Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji
2788 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

Autor: Štěpán Hálek | vloženo: 02.07.2021 | 2788 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Aktuality

31.07.2021 00:27

30. 07. 2021 | Alan Brautner | Čisovice | 
Mohli byste uvést kontakty (emaily / telefony) na zastupitele,https://e-petice.cz/logou kteří se o zrušení trati zasazují? A vyzvat lidi, aby jim také přímo napsali email nebo SMS kromě podepsání petice. To bývá velmi účinná metoda , obzvášť před volbami.

Kontakty na rušitele včetně stranické příslušnosti naleznete zde, uvidíte, zda vám vůbec odpoví, když před volbami tak slibovali, jak budou komunikovat s občany: 
https://www.kr-stredocesky.cz/web/14432/47
https://zdopravy.cz/dvanact-trati-na-odpis-stredocesti-radni-schvalili-nahrazeni-vlaku-autobusy-87883/

 

Níže odkaz na video - reakce ministra mj. dopravy a vícepremiéra (za ANO):
29. 7. Karel Havlíček

Nevídaný amatérismus panuje v řízení dopravy SČ kraje, který chce zrušit či omezit 12 tratí. Náš záměr je opačný, podpořit železnice. Proto do nich investujeme 55 mld/rok. Nebezpečné nápady Pirátů, STAN ad. zvrátíme. NA ROVINU dnes z nádraží Dobříš.

https://youtu.be/sbjsBDxQO3w
 

 

05.09.2021 09:44

Jak se nakonec ukázalo, není skutečným důvodem omezování provozu vlaků nutnost úspor, financí má kraj dostatek, když může ušetřené prostředky investovat do autobusových zastávek. Jde evidentně jen o osobní zájem pana radního Boreckého, který je ochoten tvrdit a udělat cokoliv, jen aby se zbavil jím nenáviděných vlaků, místo nich nasadil jen jím milované autobusy a tratě přestavoval na cyklostezky. Prostřednictvím spřátelených médií šíří účelové dezinformace pramenící z neznalosti týkající se např. starých neekologických motorů ve vlacích (při rekonstrukcích vybaveny novými motory plnící aktuální emisní normy), drážním skanzenu z 19. století (krajské silnice jsou pak skanzenem ze středověku) či nízké průměrné rychlosti vlaků (rozdíl mezi průměrnou a maximální rychlostí bývá velký, u zastávkových autobusů na krajských silnicích ve stejné relaci bývá průměrná rychlost ještě nižší a dokonce ani u aut není za předpokladu dodržení rychlostních limitů zde výrazně vyšší), záměrné prezentování fotografií prázdných vlaků při obratech, kdy v nich nejsou cestující, atd. A to vše činí dále i přes klesající volební preference své koalice (PirSTAN) s podporou jejího vedení, odmítá i pomoc od státu, které se nejprve tak dožadoval.


Paní hejtmanka již byla o naší petici informována dříve, nyní nastal čas na oficiální předání, které se uskuteční ve čtvrtek 9.9.2021 v 16h v budově krajského úřadu, Zborovská 11, Praha 5. V případě, že budete mít možnost, přijďte také nad rámec petice prezentovat svůj nesouhlasný postoj s rozhodnutím vedení kraje. Sraz od 15h před budovou krajského úřadu v Dienzenhoferových sadech před kašnou. Případné změny budou oznámeny zde formou další aktuality.


Petici je možné a žádoucí podepisovat i nadále po tomto datu.
 

 

06.10.2021 14:37

Vedení Středočeského kraje (PirSTAN, ODS, TOP09) vzalo naši petici na vědomí, nicméně je nadále ve vleku polopravd, dezinformací a protimluvů šířených radním Boreckým (STAN) - zde např. od minuty 11:20 o tom, jak zvýšené využívání veřejné dopravy zvyšuje ztrátu, přitom chce spoje rušit na základě údajného nevyužití: https://www.youtube.com/watch?v=exHY9o631wY 

Další jeho výrok pronesený na zastupitelstvu kraje 13.9.2021, že cena za přepravu nemá vliv na volbu dopravního prostředku, je také neskutečnou perlou :-)

Bohužel zjevně jediní, kteří mu v krajském zastupitelstvu aktivně oponují, jsou zastupitelé za hnutí ANO.

Tento pátek či sobotu máte kromě podpisu a šíření petice (kterou bude možné nadále podepisovat, dokud kraj svůj přístup nezlepší) další možnost směřovat vývoj dění kolem objednávky vlakových spojů:

Neudělejte stejnou chybu jako loni, jděte k volbám a zvolte ty, kteří nejlépe obhajují Vaše zájmy! 

Pokud máte možnost volit ve Středočeském kraji, zvažte a doporučujte ve svém okolí preferenční hlasy pro tyto kandidáty, kteří za udržení provozu vlaků i na vyšší než celokrajské úrovni vytrvale bojují:

20 ANO
1. doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
BEZPP, navrhuje ANO, 52 let, místopředseda vlády ČR, ministr, Mníšek pod Brdy
8. Mgr. Tomáš Helebrant
ANO, navrhuje ANO, 47 let, ředitel společnosti, Dobříš
9. Miroslav Samaš
ANO, navrhuje ANO, 55 let, poslanec PSP ČR, Nový Dům
16. doc. Dr. Ing. Roman Štěrba, MBA
ANO, navrhuje ANO, 49 let, železničář, Čelákovice

A samozřejmě v co největší míře využívejte vlakové spoje, aby kraj neměl důvod je rušit! 

 

Komu bude petice předána: Hejtmanka Středočeského kraje Mgr. Petra Pecková (STAN)

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 353

19. 10. 2021 | Jaroslav Pitrmoc | Krnsko
V souvislosti se zvyšující cenou PHM a nástupem elektrovozidel je více než nutné zachovat předmětné tratě pro ty, kteří na to nebudou mít!
+0 | -0
doporučit +
18. 10. 2021 | Jakub Kupka | Kožlany
Chci jezdit tímto vlakem i nadále, jezdím s ním každý den do školy.
+1 | -0
doporučit +
14. 10. 2021 | Emanuel Svoboda | Nový Knín
Bylo by dobré k poslednímu vagonu lokálky připojit jeden nákladní vagon s pískem, drobným kamenivem, dřevními topnými peletami a dalším vhodným materiálem.
+0 | -0
doporučit +
13. 10. 2021 | amns seo | hyderbada
The cash loans fast are ideal for any borrower since it contains all the facilities and advantages mentioned as an ideal loan scheme. This loan policy is also popularly known as the payday loans.recovery loan scheme
+0 | -1
doporučit +
13. 10. 2021 | amns seo | hyderbada
You can take your time to review and gather enough information if you are still not sure which one to choose. Once you have made your choiceBusiness Management Articles, enjoy and make the most out of it. All Day Fitness
+0 | -1
doporučit +
09. 10. 2021 | amns seo | hyderbada
Companies can activate digital marketing campaigns in a matter of hours; giving them the opportunity to put in place offers or increase sales during times of low business. In most cases you will never have to deal or negotiate with 3rd party suppliers.foam board supplier
+0 | -1
doporučit +
06. 10. 2021 | Jana Seidlová | Mníšek pod Brdy
Petici jsem podepsala, ale důrazně se distancuji od této volební kampaně ! Tady se ukazuje, kam až se s ANO(fertem), posunula politická kultura.. :(( ... zneužít petice k agitaci pro stranu soudruha-agenta Bureše .. fuj styďte se !!! U nás se nejvíce o zachování vlaků zasloužili Zelení .
+1 | -1
doporučit +
06. 10. 2021 | Jan Holík | Praha 4
Pan Borecký, nechvalně známý v jeho éře působení na GTS. Je to stále stejné, kam vstoupí noha velkého byznysmena. Začne se preferovat pouze a jen obchod na úkor techniků, však jsme si to zažili, že ? Pane Borecký, zrušte tedy Národní divadlo, či vlastně všechna divadla. Vždyť je to něco, co si na sebe nevydělá. Václav Klaus je zřejmě Vás velký vzor, má z vaší realizace neviditelné ruky trhu v praxi jistě radost ! Dráha do Trhového Štěpánova přežila od Rakouska-Uherska (to se o Vás ještě vůbec neuvažovalo) všechny režimy. Přežije i Klausovu mládež !
+2 | -0
doporučit +
06. 10. 2021 | Tomáš Palatý | Měchenice
Vzhledem k tomu, že jsem připojil svůj podpis pod tuto petici, mi dovolte, abych se rozhodně distancoval od poslední aktuality, vyzývající k volbě kandidátů ANO do poslanecké sněmovny. Tématem těchto voleb není diskuze o rušení regionálních tratí, ale mnohem důležitější otázky týkající se budoucího směřování naší republiky. Tato poslední aktualita je pro mne velkým zklamáním.
+0 | -2
doporučit +
06. 10. 2021 | Jan Hrdlička | Mníšek pod Brdy
Ale to je opravdu hnusné zneužití petice pro politickou aktivitu. Doufám, že se k tomu patřičně postaví správci platformy e-petice.cz.
+0 | -1
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpisy | 2788 (+162 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Lucie Váňová Váňová | Trhový Štěpánov
  • Matyáš Zinke | Ledečko
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Jana Maixnerová | Kralovice
  • Dominika Tlstá Tlstá | Kralovice
  • Václav Maixner Maixner | Kralovice
  • Petr Mleziva Mleziva | Kralovice
  • Jaroslav Pitrmoc | Krnsko

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku