Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji
1358 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

Autor: Štěpán Hálek | vloženo: 02.07.2021 | 1358 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Komu bude petice předána: Hejtmanka Středočeského kraje Mgr. Petra Pecková (STAN)

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 158

26. 07. 2021 | Barbora Dolejší | Skalsko
Přijde mi absurdní rušit tuto dráhu. Vzpamatujte se
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Ladislav Radványi | Čistá
Vždyť nemusí jezdit desetkrát denně stačí jen třikrát a lidé budou taky spokojení
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Karel Cihak | Dobris
Nutno tento tradiční vlakový spoj udržet kvůli stále se komplikující dopravě směrem na Prahu, navíc krásný turistický ráj.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Věra Novotná | Dobříš
Jsem zásadně proti rušení trati Praha-Dobříš. Z Mníšku do Dobříše uděláte náhradní dopravu busem. To se fakt vyplatí. Myslete laskavě na lidi. Nacpali jste peníze do rekonstrukce trati a pak to zrušíte. To je fakt logika! To někdo vymyslel zadkem.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Tomáš Bičík Bičík | Chýně
Vlak je jednoznačně lepší řešení dopravy než aby lidi jezdili do práce a s dětma do školy autem.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Jiří Danihelka | Jíloviště
Tato trať (Dobříš - Praha) je osobní dopravou silně zatížená, v minulých letech proinvestováno milióny, s rušením zásadní nesouhlas.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Tomáš Špitz Špitz | Vrané nad Vltavou
Opakuje se rok 2005, kdy kraj pod vedením hejtmana P.Bendla z ODS chtěl rovněž nebjednat dopravu mj. na trati Vrané - Dobříš. Tak doufám, že se tento krátkozraký nápad i tentokrát podaří zvrátit a legendární expres Praha - Paříž - Dobříš bude jezdit dál.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Hana Jandíková | Praha 10
Prosím nerušit, u Mšena na Kokořínsku je vlak busem nenahraditelný kvůli cyklistům a velkým skautským apod. výpravám, které nástupem s ukládáním báglů busy zpožďují a není návaznost, pokud vůbec je pro ně v busu kapacita.
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Hana Rohlenova Rohlenova | Rakovník
Jsem proti rušení osobních vlaků ve středočeském kraji !
Hana Rohlenová
+0 | -0
doporučit +
25. 07. 2021 | Lenka Hrušková Hrušková | Mníšek Pod Brdy
V žádném případě nerušit trať, která prošla rekonstrukcí!! To by bylo vyhazování peněz daňových poplatníků!!! Za to by si potom měl dotyčný převzít zodpovědnost a veškeré náklady s tím spojené uhradit že svého! Chceme trať zachovat.
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpisy | 1358 (+111 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Hana Klausová | Čisovice
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Barbora Dolejší | Skalsko
  • jan havlícek havlícek | Mladá Boleslav
  • Eva Šimonková | Katusice
  • Jan Hoffmann | Horní Beřkovice
  • Jiřina Márová Márová | Jeneč
  • Veronika Márová | Jeneč
  • Věra Novotná | Dobříš
  • Jana Brožová Brožová | Mladá Boleslav

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku