Změnit údaje i v profilu?
V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!
Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.
Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží trvá dlouhých 81 minut.
BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE
V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.
Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.
UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET
Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.
Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.
My, níže podepsaní, proto požadujeme,
aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě.
Konkrétně žádáme:
objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.
aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.
Petiční výbor:
Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice
Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I
Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII
Adresát: Ministerstvo Dopravy
Komu bude petice předána: Ministerstvo dopravy
Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
K tomu co píše pan Lošťák tak nejde jen o to kolikrát autobus staví, ale i o to, že déle jede městem, kde je nižší rychlost a ráno i hustý provoz a nenechte se zmýlit. Jedno zastavení ve finále vyjde na dýl než na čas kdy autobus stojí.
Konečně, k poznámce paní Bauerové. O to přesně usilujeme. Nová linka autobusu by nestavila každých 100 metrů. Můžeme uvažovat že by jezdila třeba z Drkolnova přes Flusárnu k nádraží (3 zastavení) a pak rovnou na Lihovar a SM. nádraží.
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat