Petice za zachování železniční dopravy v Orlických horách
196 podpisů

Petice za zachování železniční dopravy v Orlických horách

Autor: Martin Žáček | vloženo: 17.01.2014 | 196 podpisů
Sdílejte s přáteli

V Orlických horách v poslední době graduje znevýhodňování železniční dopravy, které začalo již před 25 lety. České dráhy spoje čím dál víc omezují a ty, které zůstávají, jezdí v nevhodnou dobu.

Lidé, dojíždějící do zaměstnání, tak musejí volit dopravu osobními auty. Chceme, aby železniční doprava byla zachována a vlaky jezdily podle potřeb cestujících. Pokud České dráhy nejsou schopné nebo na jiného dopravce. Je smutné, že stát dopouští postupnou likvidaci služeb pro obyvatele.

 

Vedle poštovních úřadů jsou to dnes železnice a kdoví, co to bude příště. Jde snad někomu o to, aby se okrajové části republiky postupně vylidňovaly a stát tak o ně nemusel pečovat, přestože jejich obyvatelé platí daně stejně jako jinde?

 

Žádáme proto, aby České dráhy přehodnotily své plány na omezení železniční dopravy v Orlických horách a ve spolupráci s krajem naopak tuto dopravu modernizovaly a rozšiřovaly!

 

foto:

http://oidnes.cz/13/032/org/SKR49f2f7_kalamita_0006.jpg

Komu bude petice předána: Vedení Českých drah a Krajskému úřadu v Hradci Králové

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 28

16. 12. 2014 | Tomáš Lubovský | Praha
Kdo zase vymyslel, že se to zruší ? Asi někdo, koho vozí řidič ve služební voze.
+0 | -0
doporučit +
09. 12. 2014 | Radka Římanová | Praha
Vlak do Orlických hor je nádherným benefitem, který kraj nabízí.
+0 | -0
doporučit +
27. 03. 2014 | Alice Vrablicová | Uničov
Nenapadá mě nic slušného, co by neurazilo, takže raději nebudu psát nic.
+0 | -0
doporučit +
26. 03. 2014 | Honza Taraba | Havířov
BUDOVA PATŘÍ DO ČESKÉHO ARCHITEKTONICKÉHO DĚDICTVÍ
http://www.360cities.net/cs/image/train-station-havirov-czech-republic#107.46,-17.60,109.3
http://expo58.blogspot.cz/2010/08/nadrazi-v-havirove.html
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_stanice_Hav%C3%AD%C5%99ov
http://havirov-historie.cz/historicke-clanky/vlakove-nadrazi
http://www.novinky.cz/kultura/salon/292181-adam-guzdek-chce-zachranit-havirovske-nadrazi-bourani-je-vzdycky-nejjednodussi-reseni-ale.html
http://www.regiony24.cz/11-192215-ministr-dopravy-prachar-jde-proti-svemu-hnuti-ano
http://www.msstavby.cz/prestupni-terminal-havirov-eia-07-05-2012/
http://www.stream.cz/gebrianvs/827702-gebrian-vs-havirov
https://www.youtube.com/watch?v=xvx-bVs7e-k
http://www.kduhavirov.cz/cerne-svedomi-havirova
To co je připravováno Městským zastupitelstvem / ČD je jen předražená demolice kdy se 2/3 Cenné Nádražní budovy zbourají. Místo cenné odbavovací haly bude parkoviště a část administrativní budovy se ponechá a bude upravena na nádraží.To parkoviště co tam slibují nakonec bude spoplatnené jako u nemocnice a bude poloprázdné protože lidé budou parkovat u TESCO . Město s 77000 obyvateli bude mít doslova zastávku ČD jako na vesnici .A Tomu říkají na radnici hrdě nový terminál.Budova je v zahraničí respektována jako kvalitní ukázka určitého ČESKÉHO stavebního stylu navazujícího na úspěch Expo58. Je to jen barbarské ničení Českého Architektonického Dědictví. Cennou budovu nahradí bezcenná.
Nádraží lze opravit rekonstruovat .Statika budovy je v pořádku . Budova má své kouzlo,byly na ní při stavbě použity velmi kvalitní materiály a má cenu jí opravit .Pan primátor hovoří o efektivitě čerpaní Právě Havířov co se týče čerpání a efektivity proinvestovaných prostředků obsadil 20 místo s 22 posuzovaných v kraji .Ostrava má Radniční věž . Liberec má vysílač Ještěd . Brno má vilu Tugendhat. Havířov má zatím cenné Vlakové nádraží?
Děkuji za přečtení Honza občan Havířova
+0 | -0
doporučit +
24. 03. 2014 | Michal Martinů | Jeseník
Vlaky jsou rozumným způsobem řešení dopravy. Pokud se týká dopravy silniční, dojde ropa a nebude ani asfalt na opravy cest. Málokdy je v zimě potřeba vyhrnovat železniční trať.
+0 | -0
doporučit +
23. 03. 2014 | Pavel Piš | Orlová
Nerušte to dobré co v této republice zůstalo!
+0 | -0
doporučit +
20. 03. 2014 | Martin Finke | Praha
To opravdu hrozí?! Kde, proboha, by měla být železnice zachovávána,když ne v takovémto kraji?!
+0 | -0
doporučit +
06. 02. 2014 | Honza Tran Phan Anh | Horní Branná
Prosím nechte železniční dopravu v Orlických horách.Lidé se nemohou dopravovat jen autobusy. Pokud si myslíte že dráha nebyla nijak finančně výhodná,popřemýšlejte proč to tak bylo a zkuste naopak zlepšit spoje než je zrušit zbytečně rušit.Chyba je ve vás.
+0 | -0
doporučit +
03. 02. 2014 | Radek Chyczyi | Frýdek-Místek
jakékoliv rušení železnice a další rozpínání automobilismu je nesmysl, potom ať mi stát dá na auto, ať se můžu dostat do práce
+0 | -0
doporučit +
01. 02. 2014 | Aleš Novák | Kostelec nad Orlicí
Naši politici od takzvané sametové revoluce ruší rádi lokálky,které naši dědové tak pracně zakládali.Výmluvou jsou peníze.Ale proč si tedy vždy na konci roku rozdělují nekřesťansky velké peníze,které by mohli vložit jinam.Třeba těm lokálkám.
+0 | -0
doporučit +
28. 01. 2014 | Simona Fialová | Hradec Králové
Souhlasím a podporuji.Jsem ráda, že se tento problém snažíte vyřešit.
+0 | -0
doporučit +
27. 01. 2014 | Josef Vondra | Slatina ad Zdobnicí
Kdo má zálusk na 60 km švédských železničních kolejnic z trati Doudleby n./Orl.- Rokytnice v Orl. horách ? Za kolik CZK je koupí a za kolik je zpeněží?
+0 | -0
doporučit +
26. 01. 2014 | Zdena Strnadová | Tanvald
Poslední dobou/již několik let/mi přijde,že lokálky jsou nepřítelem státu.Vlakem často a rušení spojů mi hodně vadí.
+0 | -0
doporučit +
25. 01. 2014 | Chceme Železnici | Prdel
To zrušení vlaků vymyslel nějakej kokot ne ?
+0 | -0
doporučit +
23. 01. 2014 | Marek Kubík | Stochov
Držím palce.
+0 | -0
doporučit +
22. 01. 2014 | Kamil Podroužek | Kladno
Automobilová doprava je zvýhodňována nezapočítáváním všech skutečných nákladů s ní spojených.
+0 | -0
doporučit +
21. 01. 2014 | Jan Král | Praha
Ani bych neřekl, že omezování železniční dopravy v tomto regionu má na svědomí dopravce. Problém bych viděl spíše v tzv.koordinátorovi,což je společnost Oredo, potažmo kraji.
Vždy je lepší rušit spoje na základě záměrně nevhodně navržených časových poloh, aby bylo na co se odvolat.
+0 | -0
doporučit +
21. 01. 2014 | Martin Kubík | Praha 4
Nedáme už ani kilometr železnice!
+0 | -0
doporučit +
21. 01. 2014 | Jan Štembera | Kladno
Věřím, že se Vám podaří udržet lokálku v chodu.
+0 | -0
doporučit +
21. 01. 2014 | Josef Vondra | Slatina nad. Zd.
Kterýpak "podnikatel" s kontakty má zálusk na 60 km švédských rychlíkových kolejnic trati ( s dvěma tunely) z Doudleb n./orl do Rokytnice v Orl. horách a kampak je se ziskem prodá? Tuší někdo důsledky tohoto dalšího, třetího - "tunelu".
?
+0 | -0
doporučit +
20. 01. 2014 | Ing. Pavel Prchal | Moravská Třebová
Držím palce, likvidaci veřejného prostoru zastavíme jen tím, že nebudeme lhostejní. http://prch.wz.cz/
+0 | -0
doporučit +
20. 01. 2014 | Martin Starý | Vamberk
Souhlasím
+0 | -0
doporučit +
19. 01. 2014 | Petr Tejkl | Čeperka
Vážený pane Hovorko,

Každý má právo na svůj názor, váš pohled na věc odpovídá pohledu v osmdesátých letech, ale současnost je někde hodně jinde. I ve vaší argumentaci je hodně nesmyslu.

Ad 1. ČD jako majoritní dopravce by měl zcela zásadně bojovat za svůj business, pokud to dostatečně nedělá může to dělat jiný dopravce, který bude intenzivně přesvědčovat objednatele – kraj – o smyslu a přínosu své služby pro region.

Ad 2. Obce požadují konkurenční službu, která má předpoklad získat cestující a zaplnit spoje a tím obhájit svoji smysluplnost i když se nikdy “nevyplatí“. Spoje jedoucí 4x denně průměrnou rychlostí 20km/h nenabízejí konkurenční službu a nepomáhají udržitelnému rozvoji regionu. Pokud regionální vlaky na západ od nás nabízejí 70 – 90 km/h tak u nás mohou také.

Ad 3. Kdo jiný zná vývoj než místní municipalita, starosta zastupující občany!! Nositelem petice jsou přece obce regionu!! Obce požadují nastavit systém tak aby měl co největší přidanou hodnotu pro region – rychlou dostupnost spádových sídel a aglomerací = Hradec. Autobus v horském regionu, na úzkých zasněžených silnicích nemůže nabídnout nic.

Ad 4. VRT samozřejmě nikdo nezpochybňuje i když jich u nás stále nemáme ani kilometr….ale i role lokálních tratí je v současné době již zcela jiná. Napojit regiony co nejrychleji na spádové aglomerace kde jsou pracovní příležitosti a zabránit jejich vylidňování. Toto je role současné regionální veřejné dopravy, ne nejlevnější servis pro socku. Individuální doprava v situaci, kdy nafta bude stát brzo 60 – 70 Kč/litr bude hrát významně jinou, menší roli. Regionální tratě jsou bohatství regionů a starostové si to uvědomují a je pozoruhodné, že uvažují s vizí a nadčasově.

No comment, lobby za bus dopravu chápu pokud vás platí, ale to není perspektiva moderní veřejné dopravy, to je prostě fakt….
+0 | -0
doporučit +
19. 01. 2014 | Tomáš Kyncl | Praha
SPRÁVNĚ!
+0 | -0
doporučit +
18. 01. 2014 | Milena Bigasová | Broumov
Dobrý den,
před nějakým časem jsem taky sepsali petici proti omezování, pro změnu, autobusové dopravy. Lidé nadávali, ale podepisovat se jim nechtělo.
Přeju Vám, abyste byli uspěšnější.
Milena Bigasová
+0 | -0
doporučit +
17. 01. 2014 | Jiří Hovorka | Dvůr Králové nad Labem
Petici jsem si přečetl celou. Bohužel je v ní mnoho nesmyslů.

1. Obracet se na ČD - tento podnik naprosto nerozhoduje o rozsahu dopravy. Rozhoduje objednavatel - kraj. V případě, že obce mají zájem, mohou založit sdružení a jeho jménem si objednat chybějící spoje.

2. chybí závazek využívání služeb. V současné době se železniční doprava "nevyplatí" téměř všude. Zajišťuje tato petice, že občané vlaky zaplní? NE.

3. neznáte vývoj. Na těchto tratích byla doprava omezována/nahrazena autobusy. Kdyby se jednalo o vytížené spoje, nikoho nenapadne nahradit vlaky autobusem. Navíc starostové v minulosti dali přednost "účelovosti" spojů před návaznostmi dále. Zanikl tak síťový efekt, který logicky vedl k dalšímu poklesu cestujících.

4. Smysl lokálek vedoucích mezi polemi klesl po rozvoji silniční dopravy (která byla v 19. století nekonkurenceschopná). V současné době má železnice smysl jako rychlé meziměstské spojení. Podívejme se na trasování dotčených tratí - kde nic-tu nic. Malé vesnice vlak nenaplní...

Po skončení desetiletých smluv nastane rychlé vystřízlivění a rychlý zánik těchto "zbytečných" vlaků pro pár režijkářů, kteří jsou jako jediní ochotni absolvovat extrémy 2 km docházky na zastávku, 3 km jízdy vlakem a opět 2 km docházky k cíli, namísto aby před barákem nastoupili do busu a opět vystoupili blíže k cíli.
+0 | -0
doporučit +
17. 01. 2014 | Zdeněk Rychlý | Šumperk
Pane Hovorko, vidím jasně:

"Žádáme proto, aby České dráhy přehodnotily své plány na omezení železniční dopravy v Orlických horách a ve spolupráci s krajem naopak tuto dopravu modernizovaly a rozšiřovaly!"

Autor petice žádá především o zachování a dále i modernizování železniční dopravy ve spolupráci s krajem.

Možná jste celou petici nerozbalil a přečetl jen krátký úvod, taky mi to dělalo problém ale naštěstí to už tak není a petice je rozbalená celá...

Obecně souhlasím s využíváním železnic, když má ČR tak rozšířenou síť. Měla by se optimalizovat dle aktuálních potřeb lidí v daném regionu...
+2 | -0
doporučit +
17. 01. 2014 | Jiří Hovorka | Dvůr Králové nad Labem
Petice má nulový význam. Chybí zde jasně definovaný požadavek - cílový stav. To že někde bude jezdit vlak na okrasu krajiny, nemá smysl podepisovat.
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpisy | 196 (+25 nepotvrzených)

  • Jiří Jakl | Olešnice v Orlických Horách
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jan Přeučil | Vamberk
  • Tomáš Lubovský | Praha
  • Jan Mynařík | Praha 7
  • Radka Římanová | Praha
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Marcela Suchomelová | Praha
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Tilšer | Hradec Králové
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Patricie Bajerová | Dobruška
  • Lukáš Kyzivát | Hradec Králové
  • Markéta Kubínová | Dobruška
  • Vít Zdrálek | Praha
  • Michal Jeřábek | Praha 3
  • Jiří Burda | Praha
  • Kateřina Fialová | Opatovice nad Labem
  • milan chlost | pardubice
  • Aneta Mikulcová | Rokytnice v Orlických horách
  • Martin Rydlo | Praha
  • Veronika Sedláková | Rokytnice v Orlických horách
  • Ladislav Virth | Havlovská 11/1280
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Marcela Šmoková | Jablonné nad Orlicí
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Mikula | Jablonné nad Orlicí
  • Vojtěch Mareš | Jablonné nad Orlicí
  • Miroslava Schärfnerová | Vysoké Chvojno
  • Vladimír Vích | Litomyšl
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Dalibor Makeš | Praha 9
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Kimler | Hranice
  • Jaroslav Vosáhlo | Vranová Lhota
  • Alice Vrablicová | Uničov
  • Vladimír Formánek | Jeseník
  • Blanka Formánková | Jeseník
  • Petr Čadil | Ostrava
  • David Pudil | Šumperk
  • Oldřich Machala | Mouchnice
  • Radek Bluma | Ostrava
  • Ivan Procházka | Zábřeh
  • Petr Čech | Brno
  • Michal Martinů | Jeseník
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Martin Finke | Praha
  • Richard Moravec | Ostrava
  • Lukáš Jagla | Ostrava
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Říha | Praha
  • Petr Dungl | Žamberk
  • Lukáš Pavel | Letohrad
  • Jiří Bělský | Žamberk
  • Jan Hnyk | Náchod
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Josef Vilímek | Bruntál
  • Pavel Vebr | Neratovice
  • Miroslav Plch | Pardubice
  • Michal Marvan | Dolní Životice
  • Ondřej Chudáček | Brno
  • Martin Hanáček | Velká Kraš
  • Ondřej Podzimek | Šonov
  • Miroslav Pavlíček | Dobruška
  • Jan Plášil | Nebeská Rybná
  • Dominik Macek | Horní Suchá
  • Jan Bezstarosti | Nekoř
  • Miroslava Malinová | Smiřice
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Roman Průša | Praha
  • Aleš Novák | Kostelec nad Orlicí
  • Aleš Zapletal | Olomouc
  • Jan Kalač | Praha 4
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Leona Bezstarostiová | Nekoř
  • Simona Fialová | Hradec Králové
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Michael Zagora | Česká
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jindřich Půlpán | Pardubice
  • Jana Boršková | Praha 5
  • Zdeněk Wolf | Lelekovice
  • Miloslav Lomič | Česká Lípa
  • Ludmila Pavlíková | Rokytnice v Orlických horách
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jana Machačná | Verměřovice
  • Ivana Němečková | Pardubice
  • Martin Veselka | Liberec
  • Pavla Pavlištová | Rychnov.kn
  • Marek Kubík | Stochov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • René Flášar | Zábřeh
  • Jaroslav Rybín | Běrunice
  • Hana Dohnálková | Hradec Králové
  • Antonín Bušák | Sopotnice
  • Jan Němec | Praha
  • Luděk Látr | Záměl 242
  • Anežka Svobodová | Litoměřice
  • Kamil Podroužek | Kladno
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jiří Břeň | Hradec Králové
  • Tomáš Martínek | Teplice
  • Jiří Mísař | Chotěboř
  • Pavla Kolafová | Rychnov nad Kněžnou
  • Miloš Hlávka | Nový Knín
  • Tomáš Tužín | Přerov
  • Magdalena Jelínková | Plzeň
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Milan Síleš | Přerov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Radek Navrátil | Zlín
  • Zdeněk Slouka | Loštice
  • Ondřej Vaverka | Praha
  • Miroslava Samoelová | Sudislav nad Orlicí
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Ondřej Černý | Jindřichův Hradec
  • Kamil Kuba | Přerov
  • Alena Andrlová Fidlerová | Praha
  • Vratislav Študent | Praha
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Linda Wagnerová | Praha
  • Jan Štembera | Kladno
  • Martin Kubík | Praha 4
  • Jan Jungmann | Praha 5
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Pavel Jehlička | Lysá nad Labem
  • Jiří Chotěborský | Praha
  • Ing. Vít Matějovský | Děčín
  • Michal Jelen | Brno
  • Arnošt Oupěcha | České Budějovice
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Daniel Barcal | Hradec Králové
  • Tomáš Karas | Ostrava
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Naděžda Bartošová | Praha
  • Kateřina Sloupová | Javorník
  • Josef Vondra | Slatina ad Zdobnicí
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petra Linhartová | Pardubice
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Zlata Dlouhá | Nymburk
  • Jindřich Koutný | Petrov nad Desnou
  • Zdeněk Kyncl | Žďár nad Sázavou
  • Václav Zdráhal | Prostějov
  • Michal Doležal | Brno
  • Jaroslav Lampart | Frýdek-Místek
  • Richard Linhardt | Pardubice
  • Zuzana Čajková | Hradec Králové
  • Ing. Pavel Prchal | Moravská Třebová
  • Jan Lánský | Chrudim
  • Miroslav Hamřik | Olomouc
  • Standa Odl | Kolín
  • Miroslav Pösel | Hradec nad Moravicí
  • Jaroslav Michalíček | Borová
  • Antonín Minařík | Praha
  • Matěj Vondřička | Ústí nad Labem
  • Roman Libra | Rychnov nad Kněžnou
  • Petr Tejkl | Čeperka
  • Marek Tomek | Břeclav
  • Martin Starý | Vamberk
  • Tomáš Kyncl | Praha
  • Martin Bruchtil | Choceň
  • Jan Nevrla | Olomouc
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Daniel Průša | Praha
  • Michael Šmíd | Šumperk
  • Veronika Vávrová | Dolní Heřmanice
  • Rudolf Pelán | České Budějovice
  • Dominik Lipner | Kladno
  • Miroslav Kouřil | Trutnov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Foltys | Ostrava
  • Lukáš Hanzlík | Pardubice
  • Jan Štěnička | Týniště nad Orlicí
  • Honza Tran Phan Anh | Horní Branná
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Hudousek | Rokytnice v Orlických horách
  • Matouš Fogl | Rokytnice v Orlických horách
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Milena Bigasová | Broumov
  • Pavel Hudousek | Rokytnice v Orlických horách
  • Lucie Jakubcová | Kostelec nad orlicí
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Petr Hudousek | Rokytnice v Orlických horách
  • Radoslav Mojžiš | Cinobaňa
  • Václav Horák | Olomouc
  • Jiří Zácha | Olomouc
  • Petr Scheuer | Libřice
  • Martin Žáček | Hradec Králové
  • Zdeněk Rychlý | Šumperk