Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 4 signatures remaining 996

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 4 signatures

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 8 signatures remaining 992

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 8 signatures

More >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 14 signatures remaining 986

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 14 signatures

More >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 6 signatures remaining 994

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 6 signatures

More >
Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze 16 signatures

Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze

   Vážený pane starosto, vážená rado, vážení zastupitelé,

v roce 2018 vydal Mezivládní panel pro klimatickou změnu při OSN (IPCC) zprávu „Global warming 1,5 °C“. Lze se v ní dočíst, že vývoj změny klimatu postupuje nad očekávání rychle a chceme-li zabránit ekologickému a společenskému rozvratu v tomto století, musíme urychleně a důrazně začít konat teď hned. Urgentnost klimatické změny se v plné míře projevila i na loňském klimatickém summitu v New Yorku, kdy představitelé mnoha států předkládali závazky, které byly mnohdy ambicióznější, než jaké přijali v rámci Pařížské dohody v r. 2015. Vědci i představitelé mnoha států se shodují, že je zapotřebí razantním způsobem omezovat emise CO2 tak, aby do roku 2030 klesly minimálně na polovinu a po roce 2050 byly nulové nebo dokonce negativní (tj. více CO2 odebíráno než vypouštěno). Ústav výzkumu globální změny AV ČR, v. v. i. kupříkladu dochází k závěru, že: „Pokud lidstvo emise skleníkových plynů do roku 2050 zásadně neomezí, ke konci tohoto století pak lze očekávat oteplení o 3 až 6 °C oproti současnosti.“ Takové oteplení by s vysokou pravděpodobností mohlo představovat konec naší společnosti jak ji dnes známe.

   Potřebná řešení ale existují. Jejich implementace je bohužel naší politickou reprezentací projednávána jen velmi pomalu, což nás velmi znepokojuje. IPCC totiž zdůrazňuje, že máme jen několik málo let na to, abychom provedli potřebné změny a téměř každý aspekt lidské civilizace transformovali směrem k uhlíkově neutrálním technologiím. Rozhodli jsme se proto konat sami a oslovit v této věci Vás.

   Žádáme Vás, aby město Tišnov vyhlásilo stav klimatické nouze a dalo tím veřejnosti najevo nutnost problematiku klimatické změny aktivně řešit a Vaše odhodlání v této věci bezodkladně jednat.

   Žádáme Vás, aby město urychleně podniklo veškeré kroky vedoucí k omezování emisí skleníkových plynů na svém území tak, aby tyto kroky byly v souladu s celosvětovou snahou udržet globální oteplování pod hranicí 2°C. Žádáme Vás o vypracování a implementaci akčního plánu, který zajistí splnění tohoto cíle. V příloze č. 1 podrobněji rozebíráme, jaké všechny aspekty by takový plán měl zahrnovat.

   Žádáme Vás, abyste občany města začali o klimatické krizi pravdivě, v souladu s nejnovějším vědeckým poznáním a s naléhavostí, kterou si tato situace zaslouží, informovat a v této oblasti je vzdělávat.

   Jsme si vědomi, že jde o ambiciózní cíle, jejichž realizace bude velmi náročná. Přesto se na Vás s naší výzvou obracíme, neboť vědecké zprávy a varování jsou čím dál víc znepokojující. Je nám též jasné, že Tišnov celý svět nezachrání. Chceme ale, aby odvedl svůj díl práce. Byli bychom dokonce rádi, pokud by Tišnov šel ostatním městům příkladem a zařadil se mezi první města vyhlašující klimatickou nouzi v naší republice. (Ostatně Tišnov a jeho obyvatelé vždy měli a mají k přírodě velmi blízko a je zřejmé, že klima se stane jedním z hlavních témat voleb.) Tišnov nebude osamocen, na celém světě již stovky měst vyhlásily stav klimatické nouze2 . Chápeme, že kroky směřující k řešení klimatické krize mohou být u části obyvatel nepopulární. Nabízíme Vám proto svou podporu a pomoc s vysvětlováním jejich nutnosti. Také se s Vámi rádi osobně sejdeme a prodiskutujeme případné nejasnosti k naší výzvě. Stejně tak Vám nabízíme naši součinnost a pomoc při projednávání těchto otázek.

   Věříme, že i Vy chcete přispívat k tomu, aby se v Tišnově dobře žilo nám i našim dětem v dlouhodobém výhledu. Je ale nutné začít bezodkladně jednat, k čemuž jako naši volení představitelé máte nejen mandát, ale i povinnost. Pojďme dát tedy sobě i našim dětem naději na budoucnost, kterou stojí za to žít.

   Naši výzvu podpořila řada dalších tišnovských institucí. Seznam signatářů této výzvy naleznete v příloze č. 2 tohoto dopisu. Ve sběru dalších podpisů k této výzvě budeme pokračovat i nadále a o skutečném počtu podpisů Vás budeme informovat.

V Tišnově dne 5.2.2020, za neformální skupinu Na to přijdem!,
     Jan Bílek,
     Lucie Martínková,
     Michal Rezek,
     Katka Rezková,
     Zuzana Kostřicová,
     Tomáš Dvořák.

 

https://www.facebook.com/groups/natoprijdem/

Author: Jan Bílek | 16 signatures

More >
P E T I C E   „Z A   Z E L E Ň   P U R K Y Ň O V A“ 91 signatures remaining 209

P E T I C E „Z A Z E L E Ň P U R K Y Ň O V A“

 

o zařazení do "Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen" lokality Purkyňova-Herčíkova-Vodova-Červinkova (společně s názvem “ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“) ve smyslu Obecně závazné vyhlášky statutárního města Brna č. 3/2012, kterou se mění obecně závazná vyhláška statutárního města Brna č. 15/2007, o ochraně zeleně v městě Brně.

My, níže podepsaní občané žádáme touto Peticí „ZA ZELEŇ PURKYŇOVA“, aby Zastupitelstvo města Brna zařadilo do Seznamu ploch nejvýznamnější zeleně v městě Brně, jejichž plošný rozsah nesmí být zmenšen parcely seznamu ploch v k. ú. Královo Pole, které tvoří významnou klidovou a oddychovou zónu pro obyvatele jako kompenzace nadměrného hluku, prašnosti a ruchu sportovních, kulturních a jiných aktivit v lokalitě Městská Hala Vodova a přiléhajících sportovišť.

 

Seznam ploch:

parc. č. 4706/3 o výměře 800 m2,

parc. č. 4699/15 o výměře 4744 m2,

parc. č. 4611/94 o výměře 1680 m2,

parc. č. 4611/95 o výměře 87 m2,

parc. č. 4705/2 o výměře 333 m2,

parc. č. 4704/1 o výměře 309 m2,

parc. č. 4703/2 o výměře 8 m2,

parc. č. 4702 o výměře 853 m2,

parc. č. 4699/23 o výměře 227 m2,

parc. č. 4699/1 o výměře 6329 m2,

parc. č. 4701/2 o výměře 188 m2,

parc. č. 4703/1 o výměře 2081 m2 ,

parc. č. 4611/93 o výměře 1200 m2,

parc. č. 4611/100 o výměře 3053 m2,

parc. č. 4611/92 o výměře 227 m2,

parc. č. 4705/1 o výměře 59 m2,

parc. č. 4706/1 o výměře 1066 m2,

parc. č. 4703/3 o výměře 1621 m2 ,

parc. č. 4700 o výměře 908 m2,

parc. č. 4706/4 o výměře 1229 m2,

parc. č. 4694 o výměře 126 m2, ZPF,

parc. č. 4701/1 o výměře 2385 m2,

vše v k. ú. Královo Pole.

 

Příklad zeleně na místě je v:

  https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/zelenPurkynova

 

 

 

Author: Jiri Vanek | 91 signatures

More >
Zachraňme park Sadová 99 signatures

Zachraňme park Sadová

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním určená Zastupitelstvu statutárního města Brna a Zastupitelstvu městské části Brno-Královo Pole.

 

Park Sadová – nový park pro Brno je jedním z vítězných projektů participativního rozpočtu města Brna v ročníku 2018. Projekt získal souhlasná stanoviska všech potřebných odborů a díky hlasům obyvatel Brna obsadil vítězné deváté místo z celkových 133 zúčastněných. I přesto všechno by měl nyní ustoupit další bytové zástavbě.

Město Brno nechalo vypracovat urbanistickou studii, která mimo jiné řeší budoucí využití pozemku č. 19, k.ú. Sadová. Místo navrhovaného parku a zeleně zde mají vzniknout nové pozemky pro účely výstavby zejména bytových domů a silnice spojující Sadovou a Lesnou vedoucí přes zelené údolí oddělující tyto dvě městské části. Park Sadová by se podle stanoviska města měl přesunout na pozemek č. 102/1, k.ú. Sadová. Tento pozemek je pro park zcela nevhodný – nevhodného tvaru, ale především sousedící s frekventovanou silnicí, která je v rozporu s hlavní myšlenkou projektu – místo pro klidný odpočinek a dětské hřiště. Všechny ostatní vhodné pozemky v této lokalitě již jsou nebo v blízké budoucnosti přejdou do rukou soukromých investorů.

Cílem této petice není blokovat další rozvoj Sadové – navrhovaný park Sadová zabírá pouze zlomek pozemku č. 19 a nevylučuje jeho další využití. Chceme však, aby se o dalším využití pozemku vedla veřejná diskuze a město nejednalo jednostranně bez přihlédnutí k potřebám a názorům lidí, kteří na Sadové skutečně žijí. 

Nepromarněme možná poslední příležitost pro vybudování parku a další občanské vybavenosti na Sadové a připojme svůj podpis pod tento petiční arch.

My, níže podepsaní, požadujeme, aby statutární město Brno:

1. Postavilo park Sadová na pozemku č. 19 k.ú. Sadová a jeho realizace proběhla v roce 2019 – v souladu s vítěznou podobou projektu v participativním rozpočtu Dáme na vás.
2. Vyvolalo veřejnou diskusi o dalším využití pozemku č. 19 k.ú. Sadová a přihlédlo k připomínkám místních obyvatel.

 

Děkujeme za podporu.

 

Za petiční výbor:

Petr Biedermann, Kumpoštova 9, 612 00 Brno

Michal Škerle, Gustava Broma 88, 612 00 Brno

 

Petiční výbor může zastupovat jakýkoli člen petičního výboru.

Author: Petr Biedermann | 99 signatures

More >
Petardy v pohodě 53 signatures

Petardy v pohodě

„ZA PETARDY V POHODĚ“

Petice občanů města Brna

 

My, níže podepsaní, žádáme nastavení pravidel pro veřejné používání zábavní pyrotechniky, a to prostřednictvím obecně závazné vyhlášky s platností na celém území města Brna.

 

Odůvodnění:

Město Brno sice svým rozhodnutím z konce roku 2016 zrušilo organizované pořádání silvestrovských i novoročních ohňostrojů, avšak současně s řešením této problematiky nestanovilo žádná pravidla pro používání zábavní pyrotechniky veřejností na území města Brna. Absence těchto organizovaných oslav, stejně jako absence pravidel pro používání zábavní pyrotechniky občanů města Brna, podporuje zcela živelné, nemírné a neomezené odpalování pyrotechnických zařízení laickou veřejností v mnohem větší míře, než kdyby tuto zábavu organizovalo město Brno či jeho městské části. Následkem toho je, že je takováto pyrotechnika odpalována neodborně, nebezpečně a bezohledně, téměř vždy v obytných zónách a na dalších místech k tomuto účelu zcela nevhodných. Tím je narušován veřejný pořádek a může být ohroženo zdraví, majetek a v extrémních případech i život spoluobčanů!

Je zcela pochopitelné, že oslavy konce roku starého a příchodu roku nového s sebou přinášejí rozšíření používání zábavní pyrotechniky. Tato situace se však bohužel netýká pouze času přechodu na nový rok. Objektivně lze hovořit o dnech a týdnech, které tomuto okamžiku předcházejí, stejně jako i dnech a týdnech následujících, a občané jsou této nekomfortní situaci vystavováni v jakoukoli denní i noční hodinu.

 

Nadměrným hlukem jsou tak stresováni lidé, nejvíce malé děti od kojenců přes batolata, senioři, osoby nemocné (např. kardiaci či osoby se zvýšenou citlivostí), a v neposlední řadě i domácí zvířata.

 

Na základě výše popsaných důvodů požadujeme nastavení jasných pravidel městskou vyhláškou pro používání zábavní pyrotechniky po vzoru jiných měst, které takovou vyhlášku využívají (vč. hl.m. Prahy), a kde obyvatelstvu nečiní problém takové regule dodržovat.

 

My, níže podepsaní, požadujeme takovou vyhlášku, která bude obsahovat:

- konkrétní vymezení míst, kde bude možné zábavní pyrotechniku legálně odpalovat
- jasně stanovený časový rozsah, kdy je možné zábavní pyrotechniku odpalovat

 

Příkladem vyhlášky může být Obecně závazná vyhláška o používání pyrotechnických výrobků v hlavním městě Praze ze dne 23. 2. 2017.

 

Pevně věříme, že zavedení takovéto obecně závazné vyhlášky povede k používání zábavní pyrotechniky tak, že budou uspokojeny potřeby uživatelů zábavní pyrotechniky, a zároveň dojde k zachování veřejného pořádku bez narušování života těm, kteří o hluk ze zábavní pyrotechniky nestojí.

 

Za petiční výbor:

Světlana Karásková, Prušánecká 17, Brno-Vinohrady 628 00

Monika Polehňová, Blatnická 14, Brno – Vinohrady 62

Author: Světlana Karásková | 53 signatures

More >
NE ohrožení pitné vody pro 140. tisíc lidí - NE TĚŽBĚ ŠTĚRKOPÍSKU 295 signatures remaining 9705

NE ohrožení pitné vody pro 140. tisíc lidí - NE TĚŽBĚ ŠTĚRKOPÍSKU

NESOUHLAS S RIZIKEM OHROŽENÍ 5-tého NEJVĚTŠÍHO ZDROJE PITNÉ VODY  V ČR.

 

Již jedenáctým rokem obce Hodonínska a Uh.Ostroh usilují   o zastavení aktivit společnosti pana Františka Jampílka prosazujících záměr „Těžba a úprava štěrkopísku v Uherském Ostrohu“.  Realizace tohoto záměru trvale a nepřípustným způsobem ohrožuje kvalitu podzemních vod s daným územím sousedícího jímacího území Bzenec – komplex. Ten je nenahraditelným zdrojem pro výrobu pitné vody, která slouží k uspokojení nejzákladnějších lidských potřeb především občanů okresu Hodonín a části Břeclavska a Hradišťska. 

Celé řízení probíhá naprosto nestandardním způsobem a s vyloučením nás (obcí a dodavatele vody Vak Hodonín) jako účastníků řízení.

Obracíme se na Vás v souvislosti s  probíhajícím jednáním na Obvodním báňském úřadu pro území krajů Jihomoravského a Zlínského ve věci stanovení dobývacího prostoru pro těžbu štěrkopísku v lokalitě Uherský Ostroh – Moravský Písek. Snaha těžební firmy o zahájení dobývání trvá již několik let a k otázce těžby se již vyjádřila řada aktérů. Nyní je situace taková, že s uvedenou těžbou dlouhodobě nesouhlasí zastupitelstva celkem 57 měst  a obcí v hodonínském regionu, včetně města Uherský Ostroh.

Těžbu štěrkopísku v této lokalitě všechny obce odmítají především kvůli zásadním obavám ze znehodnocení zdroje pitné vody, jelikož zamýšlená lokalita leží pouhých 500m od vodního zdroje. Těžba se má odehrávat v části záplavového území řeky Moravy a zasáhla by prameniště pitné vody, kterou v současnosti využívá zhruba 140 tisíc místních obyvatel.

Naše obavy o zachování dostupnosti a kvality vody podporuje fakt, že z odborného hlediska je velmi pravděpodobné, že případná těžba skutečně zasáhne významný zdroj pitné vody pro náš region. Posudek Jihomoravského kraje dokonce říká, že těžba přinese negativní dopady na místní podpovrchové vody a zejména, že rizika vzniklá po odkrytí hladiny podzemní vody není možné eliminovat žádnými reálně a finančně proveditelnými opatřeními. Navíc podle tohoto posudku dosavadní proces posouzení vlivu zamýšlené těžby na životní prostředí proběhl podle modelu, který neodpovídá reálným hydrogeologickým poměrům. Přesto se Ministerstvo životního prostředí v roce 2015 se postavilo k těžbě pozitivně díky souhlasnému posudku EIA.

Více informací jemožné získat na stránce Vak Hodonín/ Petice 

http://www.vak-hod.cz/?page_id=3685

Současně s touto elektronickou peticí je možné podepsat i petiční archy osobně, na všech obecních úřadech Hodonínska. Z právního hlediska mají větší účinnost. 

Petiční výbor ve složení:

Václav Tvrdý, 696  39  Lovčice 297

Martina Bílová, 696  62  Tvarožná Lhota 223

Mgr. Antonín Okénka, 696  75  Nová Lhota 268

Petr Tihelka, 696  34  Uhřice

Hana Habartová, Sokolská 717, 696  85  Moravský Písek

 

 

Svým podpisem vyjadřujeme podporu této žádosti a připojujeme se k ní.

Author: Martina Bílová | 295 signatures

More >
PETICE  NECHCEME V PARKU NA ULICI KROKOVA PLÁNOVANÝ OPLOCENÝ PSÍ VÝBĚH S AGILITY HŘIŠTĚM 1 signature

PETICE NECHCEME V PARKU NA ULICI KROKOVA PLÁNOVANÝ OPLOCENÝ PSÍ VÝBĚH S AGILITY HŘIŠTĚM

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané Brna, prostřednictvím této petice žádáme Úřad městské části Brno-Židenice o výběr jiné lokality pro záměr vybudování navrhovaného agility hřiště.

Důrazně se ohrazujeme proti záměru vybudovat psí výběh s agility hřištěm v parku na ulici Krokova v Brně. Plánovaný výběh je nešťastně situován do míst v bezprostřední blízkosti rodinných domů, obdobné výběhy jsou obvykle budovány s ohledem na hluk, který přinášejí, do míst vzdálenějších bytovým a rodinným domům.

Záměr vybudovat psí výběh nebyl s vlastníky rodinných domů, nacházejících se v bezprostřední blízkosti jeho plánované polohy, komunikován, jejich drtivá většina o tomto záměru ani nevěděla. Je nepřijatelné, aby se psí výběh budoval pouhých několik metrů od souvislé řadové zástavby rodinných domů. Ve svém dopise zástupci Úřadu městské části Brno-Židenice uvádí, že byl záměr komunikován „neformálně bez písemného záznamu“. Nikdo z oslovených vlastníků nemovitostí bezprostředně sousedících s pozemkem, na kterém je psí výběh plánován, tedy obyvatelé bytových a rodinných domů na ulici Krokova, zástupci Úřadu městské části podle jejich slov osloven nebyl. V případě tak výrazného zásahu do lokality je nepřijatelné, aby tento zásah nebyl s obyvateli, jejichž rodinné domy se nachází v těsné blízkosti prostoru plánovaného výběhu, komunikován.

 

Vyzýváme Úřad městské části Brno-Židenice, aby svoje záměry přehodnotil a komunikoval je s těmi, kterých se týkají nejvíce, v tomto případě to nejsou majitelé psů z Židenic a okolí, kterým může psí výběh přinést atrakci, ale obyvatelé rodinných a bytových domů vzdálených pouhých několik metrů od plánovaného oplocení zamýšleného psího výběhu, jimž Váš povážlivě prosazovaný projekt může značně uškodit. Jedná se pro nás v okolí bydlící o jedinou plochu zeleně v okruhu cca 700m a tato plocha by měla být řešena co nejkomplexněji s ohledem na všechny potenciální uživatele a obyvatele z okolí (majitele psů, rodiny s dětmi, mládež,..). Ne jen s ohledem na jednu úzce specifikovanou skupinu uživatelů cvičící agility.

 

 

Adresát: Úřad městské části Brno-Židenice, Gajdošova 4392/7, 615 00 Brno-Židenice

Datum zveřejnění petice: 26.7. 2016

 

Petiční výbor:

Mgr. Alice Kopečná, Krokova 619/58, 615 00 Brno-Židenice-Zábrdovice

Příloha: územní souhlas

 

Petiční arch k petici:

Zmocněnec petičního výboru (Kontaktní adresa pro zasílání petic a informace):

Mgr. Alice Kopečná, Krokova 619/58, 615 00 Brno-Židenice-Zábrdovice, email: Alicekopecna@seznam.cz

Author: Alice Kopečná | 1 signature

More >
Zachránit Kozí zahradu v Brně-Komíně 671 signatures

Zachránit Kozí zahradu v Brně-Komíně

Kozí zahrada v Brně-Komíně leží na okraji města a sousedí ze dvou stran s ornou půdou. Majitelka chová kozy jako koníček, ale jsou velkým přínosem pro široké okolí. Městské děti i dospělí se mohou kdykoliv bavit pozorováním kozího stáda, kde jsou zastoupena v přirozeném poměru obě pohlaví a nejsou oddělována kůzlata od matek, protože se tím omezí stres a agresivita koz. Užívají se zde metody, které minimálně narušují harmonii vztahů ve stádě. Místo je i inspirací pro fotografy a podkladem pro studium v oboru welfare na veterinární fakultě, základem pro první seznámení dětí mateřských škol s hospodářskými zvířaty. Zároveň je zde možno nakoupit čerstvě nadojené kozí mléko, jež je velmi prospěšnou součástí jídelníčku dětí i dospělých, a v některých případech jej kravským mlékem nahradit nelze.

Kozí zahrada má velké množství příznivců a přátel, bohužel jsou i ti, kteří si přejí její odstranění a tomu věnují velké úsilí. Množství podnětů, které tito lidé zasílají na různé instituce, samozřejmě zatěžuje jak chovatelku z Kozí zahrady, tak i úředníky a stát, protože hradí mzdy kontrolujících úředníků, cestovné, poštovné apod., přičemž chov koz na Kozí zahradě se řídí veterinárním i plemenářským zákonem a dalšími.  

 Nedávno však byl dřevěný přístřešek, který kozy obývají, na podnětný dopis občana posouzen jako nepovolená stavba a měl by být odstraněn. Stavba je velmi jednoduchá, pouze ochrana koz proti nečasu, protože kozy jsou velmi otužilá zvířata. Odstranění by nebylo složité, ale znamenalo by, že celé kozí stádo musí být rozprodáno nebo odstěhováno mimo Brno. Úředníci ze stavebního úřadu nemají námitky proti chovu zvířat na zahradách a v zemědělských oblastech na území města Brna, ale proti stavbám, která jsou chovatelským zařízením nutným pro tento chov. Odstranění stavby chovatelského zařízení by znamenalo,  

že v Brně zmizí další místo, které je zajímavé pro děti z okolí i turisty,  

že studenti veterinární fakulty a zemědělské univerzity budou cestovat kvůli vzorkům mléka a studijním pozorováním na venkov,  

že nemocní lidé, kterým nepasterované kozí mléko mléko prospívá, přijdou o možnost si jej koupit, protože supermarkety jej neprodávají,

že matky malých dětí, pro které je někdy čerstvé kozí mléko nenahraditelné, jej také budou obtížně shánět, protože na trhu jsou jen trvanlivá nebo pasterovaná mléka,  

že procházející se obyvatelé a návštěvníci Komína už nepotkají v okolí pasoucí se stádo koz, které je zdejší raritou,  

že už kozy nebudou pomáhat s vypasením soukromých zahrad, kde zahrádkáři nemohou trávu sekat, ani už nepomůžou s likvidací trávy na chráněných stepních místech, kde se vyskytuje vzácná květena.

Likvidace Kozí zahrady cestou odstranění přístřešků pro kozy by byla velkou ztrátou nejen pro Komín, Medlánky, Bystrc, Žabovřesky a okolí, ale i pro další městské části a také ztrátou pro chovatele z jiných částí republiky, protože Kozí zahrada usiluje o nový směr v chovu koz, při němž je velký důraz kladen na pohodu zvířat a tím i kvalitní produkt.

My, níže podepsaní, žádáme, aby úředníci jednali o Kozí zahradě s vědomím toho, co je výše uvedeno, a nalezli cestu, která zajistí další existenci Kozí zahrady v Brně-Komíně.

Author: Marija Petkovska | 671 signatures

More >
Stromy vs. auta v Kyjově 61 signatures reached

Stromy vs. auta v Kyjově

Stromy vs. auta?

Chceme tímto prohlášením vyjádřit nesouhlas se způsobem, s jakým město Kyjov zachází s veřejnou zelení, obzvláště stromy, stejně tak jako nesouhlasíme s těmi spoluobčany, kteří požadují  kácení stromů jen kvůli své pohodlnosti.

Od začátku letošního roku byla v Kyjově pokácena řada stromů, mnohé zbytečně. Tři mladé lípy na Švabinského kvůli parkovišti, čtyři zdravé jerlímy u tenisových kurtů kdoví proč (nepořádek z listí????), kaštany v centrální aleji městského parku, veliký topol v Nětčicích u budoucí cyklostezky, šest zdravých  lísek u nově budovaného parkoviště Za stadionem, atd. Některé další stromy jsou nešetrně ořezávány, např. vrba na konci ulice Za humny u transformátoru. 

V případě cyklostezky město nebylo dle vyjádření Odboru rozvoje vázáno dotační uzávěrkou z jiných  zdrojů – sporný úsek, kde díky digitalizaci katastru došlo k přetrasování pozemků a kdy se topol najednou ocitl uprostřed původní trasy – tedy bylo možno vynechat a postavit dodatečně, po vyřízení majetkových záležitostí – nebo celou investiční akci oddálit.

Lísky na místě nově budovaného parkoviště na sídlišti Za stadionem padly za oběť populistické objednávce, kdy údajně na Hovorech s občany na jaře 2014  bylo hlasitější to křídlo obyvatel, které prosazovalo kácení.[1] Jaký tedy měly smysl dotazníky, které město rozesílalo obyvatelům sídliště Za stadionem  v předešlém roce a kde se občané vyjádřili proti kácení stromů? Starosta sám na dubnových Hovorech v roce 2013 prohlašoval, že stromy na této lokalitě zůstanou stát!

Stejně tak nemůžeme souhlasit se signatáři petice pro vykácení aleje na ulici Palackého, která byla vysazena při památce výročí  vítězství bitvy Jihoslovanů  nad Turky v roce 1913. Argumenty obyvatel ulice ve smyslu, že stromy spadem listí ničí fasády, zanáší okapy a mšicí výtrusy nutí majitele aut tyto častěji mýt, jsou jako z jiného světa. To, že stromy chrání domy před tepelnými úniky, chrání je před prudkým jižním sluncem, zvlhčují v ulici vzduch, zadržují vodu a poskytují úkryt ptactvu a hmyzu je nicotné?

V padesátých letech JZD bezdůvodně vybagrovávala staleté hrušně a některé oškeruše staré i tři sta či čtyři sta let likvidovala dynamitem – jen tak, aby zpřetrhali vazby s minulostí. Argument signatářů, že „kdyby naši předkové věděli...[že nám lípy budou špinit auta a fasády]...tak by alej jistě nesázeli,“ je z podobého těsta. Dle údajů veřejně dostupných každý kyjovský občan vyprodukuje ročně  400 kg odpadků. Kolik „odpadu“ vyprodukuje jedna dospělá lípa? Tolik asi ne.

Jsme toho názoru, že stromy do veřejného prostoru patří – a především stromy staré, které mají historii, sepjatost s historií, kulturou, osobními vzpomínkami i city. Stromy město kultivují, auta ne. Stromy zklidňují, mají zásadní estetický vliv na urbanistické řešení lokalit, v neposlední řadě jsou lapače prachu a zplodin z aut a průmyslové výroby.

Jsme proti znehodnocování veřejného prostoru kvůli bezmyšlenkovitému a lhostejnému přístupu jednotlivců! Zatímco naši předkové stromy především vysazovali, nyní je vše zaléváno betonem, který zbude po nás našim potomkům – místo věkovitých a památných stromů.

 

[1] Informace sdělená ústně pracovníkem Odborem rozvoje města.

Author: Barbora Lungová | 61 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Jihomoravský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku