Petice za zavedení korespondenční volby v ČR 1728 podpisů chybí 48272

Petice za zavedení korespondenční volby v ČR

V Austrálii se na dálku volí již od roku 1877. V Evropské unii mohou občané volit s využitím poštovních služeb ve 24 zemích, a to včetně všech našich sousedů. V Německu je tato možnost dostupná už od roku 1957 a v Rakousku korespondenční hlasy významně ovlivnily výsledky posledních prezidentských voleb. Tak proč to stále nejde i u nás?

 

Ze statisíců Čechů žijících v zahraničí se voleb účastní jen zlomek oprávněných voličů (cca 3 %). Ale ani přímo v Česku nemají všichni voliči stejné podmínky pro účast ve volbách. Kdo nebydlí v místě svého trvalého pobytu a chce volit, musí podstoupit zdlouhavou byrokratickou proceduru. Jde to ale i jednodušeji! I my, občané České republiky, chceme mít možnost volit korespondenčně. Proč?

 

Výhody korespondenční volby: 

> Korespondenční volba je jednodušší variantou  volby pro statisíce občanů žijících v zahraničí, ať již dlouhodobě nebo krátkodobě kvůli práci či studiu.

> Korespondenční volba je levnější pro občany. Místo časově i finančně nákladného cestování (často jde o stovky kilometrů k volebním urnám v ČR nebo v zahraničí) stačí zajít na poštu.

> Korespondenční volba je bezpečná. Když může v různých podobách fungovat jinde, proč by nemohla fungovat i u nás?

> Korespondenční volba je jednodušší pro občany než vyřízení voličského průkazu, pro stát přitom představuje srovnatelnou administrativní zátěž.

> Korespondenční volba může být předstupněm elektronické volby, která umožňuje občanům flexibilnější způsob účasti, odpovídající moderní době.

> Korespondenční volba prokazatelně zvyšuje volební účast.

 

Korespondenční volba dává všem občanům ČR rovnější šance uplatnit své ústavou garantované právo volit. Proto my, zde podepsaní, požadujeme revizi a projednání návrhu na zavedení mechanismu korespondenční volby v ČR.

 

Tato petice bude předána poslancům, kteří se tématem dlouhodobě zabývají a jejichž návrhy dosud byly ve vládě neúspěšné. Dále petici jako výraz vůle občanů předáme předsedům poslaneckých klubů, předsedovi Poslanecké sněmovny a předsedovi Senátu ČR.

 

Více informací o korespondenční volbě:

1) Studie Parlamentního institutu: Korespondenční volba  (Mgr. Štěpán Pecháček, Ph.D., 2012)  

www.psp.cz/doc/00/13/03/00130314.pdf 

2) Novinky.cz: Volby poštou? V Evropě běžné, v Česku na to politici kašlou (1. 6. 2016)

www.novinky.cz/domaci/405003-volby-postou-v-evrope-bezne-v-cesku-na-to-politici-kaslou.html

3) e-politics.cz: České korespondenční volby na obzoru (29. 1. 2016) http://e-politics.cz/?m=20160129 

4) Návrh poslance Marka Ženíška na změnu volebního zákona www.psp.cz/doc/00/12/45/00124518.pdf

5) TOP 09 k tématu korespondenční volby v ČR www.top09.cz/proc-nas-volit/fakta-a-argumenty/korespondencni-volba-19550.html  
6) Vnitrostranické fórum Pirátů k tématu korespondenční volby https://forum.pirati.cf/vnitrostranicka-diskuse-f75/korespondencni-volby-t7634.html

7) Korespondenční volba v programu Strany zelených pro volby do PS 2017 www.zeleni.cz/program

 

Stáhněte si tento petiční arch a sbírejte podpisy v době a v místě voleb! Vyplněné podpisové archy posílejte na adresu: Institute for Democracy 21, Náměstí 14. října 13, Praha 5, 150 00

 

Petiční výbor:

Kateřina Písačková, Ondřej Koutský, Lucie Kalousková 

______

Institut pro Demokracii 21 (IFD21) je nezisková organizace, jejímž posláním je podporovat participaci veřejnosti na rozhodování v otázkách veřejné sféry a šířit myšlenku hlasování systémem Demokracie 21.

IFD21 provádí výzkum možných dopadů této hlasovací metody na účast ve volbách, psychologii volby, a v důsledku toho na samotné výsledky veřejného rozhodování.

IFD21 tvoří mezinárodní tým expertů a výzkumníků z oblasti politologie, sociologie, médií a komunikace. Hlavním projektem Institutu pro Demokracii 21 pro rok 2017 je dosud největší online hlasování metodou Demokracie 21 - www.prezident21.cz - kde je systém prezentován na příkladu aktuální prezidentské volby.




 

Autor: Kateřina Písačková (Institut pro Demokracii 21) | 1728 podpisů

Více >
Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 17949 podpisů

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 17949 podpisů

Více >
PANÍ MINISTRYNĚ DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY NEPATŘÍ ! 12874 podpisů chybí 17126

PANÍ MINISTRYNĚ DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY NEPATŘÍ !

V Praze 29. května 2017

Mgr. Kateřina Valachová, Ph.D.

odstupující ministryně školství

Karmelitská 529/5

118 12 Praha 1

 

 

Věc: Petice a otevřený dopis „Dvouleté děti do školky nepatří“

 

 

Vážená paní odstupující ministryně,

připravila jste a prosadila zákon, který umožňuje přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. Je to obrovská chyba a velmi nezodpovědné rozhodnutí. Jak odborně, tak lidsky. Vaše rozhodnutí je v naprostém rozporu s dostupným vědeckým poznáním i zdravým selským rozumem. Je to špatná politika.  

Možná Vám to neřekli, ale dvouleté děti do mateřské školy rozhodně nepatří.

Máme pro toto tvrzení pádné argumenty:

do tří let věku se formuje až 90% naší osobnosti, jde tedy o naprosto klíčové období lidského života
absolutně nejdůležitější v tomto období je bezpečná vazba mezi mámou a dítětem
tato vazba se utváří zejména jejich vzájemným kontaktem, když jsou přirozeně spolu, malé dítě potřebuje ze všeho nejvíce být se svou mámou
dítě buduje do tří let důvěru v sebe sama a svět kolem sebe, potřebuje doslova najít svůj domov
máma je v tomto směru pro dítě nikým a ničím nenahraditelná 
jakékoli dlouhodobé odtržení dítěte od mámy je v tomto věku pro dítě nebezpečné a může ho trvale a nevratně poškodit   
víme, že malé dítě potřebuje určité množství pozornosti, určitý počet doteků, určitý počet pohlazení, určitý počet pohledů z očí do očí
žádná učitelka či chůva není schopná v tomto směru plnohodnotně nahradit mámu
malé dvouleté dítě například vnímá sebe a mámu jako „jednu bytost“ a neumí se od mámy oddělit, k tomu dochází až kolem věku tří let

Posíláme tuto petici, abychom Vám jasně řekli, že s tímto zákonem nesouhlasíme a uděláme všechno, co bude v našich silách, aby došlo k jeho změně. Nechceme, aby se dvouleté děti do mateřských škol přijímaly.

Píšeme jménem rodičů a prarodičů. Píšeme za svobodné matky a samoživitelky. Píšeme za přetížené učitelky, které mají náročnou a zodpovědnou práci a kterým jste Vy tímto zákonem ještě více naložila. A hlavně píšeme za malé dvouleté děti, které se nemohou bránit.

Budeme informovat starosty, primátory a radní pro školství, aby nečinili žádná zbytečná předběžná opatření, aby neinvestovali do příprav pro vstup dvouletých dětí do mateřských škol. Byly by to vyhozené peníze.  

Budeme aktivně vyzývat ředitelky, učitelky a učitele mateřských škol, aby se semkli a projevovali občanskou neposlušnost a dvouleté děti do mateřských škol nepřijímali.  Aby rodičům vysvětlovali, proč tak malé děti do mateřské školy nepatří a jak jim to může ublížit. 

Budeme informovat rodiče, že předčasným umisťováním do mateřských škol riskují, že jejich děti budou agresivní, neklidné, budou mít poruchy chování, spánku, alergie, ekzémy. V nejhorších případech může dojít k trvalému a nevratnému poškození mozku – děti získají tzv. citovou deprivaci, se kterou se budou potýkat po celý zbytek života.

Budeme rodiče přesvědčovat, že rodičovství je nejtěžší a nejdůležitější věcí na světě. Ne kariéra. Ne peníze. Ne placení daní.

Budeme na rodiče a širokou veřejnost naléhat, aby za žádnou cenu nedopustili, aby se stalo běžným zvykem a normou odkládat malé dvouleté děti do mateřské školy.

Chápeme, že některé matky mohou být v zoufalé situaci a nezbyde jim nic jiného než dvouleté dítě do mateřské školy umístit. Nebo některé děti mohou mít akcelerovaný vývoj a bude pro ně užitečné, aby začaly chodit do mateřské školy dříve.

Proto o přijetí dítěte do mateřské školy před završením jeho třetího roku musí mít právo v každém konkrétním případě rozhodnout ředitelka školy – pečlivě, odpovědně a po diskusi s učitelkami a rodiči.

Česká republika má světový unikát v tom, že umožňuje matkám tříletou mateřskou dovolenou. Je to dobrá a zdravá věc. V tom jsme v celosvětovém měřítku moderní a ostatní země by se od nás tento přístup mohly učit. Jsme přesvědčeni, že by byla velká a hloupá chyba tuto výsadu rušit nebo ji jakkoli ohrožovat.

Vážená paní odstupující ministryně, jsme připraveni se s Vámi sejít a vysvětlit Vám naše argumenty osobně. Domníváme se, že právě Vy byste měla svou chybu napravit, přijmout svoji politickou odpovědnost a být iniciátorkou změny zákona. Věříme, že si nepřejete, aby za Vaším působením na ministerstvu zůstala chyba tak fatálních rozměrů.  

 

 

PhDr. Marek Herman, vysokoškolský pedagog a Mgr. Jiří Halda, speciální pedagog

 

Autor: Marek Herman | 12874 podpisů

Více >
Prohlášení k novým podmínkám pro psychoterapeutické vzdělávání 1340 podpisů

Prohlášení k novým podmínkám pro psychoterapeutické vzdělávání

Komu:

Výbor České psychoterapeutické společnosti LS JEP

Výbor Psychiatrické společnosti LS JEP

Předsednictvo ČLS LS JEP

Výbor ČAP
Vzdělávací instituty v psychoterapii

MZ ČR

 

Vážení,

            výbor České Psychoterapeutické společnosti Lékařské společnosti JEP publikoval v květnu 2017 nová Kritéria pro schvalování komplexních vzdělávacích programů v psychoterapii pro zdravotnictví zahajovaných od roku 2018. K tomuto dokumentu máme několik výhrad. Vznikl opět za nepřijatelných podmínek, neboť požadavky byly stanoveny bez diskuse se vzdělávacími instituty i bez diskuse uvnitř PS.  Nebyli k ní rovněž přizvání žádní uznávaní, ani reprezentativní odborníci oboru tak, aby diskuse byla odborně způsobilá a reprezentativní.  Vzniká dojem, že se jedná jen o názory malé skupiny lidí, která sleduje především své vlastní zájmy. Vždyť i v rámci stávajícího výboru ČPS panují různé názory na danou problematiku. S odvoláním se na evropskou praxi a autority EAP, stejně tak, jako na vysokoškolské učitele, kteří psychoterapii vyučují, cvičí a provádějí, píší o ní nejen u nás i v zahraničí, na naše odborníky ve zdravotnictví i mimo něj, neexistují zásadní rozdíly mezi psychoterapií prováděnou ve zdravotnictví i mimo ně. Totéž hledisko zastává významný počet psychoterapeutických institutů (např. Společnost pro logoterapii a existenciální analýzu, Česká daseinsanalytická společnost, Institut pro psychoterapii a poradenství zaměřené na člověka (PCA) aj.) a jejich odborných garantů. Konstatují to ostatně i stanovy EAP i významní činitelé EAP. Názor, že, kliničtí psychologové a psychiatři, kteří absolvovali certifikovaný kurz Specializace v systematické psychoterapii, mají lepší předpoklady k výkonu psychoterapie, než ti, kteří klinické vzdělání nemají, nebyl jakkoli prokázán. Zmíněný kurz je spíše účelový a nemá průkaznou odbornou hodnotu, a to zejména proto, že je vyučován i zkoušen jen několika jednotlivci, kteří mají často zcela odlišné, ba protikladné psychoterapeutické vzdělání a metody výuky, než účastníci kurzu. Se znalostí historie a průběhu tohoto kurzu víme, že skutečný důvod pro způsob jeho zavedení a stanovení podmínek pro přijetí kurzu bylo omezit psychoterapii jen na úzký okruh poskytovatelů, kteří by měli v jednání s pojišťovnami o proplácení výkonu psychoterapie výsadní postavení. V důsledku tohoto omezení není v současnosti možné, aby zdravotní pojišťovny proplácely psychoterapeutické výkony ostatním zdravotnickým pracovníkům a pracovníkům ve zdravotnictví vzdělaným v psychoterapii včetně lékařů nepsychiatrů a zdravotních sester.

Další námitky:

1. Nevíme o tom, že by byl u nás proveden jakýkoliv vědecký výzkum, který by prokázal odlišnosti a míru úspěšnosti ve výkonu psychoterapie u zdravotníků a nezdravotníků.

2. Neexistuje žádné vědecké grémium, které by bylo ustaveno k tomu, aby posoudilo odpovídajícím a nezávislým způsobem pojetí a provádění psychoterapeutického vzdělávání.

3. Domníváme se, že celý navržený systém je diskriminační, a to nejen k nezdravotníkům, ale i ke zdravotníkům, tj. lékařům klinických oborů vyjma psychiatrie, zdravotně-sociálním pracovníkům, sociálním pracovníkům pracujícím ve zdravotnictví, adiktologům, logoterapeutům, fyzioterapeutům, ergoterapeutům a dalším odborníkům ve zdravotnictví.

4. Navržený systém, který se snaží omezit psychoterapeutické vzdělávání pouze pro klinické psychology a lékaře s odborností psychiatrie, je v přímém rozporu se současnou koncepcí péče o duševně nemocné, který klade důraz na spolupráci jednotlivých profesi při péči o jednotlivé pacienty i jejich rodiny, o pacienty s určitým typem diagnózy atp. Vyžaduje rovněž, aby pracovníci poskytující tuto péči měli psychoterapeutické vzdělání.

5. Psychoterapie není pouhý apendix nebo přívažek psychologie či psychiatrie, ale samostatný obor se svými nenahraditelnými specifiky, jak tomu ostatně svědčí řádné vysokoškolské studium psychoterapie bakalářské i magisterské u nás i na řadě evropských univerzit. Toto ostatně odpovídá i naší vzdělávací praxi. Zmíněná pravidla brání tomu, aby mohly vznikat univerzitní vysokoškolské programy, které by psychoterapeutické vzdělání poskytovaly jako samostatný obor, což je již zavedená praxe v jiných evropských zemích.

6. Jedinými skutečně odbornými garanty jednotlivých vzdělávacích směrů jsou vzdělávací instituty, které jsou vedeny specielně vzdělanými odborníky v daném směru nebo systému. Tito jsou kompetentní k stanovování vzdělávacích podmínek, jejich ověřování, měnění a kontrolu.

7. Univerzity i vysoké školy, psychoterapeutické instituty i rezortní pracoviště i psychoterapeutičtí učitelé a teoretici jsou obcházeni a diskriminováni, neboť nejsou přizvání k diskusím o psychoterapeutickém vzdělávání a jsou autoritativně stavěni před hotové, sporné a s nimi neprojednané požadavky a vzdělávací podmínky.

8. Tvrzení, že začínat psychoterapeutický výcvik je možné až v 23. resp. 25. věku života, se nezakládá na žádné vědecké bázi, je čistě spekulativní a vzbuzuje podezření, že skrývá mocensko-politické intence. V psychoterapii je významným léčebným i diagnostickým činitelem osobnost psychoterapeuta. Záleží proto na tom, jak a kdy je o tento prostředek pečováno. Posouvání věkové hranice je proto kontraindikací zmíněné péče, neboť ta může přijít pozdě. Obecně platí, že nemáme lepšího kultivačního činitele, než je sebezkušenostní osobní dlouhodobě aplikovaná systematická psychoterapeutická a z psychoterapie odvozená péče o adepta.

9. Psychoterapeuti s různým předchozím vzděláním se mohou mnohem lépe v rámci psychoterapie specializovat na různé oblasti jejího uplatnění, a to jak ve zdravotnictví, tak mimo ně.

10. Přístup ke vzdělávání je zaručen příslušnými právními normami, jak našimi, tak evropskými a předkládaný předpis jim v některých věcech odporuje (právo na vzdělávání, věková hranice dospělosti a způsobilosti ke vzdělání, ap.). Navržená omezení nemají žádnou oporu v příslušných právních normách. Naopak, jsou s nimi v přímém rozporu.

 A) Zákon č. 198/2009 Sb., výslovně v § 2 odst. 3 stanoví, že “Přímou diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru.”

B) Toto omezení je také v přímém rozporu s rovným přístupem ke vzdělávání, které patří k základním principům demokratického státu. Zákon č. 2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod v článku, č. 33 odst. 1 výslovně stanoví, že "Každý má právo na vzdělání."

11. Pokud je některá vysoká škola akreditována k určitému vzdělávání, má právo i povinnost ze zákona toto vzdělání poskytovat. Absolventi pak mají právo se ucházet o zaměstnání stejně, jako psychoterapeuti, kteří získali vzdělání tradičním způsobem. Přímé i nepřímé, otevřené i skryté omezování tohoto práva je protiprávní.

12. Tvrzení, že psychoterapie je určena výhradně k léčbě duševních poruch, je prakticky i vědecky neopodstatněné. Psychoterapie obsahuje řadu poradenských, koučinkových, mediačních, krizově intervenčních, kultivačních, vzdělávacích, rozvojových a dalších aspektů. Bez nich by ztratila svoji skutečnou tvář i poslání a ani by se nedala provádět v rozsahu i s účinnosti, kterou ve zdravotnictví i mimo ně má. Z  předchozího plyne, že je uplatnitelná a také se uplatňuje v oblastech, které nespadají pod zdravotnictví a to jako metoda, která napříč rezorty a obory léčí, přeučuje a učí, socializuje i adaptuje, mění hodnoty a vztahy, vede k růstu a rozvoji, nezávislosti a pozitivnímu pohledu na život i na svět. Toto vše je psychoterapií poskytováno obecně i speciálně napříč rezorty i oblastmi mimorezortními.

V Praze dne 18. 9. 2017.

Autor: Doc. PhDr. Jiří Růžička, Ph.D. | 1340 podpisů

Více >
Nerušte ČD Kurýr, prosím 15 podpisů

Nerušte ČD Kurýr, prosím

Vážený pane Krtku,
možná si na mě pamatujete - strávili jsme spolu pár hodin v rámci rozhovoru pro časopis RedWay.
Nyní se na Vás obracím z velmi jiné perspektivy - za produkční všech možných oborů, (a za všechny, kteří potřebují něco urgentně poslat) a to ve věci plánovaného zrušení služby ČD Kurýr.
Snažně Vás prosím, pokuste se najít business model, jak by tato služba mohla i nadále fungovat. 
Ani nevíte (nebo možná víte, nerad bych Vás nařkl z nevědomosti), jak moc nám všem tato služba pomohla v nejpalčivějších situacích, kdy akce již téměř hrozila krachem, ale díky právě ČD Kurýru jsme zvládli naše povinnosti téměř bez ztráty hvězdičky. 
Není lepšího a spolehlivějšího nástroje v České republice, jak přepravit zásilku z Ostravy, Napajedel, Brna, Českých Budějovic, Plzně,… např. do Prahy nebo opačně či ještě kamkoli jinam během pár hodin a s jistotou. 
Komerční služby jsou astronomicky předražené a nespolehlivé. 
Já (a myslím že i mí kolegové) nemám(e) problém zaplatit i např. 300,- Kč za zásilku. 
Znám spoustu případů (svých i cizích), kdy doručovatele komerční konkurenční služby napadlo zavolat až poté, co nás údajně nezastihl na místě doručení. Zaměstnanci ČD Kurýru volají vždy, jakmile balíček dorazí na místo určení. 
Prosím, neberte nám nejefektivnější možnost jak řešit situace, které by se lidově daly nazvat jako “průser” konstruktivně, s lehkostí a zároveň s nepoměrně nižší finanční zátěží.
Už tak je naše povolání hektické. Se ztrátou ČD Kurýru budeme nuceni zakoupit volně dostupná sedativa a doufat, že nám budou stačit. 
Doufám v konstruktivní a pozitivní řešení nastálé situace.
Váš
Honza Kistanov

Autor: Jan Kistanov | 15 podpisů

Více >
domácí úkoly ve 3. b 1 podpis

domácí úkoly ve 3. b

Požadavek

My níže podepsaní rodiče dětí ze třídy 3. B. v Základní škole Na Líše požadujeme zásadní omezení rozsahu a časové náročnosti domácích úkolů zadávaných třídní učitelkou Mgr. Bibianou Barvíkovou našim dětem. Za přijatelnou hranici pro domácí úkoly považujeme ve třetí třídě přibližně 30 minut ve všední dny. Na víkendy a svátky požadujeme zrušení domácích úkolů úplně. Požadujeme, aby naše děti zároveň nebyly sankcionovány v případě, že během 30 minut zadané úkoly nestihnou a tedy nebudou mít hotové.

Popis stávající situace a zdůvodnění požadavku  

V současnou chvíli se stává, že děti dostanou několik úkolů z několika předmětů. V některých dnech jejich vypracování zabere třeba dvě hodiny. Pokud dítě úkol nevypracuje, odstane trestný bod a to i v případě, že pokyn aby úkoly dál nedělalo, vydal rodič a paní učitelku o tom jasně informoval.

 

Některé úkoly jsou pak zcela zbytečné, např. vybarvování pracovních sešitů.

 

Za zcestný považujeme argument, že zátěž dětí ve 3 třídě je připraví na ještě větší zátěž ve vyšších ročnících. „Těžko na cvičišti – lehko na bojišti“ platí možná pro vedení války, ale zvykat děti na přetěžování, aby je v budoucnu nepřekvapilo, je absurdní. Nehledě na to, že pedagog není generál Suvorov a děti jeho vojáci.

 

Nepoužitelný je též argument, že pokud učitel něco děti nenaučí, nebo je snad na ně málo přísný, ostatní pedagogové a to zejména ti, kteří děti přeberou ve vyšších ročnících, budou učitele kritizovat. To je něco, co se nás a našich dětí vůbec nemá dotknout.

 

Vedle míří i požadavek, že v nejrůznějších pracovních sešitech mají být všechna cvičení doplněna a obrázky vybarveny. Nemá to nic společného s tím, aby se děti něco naučily, ale s jen a pouze s potřebou mít odfajfkovéno.

 

Odborné názory na to, zda vůbec domácí úkoly zadávat nejsou jednotné. Na čem se nicméně většinově shodují je to, že pokud jsou již zadávány mají splňovat tři základní kritéria

a) Mají být časově přiměřeně náročné. (Tomu odpovídá cca 30 minut ve třetí třídě)

b) Mají být smysluplné a zábavné, rozvíjet prakticky získané znalosti, ponoukat k vlastním objevům, spolupráci atp.

c) Mají být individualizované, rozvíjet dovednosti konkrétního žáka.

 

Množství ani obsah zadávaných úkolů výše uvedeným kritériím velmi často neodpovídá.

 

Neplatný je též argument, že jsou ve třídě děti „rychlící“ a případně rodiče, kteří velké množství úkolů vyžadují. Pokud tomu tak je, mohou svým dětem zadávat úkoly sami, nebo může paní učitelka zadávat dobrovolné úkoly navíc.

 

I pokud budou úkoly na 30 minut, tak zabere celková příprava do školy výrazně déle. Vyšší nárok zatěžuje nejen děti samotné, ale i celkové rodinné fungování. Naše děti jsou chytré, přirozeně zvídavé a učí se průběžně tím, co dělají. Tím, že chodí na kroužky, samy si čtou, chodí s rodiči na nákup, zkoumají svět kolem sebe. Nadměrná zátěž jim tuto schopnost bere.

 

 

Petici zpracoval 10. 11. 2017

Václav Vopat

 

 

Autor: Václav Vopat | 1 podpis

Více >
Petice za zákaz pohybu domácích zvířat ve veřejném prostoru 6 podpisů chybí 9994

Petice za zákaz pohybu domácích zvířat ve veřejném prostoru

Žádáme tímto o zákaz jakéhokoliv pohybu domácích zvířat ve veřejném prostoru. Důvodem je zejména nadměrné znečištění tohoto prostoru exkrementy těchto zvířat, což zásadním způsobem snižuje kvalitu lidského života v těchto oblastech.

Úklid exkrementů od majitelů těchto zvířat nepovažujeme za relevantní argument proti tomuto zákazu, protože i přes snahu některých majitelů vše uklidit, stále trocha zůstane, přičemž moč se neuklízí vůbec. Pokud například prší, vše se rozteče dříve, než je sebráno, atd. Je potřeba zdůraznit, že zdaleka ne všichni majitelé exkrementy po svých domácích zvířatech uklízí. Nejen, že to pak na chodnících, v parcích, atd. zapáchá, ale zároveň si zbytky těchto exkrementů nosí všichni občané na podrážkách bot do svých domovů.

Další silně negativní dopad pohybu domácí zvěře lze doložit i v přírodě, kde tato zvířata ruší divokou zvěř, které častokrát znemožňují správné vyvedení mláďat, atd. Pohyb domácích zvířat v přírodě prokazatelně přispívá k prudkému úbytku drobné divoké zvěře v posledních letech.

Zákaz pohybu domácích zvířat ve veřejném prostoru požadovaný touto peticí se nevztahuje na vodící psy pro nevidomé a dále na zvířata sloužící záchranným, ozbrojeným, policejním a jiným složkám státu a na zvířata prokazatelně sloužící pro pomoc při vykonávání veřejně prospěšných činností jako je např. myslivost.  

Autor: Veselý Jan | 6 podpisů

Více >
PETICE za zachování Králova domu neboli bývalé školní družiny K Dolům 216 v Praze-Modřanech 27 podpisů chybí 473

PETICE za zachování Králova domu neboli bývalé školní družiny K Dolům 216 v Praze-Modřanech

PETICE (Ve smyslu zákona č. 85/90 Sb. O právu petičním)
Vážená paní, vážený pane,

my, níže podepsaní občané a voliči žádáme členy Zastupitelstva Městské části Praha 12, abyste zvrátili rozhodnutí menšinové rady Městské části Praha 12 zbourat jeden z nejstarších domů ve starých Modřanech – tzv. Králův dům neboli bývalou školní družinu K dolům č. p. 216, která se měla proměnit v kulturně komunitní centrum. Článek v zářijových Novinách Prahy 12 zamlčel, že si toto zbourání vynutí vrácení evropské dotace 8 milionů, kterou na zbudování centra podařilo zajistit, a připraví to Prahu 12 o dalších 5 milionů, kterými se na stejný účel zavázala přispět společnost YIT. Jediným hlasováním pěti lidí v radě menšinové koalice tak přišla naše městská část o 13 milionů a toto rozhodnutí požadujeme revokovat.
Málo věrohodná je záminka s údajně špatnou statikou objektu. Za 77 tisíc si toto tvrzení zajistili radní novým statickým posudkem, jehož závěry působí jako jasná politická objednávka, jež má zbourání Králova domu posvětit.
Radnice má totiž k dispozici posudek jen o půl roku starší – zcela opačného vyznění. Jeho aktualizaci šlo v případě pochyb zajistit za pouhých 8 tisíc. Nový posudek, který objednal Michal Pinc z Hnutí ANO a František Adámek z ČSSD, působí o to problematičtěji, že jeho autor vynáší soudy, jež profesi statika nepřísluší. Doporučuje například rozhodnutí rady z roku 2011 vybudovat z domu firemní sídlo a byty. V závěru posudku se pak dočteme, že při vhodném návrhu by se neměla vložená investice promarnit, což zpochybňuje doporučení objekt zbourat. Body závěru si tak odporují.

Problém si vyžaduje razantní politické řešení a prověření skutečného stavu nezávislým  autorizovaným statikem. Obracíme se na Vás, protože věříme, že i Vaše pomoc může napravit špatné rozhodnutí menšinové rady Hnutí ANO a ČSSD.  Abychom měli šanci, potřebujeme získat tisíce, možná i desetitisíce podpisů. Proto Vás prosíme o přečtení aktuální petice a zvážení připojení se podpisem.

Petiční výbor:

PhDr. Daniela Rázková

Pavel Burda

Ing. Jan Karas

Jan Kapasný

PhDr. Petr Kopáček
a další signatáři petice za záchranu Králova domu, bývalé školní družiny K Dolům.

Svým podpisem pod petici podporujeme výše uvedené vyjádření sepsané dne 10.10.2017       

Autor: Daniela Rázková | 27 podpisů

Více >
Deklarace slušnosti 11 podpisů chybí 49989

Deklarace slušnosti

Svoboda ani demokracie sama o sobě není žádnou zárukou úspěšného svobodného rozvoje společnosti. Vláda svobody se snadno může stát anarchií a demokraticky se dá dojít k totalitě.

Dlouhodobou garancí míru, svobody a demokracie jsou naše hodnoty, za kterými si pevně stojíme a dokážeme je zřetelně artikulovat a komunikovat.  

 

Předkládáme proto tuto petici, kde my, níže podepsaní, požadujeme po našich zástupcích, zvolených do Poslanecké sněmovny České republiky ve volbách ve dnech 20. a 21. října 2017, aby projednali a přijali zákonné usnesení, ve kterém se zavážou k naplňování níže uvedených hodnot a našich požadavků.

 

Česká republika je součástí Evropy, která 7 let po druhé světové válce dokázala nahradit vraždění partnerstvím a znesvářené země přeměnit na spolupracující státy. Tím byl vytvořen základ prosperující a bezpečné Evropské unie. Právě tato Evropa jasně ukázala hodnotu upřímné omluvy, odpuštění, vděčnosti, respektu, lásky a pozitivní sílu vzájemné spolupráce. Evropa se opřela o hodnoty, které jsou součástí zákonů přírody i různých náboženství, o hodnoty vytvářející rovnováhu sil jin a jang a které jsou pramenem demokracie.

Všem, kteří dokázali nastartovat tuto cestu, z celého srdce děkujeme.

 

Česká republika se po 52 letech připojila k demokratickému fungování Evropské unie. Připojili jsme se v době, kdy se v Evropě na základní evropské hodnoty již začínalo zapomínat a my jsme je začali objevovat.

 

Chceme proto, aby námi zvolení zástupci vždy odvážně stáli za evropskými hodnotami, byli jejich nositeli a obhájci, svými postoji pomohli k obrodě Evropské unie a jejich hodnot.

 

Chceme, aby zvolení zástupci měli vždy na vědomí, že jsme pracovití, kreativní a poctiví občané naší krásné České země a s tímto vědomím s námi spolupracovali, jednali a budovali

otevřenou a přátelskou společnost.

 

Chceme, aby zvolení zástupci ve vší slušnosti a s respektem kultivovaně spolupracovali mezi sebou a s vědomím evropských hodnot, na kterých stojí naše prosperita a mír, vždy hledali pozitivní řešení, konsenzus a shodu.

 

Chceme, aby zvolení zástupci vyzvedli slušnost a evropské hodnoty nad lhostejnost, pohodlí a pasivní konzum.

 

Chceme, aby zvolení zástupci místo zákonů zakazujících a penalizačních tvořili normy motivační, podporující rozvoj a spolupráci.

 

Chceme, aby zvolení zástupci svým osobním i pracovním životem dokázali, že služba veřejnosti u nich stojí nad osobním prospěchem.

 

Chceme platit přiměřené daně za kvalitní službu a vstřícný servis. 

 

Děkujeme

 

Ekodomov, z.s.

IČ: 26664488, 

sídlem: V Podbabě 2602/29b, 160 00 Praha 6

 

Za spolek Ekodomov

Tomáš Hodek, předseda

 

dále

Kateřina Hodková

Mgr. Jitka Vinklerová

Ing. Kateřina Koubová

Mgr. Světlana Sarkisjanová

Jana Srbová

Mgr. Radek Lüftner

Ing. Karel Fišer

 

Spolek Ekodomov rozvíjí svobodné, odpovědné a udržitelné užívání přírodních zdrojů, péči o půdu a recyklaci. Zabýváme se ekovýchovnou, osvětou, výrobou kompostérů a prodejem kompostovacích pomůcek. Naším motem je: Vracíme, co si bereme - víme jak, víme proč. www.ekodomov.cz

Autor: Tomáš Hodek | 11 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?