Živý les pro živý region 891 signatures remaining 9109

Živý les pro živý region

Petice iniciativy Živý les pro živý region

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme o změnu hospodaření Lesů ČR, s. p. na území Ždánického lesa a Chřibů. Nesouhlasíme s prováděním plošné holosečné těžby ve zdravých listnatých porostech, která vede k rozsáhlým změnám ve struktuře a složení lesních porostů.

Náš region patří mezi oblasti nejvíce dotčené klimatickými změnami v rámci České republiky. Listnaté lesy (doubravy, dubohabřiny a bučiny) jsou zde jedním z mála prvků, které pomáhají ochlazovat klima, zadržují vodu, brzdí extrémní klimatické jevy a zabraňují erozi. Navíc jsou místem vysoké biodiverzity, poskytují dřevo pro místní obyvatele a patří mezi nejoblíbenější a nejkrásnější oblasti v našem regionu.

Plošnou holosečnou těžbou náš region přichází o tento stabilizující prvek, což povede ke zhoršení projevů klimatické změny, především k úbytku vody v krajině a k zásadnímu snížení všech výše uvedených hodnot lesních porostů.

Žádáme proto, aby již dále nebyl prováděn holosečný způsob těžby listnatých lesů v našem regionu a aby byl při těžbě prováděn pouze způsob výběrný a podrostní. Dále žádáme, aby došlo k zásadnímu snížení objemu těžby a aby byla prodlužena doba obmýtí lesních porostů. Žádáme, aby části lesů, zejména porosty straší 110 let, byly ponechány zcela bez těžby k zachování biologické rozmanitosti.

Dále požadujeme, aby byl zahájen proces zajištění ochrany našich lesů, a to nejlépe do podoby zvláště chráněného území jako chráněná krajinná oblast Středomoravské Karpaty. Cílem ochrany území s lesními porosty bude dosažení kompromisu z hlediska lesního hospodaření zaměřeného na produkci dřeva a ochrany lesních porostů jako zdroje mnoha ekosystémových služeb a funkcí.

Adresáty této petice jsou:

Lesy ČR, s. p., Přemyslova 1106/19 Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové

Ministerstvo zemědělství ČR, Těšnov 65/17, 110 00 Praha 1

Ministerstvo životního prostředí ČR, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10

Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 – Chodov

Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno

Zlínský kraj, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín

Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01, Praha 1

 

Iniciativa Živý les pro živý region je organizována Českým svazem ochránců přírody Kyjov.

Za petiční výbor:

Mgr. Zuzana Veverková, předsedkyně Českého svazu ochránců přírody Kyjov, Nětčická 2650/2a, 697 01 Kyjov, tel: 776 355 952, email: zuzana.veverkova@seznam.cz

Mgr. et MgA. Barbora Lungová, členka ČSOP Kyjov, členka Komise pro životní prostředí města Kyjova, akademická pracovnice na FaVU VUT v Brně, Janáčkova 798, 697 01 Kyjov, tel: 776 193 812, email: barbora.lungova@centrum.cz

Mgr. Hana Bednaříková, zástupkyně ředitele Střední školy polytechnické, Havlíčkova 1223/17, 697 01 Kyjov, tel: 774 405 607, email: bednarikova@sspkyjov.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná § 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).

Author: Barbora Lungová | 891 signatures

More >
Také mi to není jedno! Za dostupnost pomoci pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiny. 107 signatures

Také mi to není jedno! Za dostupnost pomoci pro děti se zdravotním postižením a jejich rodiny.

My, níže podepsaní,

žádáme orgány veřejné moci, aby se zasadily o  dostupné sociální služby pro děti s postižením a jejich rodiny ve Středočeském kraji.

Může se zdát, že téma pomoci dětem s postižením se týká poměrně malého počtu lidí. Ve skutečnosti je to ale téma, na kterém záleží většině z nás. Vždyť dostupnost služeb pro děti s postižením je vizitkou nás všech. Rodiny by na péči neměly být samy!

 

Aktuální situace:

Ve Středočeském kraji žije bezmála 4 000 dětí se zdravotním postižením, které jsou ve svém životě závislé na osobní pomoci. Kvůli nedostupnosti vhodných sociálních služeb tak zůstává péče o děti obvykle jen na bedrech rodiny.  Skloubit takovou péči se zaměstnáním, péčí o další sourozence a dalšími povinnostmi bývá zpravidla velmi náročné, mnohdy až za hranicí možností. Rodiny se tak velmi často potýkají s finančními problémy a společenskou izolací. Absence času na odpočinek a obnovu sil vede k dlouhodobému stresu a prohlubování již tak náročných podmínek, ve kterých rodina žije.

 

Děti se zdravotním postižením by měly mít možnost ŽÍT TAK, JAK JE pro většinu jejich vrstevníků BĚŽNÉ: chodit do školy, bydlet s rodinou, trávit volný čas mezi kamarády, rozvíjet se, ... A právě sociální služby jim v tom mohou výrazně pomoci!

Navíc, zajištění dostupných služeb na míru každému dítěti s postižením umožňuje pečujícím rodičům pracovat, pečovat o sourozence a udržovat rodinné i přátelské vztahy.

 

Tak PROČ jsou sociální služby aktuálně nedostupné, nebo ohrožené nedostupností? 

Ve Středočeském kraji jsou obecně služby pro děti se zdravotním postižením zastoupeny velmi málo a nerovnoměrně (v některých okresech je pouze 1 služba).

Způsob financování terénních služeb (např. osobní asistence) nezohledňuje jejich spádovost a dojezdové vzdálenosti. Služby, které dojíždí za dětmi a rodinami i několik desítek kilometrů (protože místně není dostupná žádná jiná služba), nemají v dotacích z veřejných zdrojů zvýšené náklady nijak zohledněny. Jsou tak nuceny dofinancovávat náklady ze soukromých zdrojů, a/nebo omezovat dojezdovost služby a snížit tak okruh rodin, pro které je pomoc dostupná.

Stávající systém příspěvku na péči je nevyhovující a má své výrazné limity. Díky tomu nejsou u řady dětí s postižením adekvátně posouzeny jejich skutečné potřeby a situace, ve kterých se nacházejí (tzn. kolik podpory a jak náročnou péči potřebují). Výše příspěvku na péči, který může rodina využít na nákup služeb, je pak zcela nedostatečná.

Poskytovatelé služeb jsou pod tlakem MPSV / krajského úřadu nuceni k navyšování úhrad za služby (zdražování cen za terénní a ambulantní služby), aniž by s tím šlo ruku v ruce zvyšování příspěvku na péči a jeho valorizace.

 

DĚKUJEME, ŽE VÁM TO NENÍ JEDNO! 

 

Jak s peticí naložíme?

Předáme ji Krajskému úřadu Středočeského kraje.

Iniciujeme osobní jednání se zástupci Kraje.

Zvýšíme tlak na dostupnost služeb pro děti s postižením a jejich rodiny.

Zvýšíme tlak na zlepšení financování terénních služeb ve Středočeském kraji.

 

Organizátor petice: Rytmus Střední Čechy, o.p.s.

http://www.rytmusstrednicechy.cz/

Jsme regionální nezisková organizace, které velmi záleží na tom, aby děti a dospělí s postižením žili běžný život v přirozených podmínkách. A pokud k tomu potřebují podporu, tak aby ji měli skutečně dostupnou – v potřebné kvalitě i rozsahu (zkrátka „šitou na míru“).

Umožňujeme dospělým i dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám žít tak, jak je pro většinu jejich vrstevníků běžné. Usilujeme o naplněný a důstojný život lidí s postižením. Přispíváme k vyšší kvalitě jejich života. 

Už 20 let.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Author: Rytmus Střední Čechy, o.p.s. | 107 signatures

More >
Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích 10 signatures remaining 490

Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích

My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.

Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).

Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:

- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována

- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)

- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů

Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.

Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:

Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:

- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví

- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů

- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí

- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech

- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele

- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu

- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla

- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.

Návrhy možných opatření:

1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili

nebo

2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo

3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo

4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)

Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.

Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.

Za petiční výbor:

Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Příloha – Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

Author: Roman Stibinger | 10 signatures

More >
Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS 5770 signatures remaining 14230

Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS

Dobrý den,

ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.

Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy

s chůzí, řečí a motorikou.

Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.

Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.

To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.

Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.

Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.

Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).

Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.

Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.

V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu

z jeho odebrání.

Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.

Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.

 

Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová

 

Author: Kateřina Šmídová | 5770 signatures

More >
Za zachování odbornosti adiktologických služeb v Moravskoslezském kraji 1149 signatures

Za zachování odbornosti adiktologických služeb v Moravskoslezském kraji

My, níže podepsaní, žádáme zastupitelstvo města Ostravy, které je zakladatelem společnosti Renarkon, o.p.s., o odvolání předsedkyně správní rady této společnosti, paní Yvetu Sekerákovou, která ignoruje a bagatelizuje jakékoliv stížnosti a podněty zaměstnanců společnosti na ředitele organizace, Mgr. Martina Chovance.

Dne 1. 11. 2023 podalo 16 zaměstnanců společnosti Renarkon výpověď z pracovního poměru, jako reakci na dlouhodobě tristní stav ve vedení společnosti, který je však ze strany správní rady, tedy nadřízeného orgánu ředitele společnosti, naprosto ignorován. Z důvodu odchodu tolika zaměstnanců je ohrožena odbornost služby Terapeutické komunity Čeladná (odchází 6 ze 7 zaměstnanců), Doléčovacího centra Ostrava (odchází 3 ze 4 zaměstnanců), Terapeutického centra Ostrava (odchází 3 ze 4 zaměstnanců), Terénního programu Frýdecko-Místecka (odchází všichni zaměstnanci) a Kontaktního a poradenského centra Frýdek Místek (odchází 1 zaměstnanec). Jedná se o téměř polovinu lidí v přímé péči o klienty.

V organizaci Renarkon v minulosti opakovaně docházelo ke stížnostem na vedení společnosti, resp. přímo na osobu ředitele. Ten však tyto stížnosti vždy řešil tlakem na zaměstnance, kteří přímo poukazovali na jeho mnohá pochybení, a snahou o jejich odchod z organizace. Organizace tak v posledních dvaceti letech přišla o mnoho odborníků, kteří tento nápor neustáli. Na podporu zaměstnanců pak následně vznikla v organizaci v roce 2017 odborová organizace, aby jim byl zajištěn alespoň elementární pocit bezpečí a podpora ve sporech s ředitelem organizace.

Zaměstnanci a odborová organizace na stav ve vedení společnosti upozorňovali také přímo správní radu. Ta však vždy prošetřila podněty jednostranně ve prospěch ředitele společnosti a stížnostem zaměstnanců se nikdy řádně nevěnovala. Naposledy se tak stalo dne 5. 10. 2023, kdy na stížnost 20 zaměstnanců společnosti správní rada zareagovala opětovně nedodržením stanovených postupů pro vyřízení naší stížnosti.

Situace proto v současné době eskaluje nátlakem na zaměstnance, kteří vyjádřili nesouhlas s vedením společnosti. Odborní pracovníci tak pracují pod neustálým tlakem a strachem. S vedením organizace je nespokojeno téměř 20 zaměstnanců v přímé péči. Výpověď podalo 16 z nich, ale reálně hrozí, že výpověď budou podávat i další zaměstnanci, pokud se situace v organizaci nebude stabilizovat. Je vizitkou samotného ředitele, že místo aby situaci v organizaci zklidňoval, činí svým jednáním naprostý opak, což samo o sobě dokazuje, že ředitel společnosti selhal jako manažer.

Vedení organizace je nekoncepční a chaotické, následkem personální politiky vedení organizace došlo k oslabení odborného týmu Terapeutického centra v Ostravě a v minulosti také k nefunkčnosti Kontaktního a poradenského centra Frýdek-Místek.  V minulosti bylo poukazováno na machinace s veřejnými prostředky – dlouholeté zadávání stavebních zakázek jedné firmě, která několikrát pochybila v neprospěch organizace, machinace s projekty EU. Tyto manipulace s veřejnými prostředky byly také prošetřovány ze strany Policie ČR a Statutárním městem Ostrava a byly objeveny pochybení ze strany vedení. Dále bylo upozorňováno na to, že v organizaci je vysoká fluktuace odborných pracovníků, která zapříčiňuje stagnaci služeb, že zaměstnanci jsou opakovaně zastrašování a klienti služeb a jejich potřeby naprosto znevažováni. Služby společnosti nejsou rozvíjeny, organizace nemá vize ani cíle, vnitřní předpisy organizace jsou v tristním stavu a vedení společnosti se jimi neřídí.

Ptáme se tedy, jaká je přidaná hodnota ředitele společnosti, když přes dlouhodobou nespokojenost zaměstnanců stále setrvává v organizaci? Ptáme se, z jakého důvodu neexistuje v organizaci základní demokratický princip „funkčního období“ a ředitel je prakticky neodvolatelný?  Nerozumíme tomu, proč nejsou hlasy zaměstnanců, kteří odborně zajišťují sociální služby pro osoby závislé nebo ohrožené závislostí v MSK, vyslyšeny a zaměstnanci jsou tak dohnáni až do krajního řešení celé situace?

Prostřednictvím této petice usilujeme o to, aby byly poskytovány služby v odborné kvalitě a ti, co ji poskytují, mohli mít na svoji práci odpovídající podmínky, podporu a kompetentní vedení.

Zveme Vás tímto na protestní akci, která se uskuteční dne 22. 11. 2023 v 16 hodin před budovou Magistrátu města Ostrav, na Prokešově náměstí 1803, kde bude petice předána zástupci Magistrátu města Ostravy.

 

Děkujeme za podporu

 

Za petiční výbor:

Mgr. Aneta Kalusová, J. Trnky 70, Frýdek-Místek

Mgr. Eva Otýpková, Nezvalovo nám. 847/5, Ostrava-Poruba

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: kterýkoliv člen petičního výboru

Author: Aneta Kalusová | 1149 signatures

More >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 35767 signatures

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Author: Zvířata Nejíme | 35767 signatures

More >
Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR 3 signatures remaining 99997

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců

 

pro: Parlament České republiky – obě komory:

      - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

      - Senát Parlamentu ČR

 

Datum: 31. října 2023

 

Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany

 

Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.

 

My, občané,

požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.

 

Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).

 

Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.

 

Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.                   

 

Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.

 

Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.             

 

Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.

 

Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.  

--------------------------------------------------------

více informací o petici naleznete zde:

info@peticelekarnici.cz

nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz

 

Author: Lucie Nedopilová | 3 signatures

More >
Petice za revitalizaci oblasti ulic Skvrňanská a Přemyslova Plzeň 21 signatures

Petice za revitalizaci oblasti ulic Skvrňanská a Přemyslova Plzeň

Peticeza revitalizaci oblasti ulic Skvrňanská a Přemyslova


My, níže podepsaní, tímto žádáme příslušné orgány a složky Statutárního města Plzně, IČ 00075370, o urychlené přijetí opatření k revitalizaci veřejného prostoru v oblasti ulic Přemyslova (především v úseku mezi křižovatkami s Kotkovou a Kalikovou ulicí a s Rybářskou ulicí) a Skvrňanská směřující k:

- celkovému zklidnění automobilové dopravy

- výraznému zvýšení nyní minimálního podílu ploch veřejné zeleně a k průběžné péči a údržbě o ně

- všestranně vyváženému vyřešení vztahu jednotlivých druhů dopravy včetně současného nevyhovujícího vzájemného vztahu dopravy pěší a cyklistické (v to počítaje elektrokola, elektrokoloběžky a podobné moderní/módní druhy dopravy).


Máme za to, že nedávno zprovozněné propojení silnic I/20 (směr Karlovy Vary) a I/26 (směr Domažlice) tzv. západním okruhem snížilo dopravu v uvedené části širšího centra města natolik, že je možné přistoupit k opatřením směřujícím k tomu, aby se z původně tranzitní trasy stala třída, která nebude noční závodní drahou, ale prostorem plným zeleně.
Zároveň se domníváme, že vhodně zvolená opatření umožní další kvalitativní rozvoj oblasti a jejího nejbližšího okolí a přispějí ke všestrannému zvýšení kvality života včetně zvýšení kvality bydlení, zvýšení bezpečnosti a rozvoje podnikání

Author: Jiří Krýsl | 21 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj