Změnit údaje i v profilu?
Většina současných politků se chová jako soukromníci bez zájmu o celek Takovým lidem antickém Řecku říkali idioti. Původně slovo idiot totiž mělo v řečtině náš význam soukromník. Pokud to platí u vás, nepokračujte ve čtení.
Čest výjimkám. Kdo z vás se zajímá o školství nebo sociální oblast? Rád takové lidi podpořím? Do školství je třeba investovat především. Od r. 1989 slyším stále jen sliby. Jediné, co se uskutečnilo je, že si můžete děti vzdělávat podle svých měřítek, pokud na to máte dost peněz. Přitom se dále plýtvá veřejnými prostředky na výchovu poslušných mloků či poddaných jako za Marie Terezie.
Škola je od scholé - volný čas, kdy jsou děti svobodné od pracovní dřiny, aby mohly rozvíjet svoji tvořivost a sebepoznání. Také se případně uzdravit ze zranění či pochybeného vidění světa, do nichž je uvedou sice milující, ale nevědomí rodiče. Naučí se vnímat, že pravá skutečnost je vždy někde za všemi těmi moudrými myšlenkami, s nimiž se mohou během života setkat. A tou skutečností rozhodně nejsou ty myšlenky samotné!!!
Udělejte takové školství, aby aspoň 1/5 škol v ČR fungovala svobodně jako tvůrčí dílny, v nichž dítě tvoří samo sebe bez nadřazenosti učitelů. Bez takových, kteří si svévolně přisvojují to, že vědí nejlépe, kam se má vzdělání jim svěřených dětí ubírat. Podobně jako to ví pan učitel Fiala při řízení státu. Jak slepí vedou slepé, všichni padnou do jámy.
Nebo možná lépe, poskytněte podmínky k jeho rozvoji. Již se u nás objevila celá řada vzdělávacích modelů, v nichž se dětem daří skvěle a které jim poskytují podnětné prostředí pro jejich úspěšný rozvoj - např. unschooling, domškoláci, montessori, daltonské, lesní, jenské a waldorfské školy,
Problémem pro mnohé rodiče jsou totiž ekonomické podmínky, za nichž se mohou jejich děti takových vzdělávacích modelů účastnit. Přitom rozdíl v dotaci na vzdělávání v běžné ZŠ s převahou frontální výuky a s nadřazenou roli učitele proti potřebné dotaci na alternativní způsoby základního vzdělávání není vzhledem k výsledku (mnohem větší radost ze vzdělávání) nijak velký. Vždyť tady investujeme do budoucnosti národa
Dítě by si mělo osvojit jako životní základ, že odpovědnost za rozhodnutí, která v životě činí je na něm. To však je téměř nemožné v situaci, kdy mu při frontální výuce učitel(ka) diktuje téměř každý další krok. Výsledkem takového vzdělání je mrhání lidskou energií, která se vybíjí ve vzájemných střetech, které plynou z autoritářsky nastaveného prostředí. Dítě má v podstatě dvě krajní možnosti, podřídit se nebo odporovat.
Učitel však často není schopen rozeznat, zda je dítě nesoustředěné pro nezájem nebo neschopnost se soustředit či pochopit výklad. Mnoho dětí soustředěnost projevuje, ale předmětem zájmu může být jen samotná činnost, která se před ním odehrává. Jiné nasadí masku zájmu jako mimikry
Základ nezájmu dětí o školu plyne z toho, že učitel často dítě vnímá jako nevědomé. Pokud dětem nasloucháme, můžeme se hodně dozvědět nejen o nich, ale i o sobě samých.
Škola se často podobá kasárnům či nemocnici. "Efektivitě" síly státu, péče o zdraví či vzdělávání je podřízen život v takové instituci, která tím ztrácí živost a tím i vlastní účel, kterému má sloužit - život jako takový. Pak i její efektivita je pochybná.
Poslední dobou se mluví o investicích do obrany. Nehledě k davové psychóze, kterou často řídí ti, kteří těží z následného obchodu se zbraněmi a smrtí, je armáda vždy nenažraná. Dáte-li jí příležitost, spolkne vše, co do ní hodíte, včetně vašich spoluobčanů i vás samotných. Maximum by měla být současná 2% HDP. Ušetřené procento z plánovaných 3% by se mohlo investovat do rozvoje humánnějších modelů obecně přístupného vzdělávání.
Cestu konfrontace EU s velmocemi je cesta, která vede do záhuby. Egoistické nároky se vzájemně posilují jako akce a reakce a většinou končí velkým konfliktem.
Braňme se svobodně vzdělanou populací, která se nedá zotročit.
Komu bude petice předána: Vláda ČR
Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.
Zatím žádné komentáře.