Petice pro okamžité schválení zákazu používání pyrotechniky v obci Dambořice a přilehlém okolí 13 signatures

Petice pro okamžité schválení zákazu používání pyrotechniky v obci Dambořice a přilehlém okolí

My, níže podepsaní, žádáme o zákaz používání a prodeje tzv. zábavní pyrotechniky, dělobuchů, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí. A to z těchto důvodů: 1.) Při používání zábavní pyrotechniky dochází ke zranění lidí i zvířat, k otravám, výbuchům a úniku jedovatých látek do ovzduší. Ročně se eviduje velké množství popálených či poraněných lidí, poškozených a zničených aut nebo jiného majetku, ale zábavní pyrotechnika a ohňostroje mají rovněž na svědomí nezanedbatelné číslo vyděšených, ztracených, zraněných a mrtvých zvířat, a to jak domácích mazlíčků, tak vyplašené a vystresované lesní zvěře, nemluvě při tom o znečištění vzduchu a vody. 2.) Zábavní pyrotechnika, včetně ohňostrojů, vytváří hluk, výbuchy, světlo, resp. světelné znečištění, zápach, znečišťuje ovzduší, vody a půdu. Škodí životnímu prostředí tím, že kontaminuje oblast jedovatými chemikáliemi a působí znečištění vodních ploch a zdrojů. Dochází ke kontaminaci ovzduší, kdy se těžké kovy z ohňostrojů, jako barium a stroncium, dostávají do vzdálenosti několik stovek metrů. Exploze pyrotechniky a ohňostrojů uvolňují chemické látky, resp. jedovaté zplodiny, které negativně působí na zdraví lidí a zvířat, kontaminují půdu, rostliny a vodu. Do vody se dostávají zdraví ohrožující perchloráty, které zabraňují vstřebávání jódu a způsobují např. onemocnění štítné žlázy. Pevné částice, např. popílek v kouři, poškozuje ovzduší a životního prostředí. Zábavní pyrotechnika a ohňostroje přispívají také k ničení ozónové vrstvy. 3.) Životní prostředí rovněž nezanedbatelně poškozuje i odpad ze zábavní pyrotechniky. Nehledě na samozřejmost faktu, že používání zábavní pyrotechniky zvyšuje v širokém okolí riziko požáru. Zde je vhodné připomenout, že zábavní pyrotechnika se vyrábí převážně v rozvojových zemích, kde nejsou dodržována bezpečnostní pravidla a standard. 4.) Při současné bezpečnostní situaci může být zábavní pyrotechnika lehce zaměnitelná s reálným nebezpečím teroristických útoku. 5.) Negativní dopady zábavní pyrotechniky jsou i vůči lidem. Jde o hluk, který negativně působí na psychický stav starších osob, malých dětí a nemocných nebo citlivých osob. Hluk obtěžuje i ostatní lidi. Dochází ke škodám na majetku a nezřídka i k požárům. Dochází též k otravám těžkými kovy z ohňostrojů. Riziko zranění při neopatrné manipulaci nebo v blízkosti výbuchu, např. poškození sluchu či očí, popálení, utržení prstů, šok a trauma. Světelné záblesky a výbuchy mohou vyvolat u lidí trpících epilepsií i záchvat. 6.) Zvířata mají mnohem citlivější smysly než lidé, např. mají až 50 krát lepší sluch, a proto snášejí bouchání petard hůře a je pro ně velice traumatizující a bolestivé. Zejména pro mláďata přímo ohrožují na životě. Zvířata bývají zmatená, dezorientovaná a vystresovaná. Používání zábavní pyrotechniky znamená pro zvířata šok, trauma, zmatek, úzkost a strach. Jsou vyděšená, schovávají se a snaží se před hlukem a výbuchy uniknout. 7.) Zábavní pyrotechnika se používá výhradně za tmy a následkem slepé paniky dochází k vážným zraněním, doživotním traumatům a zvířata mohou fyzickým či psychickým následkům podlehnout. Používání zábavní pyrotechniky znamená trauma i pro domácí zvířata a domácí mazlíčky. Psi a kočky se velmi lehce zaběhnou a ztratí se. Zvířata v panice dezorientovaně utíkají a střetávají se s motorovými vozidly nebo vlaky, způsobují nehody a umírají. Postižené panikou a šoky jsou volně žijící zvířata, ale i zvířata zavřená na farmách. Ptáci v úleku narážejí do drátů elektrického vedení, do pevných překážek a skleněných ploch. Zbytky ohňostrojů uvolňují škodlivé látky, které škodí ovzduší a vodě. Tam pak vodním ptákům a zejména rybám. 8.) V posledních letech se nárůst používání zábavní pyrotechniky dostal do neúnosného stavu, a proto vidí jako jediné řešení úplný zákaz používání a prodej zábavní pyrotechniky. Zákaz používání zábavní pyrotechniky řeší i v jiných státech. Zákaz používaní petard a zábavní pyrotechniky platí v Maďarsku, v Itálii, ale i celé řadě měst jako např. v Bruselu, Paříži, Miláně, Neapoli. Tento zákaz platí rovněž v řadě německých měst. Je zde omezený prodej a používání zábavní pyrotechniky a uvažuje se o dalším zpřísnění, či dokonce o úplnému zákazu používání pyrotechniky. V Rakousku platí od roku 2013 úplný zákaz prodeje zábavní pyrotechniky a od roku 2016 je už její prodej a držení trestným činem. 9.) Pouštění tzv. lampionů štěstí je extrémně nebezpečným hazardem. Hořící a neřízené lampiony jsou totiž časovanou bombou. Kromě toho, že mohou cokoliv zapálit, jsou také velkou zátěží pro životní prostředí. Některé země je proto úplně zakazují včetně jejich prodeje. Ve chvíli, kdy je lampion vypuštěn, se z něj stává nebezpečí úplně pro všechny. Nikdo nedokáže odhadnout, kam jej vítr odvane či kam dopadne, a z minulosti víme, že lampiony takto napáchaly už mnoho tragédií. 10.) Přednost před tzv. zábavou by měla mít vždy ochrana lidí, zvířat, životního prostředí a majetku, kterou ohňostroje a ostatní podobná zábava hrubě porušuje a ohrožuje. NEPŘIHLÍŽEJME UTRPENÍ, ZVÍŘE NENÍ VĚC! > MLUVÍME ZA TY, KTEŘÍ SAMI NEMOHOU. > BRÁNÍME TY, KTEŘÍ SE BRÁNIT SAMI NEDOKÁŽÍ > CHRÁNÍME ZVÍŘATA A JEJICH PRÁVA.

Author: Barbora Mlejnková | 13 signatures

More >
Petice za zachování zelených ploch pod Špilberkem 175 signatures

Petice za zachování zelených ploch pod Špilberkem

My, níže podepsaní, požadujeme, aby nebyly dále zastavovány pozemky v Městské památkové rezervaci Brno pod

národní kulturní památkou Špilberk u Pellicovy ulice a nedocházelo tak k nežádoucímu zahušťování zástavby na úkor
zeleně. Jako ukázkový příklad takovéto nevhodné výstavby se nám jeví stavební záměr nové čtyřpodlažní budovy s 18
ubytovacími jednotkami na Pellicově 2c v Brně (na místě stávající zahrady a hřiště), jehož umožnění může z pohledu
generální prevence spustit stavební boom v celém okolí hradu Špilberk. Žádáme proto, aby orgány samosprávy řádně
uplatňovaly proti takové zástavbě všechny dostupné námitky (např. v územním řízení) a aby zde byly naopak
v územněplánovací dokumentaci vymezeny závazné, nezanedbatelné nestavební plochy a plochy určené pro zeleň.
Stejně tak si nepřejeme, aby zde kvůli jakékoli zástavbě byl měněn Územní plán města Brna a Regulační plán městské
památkové rezervace Brno na plochu pro bydlení apod. (viz zejména návrhy změn B17/22 a RP MPR6-22) a zmenšovány
nestavební plochy a plochy určené pro zeleň.

Tato petice je adresována: Statutárnímu městu Brno, Magistrátu města Brna, Městské části Brno-střed, Úřadu Městské části Brno-střed a
dalším orgánům státní správy, které mají ve výše uvedené věci kompetenci anebo se věc dotýká jejich činnosti.
Petiční výbor: Ing. Michaela Nespěchalová, Pellicova2b, 602 00 Brno; Ing. arch. Kateřina Dokoupilová-Pazderková, Ph.D., Pellicova
2a, 602 00 Brno; Ing. Tereza Kadlecová, Pellicova 3a, 602 00 Brno; petiční výbor zastupuje: Ing. Michaela Nespěchalová, Pellicova
2b, 602 00.
Podpisem této petice potvrzuji, že jsem se před jejím podpisem s jejím obsahem řádně seznámil(a) a k podpisu jsem nebyl žádným
způsobem nucen(a). Potvrzuji, že jsem byl/-a řádně poučen/-a dle GDPR.

 

Author: Tomas Nespechal | 175 signatures

More >
Živý les pro živý region 1281 signatures remaining 8719

Živý les pro živý region

Petice iniciativy Živý les pro živý region

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme o změnu hospodaření Lesů ČR, s. p. na území Ždánického lesa a Chřibů. Nesouhlasíme s prováděním plošné holosečné těžby ve zdravých listnatých porostech, která vede k rozsáhlým změnám ve struktuře a složení lesních porostů.

Náš region patří mezi oblasti nejvíce dotčené klimatickými změnami v rámci České republiky. Listnaté lesy (doubravy, dubohabřiny a bučiny) jsou zde jedním z mála prvků, které pomáhají ochlazovat klima, zadržují vodu, brzdí extrémní klimatické jevy a zabraňují erozi. Navíc jsou místem vysoké biodiverzity, poskytují dřevo pro místní obyvatele a patří mezi nejoblíbenější a nejkrásnější oblasti v našem regionu.

Plošnou holosečnou těžbou náš region přichází o tento stabilizující prvek, což povede ke zhoršení projevů klimatické změny, především k úbytku vody v krajině a k zásadnímu snížení všech výše uvedených hodnot lesních porostů.

Žádáme proto, aby již dále nebyl prováděn holosečný způsob těžby listnatých lesů v našem regionu a aby byl při těžbě prováděn pouze způsob výběrný a podrostní. Dále žádáme, aby došlo k zásadnímu snížení objemu těžby a aby byla prodlužena doba obmýtí lesních porostů. Žádáme, aby části lesů, zejména porosty straší 110 let, byly ponechány zcela bez těžby k zachování biologické rozmanitosti.

Dále požadujeme, aby byl zahájen proces zajištění ochrany našich lesů, a to nejlépe do podoby zvláště chráněného území jako chráněná krajinná oblast Středomoravské Karpaty. Cílem ochrany území s lesními porosty bude dosažení kompromisu z hlediska lesního hospodaření zaměřeného na produkci dřeva a ochrany lesních porostů jako zdroje mnoha ekosystémových služeb a funkcí.

Adresáty této petice jsou:

Lesy ČR, s. p., Přemyslova 1106/19 Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové

Ministerstvo zemědělství ČR, Těšnov 65/17, 110 00 Praha 1

Ministerstvo životního prostředí ČR, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10

Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 – Chodov

Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno

Zlínský kraj, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín

Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01, Praha 1

 

Iniciativa Živý les pro živý region je organizována Českým svazem ochránců přírody Kyjov.

Za petiční výbor:

Mgr. Zuzana Veverková, předsedkyně Českého svazu ochránců přírody Kyjov, Nětčická 2650/2a, 697 01 Kyjov, tel: 776 355 952, email: zuzana.veverkova@seznam.cz

Mgr. et MgA. Barbora Lungová, členka ČSOP Kyjov, členka Komise pro životní prostředí města Kyjova, akademická pracovnice na FaVU VUT v Brně, Janáčkova 798, 697 01 Kyjov, tel: 776 193 812, email: barbora.lungova@centrum.cz

Mgr. Hana Bednaříková, zástupkyně ředitele Střední školy polytechnické, Havlíčkova 1223/17, 697 01 Kyjov, tel: 774 405 607, email: bednarikova@sspkyjov.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná § 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).

Author: Barbora Lungová | 1281 signatures

More >
Petice pro zachování osobní vlakové dopravy Velké Opatovice – Boskovice linky S21 na trati 262 279 signatures

Petice pro zachování osobní vlakové dopravy Velké Opatovice – Boskovice linky S21 na trati 262

Na základě přípravy dokumentu Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026 – aktualizace č. 2 má Jihomoravský kraj záměr zrušit od června 2023 vlakovou linku S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice z důvodů ekonomických a nízkého využití cestujícími. Náhrada má být zajištěna současnými autobusovými linkami.

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zrušením této vlakové linky S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice. Toto vlakové spojení má pro region Malé Hané vysoký význam. Byť není tato linka plně využívaná, našla si své cestující za prací, studiem či za zdravotní péčí. Podporuje i turistický ruch.  Velký význam bude mít i v případě zavedení tzv. Boskovické spojky a vznikne návaznost v Boskovicích na přímé osobní vlaky do Brna. Tím by došlo bezesporu k rychlejšímu a kvalitnějšímu spojení našeho regionu.

Železniční doprava patří z pohledu ochrany životního prostředí k těm nejšetrnějším a také patří k nejbezpečnějším způsobům dopravy. Vlak je z ekologického hlediska nejlepším možným dopravním motorizovaným prostředkem vůbec.

Celorepublikovým či celosvětovým tématem jsou právě otázky ekologické, které vlaková doprava splňuje. Měli bychom se snažit snižovat automobilovou dopravu a občanům nabídnout alternativu, která je v souladu s těmito principy. Přece nemůžeme podléhat jen a pouze ekonomické rentabilitě, která popírá všechny současné snahy o zlepšení či udržení životního prostředí.

 

Po Jihomoravském kraji požadujeme zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2021 na trati 262 – Velké Opatovice – Boskovice – Skalice nad Svitavou.

Author: Svazek obcí Malá Haná | 279 signatures

More >
Petice proti plánované výstavbě nad ulicí Krátká a za zachování krajinného rázu lokality 3 signatures

Petice proti plánované výstavbě nad ulicí Krátká a za zachování krajinného rázu lokality

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Jistebnice podstatným způsobem přepracovalo záměr plánované výstavby v lokalitě nad ulicí Krátká nebo od něj zcela upustilo a nahradilo jej projektem jiným, který:

 

- Zredukuje plánovanou masu zástavby (větší pozemky, zachování zeleně).
- Omezí negativní dopad výstavby na stávající ráz krajiny.
- Nebude mít negativní dopad na kvalitu života v dané lokalitě (intenzivní stavební práce, nedostatečné odstínění od stávající zástavby, nárůst dopravy)
- Skloubí plánovanou výstavbu a stávající využití lokality k volnočasovým aktivitám
- Dále požadujeme, aby případný projekt vznikl na základě jasného věcného záměru, široké veřejné diskuze, veřejné architektonické soutěže, a aby odpovídal moderním trendům bydlení v přírodě.

 

Dle dostupných informací ze zápisů Zastupitelstva město Jistebnice zakoupilo v roce 2016 pozemek 1453/17 za cenu 100 Kč/m2. V zápisu Zastupitelstva není uveden účel koupě, ani věcný záměr využití parcely. Na základě rozhodnutí Rady města z 21.5.2020 byl pozemek rozdělen na 10 miniaturních parcel (cca 800m2). Dle ústních informací město plánuje (dosud neznámým způsobem) prodat pozemky pro výstavbu satelitního typu (malé pozemky s hustou zástavbou a minimálními rozestupy).

 

Plánovaný projekt má vážné nedostatky, a to především proto, že:

 

- Lokalita je k výstavbě zcela nevhodná. Jedná se o svažitý terén s nezajištěnými svahy nad úrovní jak ulice Krátká, tak ulice Drahnětická. Výstavba domů i sítí v dané lokalitě tak bude nákladná a nesplní údajný záměr levného bydlení. Investice města bude také nehospodárně vysoká.
- Výstavbou dojde k podstatnému narušení rázu krajiny v extravilánu a znehodnocení lokality.
- Plánované pozemky jsou neúměrně malé. Výstavba tak bude mít charakter „satelitu“, který do stávající lokality nezapadá a nesplňuje moderní požadavky na „bydlení v kontaktu s přírodou“.
- Výstavbou dojde ke znemožnění volnočasových aktivit v lokalitě – v současnosti je lokalita využíváná k zimní a letní turistice a navazuje na odpočinkovou zónu kaple sv. Máří Magdalény
- Přístupová komunikace (ul. Drahnětická) je nedostatečně dimenzovaná pro předpokládaný nárůst dopravy.
- Není třeba ničit další lokality intenzivní zástavbou. Případnou výstavbu je možné už dnes realizovat i jinde (např. mezi ulicí v Lipkách a Tisovou, kde živelná výstavba probíhá již dnes).
- Záměr výstavby zajistí bydlení pro maximálně 10 nových rodin, avšak znehodnotí kvalitu života minimálně stejnému počtu stávajících obyvatel a vlastníků nemovistostí v lokalitě. Celkový přínos projektu je tak minimálně diskutabilní.

 

Satelitní výstavbu v Jistebnici nechceme!

 

Děkujeme, že Vám záleží na zachování místního charakteru bydlení a celkové krásy Jistebnice a okolí.

 

Podpořte nás online nebo podpisem petičního archu ve Smíšence u Anežky - Náměstí 154, Jistebnice

 

Za petiční výbor:

- Jana Ryjáčková
- Marie Rybaříková
- Ondřej Tomala

Author: Ondřej Tomala Tomala | 3 signatures

More >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 4 signatures remaining 996

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 4 signatures

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 8 signatures remaining 992

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 8 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Jihomoravský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj