Vážený pane starosto, vážení zastupitelé MČ Troja,
My, níže podepsaní obyvatelé Troje a návštěvníci Trojské kotliny, důrazně odmítáme jakoukoliv další zástavbu na historické vinici Salabka, zejména v podobě zbytných „viničních domů“.
Požadujeme, aby zastupitelstvo MČ Troja ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy (MHMP) a Institutem plánování a rozvoje (IPR) vyvinulo maximální úsilí k ochraně této oblasti. Za klíčové opatření považujeme přijetí regulačního plánu, který zajistí dlouhodobou ochranu nejen vinice Salabka, ale i dalších nezastavitelných přírodních ploch v Trojské kotlině a přírodním parku Drahaň-Troja.
Proč je ochrana vinice Salabka důležitá?
Historická hodnota:
Vinice Salabka je nejstarší vinicí v Praze a tvoří neodmyslitelnou součást kulturního dědictví Trojské kotliny.
Krajinný význam:
Je harmonicky začleněna do přírodního parku Drahaň-Troja a vizuálně propojena s areály Zoo Praha a Botanické zahrady. Tato oblast vyniká vysokou estetickou hodnotou a nabízí jedinečné výhledy na panorama Prahy.
Chráněné území:
Dle územního plánu je vinice označena jako nezastavitelné území s využitím „PS“ (sady, zahrady a vinice). Stavby jsou přípustné pouze tehdy, pokud jsou nezbytné pro obhospodařování vinice. Současné zázemí historické budovy Salabka plně pokrývá potřeby vinice, včetně výroby a skladování vína. Další stavby pro ubytování nebo komerční využití by nebyly v souladu s hlavním účelem vinice a vedly by k nenávratnému poškození zemědělské půdy i krajinného rázu.
Jak rampa otevřela dveře betonovým plánům:
Impulsem pro záměr výstavby několika „viničních domů“ se stalo povolení betonové rampy sjezdu na vinici, odůvodněné „potřebou pro obhospodařování vinice“. Tento krok bohužel otevřel dveře dalšímu tlaku na zástavbu této jedinečné lokality.
Co žádáme?
1). Zastavení plánů na další zástavbu vinice Salabka několika chystanými „viničními domy“.
2). Přijetí regulačního plánu, který zajistí dlouhodobou ochranu vinice Salabka a dalších přírodních nezastavitelných ploch Trojské kotliny.
3). Naplnění usnesení zastupitelstva městské části Praha-Troja č. 24 ze dne 7. března 2023, kterým bylo vyjádřeno nesouhlasné stanovisko se zástavbou vinice Salabka.
Proč na tom záleží?
Další zástavba by byla v rozporu se stavebním zákonem (§ 18 odst. 4), jehož cílem je ochrana nezastavěného území. Ohrozila by harmonii Trojské kotliny a znehodnotila její přírodní i kulturní dědictví. Vinice Salabka a přilehlé přírodní parky mají sloužit svému původnímu účelu – pěstování vinné révy, zachování přírodního rázu a poskytování klidového zázemí pro obyvatele i návštěvníky Prahy.
Společně přispějme k zachování přírodního charakteru vinice Salabka. Děkujeme Vám za podporu!
Za petiční výbor:
Petr Kalla, Hnězdenská 767/4a, Troja, 181 00 Praha 8
PhDr. Maurer Pavel, Raisova 433/2, Bubeneč, 160 00 Praha 6
Maurerová Monika, Na Salabce 757/3, Troja, 171 00 Praha 71
Matěj Turek, Roháčova 244/48, 130 00 Praha 3
Za petiční výbor je k jednání se státními orgány oprávněn jednat zvolený zástupce/zástupci petičního výboru.
V Praze, dne 09. 12. 2024
Autor: Petr Kalla | 145 podpisů
Více >Nejznámější z halal výrobků je halal maso. Při porážce stylem halal (tzv. Zabíha) musí být zvíře podříznuto muslimem za recitace modlitby a to záměrně bez předchozího omráčení (aby tu modlitbu slyšelo), někdy zvíře umírá i několik minut! Zvíře je tedy při porážce při plném vědomí! Ačkoliv je tento způsob ke zvířeti velmi krutý a byl i v mnoha státech zakázán, byla mu v ČR udělena v roce 2010 výjimka Ministerstvem zemědělství v zákoně o ochraně zvířat, kdy se nadřadil islám nad ochranu zvířat a nyní je možné zde tyto rituální vraždy praktikovat.
Naše běžná porážka zajišťuje také vykrvení masa, protože tělo poraženého zvířete je ihned pověšeno za nohy. V pouštních podmínkách nebylo zvíře za co pověsit a tak se podeřezávalo na zemi. Halal maso tak nejenže není lépe vykrveno, ale kromě baktérií obsahuje navíc i plno stresových hormonů.
Halal maso má i naprostá většina Kebab občerstvení, zejména turecký Donner, Indické a podobné restaurace, ale i běžné restaurace a dokonce školní jídelny. Většinou samozřejmě bez označení, aby neodradili nemuslimské zákazníky, nebo o tom nevědí, ale neštítí se občas i lhát. Např. halal s označením firmy DZ Klatovy i s logem Klasa! (již není v prodeji díky našemu upozornění prodejce, za což mu děkujeme).
HYGIENA A RIZIKO INFEKCE
Podle hygienických a právních předpisů Evropské unie musí být porážka provedená po omráčení zvířete. Předpis vyžaduje podvázání jícnu, aby se zabránilo tomu, že střevní a žaludeční obsah přelije maso. Rituální porážky (halal) mají výjimku z těchto právních a hygienických předpisů EU. Velkou pozornost ale přitahují znalecké hygienické posudky, které varují před tím, že způsob halal porážky neumožňuje dodržení požadovaných hygienických norem. Tato metoda porážky de facto není schopna zajistit podvázání jícnu (ligace) a přes zející ránu otevřeného jícnu je maso kontaminované žaludečním a střevním obsahem. Z tohoto důvodu u halal masa roste riziko kontaminace např. bakterií Escherichia Coli, kontaminace se týká hlavně mletého masa zvláště u hamburgerů a dalších produktů z mletého masa.
Autor: Lucyna Rapacká | 1371 podpisů
Více >V důsledku zjištění dokumentaristů ČT uveřejněná v dokumentu Továrna na psí prachy žádáme Ministerstvo zemědělství a zákonodárné instituce o následující(i s odůvodněním):
. Zvýšení kapacity zaměstnanců veterinární správy a posílení jejich kompetencí. Veterinární správa si totiž v dokumentu stěžovala na nízké kapacity zaměstnanců a na omezené kompetence, např. že nejsou kompetence na investigativní práci, jenže právě ta je na odhalování nejen psích množíren třeba. Dále je i třeba, aby veterinární správa mohla dělat namátkové kontroly u veterinářů, protože jsou zde jednotky veterinářů, kteří s množiteli spolupracují.
2. Zpřísnění legislativy pro online prodej domácích mazlíčků. Online obchodní weby nemají v současných podmínkách povinnost požadovat od prodejců domácích mazlíčků nějaký dokument, jenž by prokazoval, že prodávající je registrovaným chovatelem a právě tohle hrozně nahrává množitelům, protože kvůli tomu mohou snadno nabízet mazlíčky z množíren.
3. Legislativní úpravu díky které by náklady spojené s léčením mazlíčků z množíren nesli samotní množitelé. Zatím totiž ty naklády jdou navrub útulkům, kde ti mazlíčci končí, což je za nás hrozné.
Autor: Jan Tichý | 4 podpisy
Více >Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš, historické základní spojnice mezi Čisovicemi, Rymání, Mníškem pod Brdy, Novou Vsí pod Pleší, Hrašticí, Mokrovraty, Starou Hutí a Dobříší. Přesně 22. Září 1897 jel poprvé vlak z Prahy do Mníšku. Nejen že to byla veliká sláva ale také obrovská dopravní úleva, protože do té doby se jezdilo s poštou (poštovním vozem) do Řevnic na vlak, což bylo nejen únavné ale v zimě i kruté. Z Mníšku to bylo 8 km, což ale teprve ze vzdálenějších míst jako Hraštice, Nový Knín, Nová Ves nebo Dobříš. To se chodilo také pěšky. Zpět do současnosti. Trať byla v předchozích měsících velmi nákladně rekonstruována a občané odmítají tento nesmyslný způsob marnotratného hospodaření, tím spíše, že jednou zrušená trať už nedá nikdy obnovit. Rekonstrukce skončila letos a hned by se měla rušit? Jde nějakým způsobem vůbec obhájit, vyhodit desítky miliónů do kanálu? Existence a provoz těchto tratí nemá pouze finanční vyjádření a efekt ale také praktický, historický a především lidský rozměr. Vlak jede jinou trasou než autobusy a sbírá cestující tam, kam autobus nezajíždí. Vlak současně obsluhuje turistickou část veřejnosti, která už je na vlakovou dopravu zvyklá a pravidelně jí na této lince využívá. A to je další nezpochybnitelný přínos, který nelze nazírat pouze finančními brýlemi. Kraj má plná ústa rozvoje regionů, turistické podpory a dalších proklamací, které se jednoduše bez dopravy, tohoto krevního systému zemského rozvoje, neobejdou. Co takhle místo rušení tratí přivést kampaní cestující do vlaků? Rušení osobní železniční dopravy by zasáhlo především ty obce, které nejsou na hlavním tahu. Z Malé Hraštice se například o víkendu do nedaleké Dobříše jinak než vlakem nedostanete. Z Mokrovrat rovněž tak. O víkendu prostě bus nejezdí. Dnes si nikdo nedovede představit, že nebudou jezdit autobusy, ale kvůli tomu bychom měli mít prozíravé politiky, aby dokázali vidět dál než ostatní. Nespočetné příklady změn, které jsme si nedokázali zatím ani představit, právě ukázala Corona krize. Definice úsporných programů má jednu společnou vlastnost: šetří na nepravém místě. Škrtají se užitečné věci a vyhazují se přitom prostředky nás všech za nesmysly. Železnice se jako alternativa hodila a vyplatila už nesčíslněkrát. ŽÁDÁME,NERUŠTE JI!
Autor: Robert Izák | 92 podpisů
Více >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1443 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4906 podpisů
Více >V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.
Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.
Požadujeme následující:
1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.
Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.
--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf
Kaňon Vltavy u Sedlce
http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/
Historická krajina versus dálnice
https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/
Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)
https://rozumnadoprava.cz/sokp518/
Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)
https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/
Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky
https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/
Autor: Lenka Hornychová | 1757 podpisů
Více >Požadujeme, aby Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky připravil a Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky následně v tomto volebním období přijala zákon, který zakazuje prodej energetických nápojů s kofeinem a taurinem dětem a mladistvým do 18 let. Škodlivost těchto nápojů pro nedospělý organismus je stejně jako u alkoholu, cigaret a tabákových výrobků dostatečně prokázána. Přesto si je děti mohou běžně koupit v obchodech a ve velkém je konzumují. A to i kvůli velmi nízké ceně, za které je obchodní řetězce bez jakékoliv regulace prodávají. Stejný zákon nedávno prošel polským Sejmem a regulace platí i v dalších zemích. Zároveň žádáme, aby součástí zákona byly citelné sankce za jeho porušení a byla zajištěna jejich vymahatelnost.
Autor: Jan Tuna | 6358 podpisů
Více >Město dne 8.8.2024 mělo veřejné zasedání, kde zveřejnilo nový územní plán, především nové komunikace středem dolních zahrad (odbočka z dálnice), která počítá s kapacitou až 16000 vozidel denně, samozřejmě, nám, co bydlíme v této lokalitě to přinese řadu změn v podobě zvýšeného smogu, hluku a především bezpečnosti, zástavba silnicí posledních volných ploch pro odpočinek. Pominu fakt, že rozhodně značně, klesnou ceny realit v této zóně, jelikož u frekventované silnice se značnou dopravou pod okny nikdo opravdu bydlet nechce. Již tak stačí místní železnice. Komunikace vznikne v bezprostřední blízkosti vašich domů, také Vaše děti budou chotit do města přes frekventovanout komunikaci jelikož občanská vybavenost dolních zahrad je naprosto minimální, za přejezdem.
S občany pracujících na této petici si myslíme, že doprava by se měla vést po okraji města, nikoli jeho středem v obydlené zástavbě.
Nový územní plán naleznete na https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/uzemni-plan
Hlavní výkres a výkres dopravy.
Kam zasílat stížnost proti územnímu plánu.
Občané na projednání vznesli zhruba tři desítky dotazů. Své námitky a připomínky ale musejí podle zákona podat písemně, a to na adresu Městský úřad Kroměříž, odbor investic, oddělení územního plánování, Velké náměstí 115/1, 767 01 Kroměříž nebo datovou schránkou na adresu: bq2bfur, případně osobně na podatelně městského úřadu. „Doručit je musí nejpozději do sedmi dnů od konání veřejného projednání, tj. do 14. srpna 2024 včetně. Písemná forma je nutná, vystoupení na veřejném projednání podle stavebního zákona nestačí,“ upozornil vedoucí oddělení územního plánování Lukáš Adamík.
Autor: Ondřej Letovanec | 163 podpisů
Více >Ministerstvo zdravotnictví (MZ) připravilo návrh Seznamu psychomodulačních látek (PML). Psychomodulační látky se začaly řešit v roce 2023 především za účelem regulace kratomu a HHC, a nyní tam má spadat i technické CBD konopí do 0,3% THC.
Pokud bude návrh schválen, znamenalo by to omezení prodeje a dostupnosti CBD produktů (kapek, kapslí), které v ČR užívají miliony lidí. Odborníci, pěstitelé i uživatelé CBD se proti tomuto kroku ostře vymezují, nicméně vláda koná dál.
Autor: Ondřej Šťovíček | 130 podpisů
Více >Žádáme Český svaz ledního hokeje z.s., aby bezodkladně přijal taková opatření, která povedou k úpravě Přestupního řádu - mimo klubů extraligy a I. Ligy, jenž schválill ČSLH z.s. na své konferenci dne 14.6.2014. Konkrétně se jedná o úplné zrušení písmene b), bodu 2., článku 9., části VI.. Základní tabulková hodnota odstupného u Hráčů 19. let a mladších.
Současné odstupné/výchovné se zdaleka netýká jen těch nejlepších nebo z jiného důvodu žádaných hráčů, za které jsou ochotny zaplatit kluby. U drtivé většiny hráčů, kteří nejsou tak horkým zbožím, necílí na profesionální sportovní kariéru nebo u hráčů v mladších žákovských kategoriích bez rozdílu, jde odstupné velmi často k tíži rodičů, ať už jej vyplácí ze svého nebo jsou nuceni zůstávat v podmínkách, které jim z různých důvodů nevyhovují (těch bude dle ohlasů taky pěkná řádka) nebo dokonce díky odstupnému s hokejem končí.
Autor: SPORT HOKEJ Vysočina z.s. | 1001 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme svůj nesouhlas s mediálním lynčem a unáhlenými kroky vůči řidiči tramvaje, který se stal terčem veřejné kritiky v souvislosti s incidentem v Praze.
Dle dostupných informací a svědectví řidič tramvaje postupoval v souladu s přepravním řádem, který mu dává právo vykázat cestujícího, jenž porušuje přepravní podmínky – v tomto případě údajně znečišťováním vozu. Cestující měl povinnost výzvu řidiče uposlechnout, a pokud tak neučinil, bylo na místě přivolání policie.
Znepokojení vzbuzuje skutečnost, že v mediálních výstupech je prezentována pouze část příběhu, zatímco verze samotného řidiče je opomíjena. Dle jeho výpovědi byl terčem urážek a plivanců ze strany cestujícího. Než bude tento případ řádně prošetřen, je zcela nepřijatelné, aby byl řidič okamžitě odsouzen veřejností, vystaven ztrátě zaměstnání a čelil trestnímu stíhání.
Zdůrazňujeme, že řidiči městské hromadné dopravy jsou vystaveni enormní psychické zátěži a dennodenně čelí konfliktním situacím. Místo unáhleného trestu žádáme, aby byla důsledně prošetřena všechna fakta, včetně svědectví nezávislých pozorovatelů a kamerových záznamů.
Proto žádáme:
Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby se zdržel okamžitého propuštění řidiče a vyčkal na výsledek důkladného šetření.
Orgány činné v trestním řízení, aby přistupovaly k případu nestranně a bez tlaku veřejného mínění či médií.
Vedení města Prahy, aby chránilo zaměstnance dopravního podniku před neodůvodněným pracovněprávním postihem na základě neúplných nebo zavádějících informací.
Spravedlivé posouzení případu je klíčové nejen pro dotyčného řidiče, ale i pro všechny ostatní zaměstnance MHD, kteří musí mít jistotu, že jejich zákonné pravomoci budou respektovány a nebudou v případě konfliktních situací ponecháni napospas mediálnímu a společenskému tlaku.
Autor: Barbora Růžičková | 7 podpisů
Více >My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Autor: Leona Hornová | 174 podpisů
Více >Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.
Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit.
(kompletní vyjádření MZe je zde: https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )
S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.
Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.
Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.
Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování.
Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.
Autor: Ondřej Šťovíček | 3364 podpisů
Více >PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍHO A ROZHLASOVÉHO POPLATKU
STOP poplatkům za Český rozhlas a Českou televizi
Proč vzniká tato petice. Občané se nedozvídají od výše uvedených veřejnoprávních institucí pravdivé informace. Informace jsou záměrně zkreslovány, jsou neúplné nebo zavádějící.
Pokud se občan obrátí na veřejnoprávní TV nebo rozhlas se závažným zjištěním, na který má daný občan důkazy, že se děje něco nepravého, tak se tyto veřejnoprávní instituce rozhodnou o vysílání problému podle toho, jestli ona věc náhodou nejde proti zájmům některých skupin.
Nelíbí se nám, jak se chovají veřejnoprávní instituce k našemu panu prezidentovi. Prezident je volený přímo občany, tedy i poplatníky veřejnoprávního vysílání. Zajímá nás názor pana prezidenta na dění v České republice i ve světě. Z jakého důvodu se nemůžeme dívat nebo poslouchat přímý přenos u výše uvedených médií? Pan prezident vystoupil v přímém přenosu soukromé televize a rozhlase, kterým žádné koncesionářské poplatky neplatíme.
Pokud si uvedená veřejnoprávní média diktují, jak se budou chovat k plátcům koncesionářských poplatků, odmítáme tyto poplatky platit.
Autor: Dalibor Hanus | 8192 podpisů
Více >Po několika nadávkách od ukrajinské rodiny a X tém neuposlechnutí řidiče na výzvu k opuštění tramvaje ano reakce mohla být klidnější ale nalejme si čestného vína 90% lidí by toto také nevydržela ! A zeptejme se kdyby to byla česká rodina vyhodili by ho i tak ?
Autor: Jaroslav Chmel Chmel | 2 podpisy
Více >Zastání a omluvu za řidiče který vyhodil cestující z tramvaje který dělá svojí práce a cestují byl hrubý dokud není celé video zaslouží si omluvu jak od zaměstnavatele i od politiků
Autor: Václav Nejedlý | 1 podpis
Více >Vážená vládo, My občané ČR bychom opět rádi viděli ČR jako lídra. Rádi bychom opět viděli, že ČR udává Evropě směr. A proto vás touto peticí žádáme o to, abyste ihned vyslali polní nemocnici české armády na Ukrajinu a ukázali, že ČR zná svou hodnotu, svou pozici ve světě, a že je nutné s ní počítat.
Autor: Petr Fiala | 1 podpis
Více >Žádáme vedení obcí spádové školy Nehvizdy (Nehvizdy, Horoušany, Vyšehořovice), aby upustila od záměru stavby školičky "v parku" vedle školky v Nehvizdech a zaměřila se na neprodlené řešení nové kapacity nehvizdské školy mimo Nehvizdy.
Územní plánování v uplynulých letech umožnilo developerský rozvoj Nehvizd a dalších spádových obcí, ale školní kapacita na něj odpovídá spíše přístavbami a nízkopodlažními budovami v Nehvizdech. Velkokapacitní škola a doprava i malých dětí z okolních obcí přináší řadu problémů - rodičům, dopravě, klid dětí, ničení parku. Školička nestojící v Nehvizdech, ale spadající pod nehvizdskou školu, je průchozí a efektivní řešení.
Autor: Jiří Jakl | 75 podpisů
Více >Jako občané Hrušovan u Brna jsme z vetšiny Brněnských nemocnic vykazování do Ivančické nemocnice s tím, že je to naše spádová nemocnice.Často se setkáváme s tím že nám zdravotnický personál na příjmu řekne "a víte že sem nepatříte, že patříte do Ivančic".
Nejsme žádní druhořadí občané a na volbu nemocnice (interna,oční,chirurgie atd.) máme ze zákona právo.
Chce být ošetření v Brněnských nemocnicích a ne nějakých Ivančicích kde je nedostatek personálu a celkově tam vždy vládne blbá nálada.
Tady celá problematika:
https://www.pcstoura.cz/2024/12/14/nemocnice-ivancice-a-spadovost/
Autor: Petr Fojtík | 2 podpisy
Více >Vyberte si svůj region