Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4591 signatures

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Author: Jan Sychra | 4591 signatures

More >
LEGALIZACE 5 signatures remaining 249995

LEGALIZACE

 

 

Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice

 

Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky 

 

My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:

 

Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.

Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.

Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.

Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.

Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..

 

Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.

 

Za petiční výbor: 

Jakub Tichý

Svatava Hýblová

Radek Billa

 
PRO420 s.z 

Kurzova 2222/16

155 00 Praha

 

 

 

Author: Radek Billa | 5 signatures

More >
Metropolitní plán - Roztyly 149 signatures remaining 251

Metropolitní plán - Roztyly

Já níže podepsaný se připojuji ke mám následující společným připomínkámy občanských spolků Ochrana Roztyl a Zelené Roztyly k návrhu nového územního plánu hl. města Prahy, tzv. Metropolitního plánu (MPP).

Návrh MPP nehájí veřejný zájem a udržitelný rozvoj Prahy, neřeší aktuální problémy s deficitem veřejné vybavenosti a dopravy v klidu na sídlišti Jižní Město, naopak tyto problémy díky navrhovanému zahuštění zástavby prohlubuje. Problémy s regulací výstavby MPP odkládá do fáze územních řízení - bez účasti veřejnosti, což je nepřijatelné. Rozvoj podle MPP povede ke zhoršení kvality bydlení a životního prostředí na Praze 11, vč. sídliště Roztyly.

Vyjadřuji souhlas zejména s následujícími body připomínek:

1) Nesouhlasím s možností umístit výškové stavby (věže) u stanic metra Roztyly a Chodov.

2) Požaduji, aby MPP stanovil jasné požadavky na ochranu zeleně s ohledem na zájmy celého města. Požaduji, aby nezastavitelné plochy (vymezené stávajícím územním plánem) nebyly převedeny na zastavitelné.

3) Nesouhlasíme se zrušením celoměstského systému zeleně (CSZ).

4) Požaduji zachování nezastavitelných ploch izolační zeleně (IZ) podél komunikací v lokalitách 549 / Sídliště Horní Roztyly, 076 / Roztyly, 062 / Chodov komerce.

5) Požaduji, aby transformační rekreační plocha 411/076/2083 (v lokalitě Roztyly) byla převedena do nezastavitelné lokality 977 / Krčský les, kde může být vedena jako rekreační.

6) Nesouhlasím s nedostatečnou ochranou stávající veřejné vybavenosti ve stabilizovaném území – vymezením současné občanské vybavenosti (veřejné vybavenosti) bodem. Požaduji, aby současná občanská (veřejná) vybavenost byla vymezena plochou stejně, jako je plochou vymezena současná rekreační vybavenost dle požadavků stavebního zákona.

7) Požaduji stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků v modernistické struktuře 07 (zástavba na sídlištích).

8) Nesouhlasím s tím, aby mohly být rozšiřovány stávající budovy v parku ve volné zástavbě (tzn. např. do vnitrobloku) na úkor stávající zeleně. Požaduji, aby stávající nezastavitelné plochy, stejně jako plochy zeleně v zastavitelném území byly zachovány a důsledně chráněny, např. jako parková prostranství jako součást nezastavitelného území.

9) Požaduji, aby byla dostatečným způsobem chráněna stávající veřejná parkoviště v rámci sídliště. V pásu parkovišť podél ul. Ryšavého (v návrhu MPP pouze bílé plochy – stavební bloky) požaduji realizovat pouze nástavbu lehkými parkovacími domy do výšky 2 NP.

10) Nesouhlasím s navrhovaným intenzivním zahušťováním zástavby sídliště, nárůstem automobilové dopravy a s tím spojeným negativním ovlivněním životního prostředí a lidského zdraví. Nesouhlasím se zvyšováním počtu obyvatel vystavených zvýšené míře zdravotního rizika z expozice hluku a znečištěnému ovzduší.

11) Požaduji, aby byl rozvoj v transformačních a rozvojových plochách podmíněn zpracování podrobnější územně plánovací dokumentace – min. územních studií.

12) Požaduji upravit způsob výškové regulace lépe odpovídající rozlišení výškových hladin v rámci sídlištní zástavby. Požaduji, aby výšková regulace byla upravena na základě analýzy urbanistických hodnot území.

Odůvodnění:

ad1)  Plocha pro umístění věží v lokalitách 076 / Roztyly a 062/ Chodov komerce je v těsném sousedství lokality 549 / Sídliště Horní Roztyly. Příliš vysoká zástavba znamená o mnoho lidí (a aut) více, což bez infrastruktury, veřejné a občanské vybavenosti výrazně zhorší kvalitu života v dotčených lokalitách. Plocha pro umístění věží v lokalitě 076 / Roztyly je nevhodná dále z důvodu blízkosti nezastavitelné lokality 977 / Krčský les. Výšková zástavba přivede do těsné blízkosti Krčského lesa zvýšenou automobilovou dopravu, s čímž souvisí větší hluková a imisní zátěž území.

ad 2) Změny z nezastavitelného území na zastavitelné jsou v rozporu s požadavkem § 53 odst. 4 písm. b) stavebního zákona, tj. s požadavkem na ochranu nezastavěného území a dále v rozporu se ZÚR HMP, a to zejm. těmito prioritami:

- Respektovat a rozvíjet kulturní a historické hodnoty a rozmanité přírodní podmínky na území hl. m. Prahy

- Upřednostnit využití transformačních území oproti rozvoji v dosud nezastavěném území.

ad 3)  Zrušení CSZ, tak jak je definován stávajícím ÚP, je v rozporu se Zásadami územního rozvoje hl.m. Prahy a se Zadáním MPP.

ad 4) Zelené plochy plnící ochrannou funkci a oddělující zástavbu od významných komunikací mají na území městské části Praha 11 svůj nezastupitelný a neopominutelný význam, neboť územím procházejí velmi zatížené komunikace a dálnice D1. V řadě funkčních ploch IZ jsou v současné době navíc vybudovány funkční protihlukové zemní valy.

ad 5) Území transformační plochy 411/076/2083 je v platném územním plánu vedeno jako nezastavitelné, požadujeme, aby takové zůstalo v navrhovaném MPP.

ad 6) Vymezení veřejné vybavenosti bodem ji dostatečně neochrání a je v rozporu se stavebním zákonem.

ad 7) MPP nestanovuje žádné podmínky (regulativy) pro zastavění stavebního bloku v modernistické struktuře a bude tedy na subjektivním uvážení stavebního úřadu (či OÚR MHMP), co je nepřijatelné. Požadujeme stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků.

ad 8) Zeleň mezi domy na sídlištích hraje významnou roli v životním prostředí obyvatel. Snižování jejího podílu významně ovlivní životní pohodu současných obyvatel sídlišť a sníží cenu jejich nemovitostí.

ad 9) MPP neřeší dopravu v klidu. Na územní Jižního Města, vč. lokality Horní Roztyly je značný deficit v počtu parkovacích míst. Zahušťování zástavby navrhované MPP povede k dalšímu prohloubení tohoto deficitu.

ad 10) Již dnes jsou hygienické limity pro hluk z dopravy a znečištění ovzduší, i bez nové výstavby, překračovány. Přesto jsou v těchto lokalitách návrhem MPP vymezovány nové plochy k intenzivnímu zastavění. V Praze se na znečištění ovzduší podílí zejména automobilová doprava, přesto návrh MPP umožňuje významné zahuštění zástavby v Praze, nárůst obyvatel a s tím související nárůst automobilové dopravy. Jen na území Prahy 11 návrh MPP umožňuje k r. 2050 nárůst obyvatel o 55 %. Na znečištění prachem v Praze ročně předčasně umírají vyšší stovky obyvatel.

ad 11) Návrh MPP nestanovuje prakticky žádné regulativy pro výstavbu. Jedná se o tak vágní dokument, který nezaručuje právní jistoty jednotlivých aktérů v daném území. Bez zpracování podrobnější ÚpD není MPP použitelný pro rozhodování správních úřadů. Rozhodování správních orgánů ani samosprávy podle MPP nebude předvídatelné a přezkoumatelné.

ad 12) Stanovení výšek rastrem čtverců 100x100 metrů je v praxi, zejména v případě sídlišť, je zcela nepřijatelné. Díky hrubému rozlišení výškových hladin, zavádějícím rozpětím výšek a chybám ve stávající výškové hladině dochází k dramatické změně hodnoty pozemků. Na základě současné praxe se obáváme toho, že bude docházet k absurdním pokusům vysát co největší možnou plochu vyšších čtverců.

Plné znění připomínek spolků Ochrana Roztyl a Zelené Roztyly je uvedeno na tomto odkazu:

https://drive.google.com/open?id=1xf16VgelfM4mHrPEdwuHvfUorcSlvgGQ

Pokud chcete, aby Vaše připomínka měla skutečnou váhu při projednávání MPP, vytiskněte si ji včetně odůvodnění, připojte datum, jméno a příjmení, datum narození, bydliště a svůj podpis. Podepsanou připomínku odneste či odešlete na odbor územního rozvoje MHMP do 26. 7 2018. Podepsanou připomínku můžete také vhodit do schránky spolku Ochrana Roztyl, z. s. Blatenská 2179/3, Praha 4 – Chodov a to do 18. 7. 2018. Připomínku pak do podatelny MHMP za Vás doručíme.

Zuzana Malá, Ochrana Roztyly, z.s.

a

Aleš Kulhánek, Šárka Zdeňková, Zelené Roztyly, z.s.

Author: Aleš Kulhánek | 149 signatures

More >
Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy 1294 signatures

Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy

Vážený pane premiére, pane ministře dopravy, vážené zastupitelky a zastupitelé hl.m. Prahy,

 

my, níže podepsaní občané, se na vás obracíme s žádostí o podporu řešení okruhu kolem Prahy, které povede k vyloučení tranzitní kamionové dopravy z území hlavního města a středočeských obcí, při respektování zákonných požadavků na ochranu životního prostředí, zdraví obyvatel a územního rozvoje.

 

Současný návrh SOKP dle zásad územního rozvoje však zavádí tranzitní nákladní dopravu do Prahy. Realizace dnes již dálničního průtahu by vedla ke zhoršení dopravní situace a životního prostředí zejména v městských částech na východě a na severu Prahy a měla by negativní dopady na cca 100 000 obyvatel.

 

SOKP dle ZÚR je tedy v rozporu s nařízením č. 1315/2013/EU o transevropských dopravních sítích (TEN-T). K zásadám rozvoje TEN-T patří především zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, rychlé spojení velkých aglomerací, obcházení městských oblastí, oddělení městské a tranzitní dopravy.

 

Odmítáme prosazování více než 50 let staré koncepce SOKP, která vznikala za jiné geopolitické situace pro zcela odlišné intenzity dopravy a předpokládanou zátěž než dnes. Od té doby došlo k významnému rozvoji města a obrovskému nárůstu dopravy v důsledku přechodu na tržní hospodářství a zapojení do evropských struktur.

 

Žádáme vás tímto o následující:
1.Iniciovat objektivní posouzení variant řešení pro vyloučení tranzitní, zejména kamionové dopravy z území hl.m. Prahy
2.Projednat navrhované varianty a vybrat tu, která se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, ochrany životního prostředí, bezpečnosti dopravy, nákladů a územního rozvoje
3.Vymezit koridor vybrané varianty v územně plánovacích dokumentech a iniciovat přípravu podkladů pro proces EIA
4.Řešit odděleně od tranzitu dopravní obslužnost v okrajových částech Prahy

 

Věříme, že se podaří najít řešení přínosné pro Prahu i Středočeský kraj.

 

Author: Alena Štrobová | 1294 signatures

More >
PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy 362 signatures

PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy

My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme hlavní město Prahu o zrušení výstavby nového pavilonu v areálu ústavu Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa v Ústeckém kraji vzdáleném 130 km od Prahy a žádáme, aby vedení hlavního města převedlo finanční prostředky alokované na stavbu pavilonu a jeho provoz na zajištění komunitních služeb pro Pražany se zdravotním postižením na území hlavního města.

Nesouhlasíme s obnovením bezohledné praxe zavedené před sedmdesáti lety bývalým režimem, který zahájil vyvážení Pražanů se zdravotním postižením mimo území města, zejména do pohraničí, bývalých terezínských kasáren apod. Praha v důsledku toho provozuje tři čtvrtiny svých kapacit pobytových služeb, cca 1.000 lůžek mimo své území; tyto kapacity nyní chybí v Praze.

Trváme na tom, že Praha má budovat kapacity služeb na svém území, jak jí to ukládá platná právní úprava a zejména jak to potřebují a požadují její obyvatelé. Jako občané moderní a vyspělé metropole očekáváme od námi zvolených zástupců, že nám a našim blízkým zajistí kvalitní veřejné služby v místě, kde žijeme.

Nesouhlasíme s tím, že vedení hlavního města plánuje využívat prostředky z Národního plánu obnovy na modernizaci a rozvoj pobytových sociálních služeb tak, že bude podporovat územní segregaci občanů s postižením, když má rozvíjet služby na území Prahy, a to služby komunitní, poskytované tam, kde tito občané mají svůj domov.

Nový pavilon v Krásné Lípě znamená víc než jen desítky milionů investovaných do stavby a vybavení, znamená také vysoké finanční prostředky na provoz nového objektu a zejména další prohlubování historické nespravedlnosti a segregaci Pražanů se zdravotním postižením. Miliarda, kterou hlavní město již dnes každoročně odesílá na provoz služeb mimo Prahu, bude v dalších desetiletích o to více narůstat; s tím nesouhlasíme.

Požadujeme sociální služby bez jakékoliv segregace. A to plně v souladu s povinností hl. m. Prahy jakožto územního samosprávného celku podle § 95 písm. g) ve spojení s § 38 zákona o sociálních službách zajišťovat dostupnost a přístupnost služeb sociální péče pro své občany.

Z toho důvodu žádáme Radu hlavního města Prahy o neodkladnou revokaci usnesení č. 2917 ze dne 11. 12. 2023, zrušení výstavby pavilonu v krásné Lípě a místo toho otevření nových komunitních služeb na území Prahy. Děkujeme.

Petiční výbor:   

Jan Paleček

Vít Zima 

Marek Šilar

Za petiční výbor je oprávněn jednat a členy výboru zastupovat (§ 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.):

Jan Paleček

Author: Jan Paleček | 362 signatures

More >
Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy 1 signature remaining 999

Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy

Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.

 

 

Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz

 

Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).

 

Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.

 

Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).

 

 

Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!

 

Author: Kryštof Jelínek | 1 signature

More >
Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf 9 signatures remaining 991

Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

My, níže podepsaní občané města Varnsdorf, žádáme vedení města o vybudování hřiště pro psy. Tento prostor by sloužil k volnému pohybu a hraní našich čtyřnohých přátel, čímž by přispěl k lepší kvalitě života jak pro psy, tak pro jejich majitele. V současné době ve městě Varnsdorf není žádné oficiální hřiště pro psy, což nám výrazně komplikuje možnosti trávení volného času s našimi mazlíčky.

Důvody pro vybudování hřiště pro psy:

1. Zlepšení kvality života psů: Hřiště pro psy poskytuje bezpečné prostředí pro volný pohyb, hraní a socializaci psů, což je důležité pro jejich fyzické a psychické zdraví.
2. Podpora zodpovědného chovu psů: Vyhrazený prostor pro psy sníží riziko konfliktů mezi psy a ostatními obyvateli, čímž podpoří harmonické soužití ve městě.
3. Sociální aspekty: Hřiště pro psy se může stát místem setkávání pejskařů, což posílí komunitní vazby a podpoří sociální interakci mezi obyvateli města.
4. Estetická a hygienická opatření: Oddělení prostoru pro psy od běžných veřejných ploch přispěje k udržení čistoty a pořádku ve městě.

Podpisem této petice vyjadřujeme podporu vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf a žádáme vedení města, aby tento záměr realizovalo co nejdříve.

---

Důvodová zpráva s odkazy

Důvodová zpráva k petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

Vážení členové městského zastupitelstva,

v návaznosti na petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf bychom rádi představili důvody a přínosy tohoto záměru. Vybudování hřiště pro psy by nejen zlepšilo kvalitu života našich čtyřnohých přátel, ale mělo by i pozitivní dopady na komunitu a veřejný prostor.

1. Význam hřišť pro psy pro zdraví a pohodu psů:

Hřiště pro psy jsou klíčová pro fyzickou a psychickou pohodu psů. Poskytují bezpečné prostředí, kde mohou psi volně běhat, hrát si a socializovat se s ostatními psy. To je důležité pro prevenci problémů s chováním, které často vznikají z nedostatku pohybu a stimulace. Podle studie „The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs“ (2017) od Lindsay R. Mehrkam a Clive D. L. Wynne, hra a socializace mají zásadní vliv na sociální kompetence a celkovou pohodu psů.

2. Podpora zodpovědného chovu a pozitivního soužití:

Vyhrazené prostory pro psy pomáhají snižovat konflikty mezi pejskaři a ostatními obyvateli. Psi mají prostor pro volný pohyb, což snižuje riziko konfliktů na veřejných prostranstvích. Dále také podněcují zodpovědné chování pejskařů, kteří mají jasně definovaný prostor pro své aktivity. Studie „Dog Parks and the Benefits to the Community“ (2015) publikovaná v Journal of Urban Planning and Development zdůrazňuje, že psí parky podporují společenské a zodpovědné chování mezi pejskaři a zlepšují soužití ve městech.

3. Posílení komunitních vazeb:

Hřiště pro psy se stávají místem setkávání pejskařů, což podporuje sociální interakci a posiluje komunitní vazby. To může vést k vytvoření pevných sousedských vztahů a většímu zapojení občanů do komunitního života. Výzkum „Social Benefits of Dog Parks: A Case Study“ (2016) od autorů Heather M. Jackson a Deborah L. Armitage ukazuje, že psí parky podporují sociální interakce a komunitní soudržnost.

4. Estetická a hygienická opatření:

Oddělené prostory pro psy přispívají k udržování čistoty a pořádku ve městě. Minimalizují riziko znečištění veřejných prostranství psími exkrementy a umožňují lepší kontrolu nad hygienou těchto prostor. Tento aspekt je potvrzen ve studii „Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness“ (2018) publikované v časopise Environmental Health, která ukazuje, že psí parky přispívají k čistotě městského prostředí.

---

Tato zpráva a přiložená petice odrážejí přání mnoha obyvatel Varnsdorfu a jejich snahu o zlepšení životních podmínek ve městě. Doufáme, že naše návrhy zvážíte a podpoříte vybudování hřiště pro psy.

S úctou,

Michal Ďorď

---

Odkazy na vědecké studie:

1. Mehrkam, L. R., & Wynne, C. D. L. (2017). The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs. Applied Animal Behaviour Science, 197, 1-7. [doi:10.1016/j.applanim.2017.03.008](https://doi.org/10.1016/j.applanim.2017.03.008)
2. American Society of Civil Engineers. (2015). Dog Parks and the Benefits to the Community. Journal of Urban Planning and Development, 141(3), 05014005. [doi:10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233](https://doi.org/10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233)
3. Jackson, H. M., & Armitage, D. L. (2016). Social Benefits of Dog Parks: A Case Study. Journal of Leisure Research, 48(4), 343-358. [doi:10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845](https://doi.org/10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845)
4. Environmental Health Perspectives. (2018). Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness. Environmental Health, 17, 73-82. [doi:10.1186/s12940-018-0413-2](https://doi.org/10.1186/s12940-018-0413-2)

Author: Michal Ďorď | 9 signatures

More >
Zavrtáme VRT 9 signatures

Zavrtáme VRT

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod.  Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku.  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru.  Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem.  Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku).  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Author: Josef Holeš | 9 signatures

More >
Odmítáme ideologizaci nových RVP 14 signatures

Odmítáme ideologizaci nových RVP

Vážený pane premiére Fialo,

vážený pane ministře Beku,

vážení členové a členky Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Poslanecké sněmovny,

obracíme se na vás jako rodiče, učitelé a učitelky dětí mateřských a základních škol napříč naší zemí. Právě těch se totiž týkají nové rámcové vzdělávací programy (RVP), které pod vedením ministra školství Mikuláše Beka procházejí v těchto týdnech revizí.

Žádáme vás, abyste takto nastavené RVP odmítli. Dokument, který je nyní přístupný veřejnému připomínkování je natolik ideologický, že nestačí jeho dílčí úpravy. Je nutné jej podrobit mnohem hlubší reflexi, která se promítne do celkové změny rétoriky i cílů RVP.

Nechceme, aby byly přijaty RVP, v nichž se zavádějí nové, zcela nevyjasněné pojmy bez jasného obsahu. Pojmy jako “wellbeing”, “uzlové body”, “gramotnosti”, “společnost pro všechny” či “sdílené poznání” jsou natolik vágní, že je lze naplnit jak konstruktivními a dobrými věcmi, tak ideologiemi, jež do českého školství tlačí především nejrůznější neziskové organizace, často spojené s politickým lobbingem. Jedním příkladem za všechny je plánovaný dějepis pro druhý stupeň ZŠ, který hovoří například o tom, že “Očekávaný výsledek učení by měl žáka směřovat k poznání, že tzv. sociální resp. genderový řád, je utvářen autoritami a ti, kteří se mu vymykají, mohou být objektem pronásledování a diskriminace.” Klidnými nás nenechává ani vyjádření pana Romana Zieglera, spoluautora nových RVP, který v internetovém rozhovoru uvedl, že by učitel měl umět při výkladu potlačit svůj názor a “ i když si myslí, že pohlaví jsou dvě, tedy muž a žena, dětem to musí podat neutrálně.” Nepovažujeme fakt, že existují dvě pohlaví za názor, ale za biologickou danost. Odmítáme jakékoliv nařizování cenzury empirických faktů, které jde jasně proti svobodě slova i svědomí pedagoga, odmítáme zavedení genderové ideologie do vzdělávání.

Ještě jednou na vás apelujeme, abyste zastavili takto připravované RVP a dokument nahradili takovým, který bude výsledkem celospolečenské diskuse a bude reagovat na skutečné problémy českého školství, které trápí rodiče i učitele. A bude také odpovídat faktům, nikoliv ideologiím. To už jsme tu měli, to už nikdy nechceme.

V Třebíči dne 1.5. 2024

Ing. Petr Novák

Mgr. Michaela Nováková

Author: Petr Novák | 14 signatures

More >
Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově 385 signatures remaining 165

Proti zrušení zeleně a prodeji pozemku kvůli výstavbě garážového domu na ulici Tylova v Prostějově

Otevřený dopis zastupitelům města Prostějova Vážení členové zastupitelstva, Obracíme se na vás s hlubokým nesouhlasem ohledně plánovaného a dokonce již vámi schváleného prodeje pozemku 2686/19 a 2686/20 na ulici Tylova – za účelem výstavby garážového domu a důsledkem toho zrušení zeleně. Umístěním garážového domu doprostřed vnitrobloku zástavby domů a zničením – odstraněním zeleně, především několika vzrostlých stromů starých desítky let, tak negativně výrazně ovlivníte kvalitu bydlení i života obyvatel do budoucna a samotné životní prostředí obyvatel v této lokalitě, kde preferujeme klidné a tiché prostředí se zelení na trávení volného času. Ba naopak bychom uvítali zlepšení k využití tohoto místa jako odpočinkové zóny pro obyvatelstvo, stačilo by pár laviček, nic finančně pro město nákladného. V této lokalitě je spousta obyvatel, co vlastní psy, za které městu řádně platí poplatky. A veřte nevěřte, psi trávu milují na rozdíl od betonových ploch, smogu a hluku. Žijeme tady vesměs v malých bytech v panelácích a bytových domech, proto si o to víc vážíme zeleně v okolí, která tu má svou atmosféru, kouzlo, historii a doufáme, že i budoucnost pro další generace. Dalším negativním faktorem je i snížení hodnoty nemovitostí v dané lokalitě. Důkazem našeho tvrzení je již veřejně známá nespokojenost obyvatel žijících u již postaveného garážového domu v Krasicích. Nebylo zde odstraněno jen pár stromů dle původního plánu, ale většina stromů v blízkém okolí kvůli technice a umožnění samotné výstavby garážového domu. V podstatě všechny, zůstaly jen stromy v těsné blízkosti silnice. Vzhledem k negativnímu vlivu na kvalitu bydlení i života obyvatel v této lokalitě a pro ochranu životního prostředí – víme, že stromy produkují kyslík, dávají nám stín, snižují teplotu země a výrazně brání vysoušení země (globální oteplování, nedostatek vody), pro spokojenost občanů města, vás žádáme, abyste pečlivě zvážili všechny dopady a hledali alternativní řešení, které by bylo v souladu s pohodou a kvalitním životem obyvatel. A to, že by měl garážový dům zelenou fasádu a střechu nebo modrozelené prvky, to je až ubohé. Žádáme vás proto, aby tento prodej pozemku se zelení spojený s prodejem a s tímto projektem výstavby garážového domu byl pečlivě přezkoumán a aby byly skutečně zváženy negativní dopady pro obyvatele, jejich děti, jejich psi, pro přírodu a životní prostředí. Věříme, že se vám podaří najít jiný pozemek, nejlépe již s betonovým povrchem, bez újmy na zeleni, který by byl pro váš záměr jak pomoci obyvatelstvu s parkovacími místy vhodnější. S pozdravem Monika Oplocká Dobrovského 1456/16 796 01 Prostějov

Author: Monika Oplocká | 385 signatures

More >
Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu 319 signatures

Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu

 

 

Vážení občané a občanky,

 obracíme se na vás s naléhavou žádostí o podporu pro realizaci projektu, který má potenciál zlepšit životní prostředí a zvýšit bezpečnost v našem městě.

 

 Jedná se o vybudování lávky pro pěší a cyklisty spojené s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu na trase Tábor - Bechyně.

 

 Současný stav mostu není optimální a nevyhovuje potřebám současného městského života. Vytvoření lávky pro pěší a cyklisty společně s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu nejen zlepší přístupnost pro chodce, ale také umožní bezpečnější přecházení řeky pro všechny uživatele, včetně cyklistů.

 

 Vzhledem k potenciálnímu oddělenému provedení prací, tedy opravě železnižního mostu bez lávky pro pěší a cyklisty, máme oprávněné obavy, že by lávka pro pěší mohla zůstat pouze ve fázi plánování a nikdy by nebyla realizována, nebo by se její výstavba odložila na neurčito a její případná výstavba někdy v budoucnu by byla i výrazně dražší.

 

Vybudování lávky pro pěší a cyklisty najednou společně s rekonstrukcí železničního mostu představuje důležitou a dlouhodobou investici do bezpečnosti a lepšího propojení obyvatel města Tábor.

 

 Proto vás žádáme o podporu naší petice, která vyzývá místní úřady a zástupce veřejného sektoru k výstavě lávky pro pěší a cyklisty společně s rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu.

 

Vaše podpora je nezbytná pro zajistění realizace tohoto projektu včas a za dostupných podmínek.

 

 Děkujeme Vám za vaši podporu k vytvoření bezpečného a propojeného města Tábor pro všechny jeho obyvatele.

 

S poděkováním a úctou,


Michal ARNOŠT, Milan RYBA, Jiřina CHUDÁ

osadní výbor Čelkovice 


 

Author: Michal Arnošt | 319 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj