Živý les pro živý region 887 signatures remaining 9113

Živý les pro živý region

Petice iniciativy Živý les pro živý region

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme o změnu hospodaření Lesů ČR, s. p. na území Ždánického lesa a Chřibů. Nesouhlasíme s prováděním plošné holosečné těžby ve zdravých listnatých porostech, která vede k rozsáhlým změnám ve struktuře a složení lesních porostů.

Náš region patří mezi oblasti nejvíce dotčené klimatickými změnami v rámci České republiky. Listnaté lesy (doubravy, dubohabřiny a bučiny) jsou zde jedním z mála prvků, které pomáhají ochlazovat klima, zadržují vodu, brzdí extrémní klimatické jevy a zabraňují erozi. Navíc jsou místem vysoké biodiverzity, poskytují dřevo pro místní obyvatele a patří mezi nejoblíbenější a nejkrásnější oblasti v našem regionu.

Plošnou holosečnou těžbou náš region přichází o tento stabilizující prvek, což povede ke zhoršení projevů klimatické změny, především k úbytku vody v krajině a k zásadnímu snížení všech výše uvedených hodnot lesních porostů.

Žádáme proto, aby již dále nebyl prováděn holosečný způsob těžby listnatých lesů v našem regionu a aby byl při těžbě prováděn pouze způsob výběrný a podrostní. Dále žádáme, aby došlo k zásadnímu snížení objemu těžby a aby byla prodlužena doba obmýtí lesních porostů. Žádáme, aby části lesů, zejména porosty straší 110 let, byly ponechány zcela bez těžby k zachování biologické rozmanitosti.

Dále požadujeme, aby byl zahájen proces zajištění ochrany našich lesů, a to nejlépe do podoby zvláště chráněného území jako chráněná krajinná oblast Středomoravské Karpaty. Cílem ochrany území s lesními porosty bude dosažení kompromisu z hlediska lesního hospodaření zaměřeného na produkci dřeva a ochrany lesních porostů jako zdroje mnoha ekosystémových služeb a funkcí.

Adresáty této petice jsou:

Lesy ČR, s. p., Přemyslova 1106/19 Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové

Ministerstvo zemědělství ČR, Těšnov 65/17, 110 00 Praha 1

Ministerstvo životního prostředí ČR, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10

Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 – Chodov

Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno

Zlínský kraj, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín

Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01, Praha 1

 

Iniciativa Živý les pro živý region je organizována Českým svazem ochránců přírody Kyjov.

Za petiční výbor:

Mgr. Zuzana Veverková, předsedkyně Českého svazu ochránců přírody Kyjov, Nětčická 2650/2a, 697 01 Kyjov, tel: 776 355 952, email: zuzana.veverkova@seznam.cz

Mgr. et MgA. Barbora Lungová, členka ČSOP Kyjov, členka Komise pro životní prostředí města Kyjova, akademická pracovnice na FaVU VUT v Brně, Janáčkova 798, 697 01 Kyjov, tel: 776 193 812, email: barbora.lungova@centrum.cz

Mgr. Hana Bednaříková, zástupkyně ředitele Střední školy polytechnické, Havlíčkova 1223/17, 697 01 Kyjov, tel: 774 405 607, email: bednarikova@sspkyjov.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná § 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).

Author: Barbora Lungová | 887 signatures

More >
Také mi to není jedno! Za dostupnost pomoci pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiny. 107 signatures

Také mi to není jedno! Za dostupnost pomoci pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiny.

My, níže podepsaní,

žádáme orgány veřejné moci, aby se zasadily o  dostupné sociální služby pro děti s postižením a jejich rodiny ve Středočeském kraji.

Může se zdát, že téma pomoci dětem s postižením se týká poměrně malého počtu lidí. Ve skutečnosti je to ale téma, na kterém záleží většině z nás. Vždyť dostupnost služeb pro děti s postižením je vizitkou nás všech. Rodiny by na péči neměly být samy!

 

Aktuální situace:

Ve Středočeském kraji žije bezmála 4 000 dětí se zdravotním postižením, které jsou ve svém životě závislé na osobní pomoci. Kvůli nedostupnosti vhodných sociálních služeb tak zůstává péče o děti obvykle jen na bedrech rodiny.  Skloubit takovou péči se zaměstnáním, péčí o další sourozence a dalšími povinnostmi bývá zpravidla velmi náročné, mnohdy až za hranicí možností. Rodiny se tak velmi často potýkají s finančními problémy a společenskou izolací. Absence času na odpočinek a obnovu sil vede k dlouhodobému stresu a prohlubování již tak náročných podmínek, ve kterých rodina žije.

 

Děti se zdravotním postižením by měly mít možnost ŽÍT TAK, JAK JE pro většinu jejich vrstevníků BĚŽNÉ: chodit do školy, bydlet s rodinou, trávit volný čas mezi kamarády, rozvíjet se, ... A právě sociální služby jim v tom mohou výrazně pomoci!

Navíc, zajištění dostupných služeb na míru každému dítěti s postižením umožňuje pečujícím rodičům pracovat, pečovat o sourozence a udržovat rodinné i přátelské vztahy.

 

Tak PROČ jsou sociální služby aktuálně nedostupné, nebo ohrožené nedostupností? 

Ve Středočeském kraji jsou obecně služby pro děti se zdravotním postižením zastoupeny velmi málo a nerovnoměrně (v některých okresech je pouze 1 služba).

Způsob financování terénních služeb (např. osobní asistence) nezohledňuje jejich spádovost a dojezdové vzdálenosti. Služby, které dojíždí za dětmi a rodinami i několik desítek kilometrů (protože místně není dostupná žádná jiná služba), nemají v dotacích z veřejných zdrojů zvýšené náklady nijak zohledněny. Jsou tak nuceny dofinancovávat náklady ze soukromých zdrojů, a/nebo omezovat dojezdovost služby a snížit tak okruh rodin, pro které je pomoc dostupná.

Stávající systém příspěvku na péči je nevyhovující a má své výrazné limity. Díky tomu nejsou u řady dětí s postižením adekvátně posouzeny jejich skutečné potřeby a situace, ve kterých se nacházejí (tzn. kolik podpory a jak náročnou péči potřebují). Výše příspěvku na péči, který může rodina využít na nákup služeb, je pak zcela nedostatečná.

Poskytovatelé služeb jsou pod tlakem MPSV / krajského úřadu nuceni k navyšování úhrad za služby (zdražování cen za terénní a ambulantní služby), aniž by s tím šlo ruku v ruce zvyšování příspěvku na péči a jeho valorizace.

 

DĚKUJEME, ŽE VÁM TO NENÍ JEDNO! 

 

Jak s peticí naložíme?

Předáme ji Krajskému úřadu Středočeského kraje.

Iniciujeme osobní jednání se zástupci Kraje.

Zvýšíme tlak na dostupnost služeb pro děti s postižením a jejich rodiny.

Zvýšíme tlak na zlepšení financování terénních služeb ve Středočeském kraji.

 

Organizátor petice: Rytmus Střední Čechy, o.p.s.

http://www.rytmusstrednicechy.cz/

Jsme regionální nezisková organizace, které velmi záleží na tom, aby děti a dospělí s postižením žili běžný život v přirozených podmínkách. A pokud k tomu potřebují podporu, tak aby ji měli skutečně dostupnou – v potřebné kvalitě i rozsahu (zkrátka „šitou na míru“).

Umožňujeme dospělým i dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám žít tak, jak je pro většinu jejich vrstevníků běžné. Usilujeme o naplněný a důstojný život lidí s postižením. Přispíváme k vyšší kvalitě jejich života. 

Už 20 let.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Author: Rytmus Střední Čechy, o.p.s. | 107 signatures

More >
Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích 10 signatures remaining 490

Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích

My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.

Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).

Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:

- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována

- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)

- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů

Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.

Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:

Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:

- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví

- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů

- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí

- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech

- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele

- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu

- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla

- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.

Návrhy možných opatření:

1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili

nebo

2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo

3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo

4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)

Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.

Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.

Za petiční výbor:

Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Příloha – Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

Author: Roman Stibinger | 10 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj