spoj Praha Mnichov, a výsledkem je oněch hrozných 81 minut. Takže jedině ten bus, kéž to vyjde. Děkuji za vaše úsilí
+1 | -0
doporučit +
20. 08. 2024 | Miroslav Lošťák | Příbram
Úplně mimo, 393 reálně za autobusovým nádražím zastaví v Příbrami už jen 3x, takže úspora je max. 5 minut. Na nádraží by se lidé museli dostat a přestoupit tam, což je horší než současný systém.
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpisy | 51 (+4 nepotvrzené)

Podpisový arch v PDF
  • Tadeáš Kermes | Praha 4
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Hanna Antonova | Praha
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Ivana Glasová | Praha 3 - Žižkov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jaroslav Braňka | Tochovice
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici