Petice za zachování filozofie konzervatoře Duncan Centre Praha
41 podpisů

Petice za zachování filozofie konzervatoře Duncan Centre Praha

Autor: Ludmila Rellichová | vloženo: 25.06.2018 | 41 podpisů
Sdílejte s přáteli

Vážení členové školské rady konzervatoře Duncan centre Praha

jako pedagogové, členové a blízcí spolupracovníci Asociace pedagogů taneční a pohybové výchovy, která zahrnuje tvořivou taneční výchovu, scénický tanec, umělecký tanec a pohybové divadlo a je dobrovolným a nezávislým sdružením tanečních pedagogů České republiky, se na Vás obracíme s obavami, které v posledních dvou letech vyvstaly ohledně směřování školy, která byla pro pedagogy taneční a pohybové výchovy v ČR jedinou možností, kam směřovat své žáky k profesím v oboru tanec a pedagogika tance.

Z našeho pohledu tanečních pedagogů se v posledních letech událo na škole mnoho změn, které, jak se zdá, mohou uškodit úrovni vzdělání, vzdělávání a vzdělanosti našich žáků. Pro nás byla Vaše škola místem, kam jsme bez obav směřovali naše žáky a studenty od útlého dětství, místo, kde vzdělání čerpalo z historie českého novodobého tance a kde se z neformálního vzdělávání stalo vzdělání formální, což má z hlediska historie a vývoje oboru pro naší pedagogickou platformu velký význam.

Filozofie výuky tvořivé taneční výchovy je stejně jako byla filosofie Duncan centre založena na víře, že umění je třeba prezentovat jako dobrovolné společné konání, jako společné utváření formy. Aktivní kontakt nejen s tancem, ale i s ostatními druhy umění jako jsou literatura, výtvarné umění, drama a hudba, přispívá k formování tvořivě nezávislého a všestranně vnímavého tvůrce. Taková zkušenost je nenahraditelná a zůstává člověku po celý život. Novodobý tanec směru Duncan zdůrazňuje výchovu zdravého, všestranného pohybu, rozvoj individuality a tvořivých schopností je přímo předurčen pro taneční výchovu dětí a mládeže. Základy současného tance se prostřednictvím působení žákyň Jarmily Jeřábkové dostaly do pedagogické praxe a nadále jsou osobitým způsobem pedagogy rozvíjeny. Z novodobého tance vyrostla současná moderní tvořivá taneční výchova.

Vaše škola hlavně v osobě paní Evy Blažíčkové a jejích studentů byla zárukou, že naší žáci a studenti budou pokračovat v duchu duncanismu, bohužel v posledních letech se dle našeho názoru škola od tohoto ducha odklání. Přesvědčily nás o tom změny v přijímacím řízení i výsledky klauzurních a absolventských prací.

Žádáme tedy tímto školskou radu konzervatoře Duncan centre o zajištění pokračování směru školy nastaveného paní Evou Blažíčkovou a jejich pokračovatelů. Dokladem správného směru studia jsou pedagogové, kteří prošli studiem na konzervatoři či osobním setkáním s výukou paní Blažíčkové a dalších pokračovatelek paní Jarmily Jeřábkové. Jejich práce pedagogická i umělecká s dětmi a pro děti reprezentuje to nejlepší v tanečním hnutí i oficiálním vzdělávání v ZUŠ.

V Rychnově u Jablonce nad Nisou dne 15.6.2018
Ludmila Rellichová - prezidentka Asociace pedagogů taneční a pohybové výchovy

Komu bude petice předána: Školská rada konzervatoře Duncan Centre Praha

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 1

27. 06. 2018 | Roman Zotov | Praha
Vážená paní Rellichová,

Obrácím se na Vás jako pedagog tvorby Konzervatoře Duncan centre, o kterou jde ve Vaši petici. Osobně jsem prošel studiem na konzervatoři a osobně mě učila paní Eva Blažíčková - stejně jako většinu tanečních pedagogů konzervatoře v současné době.
Vážím si Vašeho zájmu o situaci na naší konzervatoři, nicméně Vaši petici vnímám jako vágní a velmi obecnou. Proto bych Vám rád položil několik otázek:
- Ve svém dopise narážíte na změny v přijímacím řízení a na výsledky klauzurních a absolventských prací. Jaké konkrétní změny a jaké konkrétní práce tím myslíte?
- Mohla byste, prosím, upřesnit, jestli Vám jde o obavy ohledně směřování školy vzniklé v posledních dvou letech nebo mluvíte o dlouhodobém vývoji školy?
- Mluvíte o změnách, které mohou, jak se Vám zdá, uškodit úrovni vzdělání vašich žáků. Mohla byste upřesnit, co tím myslíte?
- Mohla byste, prosím, uvést důvody vedoucí Vás k domněnce, že škola již nečerpá z historie českého novodobého tance?
- Cituji Vás:”Filozofie výuky tvořivé taneční výchovy je stejně jako byla filosofie Duncan centre založena na víře, že umění je třeba prezentovat jako dobrovolné společné konání, jako společné utváření formy. Aktivní kontakt nejen s tancem, ale i s ostatními druhy umění jako jsou literatura, výtvarné umění, drama a hudba, přispívá k formování tvořivě nezávislého a všestranně vnímavého tvůrce. Taková zkušenost je nenahraditelná a zůstává člověku po celý život.” V čem konkrétně vidíte rozpor se současným stavem výuky na Konzervatoři Duncan centre?


Děkuji a těším se na Vaši odpověď.

Roman Zotov-Mikshin
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podepsat petici

Podpisy | 41 (+1 nepotvrzený)

  • Jana Mrovcová | Náchod
  • Magdaléna Čaprdová | Hlavní město Praha
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Naděžda Kabelová Kabelová | České Budějovice
  • Markéta Pražáková | Bystrá nad Jizerou
  • Gabriela Berková | Hlavní město Praha
  • Šárka Šmejkalová Šmejkalová | Kladno
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Eva Doláková | Praha 6
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku