„Za zachování života na Velkém náměstí v Hradci Králové“ 55 signatures

„Za zachování života na Velkém náměstí v Hradci Králové“

My, níže podepsaní majitelé, provozovatelé a návštěvníci provozoven historického centra Hradce Králové, prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé Statutárního města Hradec Králové přehodnotili záměr rekonstrukce Velkého náměstí s ohledem na jeho historický vývoj a potřeby lidí, kteří v tomto historickém centru udržují své nemovitosti, žijí a pracují.

V pozadí stojí ideologie a boj s řidiči

Ideologie, tzv. „zelený úděl“, který destruuje naše hospodářství a průmysl, bohužel destabilizuje také některá města a zasahuje do jejich přirozeného chodu. Tento obecný úvod je nutný pro odhalení příčin a samé podstaty dějů, které jsou obvykle schovány za líbivými hesly jako například: Veřejný prostor = prostor pro život, Veřejná doprava je základ, Město vstřícné k chodcům a cyklistům, Autem s rozumem, Regulované parkování nebo také zklidňování dopravy...   

Manipulace místo řešení

Na otázku: „Líbí se nám zaparkovaná auta na Velkém náměstí?“ asi nikdo z nás neodpoví kladně, ale věc takto nestojí. Otázkou je, jak je to možné řešit jinak. Bez možnosti dopravní obsluhy a přístupu na Velké náměstí přestane historické centrum prosperovat a stane se místem duchů. Město však místo hledání řešení investovalo do manipulace obyvatel najatou pražskou agenturou, která prostřednictvím zavádějícího dotazníku předloží výsledek, který je městem požadován, tedy omezení parkování bez náhrady a řešení.

Připomenutí dosavadního vývoje

Projekt, který je již přes 10 let prosazován magistrátem, byl opakovaně kritizován odborníky i lidmi, kteří v centru žijí a podnikají, pro jeho nedostatky, nekoncepčnost a hrubé chyby dopravní obsluhy. První, co město, tehdy pod vedením HDK udělalo, bylo vykácení vzrostlé aleje stromů na jižní straně náměstí.

Pod náporem argumentů město konečně zjistilo, že projekt je opravdu špatný, ale místo omluvy a nového výběrového řízení zadalo přepracování projektu stejným zhotovitelům, kteří jsou teď ještě navíc vázáni ideologií nové radnice.               

 

1. vypsat transparentní architektonickou soutěž na celkové řešení historického centra s podmínkou dopravního řešení, které zajistí jak vizuální atraktivitu prostoru, tak udržitelnost jeho provozu,

 

 

2. nebránit se a priori řešením vyzkoušeným v mnoha městech rozvinutých zemí, konkrétně podzemnímu parkování, které řeší dilema parkoviště na VN optimálně a bez kompromisů,

 

3. v případě řešení parkování na ploše náměstí, uplatnit princip univerzální plochy a ponechání možnosti plynulé regulaci parkovacích míst (zůstane-li plocha Velkého náměstí ve funkčních plochách „náměstí“, může být její využití plynule regulováno bez složitých stavebních řízení pouhým rozhodnutím orgánů města),

 

4.nenechat ideologickým politikům bez praktické vazby na realitu nenávratně poškodit již tak křehkou symbiózu malých krámků, restaurací a dalších provozoven v historickém centru s jejich návštěvníky – koordinovat organizování akcí se stálými provozovateli a neomezovat jejich činnost zbytečnými uzavírkami,

 

5. při organizování akcí využívat primárně plochy k tomu vhodné a určené, například opuštěné Malé náměstí,

 

6. brát ohledy na obyvatele a provozovatele v historickém centru, aby k nim akce, které jsou dotovány a organizovány městem, např. Vánoční trhy (2,6 mil z rozpočtu města), nebyly doslova nepřátelské (uzavřený vjezd, zrušení parkování a rozmístění cizích stánků se sortimentem okolních provozoven, často nepříslušné a příliš hlasité hudební produkce, neohleduplné noční manipulace a časné ranní úklidy atd.),  

 

7. pokud město bude chtít organizovat Vánoční trhy, může jejich organizaci svěřit desítkám místním provozoven, které zajistí kvalitnější trhy, ušetří městu podstatnou část prostředků a ze svých výdělků dlouhodobě zvelebí veřejný prostor,

 

8. změny využití funkčních ploch provádět nenásilně, postupně, s možností nápravy případně nepovedených opatření, dle spravedlivého modelu pro všechny, neboť nebezpečí ideologického diktátu může zasáhnout všechny části města – příště může někdo přijít s otázkou: „Líbilo by se vám, kdyby na sídlištích místo špinavých parkovišť byly zelené plochy s lavičkami?“ – obyvatelé by pak byli nuceni parkovat v nějaké odlehlé části na odstavných placených parkovištích tak, jako se to v současné době vnucuje obyvatelům starého města.

 

Požadujeme pro Velké náměstí koncepční řešení s respektováním historického vývoje a s využitím zkušeností místních obyvatel. Nechceme být součástí ideových experimentů ohrožujících podstatu života v této části města. Obyvatelé a podnikatelé historického centra jsou hnacím motorem a hlavním důvodem, proč je příjemné do těchto míst přijít. Nechceme, aby se Velké náměstí a jeho okolí stalo mrtvou zónou, skanzenem bývalé prosperity.             

 

Petiční výbor ve složení:

Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové             
Ing. Roman Grym, Velké náměstí 149, Hradec Králové
Petr Kupček, K Metelce 234/13, Hradec Králové

 

Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány: Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové

 

Author: Karel Pohner | 55 signatures

More >
Proti bourání mostu v Habrové 557 signatures

Proti bourání mostu v Habrové

Jsme proti bourání posledního kamenného mostu v katastru obce Habrová.

 

Je to jediná hodnotná věřejná stavba v Habrové, která vytváří jedinečnost a identitu daného místa a je připomínkou umu našich předků. Tato místní část navíc postrádá přirozené centrum typu návsi, či kostel – kamenný most je tedy obzvláště cenný.

 

Ikdyž stávající most není v dobrém technickém stavu (díky nevhodné opravě a dlouhodobě zanedbané péči), jeho původní část byla zjevně navržena a postavena velmi kvalitně: most navzdory

poškození více jak sto let odolává zvýšené zátěži i povodním. Z technického hlediska tedy není důvod most bourat, zničit.

 

Bouráním se má řešit dopravní situace. Avšak navrhovaný betonový most - esteticky hluboko pod úrovní současného mostu - tuto dopravní situaci také nevyřeší, protože je obtížné jej kvůli návaznosti na okolní křižovatky narovnat. Řeší se tak pouze jeho rozšíření. 

 

Občané Habrové ani nemají zájem o to, aby dopravní situace nahrávala těžké dopravě, která by si pak mnohem častěji zkracovala cestu mezi Kvasinami a Rychnovem právě tudy.

Pokud měl návrh zajistit vyšší bezpečnost při průjezdu, neprokázalo by stejnou službu například upozornění na zúženou vozovku nebo omezení rychlosti?

 

Navrhovaný nový betonový most nemá žádné estetické kvality, okolí nepřinese vůbec žádnou hodnotu.

Author: Bohumila Fritzlová Frecerová | 557 signatures

More >
Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun 14 signatures remaining 136

Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

Petice za zklidnění provozu, bezpečnost chodců a omezení nákladní automobilové dopravy nad 12 tun ve městě Lázně Bělohrad.

Příjemce: Městský úřad Lázně Bělohrad

Tvůrce: Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

 

Vážený pane starosto,

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Lázně Bělohrad, především ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej s otevřeným dopisem – peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací ve městě po zavedení zpoplatnění silnic I.třídy.

V posledních dvou měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej.

Zhoršení situace spočívá v několika aspektech :
- silnice 2. třídy je využívána nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem je, že silnice č. 284 prochází lázeňským územím, kamiony projíždí přímo pod okny lázeňských domů (hotel Grand, hotel Janeček, vila Karluška, vila Stefanie, penzion Věžička a hotel Bohumilka);
- kamiony jezdí zároveň přes železniční přejezd a po nově zrekonstuované silnici v ulici Kotykova alej;
- kamiony projíždí pod okny blízko stojící mateřské školy.

V důsledku toho dochází zejména k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikace a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů. Dále dochází ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech! Snížení kvality života všech, zejména pak v ulicích Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej není také zanedbatelné.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abyste situaci začali řešit. Dle našeho názoru existuje několik efektivních způsobů řešení, které by měly vést k zákazu a omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města:
- umístění dopravního značení „Zákaz vjezdu NA nad 12 tun“ na trase Miletín – Lázně Bělohrad (část úseku silnice II. třídy číslo 284) a na trase Lázně Bělohrad – Jičín (celý úsek silnice II. třídy číslo 501),
- častější kontrola orgánů Policie ČR v našem městě ohledně dodržování zákazu vjezdu NA nad 12 tun.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na Krajský úřad v Hradci Králové, Odbor dopravy v Jičíně a rovněž Policii ČR v Jičíně, která se k návrhu umístit zákazové značky staví odmítavě.

Tento otevřený dopis – petice je adresována zejména panu starostovi a zastupitelům města Lázně Bělohrad.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskusi na toto téma na některém ze zasedání zastupitelstva. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Za obyvatele města Lázně Bělohrad

Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

Author: Alena Timková | 14 signatures

More >
Petice za odstoupení Mgr. Roberta Nováka, ředitele Gymnázia J. K. Tyla 283 signatures

Petice za odstoupení Mgr. Roberta Nováka, ředitele Gymnázia J. K. Tyla

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme odstoupení Mgr. Roberta Nováka, ředitele Gymnázia J. K. Tyla.

Velice nás, jako absolventy, mrzí, že musíme přihlížet dlouhodobé šikaně učitelů a studentů, která se na Gymnáziu odehrává. Máme velký zájem na tom, aby se Gymnázium J. K. Tyla opět stalo prestižní školou, jako tomu bylo dříve.

Nelíbí se nám, že studenti ani učitelé nemohou projevit svůj vlastní názor. Když tak učiní, jsou ze školy vyhozeni a nahrazeni mladšími, méně zkušenějšími nebo jinak potrestáni. Myslíme si, že si zaslouží, aby se s nimi jednalo důstojně a aby v čele Gymnázia stál morální člověk, který bude ctít svobodu, bude chovat toleranci a úctu k ostatním a bude podporovat rozvoj studentů, učitelů, a tím i celé školy.

Dlouhodobě jsme mlčky přihlíželi dění na gymnáziu. Poslední události (pokračující odcházení kvalitních učitelů či anonymní dopisy sepsané současnými studenty GJKT vyvěšené na půdě školy) nás donutily učinit tento krok.

Domníváme se, že zacházení stávajícího ředitele GJKT s učiteli a studenty velmi poškodilo pověst Gymnázia. Žádáme proto jeho odstoupení. Pro studenty a učitele požadujeme ředitele, který s nimi bude jednat důstojně, bude respektovat jejich názory a opět pozvedne pověst Gymnázia.

Děkujeme.

Za absolventy Gymnázia J. K. Tyla

Lucie Hofmanová, Barbora Kunešová, Adéla Joštová

Author: Adéla Joštová | 283 signatures

More >
Chceme Velké náměstí, ne Velké parkoviště 432 signatures remaining 1068

Chceme Velké náměstí, ne Velké parkoviště

My, obyvatelé Hradce Králové, žádáme své volené zástupce, aby odolali tlaku jedné zájmové skupiny, a nezvyšovali množství plánovaných parkovacích míst na Velkém náměstí.  Rádi bychom, aby se největší a nejvýznamnější otevřený prostor v historickém jádru našeho města upravil tak, jak bylo v původní verzi vítězného návrhu, který počítal s počtem cca 60 parkovacích míst při straně vozovky směrem ke středu náměstí. Náměstí má sloužit pro setkávání lidí, jakož i pro prezentaci města a jeho významu. V posledních desetiletích se ovšem celý prostor přeměnil v obří parkoviště pro 260 aut.

Pohled dolů z Bílé věže nabízí dnes groteskní situace, kdy se nejen chodci, ale i svatebčané doslova prodírají mezi zaparkovanými auty. Podívejme se do jiných měst, kde parkoviště redukují a náměstí začínají být doopravdy prostorem pro setkávání lidí, místem, na které jsou obyvatelé hrdí viz. náměstí T. G. Masaryka ve Frýdlantu či Malostranské náměstí v Praze. 

Plánovaná rekonstrukce je mimořádnou příležitostí pro město, kdy výsledkem může být příjemný, pohledný a reprezentativní prostor pro všechny obyvatele a lákavý cíl turistů. Hradec Králové si zaslouží Velké náměstí, ne Velké parkoviště.

Děkujeme. 

Za petiční výbor:

Ing. Tomáš Štayr, Zámostí 85/13, 500 09 Hradec Králové- Malšovice, info@ecoinstitut.cz, 608 913 562

Ing. Jan Zídek, K Hvězdárně 704/67, 500 08 Hradec Králové- Nový Hradec Králové

Ing. Matěj Fuchs, Selicharova 1420, 500 12 Hradec Králové

Ing. Zbyněk Sperat, Ph.D., Říčařova 38/16, PSČ 503 01Hradec Králové - Plotiště nad Labem,

Ing. Jiří Štrupl, Gočárova třída 760, 500 02 Hradec Králové

Ing. Pavel Řehák, Labská kotlina 990, 500 02 Hradec Králové

 

Author: Tomáš Štayr | 432 signatures

More >
Petice proti odklonu dopravy v ulici Nerudova, Všehrdova a problematice s parkováním 1 signature

Petice proti odklonu dopravy v ulici Nerudova, Všehrdova a problematice s parkováním

V ulici Nerudova a Všehrdova se niní odklonila doprava kvůli výstavbě nové křižovatky Koruna.V obýtné ulici,ve které na každé straně stojí z většiny obytné domy a část v nich sídlících firem zde zmizí všechny parkovací místa,která byla na každé straně podél silince.Celkem se jedná o 42míst pro místní občany kteří zde bydlí.Velkým problémem jsou také majitelé nebo provozovatelé firem kteří dojíždí autem.Bohužel v blízkém okolí je obrovský nedostatek parkovacích míst.Tudíž zde vznikne velká problematika s nalezením parkovacího místa v blízkosti bydliště,nebo sídla firmy.Předpokládá se obrovský ruch ze silniční dopravy osobních,užitkových vozidel a také autobusů.V ulici bude provoz veden obousměrně takže se počítá s velký znečištěním ovzduší v obytné zóně.Dále se místní obyvatelé obávají narušení statiky obytných domů.Nebyla provedena žádná kontrola která by nás všechny ujistila o tom že nehrozí žádné poškození našich domů vzhledem k jejich staří.Nikdo z majitelů doposud nebyl vyrozumněn že se tu chystá takto velká změna pro náš osobní život a pohodlí zde všech žijících.Touto peticí bychom rádi docílili změnu objiždky z obousměrné na jednosměrnou a zachování jedné strany parkovacích míst pro residenty kteří zde bydlí.Možnost parkovacích stání je přípustné i v časovém horizontu od 18:00-07:00.Většina zde řeší parkování když se vrací z práce.

Author: Tomáš Vychytil | 1 signature

More >
PETICE ve věci vybudování odbočovacích pruhů na křižovatce Hradec Králové - Dohalice - Čistěves 1251 signatures

PETICE ve věci vybudování odbočovacích pruhů na křižovatce Hradec Králové - Dohalice - Čistěves

My, níže podepsaní prostřednictvím této petice žádáme ŘSD ČR, aby podnikly veškeré potřebné kroky k vybudování odbočovacích pruhů tak, jak již jsou vybudovány v k.ú. Všestary, kde také docházelo k tragickým nehodám.

Po vybudování odbočovacích pruhů se celá situace výrazně zlepšila a ke smrtelným nehodám zde již nedošlo. Ve směru od Hradce Králové je sice umístěna značka "zákaz předjíždění", ale vzhledem k tomu, že se ke křižovatce přijíždí z kopce od obce Lípa, bývá rychlost některých řidičů často nepřiměřená a odbočení se tak stává velmi nebezpečným. Žádáme proto umístění této značky blíže k obci Lípa a současně žádáme o reflexní doplnění této značky tak, aby byla dostatečně a včas viditelnou i v nočních hodinách. Dále je v této křižovatce umístěn monumentální pomník padlým z roku 1866, který nejen že brání dobrému výhledu na komunikaci při výjezdu od Dohalice na hlavní silnici, ale také již několikrát byly následky dopravních nehod v tomto místě mnohem tragičtější díky oplocení a pískovcovému základu pomníku.

Proto žádáme o přemístění tohoto pomníku do vhodnějšího místa, kde nebude bránit bezpečnému odbočování. Zcela určitě by pak nedocházelo k tak tragickým následkům nehod a ani k vysokým finančním nákladům na opravu pomníku. Lidské životy jsou pro nás hodnotnější a důležitější než argumentace, že by se měli nad sebou zamyslet řidiči a přizpůsobit jízdu situaci na silnici. Nemyslíme si, že o tragických událostech ví všichni, kteří se v dané lokalitě jako řidiči pohybují a určitě mezi nimi jsou i tací, kteří žádnou nehodu dosud neprožili, a proto si riskantsnost rychlé jízdy neuvědomují. Za nezodpovědnost takových řidičů oběti nehod nemohou, ale platí za ně tu nejvyšší daň.

Petici organizuje obec Dohalice ve spolupráci s okolními obcemi (Mokrovousy, Čištěves, Sadová, Třesovice)

Author: Obec Dohalice | 1251 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Královéhradecký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj