Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Autor: Jiří Macháček | 157 podpisů
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Podatel:
Ing. Karel Hasman
Anýžova 96
26801 Hořovice
Datum narození: 1.8.1956
Adresáti:
Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice
Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice
Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice
Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice
Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice
Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince
Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice
Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš
Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,
15021 Praha 5
Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř
Vážení,
my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.
Zdůvodnění:
silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.
Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)
Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Autor: Karel Hasman | 14 podpisů
Více >My níže podepsáni nesouhlasíme že zřízením národního parku Křivoklátsko to by přineslo jen šikanu obyvatel a trempů taktéž likvidaci trampských osad i jakož to trampingu v této oblasti který je národní kulturní dědictví
Autor: Miroslav Rail | 1 podpis
Více >Svým podpisem souhlasim se zákazem využívání pyrotechniky ve městě Bělá pod Bezdězem. Duvodem je predevsim stres domácích i volně žijících zvířat a znečišťování životního prostředí.
Autor: Barbora Austova | 55 podpisů
Více >MY, občané Rudné a okolí, Vás vyzýváme touto peticí:
abyste hlasoval(a) proti přijetí návrhu nového územního plánu Rudná v navrhovaném znění,
abyste vyhlásili konání místního referenda o novém územním plánu Rudná.
Odůvodnění
Nový územní plán Rudná:
Nezamezuje výstavbě skladových a výrobních zařízení v okolí Růžové ulice.
Zastavěním polí v okolí Růžové ulice a navazující polní cesty na Chrášťany zanikne oblíbená rekreační zóna v katastru obce, což poškodí nejen obyvatele Rudné, ale také sousedních Chrášťan. Obyvatelé Rudné si nepřejí výstavbu dalších průmyslových, výrobních a skladovacích prostor.
Umožní zástavbu polí naproti benzínce „Šafránka“ a podél ulice V. Nováka.
Rudná není na další masovou výstavbu obytných čtvrtí připravena. Kapacita ZŠ i MŠ je už teď nedostatečná, dopravní zatížení města je obrovské, stav kanalizace a čističky není na tuto zástavbu připraven.
Umožní postavit sběrný dvůr pro 30 000 obyvatel z okolí.
Taková výstavba zhorší již dnes neúnosnou dopravní situaci.
Nový územní plán nepřihlíží k dlouhodobému komplexnímu urbanistickému řešení, které by zvyšovalo kvalitu života v Rudné. Navrhovaná rezidenční výstavba nerespektuje kapacity městské infrastruktury a povede k dalšímu úbytku kvalitní orné půdy. Protože přijetí nového územního plánu ovlivní život v Rudné na řadu let dopředu, měli by o něm rozhodnout obyvatelé v místním referendu.
Děkujeme,
Petiční výbor:
PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná; Doc. Mgr. Lenka Jakoubková Budilová, Ph.D., Masarykova 125/59, 252 19 Rudná; Ing. Renáta Kopečková Lorenzová, Nádražní 419/6, 252 19 Rudná. Členy výboru zastupuje: PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná.
Autor: Daniela Bělinová Břízová | 133 podpisů
Více >My, občané města Kostelec nad Labem a obyvatelé blízkého okolí, nesouhlasíme se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem a žádáme, aby všechny dotčené orgány vzaly tento nesouhlas a uvedené argumenty na vědomí.
Máme důvodné obavy z přímých dopadů realizace této stavby na celkové zdraví obyvatel města a přilehlého okolí, včetně dopadů na psychický komfort, a to zejména z níže popsaných důvodů:
1. Bezprecedentní blízkost záměru od obytné zástavby. Žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby a staveb občanské vybavenosti, jako je např. mateřská škola a dětské hřiště.
2. V rámci emisní situace dojde k významnému zvýšení emisí rtuti a radioaktivních látek. Negativní dopady krematorií na veřejné zdraví jsou již ve světě zdokumentovány a vede se polemika o tom, jak k umisťování těchto staveb postupovat, a to včetně doporučených vzdáleností od obytné zástavby.
3. Máme obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě, zadavatel v dokumentaci argumentuje nejasně a nepřesvědčivě.
4. Odmítáme další narušení podoby města postavením vysokého komínu. Sám oznamovatel připouští, že by z hlediska emisí doporučoval výšku komína 22-24m, což významně vizuálně poškodí oblast, jež by měla být vstupní branou do města Kostelec nad Labem.
5. Stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí. Jsme přesvědčeni, že provoz krematoria bude rušivý, a to ze všech důvodů výše popsaných.
Jsme přesvědčeni, že výše uvedené argumenty nebyly doplněnou dokumentací řádně vyvráceny a máme za to, že data předložená v záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby.
Autor: Adam Guttenberg | 29 podpisů
Více >My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN.
Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:
Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022
012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy
Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.
Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí.
Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.
Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.
Požadujeme:
1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.
3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici).
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
Autor: Štěpán Hálek | 2859 podpisů
Více >P E T I C E
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).
Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.
Jako signatáři této petice se obáváme zejména:
1. Zhoršení kvality života v této oblasti
Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.
2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě
Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.
3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody
Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.
4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy
Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.
Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem
Za petiční výbor:
Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.
Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:
Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav
Autor: David Odnoha | 446 podpisů
Více >Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.
My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.
Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.
Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.
Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.
Děkujeme
Autor: Pavel Peroutka | 255 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.
Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.
Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.
Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
Hlavní výhody přesunu umístění:
Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.
Autor: Pavel Novotný | 102 podpisů
Více >Petice pro záchranu zvířat z rezervace Milovice
https://www.ceska-krajina.cz/2416/svetozname-rezervaci-hrozi-katastrofa-kvuli-zpozdeni-uredniku-musi-utratit-tretinu-vzacnych-zvirat/?fbclid=IwAR0JWvfxZtCj_1QNCk7Q1KEFiabXCC7t-RYdtXJ_o5LOkNGGsdHMpMu_NAI
Autor: Natália Kropáčková Kropáčková | 70 podpisů
Více >Petice za obnovu lipového stromořadí na hřbitově v Lužci nad Vltavou
My, níže podepsaní občané žádáme Obecní úřad Lužec nad Vltavou, aby obnovil z jeho rozhodnutí vykácenou lipovou alej na hřbitově v obci.
Lipová alej, která na lužeckém hřbitově desítky let poskytovala květinám okolních hrobů a také pozůstalým stín, stála na hřbitově desítky let. Vzrostlé lipové stromořadí (alej) opylovaly tisíce včel. Lípy tvořily jistou dominantu hřbitova, což lze spatřit i na hřbitovech okolních obcí.
Stromy byly vykáceny na základě dendrologického posudku Martina Hnilici z Liběchova, ze dne 10. 9. 2015, v němž bylo konstatováno, že údajně napadených stromů je jen 40%, přesto Hnilica doporučuje alej vykácet. Některé kmeny, jak uvádí posudek, měly mezi 50-90 cm. Za vykácení lip z lužeckého hřbitova zaplatila obec firmě, která kácení prováděla 192.632,- Kč. Tyto peníze mohl Lužec nad Vltavou investovat např. do infrastruktury obce, kdežto takhle vylétly komínem.
Bezprostředně po vykácení, ještě před vyfrézování holých pařezů, jsme pořídili důkladnou fotodokumentaci, kterou k petici přikládáme. Na obrázcích vidíte, že drtivá většina lip byla zcela zdravých.
Dnes je na hřbitově holá pláň a neuvěřitelná výheň, zvláště v letních měsících, což podtrhuje ještě množství kamene a mramoru v podobě náhrobků a hrobních desek. Květiny na hrobech mnohem rychleji vadnou, protože se mnohonásobně rychleji odpaří voda, kterou je, my, pozůstalí, zaléváme. Zbytečně vykáceným lipám život nevrátíme, ale můžeme přimět vedení obce Lužec nad Vltavou, aby nechala co možná nejdříve vysadit alej novou, což mimo jiné onen dendrologický posudek doporučuje.
Podepište petici pro osázení nových lip na místech, kde stály staré!
Věřte nám, že to ocení nejenom obyvatelé Lužce, ale také Vraňan, Spomyšle a dalších obcí, jejichž předkové na hřbitově v Lužci nad Vltavou leží a kteří pravidelně hřbitov navštěvují.
Stromy plní významnou estetickou funkci a zvyšují komfort v krajině. Brání přehřívání hřbitova, zachycují prach a znečišťující látky. Produkují kyslík, pohlcují oxid uhličitý, hluk a snižují vibrace. V neposlední řadě jejich výsadba a ochrana představují součást strategie adaptace na změny klimatu, ke které se Česká republika hlásí.
Źádáme tedy radu OÚ Lužec nad Vltavou, aby se zasadila o blaho občanů své obce i obcí okolních s tím, že zcela obnoví vykácenou alej na hřbitově v Lužci nad Vltavou.
Autor: Jiří Sedláček Sedláček | 8 podpisů
Více >Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.
Z odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.
Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.
Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.
Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.
Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.
Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.
Autor: Zbyněk Havlíček | 172 podpisů
Více >Hospodářská zvířata nejsou navyklá na jízdu v dopravním prostředku, obzvlášť když exporty mohou být dlouhé až 4000 km. Během cesty zvířata trpí jelikož spodní jedinci jsou ušlapáváni a dochází k bolestivým zraněním. Bohužel jsou přepravovány i březí samice z vysokým stupněm březosti, což EU zakazuje. Stává se, že zvířata v kamionech trpí dehydratací, protože nejsou zvyklá pít z napáječek. A proto vás prosím pomozte nám ukončit utrpení těchto zvířat.
Autor: Iveta Patáková Patáková | 103 podpisů
Více >Zákaz odstřelu holubů ve městě Český brod. Pokud je střelba (zásah) do holuba špatná, holub trpí několik hodin a pomalu umírá. Řešením je prevence - výběr vajíček z hnízd, poté zabezpečení majetku sítěmi, hrotovým systémem atd. Účinný způsob je nasazení dravců do měst. Ti mají za úkol holuba vyplašit-vystresovat, aby dále nechtěl hnízdit. Ve většině případů draví ptáci vyženou holuby mimo město. Poté je tu vlastně jediný zákonný způsob usmrcení tohoto opeřence. Odchyd do klecí a poté usmrcení plynem, který je určitě mnohem rychlejší a humánnější, než trápení holuba pouhým postřelením. Mimo jiné není etické, když se na toto musí dívat děti a všichni, kdo ve městě žijí.
Autor: Lucie Vejmělková | 127 podpisů
Více >Petice pro zachování dřevin v obci.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s kácením stromů bez uvedení a prokázání závažných důvodů. (dle Zákona č. 114/1992 Sb.)
Tuto petici podepisujeme, protože jsme přesvědčeni že:
Stromy a i další dřeviny jsou nenahraditelné jak z hlediska estetického tak i ekologického.
Jsou nedílnou součástí naší obce a již desítky až stovky let zpříjemňují náš společný veřejný prostor.
Tiše nám poskytují stín, udržují vláhu, zpěvňují půdu, ochlazují a čistí vzduch.
Jsou úkrytem pro ptactvo i pro spoustu dalších živočichů, včetně čím dál vzácnějších včel a ostatního hmyzu.
Stromy jsou dar přírody, poskytněme ho i dalším generacím!
Touto peticí Vás zdvořile žádáme o zachování všech zdravých stromů v obci.
Autor: Barbora Hejnová | 25 podpisů
Více >My, občasné Škvorce, starousedlíci a ti, kdo se přistěhovali do staré původní zástavby apelujeme na starostku a místní zastupitele, aby ukončili živelné budování vrtaných studní do velké hloubky (více než 30 m) doprovázené povolením masivního odběru podzemních vod, a to do provedení uceleného hydrogeologického průzkumu, který by zmapoval prameniště potoka, hladiny spodních vod a stávající kopané i vrtané studny.
Požadujeme, aby koncepce výstavby rodinných domů stejně jako jejich zásobování pitnou vodou odpovídalo územnímu plánu (ÚZEMNÍ PLÁN MĚSTYSE ŠKVOREC Právní stav po změně č. 1 ÚP, platný od 14.10.2014) cituji:
„Zásobování pitnou vodou Stávající systém skupinového vodovodu zůstane zachován. Bude doplněn vodojem ve Škvorci o kapacitu 250 m3 . Zároveň musí být posílena čerpací stanice. Nově bude proveden přivaděč pitné vody do Třebohostic a místní síť. Navrhovaná nová zástavba musí být napojena na nové vodovodní řady přes stávající síť. Nové řady musí být zaokruhovány.“
V posledních letech trpí Škvorec nedostatkem pitné vodovodní vody, přesto není snaha plnit ÚP – není plánována výstavba vodojemu, ani posílení čerpací stanice. Naopak Obecní úřad bez rozvahy a uceleného hydrogeologického průzkumu povoluje výstavbu nových a nových vrtaných studní a vysoký odběr podzemní vody.
Přitom prokazatelně klesá hladina podzemních vod, což se projevuje poklesem, významným poklesem až vyschnutím původních kopaných studní.
Tak dochází s novou výstavbou ke znehodnocení výstavby původní, k ohrožení obyvatel nedostatkem vody, přičemž v původní zástavbě je budování vrtů, nádrží či dalších cest pro zásobování domácností pitnou vodou svízelnější a cenově nákladnější. Navíc jsme my, kdo jsme zásobováni vodou z kopaných studní neměli a nemáme šanci vyjádřit se k vodoprávnímu řízení v době plánovaní, ale až ex post, kdy již voda mizí či zmizela a máme jen minimální šance domoci se byť minimální náhrady, přičemž faktická škoda je nevyčíslitelná.
Současně se obáváme, že tento pokles hladiny spodních vod může negativně ovlivnit vlhké lesní porosty obklopující prameniště Škvoreckého potoka (spojuje VKP 1 a VKP 2), stejně jako toto prameniště.
Protože ve výše zmíněním ÚP si obec klade za cíl chránit toto prameniště a současně usilovat o zvýšení retenční schopnosti krajiny, a tak zvýšení ekologické stability krajiny v katastrálním území Škvorce, domníváme se, že povolování vrtných studní je v přímém rozporu s cíli stanovenými v ÚP stejně jako s vládní Strategií ochrany biologické rozmanitosti ČR 2016-2025 Zveřejněné v kapitole: Nepřímé vazby spadající pod cíl: 3.3.6 Zvýšení retenční schopnosti krajiny
Protože současná koncepce výstavby ohrožuje nejen současné obyvatele, ale i krajinu a životní prostředí, žádáme obec o zahájení podrobného hydrogeologického průzkumu ve stavebně aktivních oblastech a v oblastech, které jsou hydrogeologicky s těmito parcelami propojeny. Zavazujeme se přispět odpovídající finanční částkou tak, aby náklady obce tvořily pouze 30% až 50% vynaložených nákladů.
Pokud nebude zadán komplexní hydrogeologický průzkum, požadujeme pozastavení budování vrtaných studní alespoň do 30. ledna příštího roku, abychom na vlastní náklady a vlastními silami dokázali získat výsledky hydrogeologického průzkumu ještě před zahájením vrtů. Současně požadujeme, abychom v tomto případě byl vždy účastníky vodoprávního, potažmo stavebního řízení, a to na žádost obce.
Petiční výbor (oprávněn je jednat každý člen výboru):
Helena Jiřincová, Barákova 60, 250 83 Škvorec
Jaroslava Homolová, Barákova 233, 250 83 Škvorec
Zdeněk Kopřiva, Barákova 218, 250 83 Škvorec
Autor: Helena Jiřincová | 13 podpisů
Více >Petice proti lhostejnému zacházení se zvířaty. Dost zbytečnému násilí na zvířatech kvůli lidskému pobavení.
Autor: David Mibelli | 145 podpisů
Více >Petice proti kácení stromů v okolí Lesního divadla v Řevnicích
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovaným projektem Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo”, v jehož rámci má být pokáceno přibližně 230 vzrostlých zdravých stromů (dubů, buků, borovic a modřínů) v těsné blízkosti Lesního divadla a jeho okolí:
Jsme přesvědčení, že rekonstrukce lesní cesty je zcela zbytečná:
- současný stav je pro stávající neintenzivní a příležitostnou dopravu naprosto vyhovující – obě části lesní cesty se nacházejí za dopravní značkou zákaz vjezdu
- cesta je sjízdná celoročně (včetně složek Integrovaného záchranného systému) a nenacházejí se na ní žádné výrazné výtluky či výmoly
- předpokládanou finanční spoluúčast města Řevnic ve výši 689 751,- Kč bez DPH lze využít vhodněji na úpravu jiných lesních cest, které rekonstrukci skutečně potřebují
Vykácením 230 stromů dojde k nevratnému zásahu do charakteristické atmosféry Lesního divadla a jeho okolí:
- v přímém okolí divadla zmizí několik desítek stromů a změní se tak na vyprahlou mýtinu
- v okolí lesní cesty vzniknou 5metrové vykácené pásy a holá místa
- zvýší se frekvence projíždějících aut a jejich rychlost
sníží se diverzita lesa a zmizí přirozená místa pro hnízdění lesního ptactva
Lesní divadlo a jeho okolí včetně lesní cesty jsou oblíbeným rekreačním a odpočinkovým místem řady místních obyvatel a s oblibou jej využívají rovněž turisté, běžci, pejskaři a místní mateřské školy. Po lesní cestě vedou také turistické značky a jsou tak vstupní branou do Brd.
Kromě výše uvedeného jsme také přesvědčení o tom, že splnění lesního hospodářského plánu je možné i na jiných místech lesa v majetku města Řevnic, než v okolí Lesního divadla.
S ohledem na výše uvedené a vzhledem k tomu, že navrhovaný projekt nebyl projednán s veřejností, vyzýváme zastupitele města Řevnic, aby respektovali názor obyvatel vyjádřený touto peticí, zastavili projekt Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo“ a zabránili vykácení 230 stromů.
Petiční místa:
Salon Klára: nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1
Lékárna U Stříbrné hvězdy: Komenského 535 Spotřební zboží Jelínek: Komenského 124
Květinka Řevnice: nám. Krále Jiří z Poděbrad 626
Za petiční výbor:
Jaroslava Vyletová
nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1
vyletovaj@seznam.cz
Autor: Jaroslava Vyletová | 28 podpisů
Více >~~Vážení občané,
v souvislosti s připravovaným územním plánem jsme se rozhodli vyjádřit náš nesouhlas, dokud je ještě čas. Chcete-li se připojit, dole naleznete seznam podpisových míst.
Petice občanů města Řevnic
My, obyvatelé města Řevnic, jsme silně znepokojeni rozsahem plánované výstavby, který vyplývá z navrhovaného územního plánu (ÚP). Tento ÚP je zcela zjevně v rozporu se strategickým plánem města, a popírá tak nejen výstupy z “dílny nápadů“, která se uskutečnila v r. 2013, ale jde naprosto jednoznačně proti zájmům současných obyvatel města. Podle strategického plánu „si město při svém rozvoji zachovává charakter rezidenčního zahradního města s rodinnými domy, vysokým podílem zeleně, čistotou, pořádkem, estetickým vzhledem všech svých částí a kvalitním životním prostředím a zároveň poskytuje svým obyvatelům vysokou úroveň bezpečnosti, občanskou vybavenost a kvalitní veřejné služby, přičemž usměrňuje citlivé rozšiřování výstavby s navazující infrastrukturou.“ (Cit. podle SP, str. 32.)
Zásadně nesouhlasíme především se dvěma body navrhovaného ÚP – se změnou statutu areálu Eurovia z průmyslového areálu na obytnou zónu a s výrazně vyšší hustotou zástavby v oblasti Na Vrážku. Obě navrhovaná řešení upřednostňují kvantitativní nárůst před obytnou kvalitou a výrazně proměňují charakter našeho města, které sami zastupitelé přislíbili koncipovat jako „zelené město“ a „bránu do Brd“.
Je zcela evidentní, že enormní zahuštění výstavby v obou uvedených oblastech bude mít výrazný dopad i na kvalitu infrastruktury. Za zcela reálné považujeme tyto problémy, které s sebou výrazné zvýšení počtu obyvatel přinese a které ještě intenzivněji prohloubí stávající obtíže a nedostatky:
- malá občanská vybavenost ve zdravotní sféře (především nedostatek praktických lékařů a stomatologů),
- nedostatečná kapacita ZŠ a MŠ spolu s nedostatkem pedagogů,
- naprosto podhodnocené množství parkovacích míst v centru města a v oblasti nádraží,
- přetíženost komunikací,
- absence kvalitních chodníků
- a pochybnosti ohledně dostatečné kapacity zdroje pitné vody.
S ohledem na všechny výše uvedené body vyzýváme zastupitele, aby respektovali názory obyvatel města vyjádřené v rámci „dílny nápadů“ a naplnili vizi strategického plánu. Tento plán zastupitelé sami (spolu)vytvářeli a nyní by měli svými rozhodnutími přispět k jeho naplnění tak, aby byl v souladu s ÚP a s přáními nás, občanů.
Za petiční výbor Olga Tomková , Seifertova 1143, Řevnice 1.5.2018
Pokud souhlasíte s textem petice, můžete ji podpořit svým podpisem na těchto petičních místech :
- spotřební zboží - pan Jelínek, Komenského 124, Řevnice
- zdravotnické zařízení , náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 42, 1. patro, Řevnice
- kosmetický salon Klára – Vyletová, náměstí Krále Jiřího z Poděbrad 1, Řevnice
- lékárna Řevnice U stříbrné hvězdy, Komenského 535, Řevnice
- text petice na www.e-petice.cz , petice proti masivní zástavbě v Řevnicích Na Vrážku, Eurovia a Pod Lesem
Autor: Tomáš Chabera | 51 podpisů
Více >Vyberte si svůj region