8.B ZŠ Václava Havla Poděbrady
6 podpisů

8.B ZŠ Václava Havla Poděbrady

Autor: David Jaroš | vloženo: 02.04.2025 | 6 podpisů
Sdílejte s přáteli

PETICE ZA ÚPRAVU PODMÍNEK ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ 8.B ZŠ VÁCLAVA HAVLA V PODĚBRADECH

My, rodiče a zákonní zástupci žáků třídy 8.B se obracíme na ředitelství Základní školy Václava Havla v Poděbradech s touto výzvou a žádostí o urychlené sjednání nápravy. Dle informací od žáků dané třídy je dlouhodobě neřešen problém s chováním jejich spolužáka Kryštofa Eliáše. Tento žák se již na prvním stupni opakovaně dopouštěl prohřešků proti kázni, zásadám slušného chování, školním řádem vyžadovaným povinnostem k úctě k zaměstnancům školy i spolužákům. Jeho závadné chování se stále stupňuje a znemožňuje poskytování vzdělávání ostatním žákům dané třídy, jakož i zapojování třídního kolektivu do dalších školních aktivit.

Mezi hlavní závadové projevy tohoto žáka lze označit: - opakované verbální napadání spolužáků i vyučujících, bez zjevné příčiny; - fyzické napadání vybraných spolužáků (doslova cílená šikana); - téměř neustálé vyrušování při hodinách tvořením hluku, jež znemožňuje se soustředit žákům na výuku včetně testů a písemných prací. Hluk spočívá ve vykřikování, vydáváním neartikulovaných zvuků, bouchání do lavice, chozením po třídě bez dovolení vyučujícího; - snaha strhávat ostatní vybrané spolužáky k podobnému jednání; - házení s lavicemi a židlemi a další nepořádek o přestávkách včetně vzteklého křiku; - vyvolávání konfliktů s vyučujícími; - rušení při výuce (výkladu) má mj. za následek nedostatek času pro vyučující k výkladu látky, což jsou posléze žáci nuceni doplňovat samostudiem; - nemožnost účasti žáků na dalších odborných činnostech v rámci výuky (např. laboratorní práce) z důvodu rizikového chování uvedeného žáka, což má za následek nedostatečné získání a prohloubení znalostí v některých předmětech (biologie, chemie, fyzika), jež nelze plnohodnotně nahradit samostudiem.

Podle informací od žáků má uvedený Kryštof zpracován individuální vzdělávací plán, nicméně nebylo přijato přijato podpůrné opatření ve formě asistenta pedagoga, jež by mohl jeho chování v rámci pobytu ve škole usměrnit. Vzhledem k pokračujícím a stupňujícím se prohřeškům lze však s již nyní o účinnosti těchto opatření pochybovat; je spíše na místě uvažovat o poruchách chování a osobnosti a iniciovat provedení podrobnější speciálně-pedagogické a psychologické diagnostiky. Ostatní děti v dané třídě za přítomnosti Kryštofa důvodně pociťují obavy o své zdraví, mnohé jsou frustrovány nečinností školy, netěší se do školy, některé již si stěžují na pravidelné psychosomatické zdravotní obtíže a vlastně logicky mají pocit, že slušně chovající většina musí vždy strpět jakéhokoli agresora, protože přece všichni plní povinnou školní docházku a že být agresorem „s diagnózou“ se vlastně vyplácí (jiný systém hodnocení, jiné časové limity, dokonce nápovědy ze strany asistenta při písemných pracích). Podporuje se „individualita“, snaha o nemožnou inkluzi, namísto podpory těch, jež o vzdělání mají zájem. Konflikty mezi Kryštofem a ostatními žáky, kteří jím byli napadeni a upozornili na to, již dokonce vedly k podávání trestních oznámení a šíření atmosféry strachu vůči nim a jedna ze žákyň v důsledku obav a z toho plynoucích zdravotních obtíží dokonce musela  průběhu tohoto školního roku přestoupit na jinou ZŠ.

Shora uvedené problémy však mohou mít, kromě, jiného, ještě závažnější důsledky. Totiž že nedostatečná výuka a schopnost soustředění se, povede k neúspěchu při velmi důležitých přijímacích zkouškách na střední školy (jde o nejsilnější ročníky, tudíž i dobré výsledky u zkoušky budou ještě důležitější než v jiné roky), jež žáky touto dobou za rok čekají a většina z nich se již začne na ně připravovat. Systematická a úmyslná blokace výuky rozhodně jejich šance na zvládnutí tohoto důležitého milníku v jejich životě nezvyšuje. Žádáme proto důkladné zvážení nastalé situace, neboť dosud přijatá podpůrná opatření (pokud existují) zjevně nevedou k cíli. Jaká je možnost, aby tento žák měl schválen individuální vzdělávací plán, resp. pokud jej má, jak je plněn? Proč nebyl dosud žáku přidělen asistent? Proč nebyla svolána výchovná komise a s jejími výsledky nebyli seznámeni přiměřeně ostatní žáci ve třídě? Případně, je-li pro daného žáka diagnostikována tak závažná vývojová porucha schopnosti soustředění, učení, sebeovládání a akceptace autority a kolektivu, zda není na místě iniciovat, nejpozději od následujícího školního roku, zřízení speciální třídy postupem podle § 16 odst. 9 šk. zák., případně přestup tohoto žáka do jiné, pro něj vhodnější školy s možností speciálního vzdělávání (podle našich informací dokonce nedávno cca týden takovou školu navštěvoval, ovšem výuky se z protestu vůbec neúčastnil, strávil ji na chodbě...)? Jak intenzivně se pracuje s rodiči tohoto žáka ? I případný chybějící souhlas zákonných zástupců lze nahradit, v případě zcela jednoznačně vyznívající zprávy školního poradenského zařízení, i úředním (soudním) postupem v koordinaci s orgánem OSPOD. Osud našich dětí nám není lhostejný a věříme, že ani škole, která by měla poskytnout, kromě výuky samé, i bezpečný prostor pro vzdělávání. V Poděbradech dne 30. března 2025 David Jaroš, rodič a člen školské rady

Komu bude petice předána: ředitel školy

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 3

04. 04. 2025 | D Jaroš | reakce na dnešní zprávu od ředitele školy v Bakalářích
Dobrý den, pane řediteli, děkuji za zprávu, byť nepochybuji, že je přímou reakcí na probíhající podpisovou akci petice rodičů, jíž bychom Vám oficiálně doručili v příštích dnech. Přestože klíčové sdělení máme, Vaše odpověď postrádá další podstatné body - především vyvození odpovědnosti osob, jež dlouhodobě, tj. v řádu let, tolerovaly patologické chování uvedeného žáka. Důsledkem toho jsou psychické problémy některých jiných žáků, odchod jednoho z nich na jinou ZŠ, přenášení prezenční výuky na samostudium v nepřiměřeném rozsahu, zaostávání ve výuce, předpojatost až agresitiva některých vyučujících vůči celé třídě, propad důvěry v TU a vedení školy jak se strany žáků, tak i rodičů. Vnímání nesprávného vedení bylo ještě umocněno poškozením osmých ročníků při neuvěřitelně špatné organizaci odloženého a slíbeného výletu do Londýna (jež by snad lépe zorganizovali i žáci sami) a jež, namísto omluvy, skončilo jen ublíženým pocitem paní učitelky. Těm především jsou TU a ředitel školy dlužni omluvu a přijetí opatření k normalizaci vztahů mezi zbytkem třídy a zajištění kvality výuky, aby škola dostála své pověsti dobré školy, jíž rodiče své žáky ke vzdělávání svěřili. Hezký den D. Jaroš
+0 | -0
doporučit +
03. 04. 2025 | Alexander Kosztyo | Poděbrady
Plně souhlasím s textem petice a s ohledem na liknavé řešení, nebo spíše neřešení doporučuji informovat i zřizovatele školy. minimálně v poslední době alibisticky vyřešil na úkor studentů výlet do Londýna a neřeší ani tuto záležitost
+0 | -0
doporučit +
03. 04. 2025 | Martina Větrovcová | Poděbrady
Za moji dceru Zdeňku mohu potvrdit , že ztratila respekt k některým pedagogům a přestala se snažit . Podle mne je to důsledek chaosu v hodinách a nezvládnutí situace ze strany školy. MV
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podepsat petici

Podpisy | 6

Podpisový arch v PDF
  • Jan Jakoubek | Poděbrady
  • Alexander Kosztyo | Poděbrady
  • Martina Větrovcová | Poděbrady
  • Hana Baťková | Poděbrady
  • Ivana Kaňkovská | Nymburk
  • David Jaroš | Poděbrady
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici