Petice za okamžité zastavení kácení zdravých vzrostlých stromů v centru Prahy 3274 podpisů chybí 1726

Petice za okamžité zastavení kácení zdravých vzrostlých stromů v centru Prahy

My, níže podepsaní občané žádáme okamžité zastavení kácení a úpravu projektu rekonstrukce sportoviště u ZŠ Na Smetance. 

Podporujeme myšlenku rekonstrukce areálu hřiště pro žáky základních škol, zároveň ale požadujeme zachování zeleně.

Požadujeme okamžité zastavení kácení a úpravu projektu rekonstrukce hřiště u ZŠ Na Smetance, a to z následujících důvodů:

Stromy jsou i dle posudků MČ Praha 2 zdravé, vzrostlé a žijí na daném místě již více než 60 let. Javory jsou vysoké 13 a 14 metrů s průměrem koruny 10 metrů. Stromy stojí v pražské památkové zóně a v zóně se zvýšenou ochranou zeleně. Stromy plní významnou estetickou funkci.

Projekt rekonstrukce sportoviště je možné upravit tak, aby byly stromy zachovány. Variantní návrhy zpracované architekty existují! Jeden javor má být pokácen pouze proto, že vadí novému plotu. Druhý javor by pouze zmenšil plochu jednoho ze 3 hřišť. Při zadání zpracování projektu nebyl MČ Praha 2 vznesen požadavek na zachování zdravých vzrostlých stromů. Projekt v pražské památkové zóně za více než 35 milionů korun nebyl zpracován architekty! Variantní návrhy nejsou MČ Praha 2 brány v potaz. Občané, kteří se dlouhodobě snaží o úpravu projektu jsou Radou MČ napadáni a vysmíváni. Finální verze projektu není i přes dlouhodobé žádosti občanů MČ Praha 2 zveřejněný!

Stromy poskytují potřebný stín pro hřiště a hlavně pro děti, které si na hřišti hrají. Stromy regulují mikroklima v ulici a na hřišti. 

Stromy plní v popsané lokalitě izolační funkci, tedy zachycují prach a znečišťující látky především z dopravy, produkují kyslík, absorbují oxid uhličitý, hluk, snižují vibrace a brání přehřívání ulice projevující se jako fenomén tepelného ostrovu města. Areál hřiště se přitom nachází přímo naproti rušné ulici Italská a ani 300 metrů pražské magistrály a hlavního nádraží.

Magistrát navíc zcela nepochopitelně povolil kácení stromů ve vegetačním období, kdy jsou olistněné a především obývané ptáky, kteří na nich mají svá aktivně využívaná hnízda. 

Děkujeme za aktivní a konstruktivní přístup k našim požadavkům Radě MČ Praha 2, konkrétně těmto zástupcům ODS, Hnutí ANO a TOP09:

Černochová Jana Mgr.ODS
Udženija Alexandra Ing. ODS
Grundler Michael Ing. TOP 09
Kolář Jan Bc. ANO
Korseska Jan ODS
Šolc Jaroslav Ing.
Vondrášek Václav Ing. arch. ODS
Kašická Renáta Bc. ANO
Zuna Michal TOP 09

Autor: Lukáš Teklý | 3274 podpisů

Více >
Petice za zachování mateřských a rodinných center 931 podpisů chybí 11069

Petice za zachování mateřských a rodinných center

My níže podepsaní,

žádáme, aby byla navýšena podpora státu pro organizace typu rodinných center. Jedná se o podporu z národního dotačního titulu Rodina z gesce Ministerstva práce a sociálních věcí (MPSV). Jedná se o jedinou podporu zaměřenou na preventivní a podpůrné opatření pro rodiny s dětmi 0 až 3 roky.

Je známým faktem, že preventivní opatření jsou vždy levnější, než následná péče!

Podle informací MPSV nebyly finance na tuto oblast navyšovány od roku 2013. Vzhledem k vývoji minimálních mezd a inflace došlo k poměrnému snížení dotace o jednu třetinu. Za takových podmínek není možné udržet služby, které centra poskytují. Současná alokace nepokrývá ani polovinu žádaných prostředků.

Situace je kritická! Jsme svědky toho, že mnohá centra zavírají a utlumují činnost.

Dochází taky k nezvratným změnám, kdy se dlouhodobě budovaná síť služeb primární prevence začíná rozpadat, místo toho, aby byla stabilní a mohla se naopak více zahušťovat a plnit tak svou funkci.

Organizace typu rodinných center poskytují preventivní a podpůrné opatření pro rodiny s dětmi. Jsou to organizace, které mají v České republice i více než dvacetiletou historii, vznikají z potřeb daného místa a to většinou z iniciace místních obyvatel, reagují na lokální potřeby a problémy daného místa. Rodinná centra pracují s rodinami s malými dětmi a to již v době plánovaní rodičovství, těhotenství, přes porod, péči o děti, výchovu, partnerské vztahy, návrat na trh práce, sladění rodiny a práce a poskytováním poradenství až po péči o skupiny rodin se speciálními potřebami (např. rodiče dětí s poruchou autistického spektra).  Činnost jednotlivých center je závislá od potřeb místní komunity. Touto prací je podporována stabilita rodin.

Žádáme naše zákonodárce, aby přijali taková opatření, aby nadále nedocházelo k ničení dlouhodobé práce na poli primární prevence, kterou centra odvádějí. Žádáme, aby byl zohledněn a dorovnán propad finančních prostředků vůči nárustu mezd a inflace od roku 2013.

Žádáme také koncepční ukotvení problematiky ve vztahu k financování služeb primární prevence, která by zohledňovala nejen zachování služeb, ale také jejich postupný rozvoj vůči nárůstu mezd a inflaci.

Chceme zachování rodinných center navýšením alokovaných prostředků již v rozpočtu na rok 2020 a tím umožnění i rozvoje služeb primární prevence pro rodiny s malými dětmi, které by měli být co nejdostupnější.

Děkujeme.

Autor: Kateřina Novotná | 931 podpisů

Více >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 13707 podpisů chybí 6293

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Autor: Zvířata Nejíme | 13707 podpisů

Více >
Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje 149 podpisů

Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje

Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.

Z  odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.

Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.

Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.

Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.

Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.

Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.

Autor: Zbyněk Havlíček | 149 podpisů

Více >
NESOUHLAS SE ZASTAVĚNÍM PARKOVIŠTĚ KAPLANOVA (HRDLIČKOVA – BLATENSKÁ) 56 podpisů chybí 344

NESOUHLAS SE ZASTAVĚNÍM PARKOVIŠTĚ KAPLANOVA (HRDLIČKOVA – BLATENSKÁ)

Starostovi MČ Praha 11, panu Jiřímu Dohnalovi (dohnalJ@praha11):

Nesouhlasím se zastavěním veřejného parkoviště mezi ulicemi Kaplanova, Hrdličkova a Blatenská.

Požaduji, aby stavba parkoviště na pozemku parc. č. 2117/337, která je ve vlastnictví hl. města Prahy, a kterou má MČ Praha 11 ve svěřené správě nadále sloužila svému účelu, pro který byla vybudována, jako nedílná součást sídliště, UO 513.

Dále žádám, aby zástavba na dosud nezastavěném pozemku vedle MediCentra (parc. č. 2117/342) byla přiměřená a výšková hladina vztažená k nadmořské výšce nepřevyšovala výškovou hladinu okolních domů sídliště (v UO 513).

Žádám MČ Praha 11, aby vykoupila pozemek parc. č. 2117/337, na kterém se nachází stavba veřejného parkoviště.

Dále žádám, aby tato kauza byla projednána na zastupitelstvu MČ Praha 11, a to případně i mimořádném.

 

Předmětný stavební záměr Bytový park Horní Roztyly nahrazuje původní projekt - Obytný soubor Na Výhledu. Jedná se o stejnou plochu a stejného investora. Záměr je popsán na webu Prahy 11:

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/zamery-na-jiznim-meste/bytovy-park-horni-roztyly.html

Investor nedovolil zveřejnit více, než je na stránkách uvedeno.

Tuto petici organizují občanské spolky

Zelené Roztyly (zeleneroztyly@email.cz) a

Ochrana Roztyl (ochranaroztyl@email.cz).

 

Jsme diskrétní - Váš e-mail nebude na odevzdané petici uveden.

 

 

 

 

 

 

 

Autor: Aleš Kulhánek | 56 podpisů

Více >
Záchrana původních budov z počátku 20. století v prostoru železniční zastávky ve Všenorech 500 podpisů

Záchrana původních budov z počátku 20. století v prostoru železniční zastávky ve Všenorech

Vážení,
my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme,

1/ aby Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) odstoupila od záměru zbourat původní výpravní budovy z počátku 20. století v prostoru železniční zastávky Všenory, jak je to plánováno v rámci chystané rekonstrukce tratě č. 171. Naopak žádáme, aby budovy byly v původní podobě rekonstruovány a celý prostor zastávky byl citlivě modernizován v souladu s kulturou cestování ve 21. století (výtahy místo dlouhých ramp, nová parkovací místa P+R podél pražského nástupiště, úprava zeleně atd.).
• Budovy jsou architektonicky cenné, jak vyplývá z několika nezávislých posudků, a dobře ladí s místní vilovou zástavbou, která je pro obec a její širší okolí typická.
• Železniční zastávka Všenory je intenzivně využívaná a do budoucna lze předpokládat další navýšení počtu cestujících.
• Místní občané už v minulosti dali jasně najevo svoji podporu pro zachování obou budov zastávky (viz průzkum veřejného mínění, který provedla místní občanská iniciativa bojující za záchranu původních budov zastávky na sklonku roku 2018) – https://bit.ly/2ImCgm3
• Existuje několik subjektů, které mají reálný zájem o pronájem a aktivní využívání těchto budov.
• Bourání budov nemá racionální důvod – jejich zničení nebude mít výrazný vliv na rychlost a plynulost provozu na trati.
Zároveň žádáme, aby SŽDC při rekonstrukci trati Praha–Beroun zohlednila zejména potřeby osobní příměstské dopravy, která bude do budoucna na této trase dominovat. Žádáme, aby rekonstrukce trati byla provedena citlivě na všech místech, kde je to žádoucí, nejen ve Všenorech. Jmenovitě jde o zastávku Srbsko, kde stojí obdobné budovy jako ve Všenorech.


2/ Obecní úřad ve Všenorech, starostku paní Lenku Nejedlíkovou a ostatní zastupitele žádáme, aby aktivně hájili zájmy místních občanů a bezodkladně požádali SŽDC o takové změny v projektu, které povedou k zachování a rekonstrukci stávajících budov v prostoru zastávky. Jednání, které žádáme, je v souladu s platným usnesením zastupitelstva obce Všenory a v souladu se společným dopisem, který SŽDC adresovali starostové za svazek obcí Regionu Dolní Berounka (včetně Všenor).


3/ Svazek obcí Region Dolní Berounka a všechny jeho členy žádáme, aby znovu potvrdili své předchozí stanovisko k rekonstrukci trati č. 171, které se vyslovuje ve prospěch příměstské osobní dopravy a proti bourání původních budov železničních zastávek. Žádáme, aby si svazek obcí vyžádal od SŽDC vysvětlení, proč stále navrhuje bourání budov. Žádáme, aby svazek obcí apeloval na Obecní úřad Všenory a vyzval ho k jednání v souladu s dalšími obcemi z tohoto svazku. Žádáme, aby o společném postoji svazek obcí informoval média.


4/ Krajský úřad a poslance a senátory za tento kraj žádáme, aby podpořili požadavky této petice a písemně požádali SŽDC o vysvětlení, proč v rozporu s požadavky obcí na dolní Berounce a jejich občanů stále navrhuje bourání původních budov zastávky namísto jejich rekonstrukce. Žádáme dotyčné, aby o těchto krocích informovali média.


5/ Ministerstvo dopravy České republiky žádáme, aby rekonstrukcím železničních tratí v Česku věnovalo větší pozornost a zajistilo, že budou probíhat racionálně a hospodárně, ale s větším respektem ke kulturnímu dědictví a v souladu s požadavky občanů a obcí.

 

Petici připravil petiční výbor ve složení (abecedně):
Zuzana Bacíková, Černolická 339, 252 31 Všenory,

Jan Křtitel Černý, Liškova 2, 142 00 Praha 12 – Kamýk,

Jan Horčička, Karla Majera 397, Všenory

Stanislav Kostiha, Karla Majera 166, 252 31 Všenory,

Marek Kotásek, Panská zahrada 500, 252 31 Všenory,

Martin Lánský, Na Návsi 96, 252 31 Všenory,

Lenka Mlíkovská, Na Kobylce 580, 252 31 Všenory, 

Jiří Mudr, Ke kříži 41, 252 10 Černolice,

Petr Samek, Karla Majera 183, 252 31 Všenory,

Tomáš Šín, K Cihelně 40, Všenory,

Jakub Špetlák, Dr. Janského 605, 252 28 Černošice,

Michaela Valešová, K Cihelně 49, 252 31 Všenory,

Radka Wallerová, V Chaloupkách 77, 252 31 Všenory,

Jiří Weiss, V Chaloupkách 88, 252 31 Všenory,

Pavlína Weissová, V Chaloupkách, 252 31 Všenory

Autor: Jakub Spetlak | 500 podpisů

Více >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 76 podpisů

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Autor: Adam Karas | 76 podpisů

Více >
Změna lokality záchytného parkoviště Purkyňova mimo obytné zóny 139 podpisů dosaženo

Změna lokality záchytného parkoviště Purkyňova mimo obytné zóny

Vážení spoluobčané. Radnice Králova Pole, ve své touze zavděčit se magistrátu a sama sobě se opět snaží poškodit náš životní prostor.

Vybrané městské části měly za úkol najít místa pro záchytná parkoviště Projektu P+R [1]. V Řečkovicích byli lidé informováni a odmítli velmi smysluplnou lokalitu, a radnice je vyslyšela. V Králově poli již byly kroky učiněny bez jakékoliv publicity. Královo Pole se rozhodlo o dvě lokality, kdy první - u Královopolského nádraží [2] je řekněme v pořádku, ale druhá má být na Purkyňové mezi Herčíkovou a Červinkovou [3].

 

Současný stav dané parcely není nijak úžasný, ale jedná se o jeden z posledních kousků souvislé zeleně v dané lokalitě. Budete radši chodit přes betonovou plochu? Budete se denně koukat na stovky přespolních snažících se zaparkovat? Když už tam má být betonová plocha za 30 miliónů, možná by tam mohl být lesopark či cokoliv užitečného obyvatelstvu? Slovanské náměstí se již sobeckým zásahem radnice na poušť proměnilo. Nenechte i Purkyňovu a Herčíkovu! Za parkovištěm přitáhnou další developeři!

Pokud takové parkoviště opravdu musí být, pak ať je na druhé straně dálnice, v již tak betonovém Technologickém parku, nebo mnohem dříve na betonových plochách za Řečkovickým nádražím a s upravenou MHD, aby vůbec nezajížděla do obytných částí čtvrtí.

 

Co můžete:

Bombardujte magistrát 542 171 111 posta@brno.cz

Bombardujte radnici: 541 588 111/541 211 334 podatelna@krpole.brno.cz

a zodpovědnou úřednici paní Malou: 541 588 237 mala@krpole.brno.cz

můžete také podepsat tuto petici

 

[1]https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-4-namestka-primatorky/odbor-dopravy/oddeleni-koncepce-dopravy/strategie-parkovani-ve-meste-brne-navrhova-cast/cast-d-hromadne-parkovaci-kapacity/parkoviste-typu-p-r/

 

[2]https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/verejna_doprava/Strategie_parkovani_ve_meste_Brne_-_navrhova_cast/Cast_D_Hromadne_parkovaci_kapacity/1._parkoviste_typu_P_R/D-1-9_Kralovo_pole_-_garaze.pdf

[3]https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/verejna_doprava/Strategie_parkovani_ve_meste_Brne_-_navrhova_cast/Cast_D_Hromadne_parkovaci_kapacity/1._parkoviste_typu_P_R/D-1-4_Purkynova.pdf;

Autor: Jiri Vanek | 139 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku